Marek:D Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Tak robili 100 lat za murzynami. Kupujesz trójnik i wstawiasz go na zasilaniu między gaźikiem a ssakiem. A co było 100 lat za murzynami? Bo chciałbym się dowiedzieć kim jestem Ja podobnie jak Darek stosuję 3 wężyki i tankuję zbiornik nie przez wlew a wężyk w środku modelu. Zawsze to estetyczniej i widać kiedy już nie trzeba pompować paliwa. W przeciwnym razie(przelaniu zbiornika i wycieku przez odpowietrzenie) często można zalać element drewniany, albo inny. Mnie denerwuje zapach benzyny i szczerze powiedziawszy przelewając bałbym się, że zabrudzę tapicerkę samochodu(resztki z wycieku mogłyby zostać na jakimś elemencie i w najmniej odpowiednim momencie skapnąć na tapicerkę). Paliwa po locie nie wypompowuję, tylko zamykam ssanie i staram się model trzymać poziomo, jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby wyciekło paliwko. Co do wężyków to się zgadzam z wami, macie może jakieś inne(tańsze) odpowiedniki Tygonów, które po czasie nie sztywnieją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Czym sie różnią? poza gabarytami; http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6444__GENUINE_A123_Systems_26650A_LiFePo4_Cell_w_tabs.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14060__ZIPPY_Flightmax_1800mAh_2S1P_30C_LiFePo4_Pack.html Pierwszy to A123 a drugi to lipol z obniżonym napięciem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Obydwa to LiFe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Diodę do obniżenia napięcia w pakiecie Li-Fi do 6V brać obojętnie którą z tego asortymentu http://www.cybor-tech.com.pl/g2-457-led-diody.html czy jakąś konkretną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 :crazy: nie chodzi o diodę led... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 :crazy: nie chodzi o diodę led...To może Paweł napisał byś jaka bo trzy kropki mi nie pomogą. Czy chodzi o diodę Zenera? coś z tego asortymentu się nada? http://www.cybor-tech.com.pl/szukaj1.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wprowadź do obwodu (pomiędzy akumulator i odbiornik z serwami) ubec, który obniży napięcie podawane z akumulatora. Ja stosuję taki Dualsky'ego za chyba 40 pln i sprawuje się doskonale http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-p-384.html . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 3A to wg mnie za mało do serw około 10kg w modelu 30ccm zdecydowanie lepszy będzie ten http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-vr8l-liniowy-p-1407.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 W tym problem że mi tu nie chodzi o rozwiązanie sprawy za pomocą BEC a diody tylko jakiej dokładnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 3A to wg mnie za mało do serw około 10kg w modelu 30ccm zdecydowanie lepszy będzie ten http://www.nastik.pl/regu...owy-p-1407.html Radek, masz oczywiście rację, ale ja ten ubec podałem jako przykład regulatora napięcia zamiast diody, a nie regulatora właściwego dla serw stosowanych, w tym konkretnym modelu.Jednak baziu123 i tak chce mieć diodę :shock: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 wydaje mi się ze 2s LiFe 2300mah na serwa to zloty srodek, możesz wsadzić diodę w obwod i ci troche obnizy napiecie i bedzie idealnie. Odbiornik jak Pisze Makler, najlepiej zasilić bezpośrednio z 2s Li-Fe, najszybciej i najprościej. Serwom nie zaszkodzi i odbiornikowi pewnie też nie. Teraz(również z wygody) zastosowałem Li-Fe z 2 diodami dla obniżenia napięcia. Koledzy kilka postów wyżej polecali zastosować diodę ,też jestem ciekaw o jaką chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ja w benzynie na początku miałem na odbiornik i na zapłon ( ten nowy 7,2v) żelazówki z 2 diodami umożliwiającymi spadek napięcia o 0,2v ( chyba, nie jestem pewien, zapomniałęm ) ale teraz mam na odbiornik żelazówkę na odbiornik bezpośrednio bez diod, a na zapłon Li-pola z becem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Stosuje się diody prostownicze (spadek napięcia ok. 0,7V). Ja takiego rozwiązania używam dla zasilania serwa S9257 na ogonie śmigłowca. Jednak to jest tylko jedno serwo. Dla zasilania odbiornika wraz z kompletem serw nie odważyłbym się użyć tego "patentu". Ilość ciepła wydzielana na diodzie może się skończyć nieprzewidywalnie. Zawsze stosuję UBEC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Stosuje się diody prostownicze (spadek napięcia ok. 0,7V). Ja takiego rozwiązania używam dla zasilania serwa S9257 na ogonie śmigłowca. Jednak to jest tylko jedno serwo. Dla zasilania odbiornika wraz z kompletem serw nie odważyłbym się użyć tego "patentu". Ilość ciepła wydzielana na diodzie może się skończyć nieprzewidywalnie. Zawsze stosuję UBEC. Dzięki wielkie za konkretną w końcu odpowiedz.... jakiś punkt odniesienia mam wreszcie.Taki patent daje tylko na zapłon a tam nie ma wielkiego poboru prądu więc myślę ze da rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Idź do pierwszego sklepu z częściami elektronicznymi i poproś zwykłą diode prostowniczą na niskie napięcie w miarę wysokoamperową (policz ile Amperów wezmą serwomechanizmy + rezerwa). Zapłacisz około 50 gr za sztukę. Nic Ci się nie będzie grzać, nie bój się. Jeżeli chcesz się zabezpieczyć na 100% to kup dwie i połącz równolegle. Jak Ci jedna padnie i dostanie przerwy to przejmie pracę druga a jak dostanie zwarcia to po prostu nie obniży Ci napięcia. Pozdrawiam Dodam jeszcze, że jedna dioda lub dwie równolegle obniży napięcie o około 0,7V. Możesz połączyć dwie szeregowo i dostaniesz spadek napięcie 1,4v. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Niby co ma się grzać jak weźmie diodę z nadmiarem ? To widocznie stosujesz diodę 1A albo mniej skoro Ci się bardzo grzeje. Diody są dostępne różne, nawet 40A... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Panowie model już lata przy pionowym wznoszeniu na tendencję do uciekania w lewo i muszę kontrować cały czas kierunkiem,da się to wyregulować większym skłonem silnika? czy trzeba walczyć z czymś innym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Jeśli model ma ster kierunku w neutrum to tylko silnikiem trza uregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Po 1 podkładce podłóż i będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 wytrymuj tak ster kierunku , żeby model leciał prosto w pionie , następnie zmierz kąt o jaki jest wychylony ster kierunku , podziel to przez dwa i o tyle zwiększ wykłon silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi