golmarro Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 Gregorian! Moim zdaniem wygląda bardzo dobrze, (może na żywo byłoby gorzej Najważniejsze żeby dobrze pomykał więc jak nie ma zmarszczek to jest i tak świetnie. Póki co skończ model i naciesz się lotami a jak będzie dobrze latał to wtedy się postarasz żeby też ładnie wyglądał. Tak ja przynajmniej myśle.
GregorianR Opublikowano 19 Września 2007 Autor Opublikowano 19 Września 2007 Dokładnie! na zywo wygląda gorzej ale jak bedzie fajnie latał to moze drygi raz pokryje płat!
PXT Opublikowano 21 Września 2007 Opublikowano 21 Września 2007 I co dalej z Pelikanem? Z kadłubem nie masz większych problemów?
GregorianR Opublikowano 21 Września 2007 Autor Opublikowano 21 Września 2007 Witam!!! kadłub prawie gotowy! jutro wrzucę fotki dzisiaj już bym skończył, ale czekam na przesyłke z drobiazgami (snapy, popychacze, bowdeny itp!) Nie ma to jak Modele sklep, wysłali paczkę w środę rano a dzisiaj jeszcze nie doszła :evil:
GregorianR Opublikowano 22 Września 2007 Autor Opublikowano 22 Września 2007 A tak wygląda kolejny etap prac! Nos kadłuba jeszcze bez komory balastowej: tutaj już boki kadłuba z wklejonymi wręgami: A tu juz prawie gotowy! Sory za jakość zdjęć, ale były robione komórką!
GregorianR Opublikowano 25 Września 2007 Autor Opublikowano 25 Września 2007 Kto wie gdzie jest środek ciężkości w pelikanie? bo na planach nie jest napisane! Chciałem przykręcić hak do holu ale nie wiem w którym miejscu!
Krzysztof Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 Kto wie gdzie jest środek ciężkości w pelikanie? bo na planach nie jest napisane! Chciałem przykręcić hak do holu ale nie wiem w którym miejscu! Ten temat już był poruszany rzuć okiem na ten link http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=889&postdays=0&postorder=asc&start=60
PXT Opublikowano 25 Września 2007 Opublikowano 25 Września 2007 Środek ciężkości jest pod dolnym dźwigarem. Zaznaczony na planie trójkątem-strzałką (chociaż może jest to zaznaczone gdzie podpierac aby wyważyc). Hak też tam jest zaznaczony. Dokładne miejsce możesz wyznaczyc sam. To będzie jakieś 13 mm w stronę dziobu od środka ciężkości. Wyznaczasz to tworząc sobie kąt 15' (na planach). Wierzchołkiem tego kąta jest środek ciężkości. Jedno z ramion tego kąta jest prostopadłe do osi podłużnej kadłuba. Drugie ramię wyznacz kątomierzem i tam gdzie przetnie spód kadłuba powinien znajdowac się hak. Te 13 mm to odcinek między przecięciem spodu kadłuba przez pierwsze i drugie ramię. Mam nadzieję, że coś z tego rozumiesz, oby...
GregorianR Opublikowano 26 Września 2007 Autor Opublikowano 26 Września 2007 Dzieki! Faktycznie! :oops: nie spojrzałem na plan kadłuba tylko na załącznik!
elektron Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 Szkoda ze przeoczylem ten temat.. teraz prace sa juz troche daleko... Zdecydowanie pokryj model chociazby jedna warstwa tkaniny minimum 20g/m z zywica - uchroni Cie to przed ciaglym pekaniem kadluba. Miejsce mocowania skrzydla daj 2-3 warstwy.. Dopiero po tym jak dalem taknine kadlub przestal mi pekac - pekal od zwyklych holi i od normalnego ladowania(bez kraks czy czegos takiego)
GregorianR Opublikowano 26 Września 2007 Autor Opublikowano 26 Września 2007 No rzeczywiście szkoda , ale ze mnie też matoł, bo czytałem temat o Twoim pelikanie i było tam wspomniane o wadach kadłuba! ale trudno! zobaczymy jak to będzie! A tak pozatym to już bliżej jak dalej! pozostało zamontować bowdeny i pomalować!
Wieczu Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 Ja kadluby balsowe wzmacniam fornirem 0,6 lub 0,8 (klejone na zywicy) jest to niedopekniecia . Wzmacniam od wregi przy dziobie do wregi za splywem skrzydla. Pozatym kolki na gumki do mocowania plata sa mocniej trzymane i niedraza dziur w kadlubie. Ale to tak na przyszlosc jesli bys robil podobny model.
elektron Opublikowano 26 Września 2007 Opublikowano 26 Września 2007 Zanim pomalujesz pokryj tkanina! Raz zrobisz i nie bedizes sie wkurzal po oblocie ze piekny model musisz naprawiac 0
GregorianR Opublikowano 27 Września 2007 Autor Opublikowano 27 Września 2007 No i modelik już po pierwszych lotach-z ręki w celu sprawdzenia wywazenia! Szybuje bardzo fajnie i delikatnie ląduje! Waga wynosi 460gr ale dojdzie jeszcze malowanie i laminowanie! więc myslę ze w 550gr się zmieszcze! Teraz waży trochę duzo, ale to przez to , że musiałem go dowazyć około 50gr moze lepiej ni i przez odbiornik bom mam standardowy od sanwy! A tak się prezentuje! A tu ster kierunku znajduje się troche nizej od statecznika! A to dzięki psu mojej siostry! Przyszedł do mnie, cieszy się, machnął ogonem i połamał kierunek :twisted:
GregorianR Opublikowano 30 Września 2007 Autor Opublikowano 30 Września 2007 Dzisiaj Pelikan odbył kolejne loty! Startował z ala holu! Gumka majtkówka! posłuzyła mi jedynie w sprawdzeniu umiejscowienia haka, i mysle, ze jest ok! Mam tylko takie pytanko dlaczego model nie leci pod wiatr tak jak w przypadku Palikana Elektrona! Nie wiem czy coś źle zrobiłem, czy jest na to jakas metoda! Loty krótkie do 15 s :oops: moze dlatego, ze stojąc przodem do górki wiatr wiał mi w plecy! I jak ma tak wyglądać moje latanie szybowcami to chyba wpakuje mu silnik! chociaz nie widzi mi się to za bardzo! Jutro jeszcze poszukam górki z odpowiednim wiaterkiem! A tak szybuje pelikan! http://pl.youtube.com/watch?v=_bFhk9TNbB8 Chyba źle ustawiony środek cięzkości za bardzo z tyłu!
meteor Opublikowano 30 Września 2007 Opublikowano 30 Września 2007 daj trochę SC do przodu i doładuj mu w SC trochę ołowiu, będzie szybszy i bardziej prawdopodobne że będzie latał pod wiatr :]
GregorianR Opublikowano 30 Września 2007 Autor Opublikowano 30 Września 2007 Bez wiatru lata poprawnie- bynajmniej latał! teraz coś się zchrzaniło! podczas lotu podrywa dziób do góry, ale jak ląduje to troche pikuje na nos! Nie wiem co jest nie tak! i nie wiem jak mozna latać po 2 h i lepiej :x jutro dołoze ołowiu i jeszcze popróbuje swoich sił! moze się coś zmieni!
TEQ Opublikowano 30 Września 2007 Opublikowano 30 Września 2007 Może to być : a) Zwichrowany płat Wyrwany ,złamany ,nadłamany statecznik -to powinieneś sprawdzić dokładnie c) Luzy na sterach Lepiej poruszaj wszystkim dokładnie -ale z umiarem. Ja się kiedyś dziwiłem czemu Bingo nagle musiałem trymować na lotkach ,a po ok. 2 godzinach lotu okazało się że mam nadłamany statecznik który na ziemi wygląda normalnie ,a w locie się lubi wykrzywić
elektron Opublikowano 30 Września 2007 Opublikowano 30 Września 2007 z tego co piszesz to stawialbym na problem ze sterami - polamane tryby czy cus. Moj pelikan byl wywazony minilamnie na dziob. A zeby leciec do przodu przy silnym wietrze na zboczu rada prosta - oddaj drazek i tak potem odzyskasz ta wysokosc
Tomisław Piotr Opublikowano 30 Września 2007 Opublikowano 30 Września 2007 Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź, pisałeś, że wypuszczasz szybowiec z holu gdy wiatr wiał ci w plecy, czyli z wiatrem, apowinno być pod wiatr. Na filmie wygląda jak byś go puszczał skośnie pod wiatr ( w pierwszej fazie holowania skręca w prawo) a następnie lecisz na zawietrzną górki gdzie wystę puje "duszenie" szybowca do ziemi, Powinieneś lecieć na drugą stronę górki gdzie występują prądy wznoszące i tam próbować zyskiwać wysokość, wykonując zakręty wyłącznie pod wiatr. No ichyba rzeczywiście ŚC jest odrobinę przesunięty do tyłu, przesuń wyposażenie lub doważ balastem. No i z takiego holu nie spodziewaj się uzyskania "termicznych" wysokości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.