pyton Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Jako że ze wszystkich latających motoszybowców jak i samolotów najbardziej lubie modele robione własnorecznie:) a w tym dziale ostatnio mało co jest własnych produkcji ,wiec postanowiłem umieścic moj projekt. Plany rozrysowane sa na kartkach. Motoszybowiec z założenia bedzie do latania w termice i przy lekim wiaterku dlatego po wielu poszukiwaniach i kombinowaniach chyba wybiore profil sd 7037 i tak: kadlub balsa 6mm+rurka węglowa z wedziska(spóścizna po byłym hobby:P) Wzorowany na kadłubie lemika. oczywiście kadłub wzmocniony laminatem dł.850 skrzydła konstrukcyjne balsa 1.5mmi 2mm dł.1400 przewidziana waga :?? moze kolo 500g? Zdjecia z postępu prac postaram sie dodawac sukcesywnie i tak pierwszy edit: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Ładnie ładnie :] Miałem podobny model, z planów z Modelarza. Był to Virgo i Michaś. Bardzo fajna konstrukcja całkiem dobrze się nim latało. Z tym, że skrzydło robiłem ze styropianu krytego balsą. Polecam wzmocnić kadłub tkaniną. Powodzenia w budowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krytek Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Witam będę obserwował postępy , co do profilu SD 7037 mam go w szybowcu 2500mm rozpiętości własnej konstrukcji . Dziś był oblot modelu , jak na krótki lot model szedł za ręką bez doważania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 850 mm razem z rurką podejrzewam ? Balsa 6 mm + tkanina szklana ? Co ma z tego powstać? Tomahawk ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 owszem calosc ma 850mm. zastosowalem balse 6 dlatego ze nie lubie kadłubów kwadratowych a szczegolnie w moto/szybowcach orginlanie miała byc 4 no ale pomyslałem ze sporo zeszlifuje, i dlatego zastosowalem 6 tkanina szklana w celu wzmocnienia jak i dlatego ze jeszcze nigdy nie uzywalem przez co postanowilem spróbowac mysle ze wagi jakos znacząco nie podniesie,wiec na pewno tez i nie zaszkodzi. Krytek, tez ten profil miałem w motoszybowcu i spisywał się dobrze,a model był termiczny i wykonywal nawet ostre i szybkie zakręty :mrgreen: i mam pytanie czy cieciwa 160-170 mogla by być ,a na końcu jakies 140?? oczywiście skrzydła trapezowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dziś skonczył schnać laminat Kolejny edit: kadlub oszlifowany: i do tego ster kierunku: usterzenie bedzie demontowane, a bedzie sie trzymało na 2 śrubach(z gwozdzi ) i tak to mniej wiecej wygląda: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 projekcik cały czas idzie do przodu leniwie ale do przodu;) jako ze przedemna sesja i egzaminy, niestety bede musiał a raczej juz zwolniłem tepo z wykonaniem dalszych prac nad modelem. a oto nowe dokonania: -stateczniki z elementami sterownymi -wyciete profile na skrzydła i jeszcze nie oszlifowane: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna), mocno osłabiło jego konstrukcję. i na przyszłość jesli chcesz uzyskać płaską powierzchnię laminat to po zalaminowaniu elementu naklej na niego warstwę przeźroczystej taśmy pakowej (możesz czymś docisnąć) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna), mocno osłabiło jego konstrukcję. Mozesz to rozwniac, wytlumaczyc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Chyba chodzi o to, że przy takim ułożeniu słojów steru kierunku ażury powinny być nie tak jak jest, ale kilka mniejszych i poziomo. Powinno wyglądać mniej więcej jak usterzenie zrobione z listewek. Jeśli się mylę, poprawcie mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 dokładnie, ajj nie zwróciłem uwagi przy wycianiu, ale raczej juz tak zostanie :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 A po co w ogóle to ażurować, ile te ażurki mają, 5g, 3g - nie więcej, przy znacznym osłabieniu konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Na takim ramieniu to dodatkowo 30g z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Bez przesady, założe się że to co wyciął z ażurów ma 3-5g, nic to nie wnosi po za osłabieniem materiału. To jest szybowiec, a nie ultralekki model do akro, latałęm swojego czasu szybowcami, i powiem więcej, jak się latało w termice, to na mniej wiecej na środku cięzkości montowaliśmy z kolegami rurki na ołów żeby te szybowce jeszcze dociążyć. Ja bym na miejscu kolegi pytona nie ażurował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Bez przesady, założe się że to co wyciął z ażurów ma 3-5g, nic to nie wnosi po za osłabieniem materiału. Otóż meteor, powiedział co to wnosi a dla tak małego modelu to kolosalna różnica 30 gram. To jest szybowiec, a nie ultralekki model do akro, latałęm swojego czasu szybowcami, i powiem więcej, jak się latało w termice, to na mniej wiecej na środku cięzkości montowaliśmy z kolegami rurki na ołów żeby te szybowce jeszcze dociążyć. Ja bym na miejscu kolegi pytona nie ażurował. I zapewne dodawaliście ołów do modeli o rozpiętości 1,4 metra. Dziwne, ja w takich modelach ołów wkładam dopiero jak zaczyna wiać powyżej 6 m/s, wcześniej nie ma sensu bo model staje się latającą cegłom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Wkładaliśmy do modeli klasy f3j/m - czyli od 1,5m do 2m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Na takim ramieniu to dodatkowo 30g z przodu.Na moje "oko" maks 12-15g (przy 5g) Swoja droga dalej nie wiem dlaczego ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Chciałbym sie poradzic- jako ze skrzydło bedzie dzielone i pod lekkim wzniosem ok2-3* To jak zrobić łączenie skrzydeł? myślałem aby przy spływie były śruby nylonowe a na krawędzi natarcia bolce które wchodzą w sklejke ktora jest przymocowana do kadłuba? tak miałem przy piperku :| ale moze ktoś zna lepsze rozwiązanie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Swoja droga dalej nie wiem dlaczego ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna) myślę ze obrazek wszystko Ci wyjaśni. Czerwone kreski to kierunek słoi w balsie. Po prawej stronie prawidłowe wykonanie po lewej złe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Teraz rozumiem, nie chodzilo Tobie o azurowanie a o konstrukcje Nie rozumialem jak przy sterze zrobionym z jednego kawalka mozna zrobic zle azurowanie ze wzgledu na ulozenie sloi. Swoja droga (nie to zebym byl czepialski) to po prawe rozwiazanie tez wydaje sie byc nie do konca prawidlowe, "listewki" pionowe powinny isc do konca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi