Skocz do zawartości

Siemens - Schuckert DIII


chaosmaker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że opisy budowy dwupłatów pojawiaja się niezbyt często , postanowiłem uraczyć Was

kolejnym postem tego typu :D

Mój wybór padł na Siemensa oferowanego przez Krzyska (pelikan1500) lecz w nieco zmienionej formie. Zazwyczaj oferuje się ten model w formie "deski " lecz po konsultacjach, Krzysiek wyciął mi go w bardziej przestrzennym zarysie . Oryginalnie samolot ten miał kadłub okrągły - tu , z uwagi na oszczędności na masie , kadłub ma kształt owalny .

Dzięki temu , modelik ciekawie się prezentuje i cieszy oko - przynajmniej moje :D

Ale oceńcie sami ....

 

Po wyciągnięciu z pudełka to tylko kilka elementów ... wiecie zresztą jak to wygląda

Tutaj po wstępnej obróbce i odcięciu części kadłuba ...

Dołączona grafika

 

Drobna przymiarka ...

Dołączona grafika

 

EPP całkiem nieźle się szlifuje - ja stosuję papier P80 a potem wyrównuje całość żelazkiem

Dołączona grafika

 

Wstępna przymiarka wyposażenia

Dołączona grafika

 

Jako że nakręciłem się odrobinę podczas budowy tego modelu ,postanowiłem

pomalować mu płaty w nieco bardziej makietowy sposób. Oczywiście , uprościłem schemat ale i to co widzicie zszarpało mi nerwy ...

 

Szablon

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Malowanie

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Efekt finalny :)

 

Dołączona grafika

 

Oczywiście , w końcu dotarłem do kwestii sklejenia skrzydeł - po namyśle

zbudowałem prosty "przyrząd" aby ułatwić sobie to zadanie . Dolny płat ustawiłem na zero ze SW a górny płat uniosłem o 3 mm względem dolnego. Dane te są umowne -

nie znalazłem nigdzie wytycznych na ten temat - oblot pokaże wynik tego eksperymentu :)

 

Dołączona grafika

 

A tu fotki niemal gotowego modelu :)

Tadaaannnnn

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Na tą chwilę pozostało mi wyciąć otwór na pakiet oraz domalować krzyże i model mam skończony :)

Masa tego co widzicie to 356 gram - więc w regulaminowej masie zmieszczę się bez problemu :)

Podsumowująć - fajnie budowało mi sie ten modelik lecz co trochę musiałem sobie przypominać - chłopie , to "tylko" ESA - przestań kombinować !!! zrób to jak najprościej bo przyszłość tego co budujesz jest mocno niepewna i zdecydowanie krótka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż , to w końcu nie makieta. Srednica kółek ma umożliwić start z ziemi co jest dodatkowo punktowane - jeżeli śledzisz wątki ESA to powinieneś o tym wiedzieć . Gdyby zastosować odpowiednie do skali to byłyby wówczas zbyt małe ...

 

Czy ktoś poradzi może gdzie usytułować ŚC w tego rodzaju modeliku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no bardzo ładnie TO TO wygląda . Daj na początek jakieś 3cm od krawędzi natarcia górnego płata , a potem już tylko regulacja pod siebie . Jeżeli wcześniej mało latałeś ze sterem kierunku :wink: to zrób od razu mixa lotki - kierunek ( zakręt lotkami w prawo to kierunek też w prawo jakieś 30-50%) a nie powinno cie nić zaskoczyć podczas oblotu :shock: . Dwupłaty w ESA dość często tak mają że się przechylają lotkami ale nie wykonują zakrętu bez WSPOMAGANIA kierunkiem :evil: . Powodzenia w oblocie i daj jakiś filmik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś była taka zasada, że górny płat o 1 st. mniej niż dolny. Ale czy jeszcze obowiązuje ?

albo góra na minusie tak jak piszesz albo oba na zero jak komu pasuje, albo inaczej jak sie ustawi :) modele z EPP a Esa zwłaszcza mają dość dużą tolerancje geometri a właściwie jej braku zwłaszcza po kraksie i szybkiej naprawie :) .

 

tu jest filmik który dość poważnie podważa wszystkie teoretyczne rozważania na temat kątów i geometrii w dwupłatach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek siedzę u siebie w sklepie i aż mnie brzuch ze śmiechu boli jak patrzę na POCZYNANIA Jacka z tą Balillą :rotfl: co tam geometria skrzydeł ale jakie FINEZYJNE PODWOZIE :jupi: .

Do pierwszych lotów ustawiłbym kąty na zero (oczywiście jak się uda przy EPP) a po wykonaniu kilku IMELMANÓW :lol2: jak to określa nasz kolega RURA regulowałbym kąt górnego płata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Faktycznie - macie rację !

Ale na poważnie - ten filmik pokazuje tylko inną prawdę - dobry silnik i wrota z hangaru też polecą.... Pozdrawiam

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na poważnie - ten filmik pokazuje tylko inną prawdę - dobry silnik i wrota z hangaru też polecą....

silnik to tylko Os Max FS30 a model też ju nie za lekki pewnie znając Jacka i jego zamiłowanie do napraw rzeczy nienaprawialnych to pewnie sporo ponad 1500g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uśmiałem się oglądając filmik - zdawało by się że model nie ma prawa latać ,a jednak ! :( - z drugiej strony,będąc na kilku zawodach widywałem lekko sfatygowaną geometrię płatów i całkowitą obojętność na ten fakt właścicieli modeli :D - widać ,to wiara unosi modele w powietrzu... :) Jako że w moich okolicach wieje non stop 6-8 m/s to poczekam jeszcze z oblotem - szkoda mi odrobinę tego modelu, tak fajnie wygląda na półce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.