Skocz do zawartości

PIPER J3 1/5 SPALINOWY ORAZ RWD 5 ELEKTRYCZNY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik tak trudno odpala bo jest niedotarty. Ja mojego jeszcze mniejszego coxa przez cały dzień nie mogłem odpalić gdy był nowy a teraz zanim bym podpiął pakiet do elektryka to samolocik z coxem byłby już dawno w powietrzu. (z coxem miałem depronowy samolocik na uwięzi :) )

Co do wkrętarki- szkoda silniczka jakiekolwiek ma obroty. Silniczek trzeba odpalać z wyczuciem i uważając żeby nie zalać. Przekręcenie zalanego silnika wkrętarką= uszkodzony korbowód lub czop wału.

I tak prędzej odpalisz z palca niż wkrętarką. Rozrusznik to co innego bo on ma duże obroty a małą moc a wkrętarka ma względnie małe obroty i dużą moc zdolną uszkodzić delikatny silniczek.

Wierzę, że po godzince odpowiedniego docierania mój Wasp też będzie pięknie palił :wink:

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Silnik tak trudno odpala bo jest niedotarty. Ja mojego jeszcze mniejszego coxa przez cały dzień nie mogłem odpalić gdy był nowy a teraz zanim bym podpiął pakiet do elektryka to samolocik z coxem byłby już dawno w powietrzu. (z coxem miałem depronowy samolocik na uwięzi :( )

Co do wkrętarki- szkoda silniczka jakiekolwiek ma obroty. Silniczek trzeba odpalać z wyczuciem i uważając żeby nie zalać. Przekręcenie zalanego silnika wkrętarką= uszkodzony korbowód lub czop wału.

I tak prędzej odpalisz z palca niż wkrętarką. Rozrusznik to co innego bo on ma duże obroty a małą moc a wkrętarka ma względnie małe obroty i dużą moc zdolną uszkodzić delikatny silniczek.

Wierzę, że po godzince odpowiedniego docierania mój Wasp też będzie pięknie palił :wink:

Opublikowano

Czytałem że do Norvela była sprężynka ale w Waspie nie ma. Jest za to dziurka , która chyba właśnie służy do zamocowania takiej sprężynki. Nie wiem tylko jak by taką zrobić :?

Opublikowano

Czytałem że do Norvela była sprężynka ale w Waspie nie ma. Jest za to dziurka , która chyba właśnie służy do zamocowania takiej sprężynki. Nie wiem tylko jak by taką zrobić :?

Opublikowano

Waspa kupiłem bo większego silnika nie da się dać do tego modelu bo waga wzrosła by do niebezpiecznego poziomu, wynosiła by około 1200g ze wszystkim a to jest stanowczo za dużo. Z waspem waga oscylowała w granicach 1 kg

A Wasp dałby radę bo ma większą moc od aktualnego emax o 40W a ten doskonale sobie radził z rwd w przeszłości, można było kręcić pętle bez problemu.

 

Waspa kręciłem około godzinę palcami i koło dwóch godzin wkrętarką.

Odkręcany był parę razy i przedmuchiwany.

Przeciekał w okolicach wału.

Pomimo dawania mu paliwa bezpośrednio na głowicę i tak się nie odzywał.

 

I widzisz, jak ciężko go odpalić, pomyś sobie pół godziny go odpalałeś i nic z tego.

Gdybym przed każdym lotem miał pół godziny go odpalać to dziękuję bardzo.

Nie wiem co jest z tym silnikiem ale na przyszłość już wiem, asp od 4ccm w górę a mniejsze to OS MAX- y .

 

Po tych bojach z tym silnikiem przekonałem się trochę do elektryków: czysto, sucho, szybko, prosto i bez problemów!

Nie wiem czym ty ważysz te samoloty ale bajki piszesz niesamowite. Coś mi się nawet wydaje ze tego silnika w rękach nie miałeś :rotfl: 1200 bedzie ważył jak dołożysz na pokład cegłę i nie pisz bajek że by nie poleciał z większym silnikiem bo to nie prawda...

Opublikowano

Waspa kupiłem bo większego silnika nie da się dać do tego modelu bo waga wzrosła by do niebezpiecznego poziomu, wynosiła by około 1200g ze wszystkim a to jest stanowczo za dużo. Z waspem waga oscylowała w granicach 1 kg

A Wasp dałby radę bo ma większą moc od aktualnego emax o 40W a ten doskonale sobie radził z rwd w przeszłości, można było kręcić pętle bez problemu.

