Piotr_Sm Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Opublikowano 24 Lutego 2012 Tak ale samolot powinien być idealnie w poziomie ( skrzydła i statecznik poziomy ) ?
wiatrak Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Ja W poniedziałek kupuję Waspa do mojego Wichra. Zobaczymy co z tego będzie
Piotr_Sm Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Opublikowano 24 Lutego 2012 Ja bym radził ci kupić Os max'a 1ccm dopłacisz te 80zł i powinno nie być problemów takich jak ja. Ale może Ty będziesz miał więcej szczęścia do tego ASP
TOMEK.CEKALA Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 Nie statecznik poziomy i kadłub mają być w poziomie,skrzydło musi być pod kontem dodatnim według statecznika poziomego.Statecznik powinien być w poziomie jeśli podeprzesz model na skrzydle 5 cm od natarcia.
Piotr_Sm Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Opublikowano 24 Lutego 2012 O to mi chodziło, dziękuję Panie Tomku. Punkcik przyznany!
mateusz_mateusz Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 No Piotrek, jak na pierwszy model samolot wyszedł ci bardzo ładnie. Pomimo, że przypadkiem wyszedł elektryk duszy prawdziwego samolotu mu nie brakuje.
krzysiek.riese Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 chłopie jak ty nowy nie dotarty silnik chcesz odpalać na paliwie 20 % nitro to grartulacje inteligencji. Zarżniesz ten silmnik od odrazu bez gadania. na dotarcie max 5% nitro i nawolnych obrotach ze sporo zabogatą mieszanką wypaliś ze 1,5 - 2 litry na dotarcie. Weź poprawkę na to że silniki samochodowe mają zupełnie inną harakterystykę niż silniki lotnicze dlatego nie można ich tak bezkarnie porównywać. to że silnik samochodowy odpalasz i chodzi nie znaczy że z silnikiem lotniczym tak będzie. a zboiornik 110 hmmm 110 mam teraz w akrobatce 1,25 z silnikiem 4 cmm i mam praktycznie 12 - 13 minut lotu akrobacyjnego z małym zapasem na 2 - 3 rundki dodatkowe do wylądowania. 110 ml w silniku 1,5 cm to masz lekko ponad pół godziny latania, i wożenia balastu który by nie patrzeć jest nie kożystny. taki silnik sie odpala bez problemu od palca, ja nowego nie dotartego ASP 91 AR jak pierwszy raz odpalałem to 3 kopnięcia palcem i silnik pracował. a tu? coś źle robisz to pewne skoro nie potrafisz uruchomić. Pozdrawiam
Piotr_Sm Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 Bardzo szanuję twoje zdanie ale nie do końca masz rację. Fakt, że paliwo 20% jest trochę zbyt duże ale tu nie jest wina paliwa, że nie odpalił. Podczas pracy mógłby się przegżać ale odpalić powinien. Przecież im więcej nitro tym lepsze powinno być spalanie. Proszę uważnie przeczytać moje wcześniejsze wpisy: silnik nie ciągnął paliwa, kompresję miał praktycznie zerową ( można było sobie tak jedym paluszkiem kręcić śmigłem bez problemu i nic nie chwytał ) Tu jest wina po prostu złego silnika, już go nie ma. Pozdrawiam
Irek M Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 chłopie jak ty nowy nie dotarty silnik chcesz odpalać na paliwie 20 % nitro to grartulacje inteligencji. Zarżniesz ten silmnik od odrazu bez gadania. na dotarcie max 5% nitro i nawolnych obrotach ze sporo zabogatą mieszanką wypaliś ze 1,5 - 2 litry na dotarcie. Chłopie co za farmazony opowiadasz młodemu :?: :!: Aby wstepnie dotrzeć każdy silnik wystarczy wypalić ze 3 zbiorniki na ziemi, reszta w górze. 1,5cm3 silniczek ma docierać 2litrami paliwa :?: Zastanów sie trochę co pleciesz.Co do reszty Krzysiek ma rację - taki mały - nie doczytałem jakiej marki - silniczek nie wymaga nitro lub 5% maxymalnie tylko by polepszyć pracę na wolnych obrotach. Więc nie dorabiaj teorii Piotrek, że im więcej nitro tym lepsze spalanie :mrgreen:.Im więcej nitro tym silnik zyskuje więcej mody ale tym samym o wiele szybciej zużywa się. W swoich największych silnikach - 4suwach 10 13 i 15cm3 nie wiem czy stosowałem aż 20%nitro. Mówimy tu cały czas o silnikach lotniczych.
Piotr_Sm Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedź! Te dwa litry to też jak dla mnie kolosalna ilość. Co do paliwa to nie myślałem, że aż tak mało ( 5% ) bo wszędzie gdzie czytałem o tym silniku to użytkownicy pisali, że te silniki lubią nitro w paliwie. W instrukcji jest tylko zapis: " Do docierania nie stosować więcej niż 15% zawartości nitro w paliwie " Na to wychodzi, że instrukcja jest zla! W każdym razie, nie mam już tego silniczka ( ASP 1ccm )
Irek M Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 W instrukcji jest tylko zapis: " Do docierania nie stosować więcej niż 15% zawartości nitro w paliwie " Na to wychodzi, że instrukcja jest zla! Nie, jest poprawna. Przecież napisali, że nie więcej niż 15%, a 5 to przecież nie jest więcej niż 15 :mrgreen: Te 15% to chyba taki standard jeśli chodzi o instrukcje, jest w prawie każdej.
Piotr_Sm Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 Jakby pod tym kontem patrzyć to jest jak najbardziej poprawna. Czyli z niej wynika, że do docierania można używać od 0 do 15% nitro w paliwie i nic mu nie zaszkodzi? A w takim razie jakie paliwo już do ekspalautacji jest najlepsze do tego silnika? Widzę, że ma Pan duże doświadczenie więc zapytam. Ten silnik co ja miałem nawet przy 20% nitro powinien zapalić? I prawda, że to jednak trafiłem na zły silnik? I nie ma tu znaczenia, że dałem mu paliwo 20% bo nawet wodę powinien po zatkaniu gaźnika ciągnąć a on nic nie ciągną i kompresje miał malutką. Mam dla porównania silnik MK - 17 i on nawet na sucho ma dużo kompresjię i najmniejszym palcem się go nie da rady bez problemu w koło kręcić jak tego ASP
bzik4 Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Piotr_Sm, a powiedz mi jeszcze ile oleju i jakiego było w tym paliwie?
Irek M Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Czyli z niej wynika, że do docierania można używać od 0 do 15% nitro w paliwie i nic mu nie zaszkodzi?Zaszkodzi. Każda ilosć nitrometanu szkodzi ale coś za coś. Panuje przekonanie, że ASP małej pojemności 2suwy są byle jakiej jakości i własnie trudne w eksploatacji. Czy było 20% nitro czy 0% to przy rozruchu nie ma znaczenia w kontekście nie pobierania paliwa. Ja docierałem silniki na paliwie takim na jakim latałem czyli zwykle do 10-15% nitro ale zawsze dodawałem rycyny by było więcej niż w kupnym paliwie. Moj pierwszy czeski silnik Junior(?) 2cm pracuje bez problemów do dziś, a nigdy nie dodawałem nitro. To były moje początki , a na początku wszystko jest drogie więc najtańsze paliwo miałem. Potem do OS Max 3,5cm też chyba nie dodawałem nitra. Zaczęło się dopiero od 7,5cm - 5% tak dla świętego spokoju. Nie wiem jaki teraz użyjesz silniczek ale zawsze możesz kupić paliwo z domieszka nitro i bez; w takim układzie sam sobie możesz dobrać zawartosć nitro mieszając oba paliwa w odp. proporcjach.
Piotr_Sm Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 Silnik próbowałem odpalić na tym paliwie: http://www.nitrotek.pl/czesci-i-akcesoria/czesci-do-aut-spalinowych/paliwo-nitro/paliwo-nitro-20.html Zaznaczam, że chciałem tylko spróbować czy działa, gdyby odpalił zaraz zgasiłbym go bo doskonale wiem, że takie paliwo się nie nadaje. Teraz właśnie mam mały problem bo muszę coś wsiąść ze sklepu za 145zł albo dopłacić lub też wrócą mi pieniądze. I albo zostawić już tego rwd jako elektryka albo dopłacić do większego silnika albo OS MAX' a 10 la Co myślicie zostawić czy nie?
bzik4 Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 cyt. 10% olej syntetyczny (EDL2) cyt. nie mniej niż 16% mieszanek olejów rycynowego i syntetycznych (uwaga ! olej rycynowy jest niezbędnym składnikiem paliwa do tego modelu silnika i to była prawdopodobna przyczyna braku kompresji a w rezultacie nieodpalenia silnika
Piotr_Sm Opublikowano 25 Lutego 2012 Autor Opublikowano 25 Lutego 2012 To może niepotrzebnie pozbyłem się silnika. Dobra ale pozostaje jeszcze sprawa nie ciągnięcia paliwa a to już raczej nie wina oleju.
Irek M Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 cyt. 10% olej syntetyczny (EDL2) cyt. nie mniej niż 16% mieszanek olejów rycynowego i syntetycznych (uwaga ! olej rycynowy jest niezbędnym składnikiem paliwa do tego modelu silnika i to była prawdopodobna przyczyna braku kompresji a w rezultacie nieodpalenia silnika Ale co ma % zawartośc oleju do kompresji? Olej ma chłodzić przede wszystkim.Piotrek - nikt za ciebie decyzji nie podejmie co do zmiany napędu. musisz tylko pamiętać, że w wersji elektro wyposaż. będzie cięższe niż w spalinie i czy będziesz miał miejsce na pomieszczenie pakietu, regulatora. Do tego musisz mieć bardzo szybki dostep do pakietu- w przypadku zbiornika paliwa niekoniecznie. myślę jednak, że do nauki łatwiejszy jest elektryk: łatwosć awaryjnego gaszenia silnika, a dwa - możesz to samo robić na wysokości wykorzystując szybowanie modelu. Wtedy wszystko nie dzieje sietak szybko jak przy spalinie :mrgreen:
wiatrak Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Piotrze, Spróbuj z AP "Hornet" Może będzie lepszy? Opinie na RCgroups ma nie najgorsze, a ustaliliśmy na początku, że będzie do Twojego modelu odpowiedni. PS. Dzwonię dziś do sklepu, żeby mi "zaklepali" silniczek "Wasp" na poniedziałek. W razie czego to sklep mam blisko i mogę oddać lub wymienić. PS 2. Jestem teraz w Mielcu i postępów w budowie Wicherka brak. Za to kupiłem piłkę włosową i różne "graty" które pomogą mi skończyć model.
bzik4 Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Ale co ma % zawartośc oleju do kompresji? Olej ma chłodzić przede wszystkim. Irek a próbowałeś kiedyś odpalać silnik lotniczy na paliwie samochodowym a potem na lotniczym z zawartością rycyny? Jak byś to zrobił to z pewnością byś zauważył różnicę.
Rekomendowane odpowiedzi