robertus Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Znalazłem ciekawy materiał o dmuchanych skrzydłach. Takie skrzydło po nadmuchaniu ma wzdłuż rowki, niczym rowki na płycie depronu. W testach w tunelu widać, że od takiego rowkowanego profilu, struga trudniej sie odrywa. Z resztą zobaczcie sami.
Vadic Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Rzeczywiście ciekawe. To co, teraz będziemy zaginać rowkami na zewnątrz? :mrgreen:
qnii Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 ciekawe czy taki profil będzie miał zastosowanie w modelarstwie ciekawe jest też jak uzyskać taki profil
Marcin K. Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Moze pompowany to chyba nie ma szans ale tak samo jak standardowe skrzydlo. Żebra i owijac depronem. Pomysl niezły.
-==PEGAZ==- Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 To na podobnej zasadzie działają przecież profile kfm. Tylko że tam jest bardziej uproszczone.
robertus Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Rzeczywiście ciekawe. To co, teraz będziemy zaginać rowkami na zewnątrz? :mrgreen:Wychodzi na to, że nie ma się czego wstydzić To na podobnej zasadzie działają przecież profile kfm. Tylko że tam jest bardziej uproszczone.Też to od razu skojarzyłem. :wink:
madrian Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 A jak młodym się zdarzało obkleić skrzydła nie tą stroną, to się śmialiście, że turbulatory zrobili... :devil:
michal0051 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Czy ten sposób z prążkowaniem nie był stosowany kiedyś w P-12 lub PW-9
Eryk Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Dla tego konkretnego profilu ma to zastosowanie, świetna rzeczy, warto wypróbować w małej skali. Ale co z innymi? co z profilami o grubości rzędu 7-8%?
robertus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Czy ten sposób z prążkowaniem nie był stosowany kiedyś w P-12 lub PW-9 W tych samolotach prążkowanie jest w poprzek płata, wynika z konstrukcji drewnianej krytej tkaniną
JacekO Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 warto wypróbować w małej skali. Pokazany filmik dotyczy właśnie małej skali!! Świadczą o tym liczby Reynoldsa rzędu kilkudziesięciu tysięcy!
robertus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Tu samolot testowy z tym skrzydłem. jak widać w skali modelarskiej.
Vertigooo Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Ha Ha Ha a jak powiedziałem na modelarni że mi bardzo dobrze modele z rowkowanymi skrzydłami latają to się śmieli :twisted: :twisted: :twisted:. Dla mnie różnica jest duża model wymaga mniejszej prędkości aby się wzbić choć zachowuje duży zakres prędkości. Takie skrzydła dałem między innymi do tego modelu. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=38191&postdays=0&postorder=asc&start=0 Miło że nareszcie ktoś obalił mit falistego depronu.
Rekomendowane odpowiedzi