 

Waspa kręciłem około godzinę palcami i koło dwóch godzin wkrętarką.

Odkręcany był parę razy i przedmuchiwany.

Przeciekał w okolicach wału.

Pomimo dawania mu paliwa bezpośrednio na głowicę i tak się nie odzywał.

 

I widzisz, jak ciężko go odpalić, pomyś sobie pół godziny go odpalałeś i nic z tego.

Gdybym przed każdym lotem miał pół godziny go odpalać to dziękuję bardzo.

Nie wiem co jest z tym silnikiem ale na przyszłość już wiem, asp od 4ccm w górę a mniejsze to OS MAX- y .

 

Po tych bojach z tym silnikiem przekonałem się trochę do elektryków: czysto, sucho, szybko, prosto i bez problemów!

Nie wiem czym ty ważysz te samoloty ale bajki piszesz niesamowite. Coś mi się nawet wydaje ze tego silnika w rękach nie miałeś :rotfl: 1200 bedzie ważył jak dołożysz na pokład cegłę i nie pisz bajek że by nie poleciał z większym silnikiem bo to nie prawda...

Opublikowano

Drugi z kolei nie ma się do czego przyczepić ale coś tam pisze, trudno, mam czas to też napiszę!

 

Czy Ty zrobiłeś mojego rwd, Ty go ważyłeś? Byłeś w sklepie i pytałeś, że nie kupiłem silnika?

NIE !

Silnik kupiłem, skserować ci paragon?

 

Jak byś wiedział, boś podobno doświadczony to każdy samolot, nawet tego samego typu i z tych samych planów jest inny.

Opublikowano

Drugi z kolei nie ma się do czego przyczepić ale coś tam pisze, trudno, mam czas to też napiszę!

 

Czy Ty zrobiłeś mojego rwd, Ty go ważyłeś? Byłeś w sklepie i pytałeś, że nie kupiłem silnika?

NIE !

Silnik kupiłem, skserować ci paragon?

 

Jak byś wiedział, boś podobno doświadczony to każdy samolot, nawet tego samego typu i z tych samych planów jest inny.

Opublikowano

Drugi z kolei nie ma się do czego przyczepić ale coś tam pisze, trudno, mam czas to też napiszę!

 

Czy Ty zrobiłeś mojego rwd, Ty go ważyłeś? Byłeś w sklepie i pytałeś, że nie kupiłem silnika?

NIE !

Za kogo Ty mnie uważasz, za sześciolatka który ubzdura sobie coś w głowie i mówi wszystkim, że to posiada. Człowieku, jak możesz mnie posądzać, że nic nie kupiłem tylko wymyśliłem sobie całą tą historię z uruchamianiem tego silnika? Tak się składa, że nie jestem poetom czy baśnio pisarzem. Skserować ci paragon?

 

Jak byś wiedział, boś podobno doświadczony to każdy samolot, nawet tego samego typu i z tych samych planów jest inny. Widzę, że trzeba ci to wytłumaczyć.

Otóż plany nie przewidują tak grubych kratownic ( z tak grubych listewek ) nie przewidują takiego masywnego łoża, nie przewidują prawie na 1cm grubości podłożnic.

 

Hola hola, Piotrek wyhamuj, bo ortografia na tym cierpi :wink:

Pisząc dalej, waga autora tego modelu nie przewiduje oklejania go papierem śniadaniowym, następnie malowania całego samolotu, nie wiem czy wiesz ale farba waży i to dosyć sporo!

 

Wiec to Ty nie pisz bajek a jak nie wierzysz to zapraszam do mnie, zważymy!

 

Hola, hola Piotrek, wyhamuj, bo ortografia na tym cierpi :D

Policz sobie do 10-ciu, a może nawet do 100-tu, wyluzuj, zdystansuj się i dopiero odpisz; zaręczam Ci, że riposta będzie bardziej cięta, zdecydowanie kulturalna, a edytor tekstu zdąży zrobić swoje :wink:

 

Nie bierz tego tylko do siebie; ta rada jest skierowana do wielu nerwowych i szybkopiszących... :)

Opublikowano

Drugi z kolei nie ma się do czego przyczepić ale coś tam pisze, trudno, mam czas to też napiszę!

 

Czy Ty zrobiłeś mojego rwd, Ty go ważyłeś? Byłeś w sklepie i pytałeś, że nie kupiłem silnika?

