hubert_tata Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Taki modelik ARF zamierzam w tym sezonie zelektryfikować. Jest to spory model, ale mam nadzieję że będzie w stylu Super Sportstera (średnia wersja z Great Planes), który nie sprawiał żadnych kłopotów. Mam "graty" od P51 http://pfmrc.eu/view...t=16303&start=0 i muszą wystarczyć do tego modelu. Na początek zmienię śmigło na 2 łopatowe 16x10 i zobaczę co dalej. Edit: Pierwszy pomiar: Dualsky 5060 CA9 (345kv), 8s4000, 16x10 APCE - 5kg ciągu statycznego bezproblemowo (tyle "zważyłem" na niedoładowanych akumulatorach) Edit2: Dualsky 5060 CA9, 8s5000, 16x10 APCE - pomiarów nie robiłem, ale nowe akumulatorki i na 3/5 gazu ciąg równoważy masę modelu (4,7kg), po kilku minutach pracy na ziemi w takim obciążeniu silnik robi się gorący => nie ma potrzeby takiej mocy, więc zmiana śmigła na mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Dobrze przygotowany model ARF, więc szybko go poskładałem, ale jeszcze nie latał. Poniżej kilka fotek z mocowaniem silnika - kombinacja: łoże od spaliniaka + inwencja własna. Widoczne mocowanie regulatora zmieniłem na bardziej bezpieczne - poziomo nad łożem silnika. Wylot powietrza chłodzącego napęd: Galanteria z zestawu: Fajna krateczka na spodzie: Model ozdobiony naklejkami: Dla przypomnienia model ma 205cm rozp. i u mnie waży 4,7kg (kompletny z niewidocznymi na zdjęciach owiewkami kół). Na dzisiaj mam zmienione śmigło na 15x8 APCE i na 8s5000 ciągnie 56A (ponad 1700W). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Pas wystrzyżony jutro wieczorem czekamy na oblot, niedziela też jest dobrym terminem aby polatać. Ja na twoim miejscu zamieniłbym podwozie na mocowane do kadłuba, bo generalnie wszystkie mocowania do skrzydeł są słabe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Pas wystrzyżony jutro wieczorem czekamy na oblot, niedziela też jest dobrym terminem aby polatać. Ja na twoim miejscu zamieniłbym podwozie na mocowane do kadłuba, bo generalnie wszystkie mocowania do skrzydeł są słabe. Mam nadzieję, że w końcu ten porywisty wiatr ucichnie i faktycznie zrobię oblot. A przeróbki podwozia to przy okazji... naprawy po kraksie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Lotnisko swieżo zgolone, jeszcze raz zachęcam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Skorzystałem Model lata bardzo stabilnie, powolutku na połowie gazu, doskonale zachowuje się w zakrętach... http://hubert.evosoft.pl/hubert/Oblot%20SportWing.wmv Niestety ma skłonność do kangura i przy kolejnym lądowaniu fatalnie się skończyło (udana próba poderwania, ale brak miejsca i zahaczyłem o drzewo). Zdjęcia i filmy dzięki Patrykowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Hubert wywal to podwozie ze zwijaną sprężyną.Załóż amortyzatory.Koszty to jakieś 60-70 złotych w zależności od długości.Zapomniesz co to kangur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Podwozie wysunięte dużo przed krawędź natarcia od początku wydawało mi się dziwne i na tym filmie jest już groźny kangur: O jakich konkretnie myślisz amortyzatorach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Przede wszystkim mam wrazenie ze pod złym kontem wylądowałes, wiec nawet przy amortyzorze moze byc problem.Musisz zejsc troszke łagodniej no i z moich doswiadczen podwozie na skrzydłach to kiepskie rozwiązanie często konczy się ich połamaniem a szkoda by było takiego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Podwozie wysunięte dużo przed krawędź natarcia od początku wydawało mi się dziwne i na tym filmie jest już groźny kangur: Takie podwozie wcale nie jest dziwne. Ma to swój sens, a kangur był spowodowany zbyt dużą prędkością lądowania i ostrym kątem podejścia, bez klasycznego wytrzymania i wytracenia prędkości przed przyziemieniem. Tylko dzięki takiemu rozwiązaniu podwozia jak masz w modelu, nie straciłeś skrzydeł. Ja niczego bym nie zmieniał tylko starał się lądować klasycznie na 3 punkty.Model bardzo fajny i jak się wlatasz, to sam dojdziesz do wniosku, że nie trzeba niczego zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Groźnie wyglądające uszkodzenia okazały się dosyć łatwe do naprawy; jedno popołudnie i powinien być gotowy do lotu, prawie bez śladów po kraksie. Kangury można wyeliminować lądując lepiej lub lądując kiepsko na dłuższym i nieograniczonym płotem pasie => siłami natury, gdzie doleci, tam będzie dobrze W każdym razie model ma skłonność do potężnych odbić (wg mnie to wcale nie są mocne przyziemienia), ale bedę ćwiczył bez przeróbek - muszę sprawdzić np zachowanie na wietrze, do tej pory nie było okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Nooo musisz potrenować.Przywaliłeś naprawdę mocno. Amor np.taki http://www.rcmatsu.p...px#scrollbanner Patent sprawdzony w Corsair'e i Chipmunk'u kolegów.Czy na trawie czy betonie siada jak przyklejony. Zwinięte sprężyny działają w miarę poprawnie (pomijam fakt że na takim podwoziu model zachowuje się jak pijany chwiejąc się we wszystkich kierunkach) ale ustawione pionowo.Przy ustawieniu pod kątem działa jak katapulta.Akcja =reakcji.Fizyki nie oszukasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Model po roku odpoczynku trenował na nowym lotnisku Ale to ma fajną sprawność i lekkość lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi