Skocz do zawartości

KATANA X 1,6m pod 91AR


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Będę tutaj zamieszczał relację z budowy Katany pod 91AR.

Jako że żeberka mam już wycięte prawie ... zostało jedynie wywiercić otwory pod rurę to mam pytanie bo tutaj się wacham mianowice mam w domu leżeć rurę laminatową (szkło z rowingiem bo czarne to jest)

dokładnie taką jak w linku http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_52_57&products_id=346 i zastanawiam się czy taka rura by wystarczyła na łącznik skrzydeł. oczywiście osadzony w kieszeniach z laminatu szkalnego.

jeśli nie to proszę podajcie propozycję łącznika duralowego bo weglowa swoje kosztuje a jest to mój pierwszy model tego typu więc nie chciał bym się nipotrzebnie w jakieś duże koszty ładować.

 

Zdjęcia z budowy wieczorem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10mm mam we wszystkich modelach o rozp. 1250mm, w Katanie 1400 z FS80 miałem 14 i doskonale dawała radę. W su29 mam 16mm. Jeżeli trafisz 14-tkę z grubą ścianką to spokojnie da radę. 16 -tka kosztuje trochę więcej kasy- odczuwalnie więcej. Oczywiście piszę tu o rurach węglowych. Laminatowch ze szkła nie używałem i raczej nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie się zastanawiam jeszcze nad rurką duralową 16 mm grubościenną i chyba taką zastosuję a dokładnie taki zestaw

http://www.nastik.pl/rurka-duralowa-laminatowa-16x2-p-4047.html

albo opcjonalnie standardową 16mm z taka samą kieszenią.

Ma to ten plus że nie trzeba by było już nawijać takiej kieszeni. jako że do Nastika mam 40 km to jak się mi jeszcze nazbiera jakiegoś towaru do zamówienia to sobie podjadę osobiście i wtedy zważę i zdecyduję którą wezmę.

 

Pozdrawiam.

chyba że jeszcze jakieś inne propozycje. rozważę również propozycję jak ktoś będzie miał do sprzedania zbędną mu rurę węglową 16 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie się zastanawiam jeszcze nad rurką duralową 16 mm grubościenną i chyba taką zastosuję a dokładnie taki zestaw

http://www.nastik.pl/rurka-duralowa-laminatowa-16x2-p-4047.html

albo opcjonalnie standardową 16mm z taka samą kieszenią.

Ma to ten plus że nie trzeba by było już nawijać takiej kieszeni. jako że do Nastika mam 40 km to jak się mi jeszcze nazbiera jakiegoś towaru do zamówienia to sobie podjadę osobiście i wtedy zważę i zdecyduję którą wezmę.

 

Pozdrawiam.

chyba że jeszcze jakieś inne propozycje. rozważę również propozycję jak ktoś będzie miał do sprzedania zbędną mu rurę węglową 16 mm.

Przypadkiem nie kupuj rurek alu w supermarketach bo to PA38 które możesz zawiązać w supełek :wink: Lotniczy dural to PA6, PA7 (chyba to stare oznaczenia duralu). Żeby było w miarę z ciężarem to musiałbyś załatwić cienkościenną. U mnie akurat nie ma problemu z PA6 czy 7 bo zostało ojcu po konstrukcjach z dużego lotnictwa. Jednak porównując wagę 16-tki z duralu i węgla jest różnica. Do Su kupiłem węglową. Samo nawiniecie kieszeni to pikuś jak się ma rurę łącznika , świeczkę, kawałek papieru z oracoveru, tkaninę i żywicę. Niejako doszedłem do wprawy i w 15 minut nawijam dwie takie rurki używając żywicy L285. Po nawinięciu 3 warstw tkaniny 60g/m2 przesączonej żywicą owijam całość taśmą izolacyjną i umieszczam nad otworami wentylacyjnymi telewizora plazmowego. Skurczybyk się grzeje dość mocno więc po 60 minutach żywica jest już zżelowana. Po 3 godzinach można podgrzać całość nad palnikiem kuchenki i zsunąć rury z łącznika . Żeby nie wnikać za bardzo w szczegóły całość opisałem w temacie Katany 1,4m , 1120mm, oraz w temacie ultimate z great planes. Zdjęcia gotowych rurek można odszukać praktycznie w każdej mojej relacji z budowy,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mogę doradzić a co podpowiedział mi Krzysztof to zamiast na foli lepiej jest położyć tkaninę na tekturze i dopiero ją przesączyć żywicą. Znacznie lepiej sie nawija z tekturki niż z folii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do duralu to występują następujące oznaczenia 2024 T0 T4 lub T6 6061 T0, T4, T6 no i super wypas materiały z grupy 7075 T4, T6, oznaczenia T0, T4 , T6 to stan materiału.

T0 to materiał miekki, T4 i T6 to ,,stany ulepszone cieplnie"

Super niemodelarskie ceny mają w tabalu i alco w lublinie, prowadzą sprzedaż wysyłkową, więc polecam.

W tabalu dodatkowo można zamówić cięcie cnc, water jet lub laserem dowolnych materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie sugestie. do Lublina z pewnością zadzwonię jeśli nie załatwi mi kolega tego Duralu Pa6.

Puki co dzisiaj usterzenie poziome robię i może uda się mi je skończyć potem będę szlifował je i jak będzie gotowe to pokażę wam żeby szanowne grono oceniło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie iż w mojej miejscowości znajduje się zakład ZML (zakład metali lekkich) i obok jest sklep z wszelakimi kształtownikami,rurami,prętami głównie z PA6.

Ostatnio zakupywałem dla kolegi rurę do skrzydeł fi 16 mm .Metr kosztował ok 6 zł.

Można zakupić dowolną ilość ,długość.

W przypadku gdyby ktoś miał problem z zdobyciem rur do skrzydeł ,stateczników chętnie pomogę nabyć taką bez żadnych kosztów poza kosztem oczywiście wysyłki i rury.

Zainteresowanych zapraszam -501263767

(nie udzielam info ile kosztuje dana średnica,długość itp i czy mater.jest dostępny-to dopiero po ewent.zorientowaniu się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.