Skocz do zawartości

I stało się ... następne RWD 5 ... relacja z budowy


przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Callab ma rację - w pierwszej chwili model chce skręcić w stronę przeciwną, niz powinien.

 

Przy profilach symetrycznych stosuje się wychylenia jednakowe, ale przy dwuwypukłych i płasko-wypukłych, przy jednakowych wychyleniach góra-dól model będzie kręcił nie beczki, a poziome, rozciągnięte spirale. W zakręcie model nie leci po łuku, a łamie tor lotu, jest takie szarpnięcie.

 

Gdyby jednak chodziło o te dziurki w dźwigniach, to chodzi o przełożenie - zapięte na orczyku na ostatniej, a na sterze na pierwszej daje takie wychylenia, że serwo nie może wykonać pełnego ruchu, o tym, ze precyzja sterowania na tym cierpi, to już chyba pisać nie trzeba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj zakończyłem pracę nad RWD :mrgreen:

Skrzydło wykończone, maskownica silnika gotowa, okna zawitały na kadłub :) popychacze przełożone tak jak radził karlem, co automatycznie przełożyło się na zmniejszenie się wychylenia lotek nawet i lepiej :). Co do zamontowania orczyków w lotkach to zostawiam tak jak jest ... ewentualnie będzie kret wtedy będziemy kombinować :ble: teraz tylko pogoda i w górę ale na skrzydle z wzniosem ... lotki zostawiam jak już coś bardziej liznę pilotażu RWD i podszkolę się bardziej na symulatorze :) Zdjęcia poniżej ...

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "orczyki w lotkach" to dźwignie :wink:

Co do tego 'skrzydła ze wzniosem i pozostawieniu lotek" to nie bardzo rozumiem - czyżbyś chciał latać tylko na sterze kierunku?

Odradzam, bo płat właściwie bez wzniosu, czyli nie bardzo stateczny, sprawę ratuje trochę to, że górnopłat; radzę sterować od razu lotkami i sterem wysokości, ale wychylenia delikatne: nie na siłę maksymalne wychylenie, a troszeczkę i patrzymy, co model robi, jak za mało, to poprawiamy, ale nie przetrzymujemy steru wychylonego, bo model ma swoją bezwładność i nie zawsze reaguje na ster natychmiast. Zakręt, to kombinacja lotek i steru wysokości. Ze sterem wysokości też ostrożnie, bo w dół idzie model jak kamień (szczególnie na pełnym gazie :wink: ), a w górę owszem, ale trzeba kontrolować prędkość, łatwo przeciągnąć - model zadziera, traci szybkość, zwala się na skrzydło i wtedy dopiero jest zabawa, zazwyczaj zakończona wglebieniem. Lepiej, na początku, regulować wznoszenie i opadanie obrotami silnika.

Przede wszystkim spokój, luz; pierwsze, to pomyśleć, jak prawidłowo zareagować (choć nie zawsze jest na to czas), a nie bezmyślnie machać drążkami :)

Dasz radę..

Trzymam kciuki.

 

PS

Oś podwozia (ta poprzeczka) pomoże Ci wyłapać wszystkie badyle, co będzie skutkować łamaniem śmigieł przy starcie :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karlem, przekonałeś mnie pierwsze loty płat z lotkami :) ...

Oś podwozia (ta poprzeczka) pomoże Ci wyłapać wszystkie badyle, co będzie skutkować łamaniem śmigieł przy starcie :cry:

Co do poprzeczki to tylko gumka recepturka ... podwozie jest zrobione z drutu 2 mm i strasznie jest nie stabilne w sensie wydaje się dość plastyczne ale można się dopatrzeć plusów w sensie amortyzacji ... reasumując poprzeczka znika :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RWD oblatane :) Pierwszy lot zaliczył pilot z prawdziwego zdarzenia i zakończyło się zwiększeniem skłonu silnika :) moje loty oczywiście start z ręki ... pierwszy start nie udany za to drugi wyszedł ... cóż za emocję dobre parę minut lotu na ziemię sprowadził mnie wiatr no nie opanowałem sytuacji :D potem dalej wiało i że pilot do dup... bo nowicjusz czyli ja parę razy zaliczyłem przyłożenie o glebę :mrgreen: byłem nie ugięty ale ośka do silnika już tak :D doszło do tego złamane śmigło i pęknięta wręga silnika ... reasumując ośka już nowa z napędu CD, dzisiaj jeszcze umieszam epoksydy i wręga znowu będzie stanowić całość z kadłubem :) ... ogólnie już nie mogę się doczekać następnych lotów ... najważniejsze że pierwsze koty za płoty i mam już delikatny zarys całości co z czym się je :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną tylko zdjęcia ;) film też będzie :)

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Ostatnie foto zaraz po krecie :) wiatr zawiał mocniej pionowo dał nura w dół pilot słabiak więc nie opanował .. skończyło się tylko i wyłącznie na połamanym śmigle te pomarańczowe fragmenty w trawie :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staraj się latać tak aby słońce mieć za sobą ew, z boku.

Staram się cały czas :( choć pierwszy lot i drugi lot to model sterował mną a nie na odwrót ale z lotu na lot jest coraz lepiej ;) choć po wczorajszych lotach dziób był do wymiany ... kolejna lekcja wyciągnięta żeby nie wypuszczać modelu w górę przy silniejszym wietrze. Teraz treningi non stop jak tylko pogoda pozwoli i może kiedyś przesiadka na skrzydło z lotkami :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.