Skocz do zawartości

motoszybowiec-projekt własny:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że ze wszystkich latających motoszybowców jak i samolotów najbardziej lubie modele robione własnorecznie:) a w tym dziale ostatnio mało co jest własnych produkcji :D ,wiec postanowiłem umieścic moj projekt. Plany rozrysowane sa na kartkach.

Motoszybowiec z założenia bedzie do latania w termice i przy lekim wiaterku

dlatego po wielu poszukiwaniach i kombinowaniach chyba wybiore profil sd 7037

i tak:

kadlub balsa 6mm+rurka węglowa z wedziska(spóścizna po byłym hobby:P) Wzorowany na kadłubie lemika.

oczywiście kadłub wzmocniony laminatem

dł.850

 

skrzydła konstrukcyjne balsa 1.5mmi 2mm

dł.1400

 

przewidziana waga :?? moze kolo 500g?

Zdjecia z postępu prac postaram sie dodawac sukcesywnie :)

 

i tak pierwszy edit:

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Opublikowano

Ładnie ładnie :] Miałem podobny model, z planów z Modelarza. Był to Virgo i Michaś. Bardzo fajna konstrukcja całkiem dobrze się nim latało. Z tym, że skrzydło robiłem ze styropianu krytego balsą. Polecam wzmocnić kadłub tkaniną. Powodzenia w budowie :D

Opublikowano

Witam będę obserwował postępy , co do profilu SD 7037 mam go w szybowcu 2500mm rozpiętości własnej konstrukcji . Dziś był oblot modelu , jak na krótki lot model szedł za ręką bez doważania :D

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

850 mm razem z rurką podejrzewam ? Balsa 6 mm + tkanina szklana ? Co ma z tego powstać? Tomahawk ?

- Jurek

Opublikowano

owszem calosc ma 850mm.

zastosowalem balse 6 dlatego ze nie lubie kadłubów kwadratowych a szczegolnie w moto/szybowcach orginlanie miała byc 4 no ale pomyslałem ze sporo zeszlifuje, i dlatego zastosowalem 6 :) tkanina szklana w celu wzmocnienia jak i dlatego ze jeszcze nigdy nie uzywalem przez co postanowilem spróbowac :) mysle ze wagi jakos znacząco nie podniesie,wiec na pewno tez i nie zaszkodzi.

Krytek, tez ten profil miałem w motoszybowcu i spisywał się dobrze,a model był termiczny i wykonywal nawet ostre i szybkie zakręty :mrgreen:

 

i mam pytanie czy cieciwa 160-170 mogla by być ,a na końcu jakies 140??

oczywiście skrzydła trapezowe

Opublikowano

Dziś skonczył schnać laminat :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Kolejny edit:

kadlub oszlifowany:

Dołączona grafika

 

i do tego ster kierunku:

Dołączona grafika

 

usterzenie bedzie demontowane, a bedzie sie trzymało na 2 śrubach(z gwozdzi ;) )

i tak to mniej wiecej wygląda:

Dołączona grafika

Opublikowano

projekcik cały czas idzie do przodu leniwie ale do przodu;)

jako ze przedemna sesja i egzaminy, niestety bede musiał a raczej juz zwolniłem tepo z wykonaniem dalszych prac nad modelem.

a oto nowe dokonania:

 

-stateczniki z elementami sterownymi

Dołączona grafika

 

 

-wyciete profile na skrzydła i jeszcze nie oszlifowane:

Dołączona grafika

Opublikowano

ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna), mocno osłabiło jego konstrukcję.

 

i na przyszłość jesli chcesz uzyskać płaską powierzchnię laminat to po zalaminowaniu elementu naklej na niego warstwę przeźroczystej taśmy pakowej (możesz czymś docisnąć) :wink:

Opublikowano

ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna), mocno osłabiło jego konstrukcję.

 

Mozesz to rozwniac, wytlumaczyc?

Opublikowano

Chyba chodzi o to, że przy takim ułożeniu słojów steru kierunku ażury powinny być nie tak jak jest, ale kilka mniejszych i poziomo. Powinno wyglądać mniej więcej jak usterzenie zrobione z listewek. Jeśli się mylę, poprawcie mnie

Opublikowano

Bez przesady, założe się że to co wyciął z ażurów ma 3-5g, nic to nie wnosi po za osłabieniem materiału. To jest szybowiec, a nie ultralekki model do akro, latałęm swojego czasu szybowcami, i powiem więcej, jak się latało w termice, to na mniej wiecej na środku cięzkości montowaliśmy z kolegami rurki na ołów żeby te szybowce jeszcze dociążyć. Ja bym na miejscu kolegi pytona nie ażurował.

Opublikowano

Bez przesady, założe się że to co wyciął z ażurów ma 3-5g, nic to nie wnosi po za osłabieniem materiału.

Otóż meteor, powiedział co to wnosi a dla tak małego modelu to kolosalna różnica 30 gram.

 

 

To jest szybowiec, a nie ultralekki model do akro, latałęm swojego czasu szybowcami, i powiem więcej, jak się latało w termice, to na mniej wiecej na środku cięzkości montowaliśmy z kolegami rurki na ołów żeby te szybowce jeszcze dociążyć. Ja bym na miejscu kolegi pytona nie ażurował.

I zapewne dodawaliście ołów do modeli o rozpiętości 1,4 metra. Dziwne, ja w takich modelach ołów wkładam dopiero jak zaczyna wiać powyżej 6 m/s, wcześniej nie ma sensu bo model staje się latającą cegłom.

Opublikowano

Na takim ramieniu to dodatkowo 30g z przodu.

Na moje "oko" maks 12-15g (przy 5g)

 

Swoja droga dalej nie wiem dlaczego

ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna)

Opublikowano

Chciałbym sie poradzic- jako ze skrzydło bedzie dzielone i pod lekkim wzniosem ok2-3* To jak zrobić łączenie skrzydeł? myślałem aby przy spływie były śruby nylonowe a na krawędzi natarcia bolce które wchodzą w sklejke ktora jest przymocowana do kadłuba? tak miałem przy piperku :| ale moze ktoś zna lepsze rozwiązanie??

Opublikowano

Swoja droga dalej nie wiem dlaczego

ażurowanie steru kierunku i wysokości źle zrobione (ułożenie słoi drewna)

myślę ze obrazek wszystko Ci wyjaśni. Czerwone kreski to kierunek słoi w balsie. Po prawej stronie prawidłowe wykonanie po lewej złe.

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Teraz rozumiem, nie chodzilo Tobie o azurowanie a o konstrukcje :)

Nie rozumialem jak przy sterze zrobionym z jednego kawalka mozna zrobic zle azurowanie ze wzgledu na ulozenie sloi.

Swoja droga (nie to zebym byl czepialski) to po prawe rozwiazanie tez wydaje sie byc nie do konca prawidlowe, "listewki" pionowe powinny isc do konca

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.