chaosmaker Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Witam Jako że opisy budowy dwupłatów pojawiaja się niezbyt często , postanowiłem uraczyć Was kolejnym postem tego typu Mój wybór padł na Siemensa oferowanego przez Krzyska (pelikan1500) lecz w nieco zmienionej formie. Zazwyczaj oferuje się ten model w formie "deski " lecz po konsultacjach, Krzysiek wyciął mi go w bardziej przestrzennym zarysie . Oryginalnie samolot ten miał kadłub okrągły - tu , z uwagi na oszczędności na masie , kadłub ma kształt owalny . Dzięki temu , modelik ciekawie się prezentuje i cieszy oko - przynajmniej moje Ale oceńcie sami .... Po wyciągnięciu z pudełka to tylko kilka elementów ... wiecie zresztą jak to wygląda Tutaj po wstępnej obróbce i odcięciu części kadłuba ... Drobna przymiarka ... EPP całkiem nieźle się szlifuje - ja stosuję papier P80 a potem wyrównuje całość żelazkiem Wstępna przymiarka wyposażenia Jako że nakręciłem się odrobinę podczas budowy tego modelu ,postanowiłem pomalować mu płaty w nieco bardziej makietowy sposób. Oczywiście , uprościłem schemat ale i to co widzicie zszarpało mi nerwy ... Szablon Malowanie Efekt finalny Oczywiście , w końcu dotarłem do kwestii sklejenia skrzydeł - po namyśle zbudowałem prosty "przyrząd" aby ułatwić sobie to zadanie . Dolny płat ustawiłem na zero ze SW a górny płat uniosłem o 3 mm względem dolnego. Dane te są umowne - nie znalazłem nigdzie wytycznych na ten temat - oblot pokaże wynik tego eksperymentu A tu fotki niemal gotowego modelu Tadaaannnnn Na tą chwilę pozostało mi wyciąć otwór na pakiet oraz domalować krzyże i model mam skończony Masa tego co widzicie to 356 gram - więc w regulaminowej masie zmieszczę się bez problemu Podsumowująć - fajnie budowało mi sie ten modelik lecz co trochę musiałem sobie przypominać - chłopie , to "tylko" ESA - przestań kombinować !!! zrób to jak najprościej bo przyszłość tego co budujesz jest mocno niepewna i zdecydowanie krótka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Bardzo ładne malowanie, ale te podwozie, nie dość, że jakieś niskie i szerokie, to kólka psują wygląd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 No cóż , to w końcu nie makieta. Srednica kółek ma umożliwić start z ziemi co jest dodatkowo punktowane - jeżeli śledzisz wątki ESA to powinieneś o tym wiedzieć . Gdyby zastosować odpowiednie do skali to byłyby wówczas zbyt małe ... Czy ktoś poradzi może gdzie usytułować ŚC w tego rodzaju modeliku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan1500 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 No no bardzo ładnie TO TO wygląda . Daj na początek jakieś 3cm od krawędzi natarcia górnego płata , a potem już tylko regulacja pod siebie . Jeżeli wcześniej mało latałeś ze sterem kierunku :wink: to zrób od razu mixa lotki - kierunek ( zakręt lotkami w prawo to kierunek też w prawo jakieś 30-50%) a nie powinno cie nić zaskoczyć podczas oblotu :shock: . Dwupłaty w ESA dość często tak mają że się przechylają lotkami ale nie wykonują zakrętu bez WSPOMAGANIA kierunkiem :evil: . Powodzenia w oblocie i daj jakiś filmik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Świetne malowanie - gratuluję udanej budowy Jak waga całości do lotu? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Kiedyś była taka zasada, że górny płat o 1 st. mniej niż dolny. Ale czy jeszcze obowiązuje ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Kiedyś była taka zasada, że górny płat o 1 st. mniej niż dolny. Ale czy jeszcze obowiązuje ? albo góra na minusie tak jak piszesz albo oba na zero jak komu pasuje, albo inaczej jak sie ustawi modele z EPP a Esa zwłaszcza mają dość dużą tolerancje geometri a właściwie jej braku zwłaszcza po kraksie i szybkiej naprawie . tu jest filmik który dość poważnie podważa wszystkie teoretyczne rozważania na temat kątów i geometrii w dwupłatach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan1500 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Arek siedzę u siebie w sklepie i aż mnie brzuch ze śmiechu boli jak patrzę na POCZYNANIA Jacka z tą Balillą :rotfl: co tam geometria skrzydeł ale jakie FINEZYJNE PODWOZIE :jupi: . Do pierwszych lotów ustawiłbym kąty na zero (oczywiście jak się uda przy EPP) a po wykonaniu kilku IMELMANÓW :lol2: jak to określa nasz kolega RURA regulowałbym kąt górnego płata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Faktycznie - macie rację ! Ale na poważnie - ten filmik pokazuje tylko inną prawdę - dobry silnik i wrota z hangaru też polecą.... Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Ale na poważnie - ten filmik pokazuje tylko inną prawdę - dobry silnik i wrota z hangaru też polecą.... silnik to tylko Os Max FS30 a model też ju nie za lekki pewnie znając Jacka i jego zamiłowanie do napraw rzeczy nienaprawialnych to pewnie sporo ponad 1500g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Uśmiałem się oglądając filmik - zdawało by się że model nie ma prawa latać ,a jednak ! - z drugiej strony,będąc na kilku zawodach widywałem lekko sfatygowaną geometrię płatów i całkowitą obojętność na ten fakt właścicieli modeli - widać ,to wiara unosi modele w powietrzu... Jako że w moich okolicach wieje non stop 6-8 m/s to poczekam jeszcze z oblotem - szkoda mi odrobinę tego modelu, tak fajnie wygląda na półce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi