robertus Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2013 Po plany zapraszam na pierwszą stronę. Tam jest link do planów KenChina z których robiłem swój. Trzeba dorobić statecznik pionowy, bo w planach nie ma. Zdjęcie mojego statecznika z wymiarami jest również w wątku.
robertus Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Dzisiaj premiera filmu "Planes". Uczciłem to lotem Migusia.
szpieg Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Witam Jest moze ktoś chętny wydrukować mi te plany i instrukcje bo nie mam drukarki Oczywiście zapłacę
robertus Opublikowano 9 Września 2013 Autor Opublikowano 9 Września 2013 Najbliższy punkt ksero Ci to wydrukuje, albo w całości, albo z podziałem na strony np na A3.
szpieg Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Ok ale nigdzie nie moge znaleźć linku
avalon3440 Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Hehe, można nauczyć tym latać młodszych :-) (oczywiście, jeśli nie jest zbyt narowisty )
rast Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Ma ktoś plany z postu 7, chodzi mi dokładnie o F-86 sabre, plik jest niedostępny, będe wdzięczny
Jerrykal Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Robert - napisz proszę parę słów o żyłkach na ogonie - z czego robiłeś przelotki i jak kleiłeś - zrobiłem dzisiaj ogon mojego Migusia, ale wiotki jest okropnie i wymaga "związania"
robertus Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Opublikowano 2 Marca 2014 Statecznik pionowy jest wzmocniony płaskownikami na natarciu i spływie, wchodzą one w kadłub, na spływie do samego dołu. Statecznik pionowy jest wzmocniony płaskownikiem pionowo na zawiasie steru wysokości. Przy łączeniu statecznika poziomego z pionowym wkleiłem trójkątne paski z depronu dla wzmocnienia. Żyłka to gruba żyła z wędkarskiego, zamontowana jak zastrzały. Przelotki są z izolacji przewodu elektrycznego, aby żyłka nie pocięła depronu. Na końcówce żyłki jest kawałek wykałaczki i przez to blokuje się na otworze w przelotce. Klejone polimerowym.
Jerrykal Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Robert - dzięki za szybka odpowiedz - zamiast kombinowania ze sklejkowymi wkładkami użyję izolacji. Poniżej dotychczasowy efekt czterech wieczorów dłubania - błagam, nie krytykujcie staranności wykonania ... Waga tego co na fotach to 125g, zatem zapowiada się na ponad 300g do lotu. Rozpiętośc 98cm. Konstrukcja trochę zmieniona - podstawą jest wewnętrzny tunel z podkładu 3mm - wlot fi 140, wylot fi 120 i 600mm długości. Znając skromne możliwości EMAX'a 2805 rozważam wstawienie do środka takiego zestawu. http://www.hobbyking...idProduct=34223 http://www.abc-rc.pl/FPCA305 - Śmigło średnicy 5 cali i 6 łopat Mam nadzieję, że przy KV2150 silnika układ taki da efekt zbliżony do turbinek EDF i przetłoczy przez tunel wystarczająco dużo powietrza do komfortowego lotu. Co o tym myślcie, sprawdzi się ?
f-150 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Nie ten silnik przy tej ilości łopat.Pójdzie z dymem.
Jerrykal Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Hmm - to tylko 5" średnicy, więc można miec nadzieję, że uciągnie te 6 łopateczek - w razie kłopotów będę mógł przemontować śmigło na czteropłatowe, które chyba bez problemu obsłuży. Biorąc pod uwagę, że 2805 radzi sobie w tunelu z przewoltowaniem 3S i obciętym śmigłem SF, to chyba mogę miec nadzieje na sukces. Swoją drogą, czy ktoś potrafi określic wpływ tunelu na efektynośc zespołu silnik / śmigło, bo wydaje mi się,że w normalnych warunkach 2805 z przwoltowaniem i takim śmigłem by sobie nie poradził, a jak widac z wcześniejszych wpisów w tunelu jednak daje radę.
robertus Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 Widzę, że zrobiłeś fattiego z podkładu 6mm i jeszcze z tunelem w środku. Celujesz też w zasilanie 3S. Waga wyjdzie spora. Mój samolocik do wolnych nie należy a waży mniej niż 300gram. Zgadzam się z Wojtkiem. Śmigło wielołopatowe sobie odpuść. Silnik AXN-2208-2150 pójdzie też ze śmigłem 7 cali, ale z wielołopatowym bym nie ryzykował. Po pierwsze to śmigło co chcesz jest ciężkie, spowoduje to zmniejszenie kV i zmniejszenie prędkości strumienia. Możesz ewentualnie spróbować ze śmigłem 3 łopatowym, choć czytałem, że jest gorzej niż na dwułopatowym. Podstawa to kV minimum 2000 i wystarczająca moca aby nie spadało w locie. Co do efektywności tunelu to mam taką teorię, że tunel poprawia efektywość zespołu, bo kieruje cały strumień powietrza do tyłu. Nie ma uślizgu odśrodkowego, ale pod warunkiem, że odległość między końcówką śmigła a tunelem jest minimalna, jak w edfach oraz silnik ma wystarczającą moc aby to efektywnie przepchnąć. Wg do tunelowego napędu potrzeba silników o większej mocy niż analogicznie do klasycznego rozwiązania.
Jerrykal Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Troche mnie martwi to co piszecie o napędzie, ale cześci już zamówione, wiec wypada zamontować i przetestować. Zdam oczywiscie szczegółową relacje z testów, myslę, że jak każdy test nowego rozwiązania bedzie dla nas wszystkich pouczajacy. W razie porażki EMAXa 2805 z obcietym smigłem mam w zapasie. Robert - podkład 6m jest tylko na skrzydłach, całe reszta to 3mm. Choć biorac pod uwagę tunel i sciankę zewnętrzną to w sumie i tak daje 6mm. Masa całej konstrukcji z usterzeniem to 140g,. szacuję waga wyposarzenia na ok 170g , a wiec w sumie nie wychodzi dużo wiecej niż 300g do lotu, nie bedzie chyba az tak dramatycznie .
robertus Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 Zależy od silnika. Emax cf2805 kV2840 ze śmiglem przyciętym do 6 cali na 2S ciągu nie ma dużo i daje radę. Bardziej tu chodzi o prędkość strumienia powietrza.
Jerrykal Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Dziś dotarło śmigło - woreczek, w nim 3 woreczki i sporo części. Wszystko ładnie wykonane, z wyjątkiem samych łopatek - mają bardzo brzydkie wypływki na krawędzi natarci, wielkości ok 0,3mm, więc na dobry początek wymagały delikatnego obcięcia skalpelem i przetarcia. Łopatki malutkie - 55mm długości - mają spore wygięcie u nasady i małe na końcach. Sklep i producent nie podają skoku, ale na łopatkach jest wtłoczone 5x5. Po złożeniu waga 6-cio łopatowego zestawu z kołpaczkiem wynosi 15g. Średnica 5" świetnie pasuje do tunelu mojego "grubaska" - odstęp od ścianki 2 do 4 mm Mam nieodparte wrażenie, że wbrew opisom, ten produkt ze względu na średnicę, wagę oraz ilość i kształt łopatek, nie nadaje się do żadnych makiet (makietek), ale jest wręcz stworzony do napędu tunelowego. Czekam na silnik, aby przetestować cały układ - ciągle mam nadzieję, że przeczucia co do jego wydolności mnie nie mylą. Swoją drogą - trzeci dzień przekopuję Internet, ale poza sklepem ABC nie znalazłem o tych śmigłach ani słowa - googlac nie umiem, czy to taki unikat ? W międzyczasie wykombinowałem inny wariant napędu steru wysokości, tak aby dźwignia była w osi steru, a serwo trafiło pod "brzuszek" koło Aku.
robertus Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 U mnie bowden od SW robi za antenę
Rekomendowane odpowiedzi