Skocz do zawartości

Rowkowany depron to jest to


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem ciekawy materiał o dmuchanych skrzydłach. Takie skrzydło po nadmuchaniu ma wzdłuż rowki, niczym rowki na płycie depronu.

W testach w tunelu widać, że od takiego rowkowanego profilu, struga trudniej sie odrywa.

Z resztą zobaczcie sami.

Opublikowano

Rzeczywiście ciekawe. To co, teraz będziemy zaginać rowkami na zewnątrz? :mrgreen:

Wychodzi na to, że nie ma się czego wstydzić :P

To na podobnej zasadzie działają przecież profile kfm. Tylko że tam jest bardziej uproszczone.

Też to od razu skojarzyłem. :wink:
Opublikowano

Dla tego konkretnego profilu ma to zastosowanie, świetna rzeczy, warto wypróbować w małej skali. Ale co z innymi? co z profilami o grubości rzędu 7-8%?

Opublikowano

Czy ten sposób z prążkowaniem nie był stosowany kiedyś w P-12 lub PW-9

W tych samolotach prążkowanie jest w poprzek płata, wynika z konstrukcji drewnianej krytej tkaniną
Opublikowano

warto wypróbować w małej skali.

Pokazany filmik dotyczy właśnie małej skali!!

Świadczą o tym liczby Reynoldsa rzędu kilkudziesięciu tysięcy!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ha Ha Ha a jak powiedziałem na modelarni że mi bardzo dobrze modele z rowkowanymi skrzydłami latają to się śmieli :twisted: :twisted: :twisted:. Dla mnie różnica jest duża model wymaga mniejszej prędkości aby się wzbić choć zachowuje duży zakres prędkości.

Takie skrzydła dałem między innymi do tego modelu. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=38191&postdays=0&postorder=asc&start=0 Miło że nareszcie ktoś obalił mit falistego depronu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.