cZyNo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 zmień nawyki na właściwe W szybowcu czy motoszybowcu hamulce powinny być na drążku - aby właściwie model zwolnić, dowieźć do punktu lądowania i gładko wylądować bez względu na warunki (wiatr). Inaczej będziesz mieć na podejściu podskakujący model który w każdej chwili może być przetrącony przez wiatr i poważnie uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Bartek - czegoś nie kapuję. Motoszybowiec i silnik do ostatniej chwili lotu ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 W szybowcu czy motoszybowcu hamulce powinny być na drążku - pyanie moje brzmi bo doświadczenie w porównaniu do kolegów bardzo małe jak te hamulce na drążku ustawić kiedy mamy na drazku juz kierunek silnik wysokosc i lotki ?? pozdrawiam - Lukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Jurku, jak poczytasz forum to niestety okazuje się ze wielu tak lata. Silnik jest dla nich "deską ratunkową" gdy pójdzie coś nie tak. I okazuje sie, że silnik jest ważniejszy niz dobrze działający "motyl", który praktycznie o niebo lepiej sie sprawdza niż włączanie silnika w ostatniej chwili (z dużą szansą na rozwalenie modelu). Panowie! dobrze ustawiony hamulec i praktyka pozwoli na wylądowanie praktycznie WSZĘDZIE. PS...zróbcie tak z hamulcem na pstryczku: W szybowcu czy motoszybowcu hamulce powinny być na drążku - pyanie moje brzmi bo doświadczenie w porównaniu do kolegów bardzo małe jak te hamulce na drążku ustawić kiedy mamy na drazku juz kierunek silnik wysokosc i lotki ?? pozdrawiam - Lukasz Wystarczy poczytać instrukcje do aparatur lub poszukać na forum. Praktycznie wszędzie są porady jak to zrobić. Nie demonizujmy. Ja swego czasu wklejałem plik z ustawieniami motoszybowca gdzie gaz i hamulec były na drążku - akurat do Graupnera bo taką aparature mam. A najlepiej zrobić gaz na przełączniku a hamulec na drążku i nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 fimik poezja "cZyNo" niestety raczkuje dopiero w dziedzinie klap i tez dlatego na forum pojawiło sie takie banalne pytanie zdziwiło mnie po prostu podłączenie klap do drazka, nigdy się z tym nie spotkałem a w okolicy nie mam aż tak doświadczonego kolegi który mógłby mi pomoc pozdrawiam-Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Bartek - czegoś nie kapuję. Motoszybowiec i silnik do ostatniej chwili lotu ? - Jurek Nie silnik, a odruch. Lądowanie bez silnika. Ale hamulca nie byłem w stanie opanować (mam od 0 do -100, gaz od 20 do 100). Być może jak miałbym sprężynę centrującą na gazie to było by łatwiej. Powinienem przeprogramować na -100 100 a gaz dać na pstryczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Mi raczkowanie zajęło góra 2 dni. Na aparaturze której prawie wtedy nikt w Polsce nie używał. Więc naprawdę się da. Zresztą ja latam całkowicie po swojemu jesli chodzi o ustawienia aparatury. Buterflaya mam na maxa przy oddaniu drążka do przodu-dla mnie to było logiczniejsze rozwiązanie (i dalej jest) niż takie ustawienie jak maja praktycznie wszyscy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Buterflaya mam na maxa przy oddaniu drążka do przodu-dla mnie to było logiczniejsze rozwiązanie (i dalej jest) niż takie ustawienie jak maja praktycznie wszyscy To ma sens. Wówczas dalej można zostawić odruch - "zerowanie - wajcha na dół" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 i tego nikt nie broni dodatkowo latam w Mode2 i jestem jeszcze większym dziwolągiem jak spotykam sie z efczyefami. I jest jedna zaleta - nikt nie chce latać moimi modelami Dla mnie taka konfiguracja jest logiczniejsza i intuicyjna. Tym bardziej gdy silnik masz na drążku. Przełączenie na hamowanie następuje gdy silnik masz wyłączony, czyli drążek na dole. I Buterflay po przełączeniu jest wyłączony. I nie kipitrasi sie jeśli latasz innymi silnikówkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helo Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Miałem nie odgrzewać " kotleta" ale w końcu się zdecydowałem. Model ukończyłem w zeszłym roku w grudniu i jeszcze nie latał czeka na oblot. Jak dobrze pamiętam to waga modelu jest 1700 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ikar61 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Witam ! na wstępie najpierw sie przedstawię,modelarstwem zajmowałem się dużo,dużo dawniej kiedy to możliwe do kupienia były rosyjskie aparatury PILOT-3M i PILOT 4 M nieproporcjonalne a odbiornik był zasilany ,dwie baterie płaskie 4,5V.Zainteresowany byłem bardziej lataniemi od 24 lat do chwili obecnej latam na motolotni.A że mam kilku kolegów modelarzy którzy latają u mnie na lotnisku to już od dwóch lat wróciłem równiez i do modelarstwa.Naukę latania zacząłem od modelu Pionierka potem trenerek U CAN FLY i przeglądjąc to forum zdecydowałem się na szybowiec MOSKITO którego budowę już ukonczyłem i obecnie montuję elektronike.Załączam kilka zdiec z mojego MOSKITO którego składałem po 36 latach przerwy modelarskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ikar61 Opublikowano 22 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 Chciałbym tylko dodać że oblot MOSKITO się odbył.Jestem zadowolony z tego szybowca bo lot jest piękny ,majestatyczny ,krąży niby bocian w termice. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi