robertus Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Znalazłem ciekawy materiał o dmuchanych skrzydłach. Takie skrzydło po nadmuchaniu ma wzdłuż rowki, niczym rowki na płycie depronu. W testach w tunelu widać, że od takiego rowkowanego profilu, struga trudniej sie odrywa. Z resztą zobaczcie sami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vadic Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Rzeczywiście ciekawe. To co, teraz będziemy zaginać rowkami na zewnątrz? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qnii Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 ciekawe czy taki profil będzie miał zastosowanie w modelarstwie ciekawe jest też jak uzyskać taki profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Moze pompowany to chyba nie ma szans ale tak samo jak standardowe skrzydlo. Żebra i owijac depronem. Pomysl niezły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 To na podobnej zasadzie działają przecież profile kfm. Tylko że tam jest bardziej uproszczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Rzeczywiście ciekawe. To co, teraz będziemy zaginać rowkami na zewnątrz? :mrgreen:Wychodzi na to, że nie ma się czego wstydzić To na podobnej zasadzie działają przecież profile kfm. Tylko że tam jest bardziej uproszczone.Też to od razu skojarzyłem. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 A jak młodym się zdarzało obkleić skrzydła nie tą stroną, to się śmialiście, że turbulatory zrobili... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal0051 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Czy ten sposób z prążkowaniem nie był stosowany kiedyś w P-12 lub PW-9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Dla tego konkretnego profilu ma to zastosowanie, świetna rzeczy, warto wypróbować w małej skali. Ale co z innymi? co z profilami o grubości rzędu 7-8%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Czy ten sposób z prążkowaniem nie był stosowany kiedyś w P-12 lub PW-9 W tych samolotach prążkowanie jest w poprzek płata, wynika z konstrukcji drewnianej krytej tkaniną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 warto wypróbować w małej skali. Pokazany filmik dotyczy właśnie małej skali!! Świadczą o tym liczby Reynoldsa rzędu kilkudziesięciu tysięcy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Tu samolot testowy z tym skrzydłem. jak widać w skali modelarskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Ha Ha Ha a jak powiedziałem na modelarni że mi bardzo dobrze modele z rowkowanymi skrzydłami latają to się śmieli :twisted: :twisted: :twisted:. Dla mnie różnica jest duża model wymaga mniejszej prędkości aby się wzbić choć zachowuje duży zakres prędkości. Takie skrzydła dałem między innymi do tego modelu. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=38191&postdays=0&postorder=asc&start=0 Miło że nareszcie ktoś obalił mit falistego depronu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi