ssak1 Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 :rotfl: Dla tego ostatniego zdjęcia warto było śledzić wątek.
Tomek Reda Opublikowano 25 Lutego 2012 Opublikowano 25 Lutego 2012 Jeszcze czerwony powiewający język
robertus Opublikowano 26 Lutego 2012 Autor Opublikowano 26 Lutego 2012 Przymiarka napędu. Silnik emax cf2805 i śmigło 10x4,7SF obcięte na 6 call Zwęziłem statecznik pionowy. Taki bardziej mi się podoba. Konstrukcja już prawie gotowa. Bez regulatora i baterii waży 185 gram. Myślę nad usztywnieniem statecznika poziomego. Trochę się chwieje. W prototypie zauważyłem linki naciągowe. No i jeszcze wyznaczyć ŚC, w planach nie zaznaczono. Edit: Waga do lotu to 293gramy, z pakietem 2S 1000mAh
sławek Opublikowano 26 Lutego 2012 Opublikowano 26 Lutego 2012 Wracając do innego miejsca mocowania silnika-w pierwowzorze/prototypie silnik był niemal z przodu co chwaliłem jako ułatwienie wyważenia ,teraz widzę że na dodatek był by ułatwiony dostęp do śmigła (można by było eksperymentować) Jak Robert udało ci się wstawić śmigło skoro masz znacznie głębiej silnik? -razem z silnikiem?
robertus Opublikowano 26 Lutego 2012 Autor Opublikowano 26 Lutego 2012 Jak Robert udało ci się wstawić śmigło skoro masz znacznie głębiej silnik? -razem z silnikiem?Bez problemu. Wlot jest na tyle duży, że można swobodnie manipulować.
Dj. Opublikowano 26 Lutego 2012 Opublikowano 26 Lutego 2012 Fajny! Daj znac kiedy oblot - przyjade pofilmowac... :wink:
robertus Opublikowano 26 Lutego 2012 Autor Opublikowano 26 Lutego 2012 Fajny! Daj znac kiedy oblot - przyjade pofilmowac... :wink:Ok. Na razie wichura za oknem. Tymczasem ściągnąłem program do wyznaczania SC ze strony http://www.piotrp.de//web/ Zakładając, że dobrze wypełniłem, jak mam czytać wyniki? I drugie pytanie: Mam jedynie akumulatory 3S 1300. Ważą 111gram. Zastanawiam się czy nie powinienem kupić jakiegoś mniejszego, np 800mAh. Wydaje mi się, że ten samolot lubi być lekki.
przemomokry Opublikowano 26 Lutego 2012 Opublikowano 26 Lutego 2012 Zakładając, że dobrze wypełniłem, jak mam czytać wyniki? Wszystko widać na rysunku. Te 2 czarne kreski to twoje SC ta wyżej to sc przy zapasie stateczności 16% ta niżej SC przy zapasie stateczności 8%. Najlepiej daj SC 16% czyli 128,7 mm od krawędzi natarcia. U ciebie krawędź idzie po skosie wiec liczysz od miejsca płata najdalej wysuniętego z przodu. Na rysunku przecięcie czerwonej pionowej lini z niebieską poziomą na samej górze.
robertus Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 dzisiaj rano zrobiłem oblot. Przepraszam Dj., ledwo wstałem poszedłem na moje "lotnisko", o siódmej było zero wiatru. Filmu niestety nie mam, mój operator smacznie jeszcze spał. Mam dwie wiadomości, dobra i złą: Dobra to ta, że Miguś lata rewelacyjnie. Prowadzi się jak po sznurku. Zła to taka, ze chyba zatarły się łożyska w silniku. Ciężko się obracają. Na otarcie łez, z powodu braku filmu, fanom Migusia przedstawiam zdjęcie na gotowo i szczegóły wzmocnienia ogona żyłką wędkarską.
sławek Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 HAŃBA !! za brak filmu ,a nie doszły operator cie nie opiórkał że latałeś bez niego? A co do zatarcia-śmigło po przycięciu nie miało bicia? wyważałeś je po tej operacji?
RobUK Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Że tak powiem, słusznie, należy się operek, gdzie film ?!?!?! Ale samolocik "BOMBA" !
robertus Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 Filmik z "kołowania" z podwoziem i bez. Śmigło wyważałem i wydaje mi się, że zrobiłem to dobrze. A może mi się tylko wydaje. Wymieniłem łożysko dolne (miałem jednego emaxa na części). Zobaczymy przy następnym locie. Niestety zapowiadają kilka dni deszczu.
Piotr T. Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 "ale słodziak" :lol2: Superowy !!! Tylko odnoszę wrażenie, że będzie sterowny jak GeeBee 1:1 ;P (nie model) Czyli prawie zerowo. Nawet na pierwszym filmie widać było, kiedy zakręcał przy pomocy lotek to go znosiło ku ziemi... :? Ale chyba w jedynym modelu liczy się wygląd i klasa niż właściwości lotne ;P Będzie dobrze!
robertus Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Tyle zaległości Miguś w locie. Jakość troszkę marna. Loty były w bezwietrzny wieczór. http://youtu.be/5ZAEUc-O3NQ Zwraca uwagę dźwięk napędu - boski. Na obciętym smigle SF. Na normalnym 6x4 nie ma takiego szumu.
koszkin Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Dźwiek napędu, rzeczywiście w pytkę
robertus Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Kolejne loty Migusiem. Ale frajda Otworzyła się klapka od baterii
bartolomeo Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Bardzo dostojnie lata. Podoba mi się. Chyba się skuszę .
robertus Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Polecam. Bardzo dobrze lata. Ewentualnie trzeba pomyśleć nad nieco mocniejszym napędem. Na tym setupie z emaxem cf2805 i pakietem 2S lata się "na krawędzi" przydałby się szybszy przepływ. Latam między 75 a 100% mocy. Przy mocniejszym zaciągnięciu steru wysokości szybko wytraca prędkość i spada. Wznoszenia są więc delikatne, ale nie niemożliwe. Skoro album na razie leży. Tutaj są zdjęcia z budowy.
sławek Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Byłem, widziałem i podziwiałem - Robert zmienił śmigło i model nabrał wigoru co udało mi się nakręcić i zamieścić .Gdyby pomalować go realistycznie nikt by nie zauważył że to latający żart.
rapier Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 e tam - malowanie realistyczne......?? Wszak model za rok zdobedzie na popularnosci. Wyglada jak wyjety z filmu. http://www.youtube.com/watch?v=jL5S2AFtGVw
Rekomendowane odpowiedzi