Dj. Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Witam, dziś dostałem świeżutki zestaw jak w tytule. Marek wyciał w/w model na moje życzenie ale jednocześnie wprowadził do sprzedazy bo wygląda obiecująco. W kolejnych postach postaram sie pokazać kolejne etapy budowy, koncząc filmem z oblotu... http://www.cyber-fly.pl/produkt-1991.html cdn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam, zacząłem montaż modelu od wklejenia lotek w dolnym skrzydle: Zawiasy - najprostsze fizelinowe Górne skrzydło wymaga tylko wklejenia prętów wzmacniających Ster kierunku z wklejonymi zawiasami ze sztyftem. Będzie poruszał sie bardziej "płynnie" cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan1500 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Ciekawie się zapowiada panie Jareczku ! A co Ty spania nie masz czy zabrakło Ci porannej kawy i zastąpiłeś ją modelarskim hobby ? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 pelikan1500, proszę Cię. Siódma godzina to środek dnia :mrgreen: Ja też o tej porze sklejam. Będę kibicował Dj., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 ! A co Ty spania nie masz czy zabrakło Ci porannej kawy i zastąpiłeś ją modelarskim hobby ? :mrgreen: Tak ja dziś wogóle mam wszystko poprzestawiane, teraz jade... A4 z Katowic Będę kibicował Dj. Dzięki postaram sie nie zawieść oczekiwań. Następna porcja informacji dopiero jutro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Powiem tyle, rewelacja. Już spodziewam się efektów Nieuport 28 wyprzedzał rozwiązaniami swoją epokę, Jarku mam nadzieję, że tchniesz jakąś nowością w ten model a może będzie to stara dobrze sprawdzona technologia która potwierdzi, że to co sprawdzone to najlepsze? EEEE i tak efekt końcowy nas zaskoczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Kolejne fotki: Kadłub modelu to po prostu połówki, które należy skleić ze sobą i żadnej komplikacji tu nie ma. Ster wysokości i kierunku również znalazły swoje miejsce: Trochę zmieniłem wygląd SK - jako pow. płytowa, ale myslę że nie razi to tak mocno majac na uwadze redukcyjnośc jaka prezentują modele ESA Teraz pokażę jak montuję serwa w skrzydłach moich modeli ESA-EPA Po odrysowaniu pow. serwa na skrzydle wycinam na wylot otwór o rozmiarach w/w Wkładam weń serwo, ale poniewaz model Nieuporta ma dość cienki profil serwo wyrównuję do górnej powierzchni, od dołu wypełniam cienkim plasterkiem EPP aby było ładnie Oczywiście można wyciąć na gorąco grotem lutownicy gniazdo na serwo, ale ja lubię tak... cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Witam Całkiem dobrze się zapowiada Czekam na dalsze etapy budowy i oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Wiesz gdzie złamie się to skrzydło dokładnie tam gdzie kończy się lotka . Zrobiłeś wzorowy karb potęgując efekt wyciętej lotki wykonując tam otwór na serwo. Należało to serwo zamontować w 1/3 odległości lotki od kadłuba i kolejnym powodem tego było umieszczenie napędu w okolicy połowy lotki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Wiesz gdzie złamie się to skrzydło dokładnie tam gdzie kończy się lotkaWiem, tam gdzie mocniej "oberwie" model.Zrobiłeś wzorowy karb potęgując efekt wyciętej lotkiOczywiscie, ale fakt ten jest mało znaczący przy "przeciążeniach i prędkościach " modeli WWICelne uwagi, ale w modelach ESA stosuje pewną dowolnosc nazwijmy to interpretacji, dlatego nic nie zamierzam poprawiac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Mało czasu mam na cokolwiek , wiec i praca przy modelu sie ślimaczy. Tak naprawde to modelik tego typu można zrobic w 2 wieczory... Połączenie serwa z lotką: Tak rozwiązałem napęd steru kierunku i wysokości: Serwa SK i SW zamocowane jak najbliżej przodu kadłuba ze względu na srodek cięzkości: cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz12 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Jarku nie lepiej mocowanie bowdenta dać na dźwignie serw.Jak mówią, każdy gram na ogonie to 5 gramów na dziobie ,a ty masz tam, aż 3szt. obserwuje ten temat z ciekawością i pomału szykuje się z innym modelem ,do zobaczenia w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Myślę, że to dlatego, że po montażu nie będzie dostępu do serw w celu regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Jarku nie lepiej mocowanie bowdenta dać na dźwignie serwZwykle tak właśnie robie, ale tu chodzi o miejsce na pakiet. Mocowanie bowdena podwyższy niejako serwo i może być bardzo ciasno.Myślę, że to dlatego, że po montażu nie będzie dostępu do serw w celu regulacji. Nad serwami będzie półka z otworami wiec, regulacja jakaś będzie.Zwykle serwa montuje po wyzerowanoiu ich na testerze... cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zamontowałem rodzaj wręg wzmacniających przednią częsc kadłuba, oraz półkę na pakiet Umocowałem bowdeny. Lubią sie giąć i wtedy występują przekłamania na sterach wkleiłem wręgę silnikową z EPP zaokrągliłem osłonę silnika Wyglad spodu kadłuba z pakietem w środku Zbliżenie na typ silnika aby nie było wątpliwosci Na koniec dzisiejszej relacji dodam, że model bez górnego skrzydła, podwozia i śmigła - z: pakietem, silnikiem, serwami i odbiornikiem - waży ok 335g cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Witam, znów prace ruszyły. Model juz przypomina dwupłatowca: Zamontowałem podwozie: Te opadające płaty to bląd obiektywu. Nie żebym sie usprawiedliwiał - informuję bo co niektórzy patrza mi uważnie na ręce. Krytyka jest OCZYWIŚCIE mile widziana... Taka jest waga modelu z powyższego zdjęcia, czyli jakiś zapas został na dowazenie, choć wydaje sie to nie potrzebne... Można powiedzieć, że model jest gotowy do oblotu. Nie wiem jednak kiedy to będzie, bo póżno wracam do domu, a po ciemku nic nie widać... Prawdopodobnie będe dalej montował detale jak: KM-y, wiatrochron, pilota. Na razie nie będzie malowania bo może sie okazać coś z katami skrzydła, itp. cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan1500 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 PIĘKNE kV do WW I . Jesteś Jarek jednym z NIEWIELU co stosują taki silnik do ESA . :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 PIĘKNE kV do WW I Tak lata dostojnie, ale jednoczesnie wykazuje dziwną odporność na wiatr. Corsair F4U ma taki sam silnik ale lata całkiem zgrabnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Witam, dziś niespodziewanie całkiem udalo sie oblatać nieuporta. Zgodnie z przewidywaniem model jest poprawnie wywazony. Nic w zasadzie nie trzeba poprawiać. Wytrymowany, "chodzi za drązkiem". Pierwszy start odbył sie na wychyleniach 50%. Szybko okazało sie, ze trzeba pominąc takie ustawienie i dopiero pełne wychylenia dały oczekiwaną reakcje. Jak to zwykle bywa z modelami WWI - domiksowałem SK do lotek. Powiem jest naprawde OK. Niestety filmu nie ma bo byłem sam na lotnisku, ale obiecuje że nastepne loty już pokażę w formie "ruchomych obrazków'. cdn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Witam, piękne słonko, piękne niebo, oblatywacz w domu wiec model i kamera w łapkę i tak to wygladało: Model jak widać lata całkiem sprawnie. Kamuflaż niestety"zimowy" bo nie dokończyłem jeszcze malowania. Brakuje modelikowi kilka detali. Powolutku wszystko uzupełnie i pokarzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi