karlem Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Callab ma rację - w pierwszej chwili model chce skręcić w stronę przeciwną, niz powinien. Przy profilach symetrycznych stosuje się wychylenia jednakowe, ale przy dwuwypukłych i płasko-wypukłych, przy jednakowych wychyleniach góra-dól model będzie kręcił nie beczki, a poziome, rozciągnięte spirale. W zakręcie model nie leci po łuku, a łamie tor lotu, jest takie szarpnięcie. Gdyby jednak chodziło o te dziurki w dźwigniach, to chodzi o przełożenie - zapięte na orczyku na ostatniej, a na sterze na pierwszej daje takie wychylenia, że serwo nie może wykonać pełnego ruchu, o tym, ze precyzja sterowania na tym cierpi, to już chyba pisać nie trzeba :wink:
przemo Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Dzisiaj zakończyłem pracę nad RWD :mrgreen: Skrzydło wykończone, maskownica silnika gotowa, okna zawitały na kadłub popychacze przełożone tak jak radził karlem, co automatycznie przełożyło się na zmniejszenie się wychylenia lotek nawet i lepiej . Co do zamontowania orczyków w lotkach to zostawiam tak jak jest ... ewentualnie będzie kret wtedy będziemy kombinować :ble: teraz tylko pogoda i w górę ale na skrzydle z wzniosem ... lotki zostawiam jak już coś bardziej liznę pilotażu RWD i podszkolę się bardziej na symulatorze Zdjęcia poniżej ... Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
karlem Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Te "orczyki w lotkach" to dźwignie :wink: Co do tego 'skrzydła ze wzniosem i pozostawieniu lotek" to nie bardzo rozumiem - czyżbyś chciał latać tylko na sterze kierunku? Odradzam, bo płat właściwie bez wzniosu, czyli nie bardzo stateczny, sprawę ratuje trochę to, że górnopłat; radzę sterować od razu lotkami i sterem wysokości, ale wychylenia delikatne: nie na siłę maksymalne wychylenie, a troszeczkę i patrzymy, co model robi, jak za mało, to poprawiamy, ale nie przetrzymujemy steru wychylonego, bo model ma swoją bezwładność i nie zawsze reaguje na ster natychmiast. Zakręt, to kombinacja lotek i steru wysokości. Ze sterem wysokości też ostrożnie, bo w dół idzie model jak kamień (szczególnie na pełnym gazie :wink: ), a w górę owszem, ale trzeba kontrolować prędkość, łatwo przeciągnąć - model zadziera, traci szybkość, zwala się na skrzydło i wtedy dopiero jest zabawa, zazwyczaj zakończona wglebieniem. Lepiej, na początku, regulować wznoszenie i opadanie obrotami silnika. Przede wszystkim spokój, luz; pierwsze, to pomyśleć, jak prawidłowo zareagować (choć nie zawsze jest na to czas), a nie bezmyślnie machać drążkami Dasz radę.. Trzymam kciuki. PS Oś podwozia (ta poprzeczka) pomoże Ci wyłapać wszystkie badyle, co będzie skutkować łamaniem śmigieł przy starcie :cry:
przemo Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 karlem, przekonałeś mnie pierwsze loty płat z lotkami ... Oś podwozia (ta poprzeczka) pomoże Ci wyłapać wszystkie badyle, co będzie skutkować łamaniem śmigieł przy starcie :cry:Co do poprzeczki to tylko gumka recepturka ... podwozie jest zrobione z drutu 2 mm i strasznie jest nie stabilne w sensie wydaje się dość plastyczne ale można się dopatrzeć plusów w sensie amortyzacji ... reasumując poprzeczka znika
przemo Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Opublikowano 4 Marca 2012 RWD oblatane Pierwszy lot zaliczył pilot z prawdziwego zdarzenia i zakończyło się zwiększeniem skłonu silnika moje loty oczywiście start z ręki ... pierwszy start nie udany za to drugi wyszedł ... cóż za emocję dobre parę minut lotu na ziemię sprowadził mnie wiatr no nie opanowałem sytuacji potem dalej wiało i że pilot do dup... bo nowicjusz czyli ja parę razy zaliczyłem przyłożenie o glebę :mrgreen: byłem nie ugięty ale ośka do silnika już tak doszło do tego złamane śmigło i pęknięta wręga silnika ... reasumując ośka już nowa z napędu CD, dzisiaj jeszcze umieszam epoksydy i wręga znowu będzie stanowić całość z kadłubem ... ogólnie już nie mogę się doczekać następnych lotów ... najważniejsze że pierwsze koty za płoty i mam już delikatny zarys całości co z czym się je
Wojtek Sz Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Po pierwszych lotach postaram się wrzucić jakiś filmikPrzemku gdzie ten obiecany film :wink:
przemo Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 Na chwilę obecną tylko zdjęcia film też będzie Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Ostatnie foto zaraz po krecie wiatr zawiał mocniej pionowo dał nura w dół pilot słabiak więc nie opanował .. skończyło się tylko i wyłącznie na połamanym śmigle te pomarańczowe fragmenty w trawie :lol2:
przemo Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 Oto jest i film :jupi: ... kręcony kalkulatorem ale jest :rotfl: za jakość przepraszam :mrgreen:
robertus Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Staraj się latać tak aby słońce mieć za sobą ew, z boku.
przemo Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Opublikowano 9 Marca 2012 Staraj się latać tak aby słońce mieć za sobą ew, z boku.Staram się cały czas choć pierwszy lot i drugi lot to model sterował mną a nie na odwrót ale z lotu na lot jest coraz lepiej choć po wczorajszych lotach dziób był do wymiany ... kolejna lekcja wyciągnięta żeby nie wypuszczać modelu w górę przy silniejszym wietrze. Teraz treningi non stop jak tylko pogoda pozwoli i może kiedyś przesiadka na skrzydło z lotkami
przemo Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 http://vimeo.com/39073934 zamieszczam film może z niezbyt ładnego startu ale za to ładnego lądowania ... sądzę że niebawem odważę się wsadzić skrzydło z lotkami do RWD
Rekomendowane odpowiedzi