chaosmaker Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Witam Jako że opisy budowy dwupłatów pojawiaja się niezbyt często , postanowiłem uraczyć Was kolejnym postem tego typu Mój wybór padł na Siemensa oferowanego przez Krzyska (pelikan1500) lecz w nieco zmienionej formie. Zazwyczaj oferuje się ten model w formie "deski " lecz po konsultacjach, Krzysiek wyciął mi go w bardziej przestrzennym zarysie . Oryginalnie samolot ten miał kadłub okrągły - tu , z uwagi na oszczędności na masie , kadłub ma kształt owalny . Dzięki temu , modelik ciekawie się prezentuje i cieszy oko - przynajmniej moje Ale oceńcie sami .... Po wyciągnięciu z pudełka to tylko kilka elementów ... wiecie zresztą jak to wygląda Tutaj po wstępnej obróbce i odcięciu części kadłuba ... Drobna przymiarka ... EPP całkiem nieźle się szlifuje - ja stosuję papier P80 a potem wyrównuje całość żelazkiem Wstępna przymiarka wyposażenia Jako że nakręciłem się odrobinę podczas budowy tego modelu ,postanowiłem pomalować mu płaty w nieco bardziej makietowy sposób. Oczywiście , uprościłem schemat ale i to co widzicie zszarpało mi nerwy ... Szablon Malowanie Efekt finalny Oczywiście , w końcu dotarłem do kwestii sklejenia skrzydeł - po namyśle zbudowałem prosty "przyrząd" aby ułatwić sobie to zadanie . Dolny płat ustawiłem na zero ze SW a górny płat uniosłem o 3 mm względem dolnego. Dane te są umowne - nie znalazłem nigdzie wytycznych na ten temat - oblot pokaże wynik tego eksperymentu A tu fotki niemal gotowego modelu Tadaaannnnn Na tą chwilę pozostało mi wyciąć otwór na pakiet oraz domalować krzyże i model mam skończony Masa tego co widzicie to 356 gram - więc w regulaminowej masie zmieszczę się bez problemu Podsumowująć - fajnie budowało mi sie ten modelik lecz co trochę musiałem sobie przypominać - chłopie , to "tylko" ESA - przestań kombinować !!! zrób to jak najprościej bo przyszłość tego co budujesz jest mocno niepewna i zdecydowanie krótka...
GiulioN Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Bardzo ładne malowanie, ale te podwozie, nie dość, że jakieś niskie i szerokie, to kólka psują wygląd
chaosmaker Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2011 No cóż , to w końcu nie makieta. Srednica kółek ma umożliwić start z ziemi co jest dodatkowo punktowane - jeżeli śledzisz wątki ESA to powinieneś o tym wiedzieć . Gdyby zastosować odpowiednie do skali to byłyby wówczas zbyt małe ... Czy ktoś poradzi może gdzie usytułować ŚC w tego rodzaju modeliku ?
pelikan1500 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 No no bardzo ładnie TO TO wygląda . Daj na początek jakieś 3cm od krawędzi natarcia górnego płata , a potem już tylko regulacja pod siebie . Jeżeli wcześniej mało latałeś ze sterem kierunku :wink: to zrób od razu mixa lotki - kierunek ( zakręt lotkami w prawo to kierunek też w prawo jakieś 30-50%) a nie powinno cie nić zaskoczyć podczas oblotu :shock: . Dwupłaty w ESA dość często tak mają że się przechylają lotkami ale nie wykonują zakrętu bez WSPOMAGANIA kierunkiem :evil: . Powodzenia w oblocie i daj jakiś filmik .
mirolek Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Świetne malowanie - gratuluję udanej budowy Jak waga całości do lotu? ms
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Kiedyś była taka zasada, że górny płat o 1 st. mniej niż dolny. Ale czy jeszcze obowiązuje ? - Jurek
pacek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Kiedyś była taka zasada, że górny płat o 1 st. mniej niż dolny. Ale czy jeszcze obowiązuje ? albo góra na minusie tak jak piszesz albo oba na zero jak komu pasuje, albo inaczej jak sie ustawi modele z EPP a Esa zwłaszcza mają dość dużą tolerancje geometri a właściwie jej braku zwłaszcza po kraksie i szybkiej naprawie . tu jest filmik który dość poważnie podważa wszystkie teoretyczne rozważania na temat kątów i geometrii w dwupłatach
pelikan1500 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Arek siedzę u siebie w sklepie i aż mnie brzuch ze śmiechu boli jak patrzę na POCZYNANIA Jacka z tą Balillą :rotfl: co tam geometria skrzydeł ale jakie FINEZYJNE PODWOZIE :jupi: . Do pierwszych lotów ustawiłbym kąty na zero (oczywiście jak się uda przy EPP) a po wykonaniu kilku IMELMANÓW :lol2: jak to określa nasz kolega RURA regulowałbym kąt górnego płata.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Faktycznie - macie rację ! Ale na poważnie - ten filmik pokazuje tylko inną prawdę - dobry silnik i wrota z hangaru też polecą.... Pozdrawiam - Jurek
pacek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Ale na poważnie - ten filmik pokazuje tylko inną prawdę - dobry silnik i wrota z hangaru też polecą.... silnik to tylko Os Max FS30 a model też ju nie za lekki pewnie znając Jacka i jego zamiłowanie do napraw rzeczy nienaprawialnych to pewnie sporo ponad 1500g
chaosmaker Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 Uśmiałem się oglądając filmik - zdawało by się że model nie ma prawa latać ,a jednak ! - z drugiej strony,będąc na kilku zawodach widywałem lekko sfatygowaną geometrię płatów i całkowitą obojętność na ten fakt właścicieli modeli - widać ,to wiara unosi modele w powietrzu... Jako że w moich okolicach wieje non stop 6-8 m/s to poczekam jeszcze z oblotem - szkoda mi odrobinę tego modelu, tak fajnie wygląda na półce....
Rekomendowane odpowiedzi