NIE !

Za kogo Ty mnie uważasz, za sześciolatka który ubzdura sobie coś w głowie i mówi wszystkim, że to posiada. Człowieku, jak możesz mnie posądzać, że nic nie kupiłem tylko wymyśliłem sobie całą tą historię z uruchamianiem tego silnika? Tak się składa, że nie jestem poetom czy baśnio pisarzem. Skserować ci paragon?

 

Jak byś wiedział, boś podobno doświadczony to każdy samolot, nawet tego samego typu i z tych samych planów jest inny. Widzę, że trzeba ci to wytłumaczyć.

Otóż plany nie przewidują tak grubych kratownic ( z tak grubych listewek ) nie przewidują takiego masywnego łoża, nie przewidują prawie na 1cm grubości podłożnic.

 

Hola hola, Piotrek wyhamuj, bo ortografia na tym cierpi :wink:

Pisząc dalej, waga autora tego modelu nie przewiduje oklejania go papierem śniadaniowym, następnie malowania całego samolotu, nie wiem czy wiesz ale farba waży i to dosyć sporo!

 

Wiec to Ty nie pisz bajek a jak nie wierzysz to zapraszam do mnie, zważymy!

 

Hola, hola Piotrek, wyhamuj, bo ortografia na tym cierpi :(

Policz sobie do 10-ciu, a może nawet do 100-tu, wyluzuj, zdystansuj się i dopiero odpisz; zaręczam Ci, że riposta będzie bardziej cięta, zdecydowanie kulturalna, a edytor tekstu zdąży zrobić swoje :wink:

 

Nie bierz tego tylko do siebie; ta rada jest skierowana do wielu nerwowych i szybkopiszących... :)

Opublikowano

Ależ ja się nie denerwuję.

 

A błędy sprawdziłem w programach i nie wskazują błędów.

 

 

Ale to nie jest w porządku jak ktoś przed całą Polską robi ze mnie głupka, że nie kupiłem silnika.

 

Panie karlem czy nie mówię prawdę, że każdy samolot jest niby taki sam a jednak inny i że każdemu może wyjść różna waga?

Opublikowano

Ależ ja się nie denerwuję.

 

A błędy sprawdziłem w programach i nie wskazują błędów.

 

 

Ale to nie jest w porządku jak ktoś przed całą Polską robi ze mnie głupka, że nie kupiłem silnika.

 

Panie karlem czy nie mówię prawdę, że każdy samolot jest niby taki sam a jednak inny i że każdemu może wyjść różna waga?

Opublikowano

Primo - za 'panie' stawiasz mineralną; tu są wszyscy równi i wszyscy do wszystkich mają zwracać się z szacunkiem.

Secundo - prawda, że modele wykonane z tych samych planów moga różnić się nie tylko wagą, ale i własnościami lotnymi, choć nie powinny.

Tertio - błędy jednak są - choćby 'poetą', 'baśniopisarzem', 'zkserować', 'podłużnic'; z szacunku dla rozmówcy należy "Ci" i "Ty" pisać z dużej litery...

O interpunkcji i stylistyce już nie wspomnę; martwi mnie Twój program,który nie wykazuje błędów; może jednak zmień go na inny...

Ale wyluzuj - sprawdzaj w edytorze, staraj się pisać oględnie, a (przede wszystkim) buduj starannie modele, a będzie Ci wiele wybaczone - poza niekulturalnym zwracaniem się do innych użytkowników ("userów")....

:D :wink:

Opublikowano

Primo - za 'panie' stawiasz mineralną; tu są wszyscy równi i wszyscy do wszystkich mają zwracać się z szacunkiem.

Secundo - prawda, że modele wykonane z tych samych planów moga różnić się nie tylko wagą, ale i własnościami lotnymi, choć nie powinny.

Tertio - błędy jednak są - choćby 'poetą', 'baśniopisarzem', 'zkserować', 'podłużnic'; z szacunku dla rozmówcy należy "Ci" i "Ty" pisać z dużej litery...

O interpunkcji i stylistyce już nie wspomnę; martwi mnie Twój program,który nie wykazuje błędów; może jednak zmień go na inny...

Ale wyluzuj - sprawdzaj w edytorze, staraj się pisać oględnie, a (przede wszystkim) buduj starannie modele, a będzie Ci wiele wybaczone - poza niekulturalnym zwracaniem się do innych użytkowników ("userów")....

:( :wink:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.