obsydian1000 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam. Chcę Wam pokazać prawie ukończony model. Jeszcze nie jest skończony, ale z chęcią poczytam wasze opinie na jego temat. Pozdrawiam Adrian Król Wyżej kilka zrzutów ekranowych projektu i niżej kilka fotek z realizacjii.
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 To nie jest ten sam model, któryb już prezentowałes dużo wczesniej? Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną :?: Mam plan tego modelu w skali 1/3 i zastanawiam się czy robić taki duży - 270cm rozp. czy zmniejszyć - o to jest pytanie ;D
robertus Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną "skala gigant"? 1:5 to będzie 1.66m.
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Fokker napisał/a: Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną "skala gigant"? 1:5 to będzie 1.66m. Bez przesady; ani to konwersja, a tym bardziej żaden gigant. 166cm to dla mnie wiekszy z tych mniejszych. Skala "gigant" ma jakies normy.
obsydian1000 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 to już nie jest ten sam model , konstrukcja kadłuba ,podwozie, skrzydła przeprojektowałem. Nie o to mi chodzi aby uświadamiać mnie czy to gigant czy nie Wiadomo że w tym dziale połowa gigantów jest mniejsza od tego samolotu. Może ja już nie będę go przenosił do działu z samolotami np. mini tylko ustalmy że jest to samolot średniej wielkości. Ten samolot ma rozpiętość skrzydeł 173cm.
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Przyjmuje się, że gigant to rozp co najmniej 210cm dla jednopłata i 188cm dla dwupłata. Ale nie sadzę by mozna nazwać gigantem Twój nawet jesli miałby te 210cm. To również odpowiednia masa i inne czynniki.
Boogie Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Przyjmuje się, że gigant to rozp co najmniej 210cm dla jednopłata i 188cm dla dwupłata. Ale nie sadzę by mozna nazwać gigantem Twój nawet jesli miałby te 210cm. To również odpowiednia masa i inne czynniki. Podaja 80 cali (2032mm) dla jednoplata i 60 cali (1524mm) dla jednoplata. Masa nie ma znaczenia
Irek M Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Podaja 80 cali (2032mm) dla jednoplata i 60 cali (1524mm) dla jednoplata. Masa nie ma znaczeniaFaktycznie róznice zasadnicze między tymi jednopłatami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dane podałem na przykładzie klasy gigant F3M.
robertus Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 W opisie tego działu jest: "Umownie o rozp. powyżej 1,5m i wadze conajmniej 2kg" Więc pasuje.
hubert_tata Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Przy podziale forum zapisano o tym dziale: Konwersje spalin na elektryki i elektryczne "giganty" Umownie o rozp. powyżej 1,5m i wadze conajmniej 2kg Czyli wszystko jest ok; albo zmieńcie, podzielcie po nowemu i poprzesuwajcie posty.
Irek M Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Czyli wszystko jest okŚmiesznie to brzmi i wygląda ; pianka o rozp. 173cm gigantem... Przecież ona sie rozleci jesli będzie ważyła owe 2kg.Dawno pisałem, że działy nie są najmądrzej nazwane i tu mamy teraz taki przykład.
GiulioN Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Panowie, proszę was, dajcie spokój. Takie dyskusje i tak nigdzie nas nie zaprowadzą, skupcie się raczej na modelu
hubert_tata Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Dawno pisałem, że działy nie są najmądrzej nazwane i tu mamy teraz taki przykład.Nawet wiem dlaczego nie są mądrze nazwane => na tamte czasy wydawało mi się, że może być. Nikt nie zmienił i tak leci. Panowie, proszę was, dajcie spokój. Takie dyskusje i tak nigdzie nas nie zaprowadzą, skupcie się raczej na modeluPanie Giulio, skoro ktoś pyta, a czuję się za podział elektryków odpowiedzialny => odpowiadam.
robertus Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Hubercie, zawsze będzie jakiś model, który nie da się łatwo dopasować do działu, musiało by być ich dużo a zbytnie rozdrabnianie nie jest dobre. A w ogóle całą ta dyskusje można by wydzielić do osobnego wątku i tam można by zastanowić się nad ew. reorganizacją działów.
Irek M Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Hubert - ja nie adresowałem tego do Ciebie, wydaje mi się że dyskusja była zanim nadszedłeś... :rotfl: Robertus - ale jakoś np na RC Universe nie ma najmniejszego problemu z zakwalifikowaniem modelu. Z drugiej strony bez sensu jest kolejny post o trafności miejsca lub braku jego gdy postów sedna sprawy jest cząstka wszystkich zamieszczonych. moje dalsze pisanie w tym temacie będzie juz dotyczyło samego modelu . :idea:
obsydian1000 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Może ja napiszę kilka pierwszych słów o tym samolocie. Zaprojektowałem go przy użyciu kilku programów w tym oczywiście programu do grafiki 3d. Inspiracją dla mnie przy tworzeniu tego projektu było stworzenie samolotu o niskiej wadze, stosunkowo dużej wytrzymałości konstrukcji. Ważny był dla mnie także końcowy efekt wizualny gotowego modelu oraz możliwość złożenia (sklejenia samolotu) w jak najkrótszym czasie. Oczywiście projektując całą konstrukcję brałem pod uwagę materiały, z których samolot będzie wykonany . Główne materiały, z których model jest wykonany to: -XPS- (styrodur) o nieco innych właściwościach niż ten najczęściej spotykany. -Balsa Fornir- okleina naturalna gr 0,6mm. Użyłem jeszcze znikomych ilości włókna węglowego, trochę drutu, rurki termokurczliwe, linki i oczywiście lekką szpachlę do szpachlowania XPS bez której cały projekt byłby nic niewart. Dojdzie oczywiście jeszcze farba, folia. Na razie tyle.
robertus Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Jestem pod wrażeniem lotek, bo widzę, że skrzydła będą się skręcać tak?
obsydian1000 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 tak. tak jak w oryginale. z małą różnicą w tym samolocie skrzydła dodatkowo skręcają się całe , w przedniej części są zamontowane na przegubie, natomiast tylnia część skrzydła porusza się w jednej osi (góra dół). zastosowałem takie rozwiązanie z uwagi na nieco za małe wychylenia samych końcówek skrzydła spowodowane zbyt wysoką ich sztywnością. przes to odciążyłem serwomechanizm i poprawiłem sprawność i tego nietypowego oryginalnego rozwiązania.
piotrp Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Model sprawia wrażenie filigranowego, lekkiego, co bardzo pasuje do tego samolotu. Przyjemnie popatrzeć na tak czystą i dokładną robotę. Jestem pod wrażeniem i czekam na dalszą relację z budowy.
obsydian1000 Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Jeszcze jedna ciekawa informacja. Samolot gotowy do lotu z zapasem prądu 2s 3,6 A nie przekroczy 900gr. Na razie waży 800 gr dojdzie jeszcze folia farba i lakier. Powieżchnia skrzydeł – 0445 m2
Rekomendowane odpowiedzi