Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chcę Wam pokazać prawie ukończony model.

Jeszcze nie jest skończony, ale z chęcią poczytam wasze opinie na jego temat.

Pozdrawiam

Adrian Król

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Wyżej kilka zrzutów ekranowych projektu i niżej kilka fotek z realizacjii.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To nie jest ten sam model, któryb już prezentowałes dużo wczesniej? Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną :?:

Mam plan tego modelu w skali 1/3 i zastanawiam się czy robić taki duży - 270cm rozp. czy zmniejszyć - o to jest pytanie ;D

Opublikowano

Fokker napisał/a:

Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną

"skala gigant"? 1:5 to będzie 1.66m.

Bez przesady; ani to konwersja, a tym bardziej żaden gigant. 166cm to dla mnie wiekszy z tych mniejszych. Skala "gigant" ma jakies normy.
Opublikowano

to już nie jest ten sam model , konstrukcja kadłuba ,podwozie, skrzydła przeprojektowałem.

 

Nie o to mi chodzi aby uświadamiać mnie czy to gigant czy nie

Wiadomo że w tym dziale połowa gigantów jest mniejsza od tego samolotu.

Może ja już nie będę go przenosił do działu z samolotami np. mini

tylko ustalmy że jest to samolot średniej wielkości.

Ten samolot ma rozpiętość skrzydeł 173cm.

Opublikowano

Przyjmuje się, że gigant to rozp co najmniej 210cm dla jednopłata i 188cm dla dwupłata. Ale nie sadzę by mozna nazwać gigantem Twój nawet jesli miałby te 210cm. To również odpowiednia masa i inne czynniki.

Opublikowano

Przyjmuje się, że gigant to rozp co najmniej 210cm dla jednopłata i 188cm dla dwupłata. Ale nie sadzę by mozna nazwać gigantem Twój nawet jesli miałby te 210cm. To również odpowiednia masa i inne czynniki.

Podaja 80 cali (2032mm) dla jednoplata i 60 cali (1524mm) dla jednoplata. Masa nie ma znaczenia :(

Opublikowano

Podaja 80 cali (2032mm) dla jednoplata i 60 cali (1524mm) dla jednoplata. Masa nie ma znaczenia

Faktycznie róznice zasadnicze między tymi jednopłatami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dane podałem na przykładzie klasy gigant F3M.
Opublikowano

Przy podziale forum zapisano o tym dziale:

Konwersje spalin na elektryki i elektryczne "giganty"

Umownie o rozp. powyżej 1,5m i wadze conajmniej 2kg

Czyli wszystko jest ok; albo zmieńcie, podzielcie po nowemu i poprzesuwajcie posty.
Opublikowano

Czyli wszystko jest ok

Śmiesznie to brzmi i wygląda ; pianka o rozp. 173cm gigantem... Przecież ona sie rozleci jesli będzie ważyła owe 2kg.

Dawno pisałem, że działy nie są najmądrzej nazwane i tu mamy teraz taki przykład.

Opublikowano

Dawno pisałem, że działy nie są najmądrzej nazwane i tu mamy teraz taki przykład.

Nawet wiem dlaczego nie są mądrze nazwane => na tamte czasy wydawało mi się, że może być. Nikt nie zmienił i tak leci.

 

Panowie, proszę was, dajcie spokój. Takie dyskusje i tak nigdzie nas nie zaprowadzą, skupcie się raczej na modelu

Panie Giulio, skoro ktoś pyta, a czuję się za podział elektryków odpowiedzialny => odpowiadam.
Opublikowano

Hubercie, zawsze będzie jakiś model, który nie da się łatwo dopasować do działu, musiało by być ich dużo a zbytnie rozdrabnianie nie jest dobre.

A w ogóle całą ta dyskusje można by wydzielić do osobnego wątku i tam można by zastanowić się nad ew. reorganizacją działów.

Opublikowano

Hubert - ja nie adresowałem tego do Ciebie, wydaje mi się że dyskusja była zanim nadszedłeś... :rotfl:

Robertus - ale jakoś np na RC Universe nie ma najmniejszego problemu z zakwalifikowaniem modelu.

Z drugiej strony bez sensu jest kolejny post o trafności miejsca lub braku jego gdy postów sedna sprawy jest cząstka wszystkich zamieszczonych. moje dalsze pisanie w tym temacie będzie juz dotyczyło samego modelu . :idea:

Opublikowano

Może ja napiszę kilka pierwszych słów o tym samolocie.

Zaprojektowałem go przy użyciu kilku programów w tym oczywiście programu do grafiki 3d.

Inspiracją dla mnie przy tworzeniu tego projektu było stworzenie samolotu o niskiej wadze, stosunkowo dużej wytrzymałości konstrukcji. Ważny był dla mnie także końcowy efekt wizualny gotowego modelu oraz możliwość złożenia (sklejenia samolotu) w jak najkrótszym czasie.

Oczywiście projektując całą konstrukcję brałem pod uwagę materiały, z których samolot będzie wykonany .

Główne materiały, z których model jest wykonany to:

-XPS- (styrodur) o nieco innych właściwościach niż ten najczęściej spotykany.

-Balsa

Fornir- okleina naturalna gr 0,6mm.

Użyłem jeszcze znikomych ilości włókna węglowego, trochę drutu, rurki termokurczliwe, linki i oczywiście lekką szpachlę do szpachlowania XPS bez której cały projekt byłby nic niewart.

Dojdzie oczywiście jeszcze farba, folia.

Na razie tyle.

Opublikowano

tak.

tak jak w oryginale.

z małą różnicą w tym samolocie skrzydła dodatkowo skręcają się całe , w przedniej części są zamontowane na przegubie, natomiast tylnia część skrzydła porusza się w jednej osi (góra dół).

zastosowałem takie rozwiązanie z uwagi na nieco za małe wychylenia samych końcówek skrzydła spowodowane zbyt wysoką ich sztywnością.

przes to odciążyłem serwomechanizm i poprawiłem sprawność i tego nietypowego oryginalnego rozwiązania.

Opublikowano

Model sprawia wrażenie filigranowego, lekkiego, co bardzo pasuje do tego samolotu. Przyjemnie popatrzeć na tak czystą i dokładną robotę. Jestem pod wrażeniem i czekam na dalszą relację z budowy.

Opublikowano

Jeszcze jedna ciekawa informacja.

Samolot gotowy do lotu z zapasem prądu 2s 3,6 A nie przekroczy 900gr.

Na razie waży 800 gr dojdzie jeszcze folia farba i lakier.

Powieżchnia skrzydeł – 0445 m2

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.