obsydian1000 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam. Chcę Wam pokazać prawie ukończony model. Jeszcze nie jest skończony, ale z chęcią poczytam wasze opinie na jego temat. Pozdrawiam Adrian Król Wyżej kilka zrzutów ekranowych projektu i niżej kilka fotek z realizacjii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 To nie jest ten sam model, któryb już prezentowałes dużo wczesniej? Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną :?: Mam plan tego modelu w skali 1/3 i zastanawiam się czy robić taki duży - 270cm rozp. czy zmniejszyć - o to jest pytanie ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną "skala gigant"? 1:5 to będzie 1.66m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Fokker napisał/a: Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną "skala gigant"? 1:5 to będzie 1.66m. Bez przesady; ani to konwersja, a tym bardziej żaden gigant. 166cm to dla mnie wiekszy z tych mniejszych. Skala "gigant" ma jakies normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 to już nie jest ten sam model , konstrukcja kadłuba ,podwozie, skrzydła przeprojektowałem. Nie o to mi chodzi aby uświadamiać mnie czy to gigant czy nie Wiadomo że w tym dziale połowa gigantów jest mniejsza od tego samolotu. Może ja już nie będę go przenosił do działu z samolotami np. mini tylko ustalmy że jest to samolot średniej wielkości. Ten samolot ma rozpiętość skrzydeł 173cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Przyjmuje się, że gigant to rozp co najmniej 210cm dla jednopłata i 188cm dla dwupłata. Ale nie sadzę by mozna nazwać gigantem Twój nawet jesli miałby te 210cm. To również odpowiednia masa i inne czynniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Przyjmuje się, że gigant to rozp co najmniej 210cm dla jednopłata i 188cm dla dwupłata. Ale nie sadzę by mozna nazwać gigantem Twój nawet jesli miałby te 210cm. To również odpowiednia masa i inne czynniki. Podaja 80 cali (2032mm) dla jednoplata i 60 cali (1524mm) dla jednoplata. Masa nie ma znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Podaja 80 cali (2032mm) dla jednoplata i 60 cali (1524mm) dla jednoplata. Masa nie ma znaczeniaFaktycznie róznice zasadnicze między tymi jednopłatami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dane podałem na przykładzie klasy gigant F3M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 W opisie tego działu jest: "Umownie o rozp. powyżej 1,5m i wadze conajmniej 2kg" Więc pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Przy podziale forum zapisano o tym dziale: Konwersje spalin na elektryki i elektryczne "giganty" Umownie o rozp. powyżej 1,5m i wadze conajmniej 2kg Czyli wszystko jest ok; albo zmieńcie, podzielcie po nowemu i poprzesuwajcie posty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Czyli wszystko jest okŚmiesznie to brzmi i wygląda ; pianka o rozp. 173cm gigantem... Przecież ona sie rozleci jesli będzie ważyła owe 2kg.Dawno pisałem, że działy nie są najmądrzej nazwane i tu mamy teraz taki przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Panowie, proszę was, dajcie spokój. Takie dyskusje i tak nigdzie nas nie zaprowadzą, skupcie się raczej na modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Dawno pisałem, że działy nie są najmądrzej nazwane i tu mamy teraz taki przykład.Nawet wiem dlaczego nie są mądrze nazwane => na tamte czasy wydawało mi się, że może być. Nikt nie zmienił i tak leci. Panowie, proszę was, dajcie spokój. Takie dyskusje i tak nigdzie nas nie zaprowadzą, skupcie się raczej na modeluPanie Giulio, skoro ktoś pyta, a czuję się za podział elektryków odpowiedzialny => odpowiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Hubercie, zawsze będzie jakiś model, który nie da się łatwo dopasować do działu, musiało by być ich dużo a zbytnie rozdrabnianie nie jest dobre. A w ogóle całą ta dyskusje można by wydzielić do osobnego wątku i tam można by zastanowić się nad ew. reorganizacją działów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Hubert - ja nie adresowałem tego do Ciebie, wydaje mi się że dyskusja była zanim nadszedłeś... :rotfl: Robertus - ale jakoś np na RC Universe nie ma najmniejszego problemu z zakwalifikowaniem modelu. Z drugiej strony bez sensu jest kolejny post o trafności miejsca lub braku jego gdy postów sedna sprawy jest cząstka wszystkich zamieszczonych. moje dalsze pisanie w tym temacie będzie juz dotyczyło samego modelu . :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Może ja napiszę kilka pierwszych słów o tym samolocie. Zaprojektowałem go przy użyciu kilku programów w tym oczywiście programu do grafiki 3d. Inspiracją dla mnie przy tworzeniu tego projektu było stworzenie samolotu o niskiej wadze, stosunkowo dużej wytrzymałości konstrukcji. Ważny był dla mnie także końcowy efekt wizualny gotowego modelu oraz możliwość złożenia (sklejenia samolotu) w jak najkrótszym czasie. Oczywiście projektując całą konstrukcję brałem pod uwagę materiały, z których samolot będzie wykonany . Główne materiały, z których model jest wykonany to: -XPS- (styrodur) o nieco innych właściwościach niż ten najczęściej spotykany. -Balsa Fornir- okleina naturalna gr 0,6mm. Użyłem jeszcze znikomych ilości włókna węglowego, trochę drutu, rurki termokurczliwe, linki i oczywiście lekką szpachlę do szpachlowania XPS bez której cały projekt byłby nic niewart. Dojdzie oczywiście jeszcze farba, folia. Na razie tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Jestem pod wrażeniem lotek, bo widzę, że skrzydła będą się skręcać tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 tak. tak jak w oryginale. z małą różnicą w tym samolocie skrzydła dodatkowo skręcają się całe , w przedniej części są zamontowane na przegubie, natomiast tylnia część skrzydła porusza się w jednej osi (góra dół). zastosowałem takie rozwiązanie z uwagi na nieco za małe wychylenia samych końcówek skrzydła spowodowane zbyt wysoką ich sztywnością. przes to odciążyłem serwomechanizm i poprawiłem sprawność i tego nietypowego oryginalnego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrp Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Model sprawia wrażenie filigranowego, lekkiego, co bardzo pasuje do tego samolotu. Przyjemnie popatrzeć na tak czystą i dokładną robotę. Jestem pod wrażeniem i czekam na dalszą relację z budowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obsydian1000 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Jeszcze jedna ciekawa informacja. Samolot gotowy do lotu z zapasem prądu 2s 3,6 A nie przekroczy 900gr. Na razie waży 800 gr dojdzie jeszcze folia farba i lakier. Powieżchnia skrzydeł – 0445 m2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi