Skocz do zawartości

MiG-15 Fattie


Rekomendowane odpowiedzi

Przymiarka napędu. Silnik emax cf2805 i śmigło 10x4,7SF obcięte na 6 call

Dołączona grafika

Zwęziłem statecznik pionowy. Taki bardziej mi się podoba.

Dołączona grafika

 

Konstrukcja już prawie gotowa. Bez regulatora i baterii waży 185 gram.

Myślę nad usztywnieniem statecznika poziomego. Trochę się chwieje. W prototypie zauważyłem linki naciągowe.

No i jeszcze wyznaczyć ŚC, w planach nie zaznaczono.

 

Edit: Waga do lotu to 293gramy, z pakietem 2S 1000mAh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do innego miejsca mocowania silnika-w pierwowzorze/prototypie silnik był niemal z przodu co chwaliłem jako ułatwienie wyważenia ,teraz widzę że na dodatek był by ułatwiony dostęp do śmigła (można by było eksperymentować) Jak Robert udało ci się wstawić śmigło skoro masz znacznie głębiej silnik? -razem z silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny! Daj znac kiedy oblot - przyjade pofilmowac... :wink:

Ok. Na razie wichura za oknem.

 

Tymczasem ściągnąłem program do wyznaczania SC ze strony http://www.piotrp.de//web/

Zakładając, że dobrze wypełniłem, jak mam czytać wyniki?

Dołączona grafika

I drugie pytanie: Mam jedynie akumulatory 3S 1300. Ważą 111gram. Zastanawiam się czy nie powinienem kupić jakiegoś mniejszego, np 800mAh. Wydaje mi się, że ten samolot lubi być lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że dobrze wypełniłem, jak mam czytać wyniki?

Wszystko widać na rysunku. Te 2 czarne kreski to twoje SC ta wyżej to sc przy zapasie stateczności 16% ta niżej SC przy zapasie stateczności 8%. Najlepiej daj SC 16% czyli 128,7 mm od krawędzi natarcia. U ciebie krawędź idzie po skosie wiec liczysz od miejsca płata najdalej wysuniętego z przodu. Na rysunku przecięcie czerwonej pionowej lini z niebieską poziomą na samej górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzisiaj rano zrobiłem oblot. Przepraszam Dj., ledwo wstałem poszedłem na moje "lotnisko", o siódmej było zero wiatru. Filmu niestety nie mam, mój operator smacznie jeszcze spał.

Mam dwie wiadomości, dobra i złą:

Dobra to ta, że Miguś lata rewelacyjnie. Prowadzi się jak po sznurku.

Zła to taka, ze chyba zatarły się łożyska w silniku. Ciężko się obracają.

 

Na otarcie łez, z powodu braku filmu, fanom Migusia przedstawiam zdjęcie na gotowo i szczegóły wzmocnienia ogona żyłką wędkarską.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik z "kołowania" z podwoziem i bez.

 

Śmigło wyważałem i wydaje mi się, że zrobiłem to dobrze. A może mi się tylko wydaje.

Wymieniłem łożysko dolne (miałem jednego emaxa na części). Zobaczymy przy następnym locie.

Niestety zapowiadają kilka dni deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ale słodziak" :lol2: Superowy !!! Tylko odnoszę wrażenie, że będzie sterowny jak GeeBee 1:1 ;P (nie model) Czyli prawie zerowo. Nawet na pierwszym filmie widać było, kiedy zakręcał przy pomocy lotek to go znosiło ku ziemi... :? Ale chyba w jedynym modelu liczy się wygląd i klasa niż właściwości lotne ;P Będzie dobrze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Polecam. Bardzo dobrze lata.

Ewentualnie trzeba pomyśleć nad nieco mocniejszym napędem. Na tym setupie z emaxem cf2805 i pakietem 2S lata się "na krawędzi" przydałby się szybszy przepływ. Latam między 75 a 100% mocy. Przy mocniejszym zaciągnięciu steru wysokości szybko wytraca prędkość i spada. Wznoszenia są więc delikatne, ale nie niemożliwe.

 

Skoro album na razie leży. Tutaj są zdjęcia z budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.