Skocz do zawartości

Pelikan


GregorianR

Rekomendowane odpowiedzi

Gregorian! Moim zdaniem wygląda bardzo dobrze, (może na żywo byłoby gorzej ;) Najważniejsze żeby dobrze pomykał więc jak nie ma zmarszczek to jest i tak świetnie.

Póki co skończ model i naciesz się lotami a jak będzie dobrze latał to wtedy się postarasz żeby też ładnie wyglądał.

Tak ja przynajmniej myśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Kto wie gdzie jest środek ciężkości w pelikanie? bo na planach nie jest napisane! Chciałem przykręcić hak do holu ale nie wiem w którym miejscu!

 

Ten temat już był poruszany rzuć okiem na ten link http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=889&postdays=0&postorder=asc&start=60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek ciężkości jest pod dolnym dźwigarem. Zaznaczony na planie trójkątem-strzałką (chociaż może jest to zaznaczone gdzie podpierac aby wyważyc). Hak też tam jest zaznaczony. Dokładne miejsce możesz wyznaczyc sam. To będzie jakieś 13 mm w stronę dziobu od środka ciężkości. Wyznaczasz to tworząc sobie kąt 15' (na planach). Wierzchołkiem tego kąta jest środek ciężkości. Jedno z ramion tego kąta jest prostopadłe do osi podłużnej kadłuba. Drugie ramię wyznacz kątomierzem i tam gdzie przetnie spód kadłuba powinien znajdowac się hak. Te 13 mm to odcinek między przecięciem spodu kadłuba przez pierwsze i drugie ramię. Mam nadzieję, że coś z tego rozumiesz, oby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze przeoczylem ten temat.. teraz prace sa juz troche daleko... Zdecydowanie pokryj model chociazby jedna warstwa tkaniny minimum 20g/m z zywica - uchroni Cie to przed ciaglym pekaniem kadluba. Miejsce mocowania skrzydla daj 2-3 warstwy.. Dopiero po tym jak dalem taknine kadlub przestal mi pekac - pekal od zwyklych holi i od normalnego ladowania(bez kraks czy czegos takiego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kadluby balsowe wzmacniam fornirem 0,6 lub 0,8 (klejone na zywicy) jest to niedopekniecia :). Wzmacniam od wregi przy dziobie do wregi za splywem skrzydla. Pozatym kolki na gumki do mocowania plata sa mocniej trzymane i niedraza dziur w kadlubie. Ale to tak na przyszlosc jesli bys robil podobny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i modelik już po pierwszych lotach-z ręki w celu sprawdzenia wywazenia! Szybuje bardzo fajnie i delikatnie ląduje! Waga wynosi 460gr ale dojdzie jeszcze malowanie i laminowanie! więc myslę ze w 550gr się zmieszcze! Teraz waży trochę duzo, ale to przez to , że musiałem go dowazyć około 50gr moze lepiej ni i przez odbiornik bom mam standardowy od sanwy!

 

A tak się prezentuje!

c7658dbc0ddd5ab1.jpg

 

A tu ster kierunku znajduje się troche nizej od statecznika! A to dzięki psu mojej siostry!

Przyszedł do mnie, cieszy się, machnął ogonem i połamał kierunek :twisted:

 

e8de35b1ee72d09c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj Pelikan odbył kolejne loty! Startował z ala holu! Gumka majtkówka! posłuzyła mi jedynie w sprawdzeniu umiejscowienia haka, i mysle, ze jest ok! Mam tylko takie pytanko dlaczego model nie leci pod wiatr tak jak w przypadku Palikana Elektrona! Nie wiem czy coś źle zrobiłem, czy jest na to jakas metoda! Loty krótkie do 15 s :oops: moze dlatego, ze stojąc przodem do górki wiatr wiał mi w plecy! I jak ma tak wyglądać moje latanie szybowcami to chyba wpakuje mu silnik! chociaz nie widzi mi się to za bardzo! Jutro jeszcze poszukam górki z odpowiednim wiaterkiem!

 

A tak szybuje pelikan!

http://pl.youtube.com/watch?v=_bFhk9TNbB8

Chyba źle ustawiony środek cięzkości za bardzo z tyłu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wiatru lata poprawnie- bynajmniej latał! teraz coś się zchrzaniło! podczas lotu podrywa dziób do góry, ale jak ląduje to troche pikuje na nos! Nie wiem co jest nie tak! i nie wiem jak mozna latać po 2 h i lepiej :x jutro dołoze ołowiu i jeszcze popróbuje swoich sił! moze się coś zmieni!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być :

a) Zwichrowany płat

B) Wyrwany ,złamany ,nadłamany statecznik -to powinieneś sprawdzić dokładnie

c) Luzy na sterach

 

Lepiej poruszaj wszystkim dokładnie -ale z umiarem. Ja się kiedyś dziwiłem czemu Bingo nagle musiałem trymować na lotkach ,a po ok. 2 godzinach lotu okazało się że mam nadłamany statecznik który na ziemi wygląda normalnie ,a w locie się lubi wykrzywić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź, pisałeś, że wypuszczasz szybowiec z holu gdy wiatr wiał ci w plecy, czyli z wiatrem, apowinno być pod wiatr. Na filmie wygląda jak byś go puszczał skośnie pod wiatr ( w pierwszej fazie holowania skręca w prawo) a następnie lecisz na zawietrzną górki gdzie wystę puje "duszenie" szybowca do ziemi, Powinieneś lecieć na drugą stronę górki gdzie występują prądy wznoszące i tam próbować zyskiwać wysokość, wykonując zakręty wyłącznie pod wiatr. No ichyba rzeczywiście ŚC jest odrobinę przesunięty do tyłu, przesuń wyposażenie lub doważ balastem. No i z takiego holu nie spodziewaj się uzyskania "termicznych" wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.