Skocz do zawartości

MiG-15 Fattie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Latam nim przy wietrze zerowym lub naprawdę delikatnym. Waga modelu to niecałe 300g. Obciążenie powierzchni nośnej to 12g/dm2. Przy większym wietrze poleci gdzieś jak latawiec.

 

Jeszcze uwaga co do śmigła.

Zmieniłem śmigło z obciętego 10x4,7 na obcięte 8x4,3. Oba obcięte do 6 cali. Na nowym mam większą prędkość strugi. Wcześniej silniczek nie rozkręcał się dobrze, było dla niego za ciężko. Na standardowym śmigle 6x4 nie lata. Obcięcie śmigła powoduje, że robią się spore łopaty do zagarniania powietrza, coś jak śruba okrętowa. Przepychanie tego powietrza przez tubę wywołuje przy okazji efekt szumu odrzutowca. Można porównać oblot na śmigle 10 cali z ostatnimi lotami na śmigle 8 cali. Wcześniej loty były wolniejsze, ale za to dźwięk był zaczepisty. Teraz uzyskałem nieco prędkości, ale mam mniej odgłosu odrzutowca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pomyślał nikt że pomogło by mu wstawienie tunelu? wręgi w prawdzie szczątkowe ale swoje zamieszanie w strumieniu powietrza robią-pomyśl Robert może nad tą drogą do poprawienia prędkości .-jakiś brystol ..na początek dla testu od śmigła po wylot.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy trzeba robić na etapie budowy. Widziałem takie rozwiązanie na rcgroups, również przy MiGu-15.

Jednak nic poza ewentualną zmianą napędu nie będę robił. Jestem z niego zadowolony, a wiadomo "lepsze jest wrogiem dobrego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

Witam.

Pod wpływem tego wątku też się pokusiłem na Migusia.

sterowanie lotek poprowadziłem bowdenami w płacie.

post-4712-0-88634800-1347957207_thumb.jpg

 

post-4712-0-55300800-1347957225_thumb.jpg

 

post-4712-0-32141900-1347957457_thumb.jpg

 

Zastanawiam się też nad wstawieniem tunelu w środku, eliminującego zawirowania przy tylnej przegrodzie

 

post-4712-0-58697500-1347957428_thumb.jpg

 

Zawiasy lotek i steru wysokości zrobiłem z UHU-Por'a, zobaczymy jak się bedą sprawować.

 

post-4712-0-29605300-1347957486_thumb.jpg

 

Tak jak Robert pisał wcześniej, praca w depronie z 'Komfortu' nie jest tak komfortowa jak w depronie Modelarskim, ale małymi kroczkami idziemy do przodu.

 

Napęd planuję zrobić z TP2410-21 1400KV i śmigiełko 9x4 lub 10x6 przycięte do średnicy tunelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację Robercie, ale spróbuje, bo mam takie silniczki pod ręką, jak nie wydoli - to zakupię coś z wyższym KV

 

w tzw. międzyczasie dorobiłem ogonek Migowy - tak sie prezentuje

 

post-4712-0-61717600-1347995603_thumb.jpg

 

nie za duży? kształ dobrany organoleptycznie z postera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam duży miałem przed cięciem. Moje wymiary to:

szerokość u podstawy 190mm

szerokość w szczycie 120mm

wysokość po krawędzi natarcia 285mm

wysokość po krawędzi spływu, od góry kadłuba 275mm -statecznik idzie na dół, bo robi tez jako wzmocnienie kadłuba.

pozycja statecznika poziomego 80mm w pionie od górnej krawędzi statecznika pionowego.

 

Czy ja widzę mocowanie silnika z tyłu? Jeśli tak to ten silniczek może dać radę. Wcześniej pisałem o silnikach jakie stosuje się w środku kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak z tym tunelem tunelowcy radzą? mam jeszcze szansę zamontować go tylko w jaki sposób?

post-4712-0-57257300-1348060011.jpg

 

Os A do B czy od A do C? Po prostej jak czerwona kreska czy zwężająca się jak pomarańczowa?

 

Jeszcze jedno pytanie o silnik Emax CF2805 KV2840 - 150W - może pracować na pakietach 3s ze śmigiełkiem obciętym do 6' o skoku 5' lub 6'? bo na stronie piszą tylko o zasilaniu 2S.

 

Czy silnik ten będzie pasował pod talerzyk z TowerPro? dokładnie o taki: KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie będzie pasował do talerzyka TowerPro. Emax ma grubszy element za który jest mocowany (średnica 11mm).

 

Producent nie wspomina o mozliwości zasilania z 3s.

http://www.emaxmodel.com/views.asp?hw_id=156

Na silniczku jest napisane, że zakres napięć zasilającycch to 7-9V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz u mnie jest emax cf2805, tylko z mocowaniem na patyk. Standardowo ten silnik ma mocowanie talerzykowe.

Latałem Migusiem z pakietem 3S 850mAh. trzeba tylko się pilnować, aby nie za często dawać max gazu, bo to jednak dla silnika za dużo i się bardzo grzeje. Na 2S latam tak na 3/4 do maxa gazu. Na 3S startuje na maxa, ale szybko obniżam napięcie na silniku. Miguś to nie ścigacz, ma latać wolno i nisko, aby dzieciaki widziały jego usmiechniętą mordkę.

 

Aha, jeśli chcesz użyć tego emaxa to musisz oszczędzać na wadze Widziałem, że stopień kfm na skrzydle i ogon masz z depronu 6mm. Tu jeszcze kombinujesz tunel, oj może być za ciężko dla niego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.