Skocz do zawartości

SBACH 342 30CC Tunderbolt


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i w końcu mnie Mikołaj zaskoczył ale jakże pozytywnie.Z tego co udało mi się od niego dowiedzieć, model został zakupiony w http://www.ef3m.pl a rozmowa z Panem Jakubem była bardzo przyjemna fachowa i rzetelna,za co Mikołaj dziękuje panie Jakubie :P

 

W pudle to co widać plus na start DLE 30 i parę pierdółek co by można było zacząć składać, w te długie zimowe wieczory.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Edit;Niedziela, 08 stycznia, 2012 roku

 

Troszkę popracowałem wprawdzie idzie to wolno ale gdzie mi się spieszy?.

Zamocowany został już silnik wraz z zapłonem, cięgno gazu,zostało tylko ssanie.Dopasowałem maskę nie obyło się bez dość dużej plastyki ale taki urok mordki sbacha i trzeba było dużo ciąć aby dle wszedł.Co prawda można było zastosować tłumik typu pitts i nie było by już tak wielkiej ingerencji, ale została by świeca dla której i tak wymagane było by ciecie maski.Wzmocniłem podwozie z zestawu bo jakieś takie zamiekkie mi się wydaje,węglowe....może kiedyś.Dorobiłem sobie dzwigienki z węgla ba a nawet już są zamontowane w skrzydłach i na koniec uporałem się z instalacja paliwową.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Edi: Poniedziałek 16 stycznia , 2012 roku

 

Można powiedzieć że czekam tylko na elektronikę.To co mogłem jeszcze zrobić to ,ssanie i mordka ostatecznie już dopasowana.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zwróćcie uwagę, że obecnie sprzedawane są te modele w dwóch wersjach, starsza z dzielonym statecznikiem poziomym i bez wyprowadzonych linek ze statecznika (obecnie na Allegro), i nowsza oznaczona jako v.3 m. in. ze statecznikiem w jednym elemencie, linkami i zbiornikiem paliwa. Tą wersję chyba ma kolega, który będzie budować wersję benzynową. Na rcgroups jest pare wątków o benzynowcach, nie widziałem natomiast o wersji elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładniejszych oględzinach też doszedłem do wniosku że są podajże dwie wersje,moja nie ma luki na tłumik typu canister, ma cały statecznik wysokości nie posiada tego ładnego garba w części ogonowej co poprzednia wersja i ma inną konstrukcję kadłuba.

 

Ostatnimi czasy powklejałem zawiasy,zamocowałem silniki trochę pobawiłem się i instalacją paliwową.Ze zbiornika wychodzą trzy króćce powietrze gaznik i zawór tankowania w takiej sytuacji użyć zaworka jedno czy dwu kierunkowego?

 

Stoję przed dylematem wyboru serw;

 

Lotki 2x Hitec HS 645 MG

 

Wysokość 2xHitec HS 645 MG

 

Gaz także Hitec HS 645 MG

 

Kierunek???

 

Na elektronikę mam zamiar zastosować;

 

Zapłon- http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6471__ZIPPY_Flightmax_1000mAh_3S1P_15C.html

plus- http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10312__Turnigy_5A_8_26v_SBEC_for_Lipo_.html

 

Serwa- http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6293__ZIPPY_Flightmax_1800mAh_3S1P_20C.html

plus- http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6313__Turnigy_MEGABEC_8_.html

 

Co stoi na drodze żeby zastosować zasilanie z jednego lipola a poprzez bec rozprowadzić je do zapłonu i serw?

 

Proszę o konieczne korekty

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze napisz jaki używasz odbiornik, wydaje mi się ze 2s LiFe 2300mah na serwa to zloty srodek, możesz wsadzić diodę w obwod i ci troche obnizy napiecie i bedzie idealnie. Druga sprawa zamknij zakladke Hobbycity i tak zostaw. Pozegnaj sie w takich modelach z Chinami - pozniej mi podziekujesz.(znasz takie powiedzenie: Biedni kupuja drogie ??)

Nad serwami pomysl moze hiteca cyfrowe 5645mg bodajze.

Na prawde nie ma co kombinowac, sprawa jest bardzo prosta.

 

 

Edit: co do zbiornika paliwa. Zadnych zaworkow. Wejdz na stronke ef3m.pl i tam w artykulach masz opis jak wykonac instalacje w modelu benzynowym. Wszystko opisane i poparte zdjeciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Edit: co do zbiornika paliwa. Zadnych zaworkow. Wejdz na stronke ef3m.pl i tam w artykulach masz opis jak wykonac instalacje w modelu benzynowym. Wszystko opisane i poparte zdjeciami.

No ale jakoś paliwo muszę wlać do baku chyba przez zaworek właśnie?

 

 

Odbiornik assan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w zbiorniku 3 rurki.

Ssak

Przelew

Tankowanie i wytankowanie

 

Ssak do gaznika

Przelew owijasz chyba 2x w okolo zbiornika i wypuszczasz dolem z modelu i niech sobie dynda.

 

Tankowanue i wytankowanie zatykasz takim malym koreczkiem zeby nie wylecialo ci paliwko :P

Mozesz zastosowac wlew paliwa (ladnie wyglada) koszt chyba 30zl

 

Przelew jest skierowany w gore zbiornika (niewiele od gory zbiornika)

Ssak wiadomo

Tankowanie i wytankowanie obracasz w dol i przedluzasz wezykiem lub jak jest taka dluga rurka mosiezna to to mocujesz (skierowana w dol w taki sposob zeby byla od dna oddalona z 5mm moze mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiornik jak Pisze Makler, najlepiej zasilić bezpośrednio z 2s Li-Fe, najszybciej i najprościej. Serwom nie zaszkodzi i odbiornikowi pewnie też nie. Na gaz daj zwykłe, standardowe serwo, w zupełności wystarczy. Co do serw, podobnie jak mówi Makler - jeśli są fundusze to lepiej weź cyfrowe odpowiedniki 625 i 645. Będziesz miał większą siłę trzymania serwa i wcale nie będą takie prądożerne. Z Chin w modelach spokojnie możesz stosować akumulatory - ja ten rok przelatałem na 2 pakietach Zippy 20c 1000mAh podłączonych do Jeti Max Beca2. Zmieniłem aktualnie na Li-Fe ze zwykłej wygody(jeden pakiet do ładowania zamiast dwóch). Co do zapłonu nie warto kombinować Li-Pol z becem, ja cały czas mając silnik benzynowy stosowałem zwykłe 4 cele Ni-Mh - nie zawiodły mnie. Teraz(również z wygody) zastosowałem Li-Fe z 2 diodami dla obniżenia napięcia. Powód? Nie muszę rozładowywać i ładować wodorków, żeby jako tako trzymały pojemność, spokojnie sobie doładuję Li-Fe i mam spokój. Co do pojemności to sugeruję ok 2000mAh na odbiornik i z 1500 na zapłon. Tankowanie tak jak pisze Makler - najlepiej za każdym razem zdjąć pokrywę i w środku podczepić przewód z karnistra i dotankować. Widzisz czy nie przelewasz zbiornika i zawsze można sprawdzić ile paliwa ubyło po locie. Ja zbiorniki zawsze robiłem sam - butelka PET po wodzie 0,5l(do silnika 50cm) i śrubki 5mm rozwiercone w środku wiertłem 3mm u znajomego tokarza. Z odrobiną wprawy można też zrobić to wiertarką. Na zewnątrz wypuszczamy gwint śruby, wszystko zakręcamy mocno nakrętką, a wężyk bardzo dobrze trzyma się na gwincie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w benzynie na serwach i odbiorniku life, na zapłonie mam li-pola z becem, i nie narzekam, sprawuje się ok, serwa wszystkie mam cyfrowe, na gazie mam dość szybkie serwo, żeby reakcja na przepustnice była niemalże natychmiastowa, w benzynie 30-tce na ogonie mam 15kg, na lotkach po 12 kg, na wys 2 serwa 12kg, na gazie 6,5kg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny model,gratuluję.To moje marzenie,widziałem jak lata na 30ccm,rewelacja.

Mam pytanie do do Ciebie/Was. Wiecie jaka jest waga netto modelu z galanterią oczywiście.Chciałbym,jeśli uda mi się zakupić ten model, zasilić go silnikiem 4T 120.Chciałbym policzyć sobie wagę orientacyjnie czy pociągnie ten silniczek.Obecnie mam go w modelu nieco ponad 4kg i sprawuje się świetnie.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek Z Malkerem dobrze Ci doradzili z instalację paliwową baziu- ja jeszcze poprę to fotką jak u mnie to wygląda (w Yaku ,ale instalacja bliżniacza).

Jak widać do tankowania najprostszy zaworek/zaślepka (chyba masz w zestawie)-pewne ,proste ,niezwodne. "Ogonek świnki" ten zawinięty przewód to odpowietrzenie wypuszczone luzem pod kadłub ,ostatni przewód do silnika jak widać.Całość sprawuje się bez zarzutu.

Dołączona grafika

 

 

 

Co do Twojego pytania Kogutos -zważyłem poszczególne elementy Sbacha i prezentuje się to tak

1. owiewka silnika -212 g

2. akcesoria + zbiornik pal. -261 g

3. podwozie kompletnie złożone (owiewki,koła)-277g

4.skrzydło- 359g x 2 szt = 790g

5.statecznik pion.-74 g

6. statecznik poziomy 76 g x 2 szt = 152 g

7. rura skrzydeł i statecznika poz.-69 g

8. kadłub wraz z tylnym zamont. podwoziem-1305 g

 

Całość daje w sumie 3140 g ;)

Jest szansa na to aby waga do lotu nie przekroczyła 5 kg..

Twój 4 -takt na pewno da sobie radę z modelem ale nadmiaru mocy nie będzie raczej na pewno lub bardzo mało..W Funtanie S-90 miałem Saito 125 i to wystarczało do poprawnego latania ,większe szaleństwa wychodziły średnio(np.wyjście z zawisu mizerne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość daje w sumie 3140 g ;)

Jest szansa na to aby waga do lotu nie przekroczyła 5 kg..

Twój 4 -takt na pewno da sobie radę z modelem ale nadmiaru mocy nie będzie raczej na pewno lub bardzo mało..W Funtanie S-90 miałem Saito 125 i to wystarczało do poprawnego latania ,większe szaleństwa wychodziły średnio(np.wyjście z zawisu mizerne)

Bardzo, bardzo Ci dziękuję.Niestety nie wygląda to dobrze pod mój silnik :cry: . Jak nie dam rady finansowo od razu na benzynę to odpuszczę,niestety Sbach,a.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za wolne serwa do akrobata najlepiej HS 5625MG są szybsze od 5645MG kosztem mocy, ale Ty tyle mocy nie potrzebujesz 9kg starczy, jedynie na kierunek warto dać w granicach 15kg

 

Tankowanie i wytankowanie obracasz w dol i przedluzasz wezykiem lub jak jest taka dluga rurka mosiezna to to mocujesz (skierowana w dol w taki sposob zeby byla od dna oddalona z 5mm moze mniej).

Tak robili 100 lat za murzynami. Kupujesz trójnik i wstawiasz go na zasilaniu między gaźikiem a ssakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdzę że 3 rurki to jedyna słuszna droga :) , mi zdarzyło się już zgubić korek od wlewu , z resztą przyznasz chyba że przewody paliwowe montuje się bardzo starannie , zabezpiecza paskami zaciskowymi lub stalowym drucikiem ( szczególnie wewnątrz zbiornika), a nawet robi się cyną garb na rurce , a ten jeden przewodzik ( wcale nie mniej ważny) do wlewu niczym nie zabezpieczony i jeszcze wielokrotnie zakładany i zdejmowany , oczywiście przy takim rozwiązaniu trzeba zwrócić uwage żeby przewód paliwowy był z tych co nie twardnieją po czasie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście przy takim rozwiązaniu trzeba zwrócić uwage żeby przewód paliwowy był z tych co nie twardnieją po czasie

Zgadza się dobry przewód to podstawa. Co do korka to ja znowu nieraz miałem problem z wyciągnięciem go z przewodu. Generalnie nawet po całym sezonie ciasno siedział.

Z resztą jeden i drugi sposób nie jest zły a który lepszy to zależy co komu bardziej pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.