Piotr_Sm Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Witam, Czyli silnik mam wybrany, będzie 1,5ccm Mam teraz kilka pytań: 1. Jakie najlepsze śmigło kupić na dotarcie ( 7 x 4 ) ? 2. Silnik i inny osprzęt planuję zakupić w sklepie modelemax, chciałbym i tam też kupić świecę do tego silnika, która z tych będzie najlepsza? http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=11_36 3. Czy ten zbiornik będzie odpowiedni do tego samolotu: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_391&products_id=583 I teraz najważniejsze pytanie o paliwo do tego silnika: Mam w domu karnisterek 2,5 l paliwa 20% nitro metanu Czy da się go używać na tym paliwie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Do jasnej ciasnej... Używaj opcji Edytuj i Nie Climek ,tylko CImek :roll: Co do zbiornika ok, świece hmm.. tego nie za bardzo kumam... W specyfikacji silnika, powinno pisać jakie śmigło do dotarcia jak i po dotarciu Paliwo może w sumie zostać, aczkolwiek odpowiednie było by 5%'towka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Swieca OS A3 (no.6) Zbiornik taki duży? 55ml powinno wystarczyć. A paliwo na dotarcie lepiej tak jak mówi Cimek- 5% ale do eksploatacji 20% będzie w sam raz. Nitra dostawał 10% choć raz sprawdzałem na 16% i było o wiele lepiej jeśli idzie o regulację.A i jeszcze napisz ile masz tam rycyny w tym paliwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 No tak, na następny raz będę edytował, robię to po prostu tak odruchowo. No i zastosuje się do Cimek 55 wydaje mi się trochę mało, dlatego zdecydowałem się na 110 Jeżeli chodzi o świece to podałem stronę ze wszystkimi świecami dostępnymi w tym sklepie. Po prostu nie wiem którego producenta i jaką z nich wybrać. A śmigieł to właśnie jest dosyć dużo podanych do tego silnika, a ze spetyfikacjom to coś kiepsko. A paliwa tego 20% mam ze 2 litry to chcę go pierwsze wykorzystać, ma 16% oleju rycynowego a po wypaleniu przejdę na takie 10% bo cena atrakcyjniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Jezuu... tragedia. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Przecież napisałem jaka świeca, ale chyba trzeba wstawić link, bo nie potrafisz sobie sam znależć. :| http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_36_444&products_id=977 Zbiornik- bierz jaki chcesz. Tu masz cytat z jakiegoś sklepu: ASP .09 A - Charakterystyka : Pojemność: .09 (1,4748 cm3) Zakres obr./min.: 4,000 - 18,000 Moc: 0,47 KM przy 18,000 obr/min. Waga: 152,6 g Chrom ABC Tłumik i mikro kołpaczek w zestawie. Rekomendowane śmigła: 6x4 ; 6x5 ; 7x3,5 ; 7x4 Śmigło na dotarcie : 7x4 Paliwo : max 35% nitrometanu + nie mniej niż 16% mieszanek olejów rycynowego i syntetycznych (uwaga ! olej rycynowy jest niezbędnym składnikiem paliwa do tego modelu silnika) Paliwo na dotarcie : max 15% nitrometanu + nie mniej niż 20% oleju rycynowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Wiatrak, Pisaliśmy w tym samym czasie i dlatego to nieporozumienie. Tak tylko ona jest o 2ccm w górę. Cimek, dlaczego Ty musisz ciągle krytykować? Wytykasz mi, że nie zbuduję modelu, skrytykowałeś aparaturę, ile można! Ja jestem cierpliwy ale mam granice i miarka się przebrała! Napisałeś, że zmienisz do mnie zdanie jak zbuduję rwd, to bardzo jestem ciekawy jakie teraz masz o mnie zdanie? Nie od tego jest forum, ale nie ucieknę z niego, oj nie! Udowodnię ci, że jak ja postanowiłem, że będę budował samoloty i nimi latał to to zrealizuję. I akurat ja taki jestem, że nie pozwlę sobie na takie traktowanie! :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Spoko :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udowodnię ci, że jak ja postanowiłem, że będę budował samoloty i nimi latał to to zrealizuję. I akurat ja taki jestem, że nie pozwlę sobie na takie traktowanie! :> Wyluzuj, dla kogo budujesz ten model? Dla siebie czy Cimka? Relaksuj się budową samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Oczywiście, że dla siebie. A dlatego, że spalinowego rwd nie było postanowiłem tutaj pokazać, może ktoś inny się skusi. Dlaczego to napisałem bo 8 stron powstało właściwie o niczym, ale z wyposażeniem sobie poradzę, wiem co i jak. Więc CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Co słychać w sprawie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Na razie chyba nic, ale teraz zauważyłem, że Piotrek ma wątpliwośći co do świecy. Zaraz wszystko wyjaśniam. Otóż mówi się o takiej zasadzie, że im mniejszy silnik tym cieplejsza świeca. OS A3 jest najcieplejsza i to ona najbardziej się nadaje do Twojego silniczka. Zresztą popatrz na forum- jest mnóstwo takich wypowiedzi: Z własnego doświadczenia wiem, że jeśli jakiś silnik nie chce pracować nawet na dedykowanej świecy, to zawsze pracuje na świecy OS A3. Piotrek, Prosimy o zdjęcia! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Witajcie, Ze samolotem postępów brak, niestety nie miałem czasu na pracę przy nim. Tak jak mówiłem, mam nadmiar innych obowiązków. Jak coś ruszę z nim to oczywiście zdjęcia się pojawią. Michał dzięki za informacje o świecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 23 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Witam po dłuższej przerwie. Przez ten czas budowa RWD 5 w zasadzie dobiegła już końca. Dostało tylko po części okleić kadłub oraz go pomalować, oczywiście w niebieskim kolorze. Lecz zacznijmy od początku, bo muszę się wytłumaczyć dlaczego rwd stał się elektryczny. Otóż zamówiłem silnik spalinowy ( ASP 1 ccm WASP ) oraz niezbędny do niego osprzęt, wykonałem wręgę specjalną pod silnik spalinowy, przykręciłem łożę oraz silnik. Zamontowałem również zbiornik paliwa i całą instalację paliwową i udałem się na próbne odpalanie silnika. Niestety po kilkugodzinnym odpalaniu, regulowaniu, odpalaniu wkrętarką, różnych sposobach ułożenia zbiornika silnik nie odpalił. Aktualnie został odesłany do sklepu i czekam na odzew. Jako, że reklamacja na pewno potrwa zamontowałem silnik elektryczny oraz całe do niego wyposażenie, chwilowo jest to emax FC 28/22 , regulator esky 25A oraz pakiet esky 1800mah oraz drugi tornado power 2200mah Dzisiaj miał się odbyć oblot jednak pogoda pokrzyżowała plany. Mam jedno pytanie, czy dobrze wyznaczyłem środek ciężkości? ( haczyk wkręcony do skrzydeł ) oraz jak myślicie poleci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Nie chcę tu zapeszyć ale reklamacja nie zostanie uznana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 silnik nie odpalił. Aktualnie został odesłany do sklepu i czekam na odzew. Pewnie coś źle robiłeś. Świecę żarową wkręciłeś? Podłączyłeś świecę do zsilania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Niestety po kilkugodzinnym odpalaniu, regulowaniu, odpalaniu wkrętarką, różnych sposobach ułożenia zbiornika silnik nie odpalił. Pewnie mu się nieco luzy na korbowodzie powiększyły :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Taki malutki niedotarty silnik może być trudny do odpalenia bez rozrusznika zwłaszcza jesli to pierwszy silnik spalinowy, a wkrętarka to trochę za małe obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_Sm Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Już odpowwiadam na wszelkie wątpliwości. Reklamacja jest uznana, silnik odesłałem a sklep ma mi wrócić pieniądze, albo mogę sobie dopłacić do innego albo w ogóle wziąść coś innego. Na razie paczka jest w drodze. Zobaczymy co dalej, jak dojdzie sklep ma się ze mną skontaktować. Robiłem wszystko tak jak ma być, nie zapominajcie o tym, że to nie jest mój pierwszy silnik żarowy, mam spalinowego monster trucka z silnikiem 2,76ccm Oczywiście kupiłem go nowego, aktualnie ma rok i odpala od pociągnięcia. Jednym słowem, udany silniczek. Świece podłączyłem, nawet wykręciłem z głowicy i sparawdziłem czy jest sparawna, rozgrzewała się bardzo dobrze. Nie napisałem tego wcześniej ale silnik nie miał prawa chodzić dobrze dlatego bo nie ciągną paliwa, dopiero musiałem dmuchać w trzecią rurkę to paliwo dotarło do gaźnika ale po mimo to i tak się nie odezwał. Wkrętarka ma zbyt małe obroty? Kręciła dosyć szybko silnikiem. Powiedzcie mi ile obrotów ma rozrusznik? RWD nadal nie oblatany, pogoda nie pozwala. Zapytałem się o środek ciężkości, dobrze wyznaczyłem? Tak jak teraz to po zawieszeniu samolotu na nitce przód jest w górze a stateczniki nadole, więc pakiet musi iść dosyć sporo do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Tak się nie sprawdza środka ciężkości.Środek ciężkości powinien być jakieś 5cm od krawędzi natarcia kadłub musi być w poziomie.A sprawdza się to biorąc model na palce od spodu skrzydeł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi