Skocz do zawartości

MiG-15 Fattie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

DSCF8123.JPG

Statecznik pionowy jest wzmocniony płaskownikami na natarciu i spływie, wchodzą one w kadłub, na spływie do samego dołu.

Statecznik pionowy jest wzmocniony płaskownikiem pionowo na zawiasie steru wysokości. Przy łączeniu statecznika poziomego z pionowym wkleiłem trójkątne paski z depronu dla wzmocnienia.

Żyłka to gruba żyła z wędkarskiego, zamontowana jak zastrzały. Przelotki są z izolacji przewodu elektrycznego, aby żyłka nie pocięła depronu. Na końcówce żyłki jest kawałek wykałaczki i przez to blokuje się na otworze w przelotce.

Klejone polimerowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert - dzięki za szybka odpowiedz - zamiast kombinowania ze sklejkowymi wkładkami użyję izolacji.

 

Poniżej dotychczasowy efekt czterech wieczorów dłubania - błagam, nie krytykujcie staranności wykonania ...

Waga tego co na fotach to 125g, zatem zapowiada się na ponad 300g do lotu.

 

Rozpiętośc 98cm.

 

Konstrukcja trochę zmieniona - podstawą jest wewnętrzny tunel z podkładu 3mm - wlot fi 140, wylot fi 120 i 600mm długości.

 

Znając skromne możliwości EMAX'a 2805 rozważam wstawienie do środka takiego zestawu.

http://www.hobbyking...idProduct=34223

http://www.abc-rc.pl/FPCA305 - Śmigło średnicy 5 cali i 6 łopat

Mam nadzieję, że przy KV2150 silnika układ taki da efekt zbliżony do turbinek EDF i przetłoczy przez tunel wystarczająco dużo powietrza do komfortowego lotu.

 

Co o tym myślcie, sprawdzi się ?

post-9726-0-95083300-1393870431_thumb.jpg

post-9726-0-99567000-1393870572_thumb.jpg

post-9726-0-11040500-1393870646_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - to tylko 5" średnicy, więc można miec nadzieję, że uciągnie te 6 łopateczek - w razie kłopotów będę mógł przemontować śmigło na czteropłatowe, które chyba bez problemu obsłuży.

 

Biorąc pod uwagę, że 2805 radzi sobie w tunelu z przewoltowaniem 3S i obciętym śmigłem SF, to chyba mogę miec nadzieje na sukces.

 

Swoją drogą, czy ktoś potrafi określic wpływ tunelu na efektynośc zespołu silnik / śmigło, bo wydaje mi się,że w normalnych warunkach 2805 z przwoltowaniem i takim śmigłem by sobie nie poradził, a jak widac z wcześniejszych wpisów w tunelu jednak daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zrobiłeś fattiego z podkładu 6mm i jeszcze z tunelem w środku. Celujesz też w zasilanie 3S. Waga wyjdzie spora. Mój samolocik do wolnych nie należy a waży mniej niż 300gram.

Zgadzam się z Wojtkiem. Śmigło wielołopatowe sobie odpuść. Silnik AXN-2208-2150 pójdzie też ze śmigłem 7 cali, ale z wielołopatowym bym nie ryzykował. Po pierwsze to śmigło co chcesz jest ciężkie, spowoduje to zmniejszenie kV i zmniejszenie prędkości strumienia. Możesz ewentualnie spróbować ze śmigłem 3 łopatowym, choć czytałem, że jest gorzej niż na dwułopatowym. Podstawa to kV minimum 2000 i wystarczająca moca aby nie spadało w locie.

 

Co do efektywności tunelu to mam taką teorię, że tunel poprawia efektywość zespołu, bo kieruje cały strumień powietrza do tyłu. Nie ma uślizgu odśrodkowego, ale pod warunkiem, że odległość między końcówką śmigła a tunelem jest minimalna, jak w edfach oraz silnik ma wystarczającą moc aby to efektywnie przepchnąć. Wg do tunelowego napędu potrzeba silników o większej mocy niż analogicznie do klasycznego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mnie martwi to co piszecie o napędzie, ale cześci już zamówione, wiec wypada zamontować i przetestować.

Zdam oczywiscie szczegółową relacje z testów, myslę, że jak każdy test nowego rozwiązania bedzie dla nas wszystkich pouczajacy.

W razie porażki :( EMAXa 2805 z obcietym smigłem mam w zapasie. B)

 

Robert - podkład 6m jest tylko na skrzydłach, całe reszta to 3mm. Choć biorac pod uwagę tunel i sciankę zewnętrzną to w sumie i tak daje 6mm.

Masa całej konstrukcji z usterzeniem to 140g,. szacuję waga wyposarzenia na ok 170g , a wiec w sumie nie wychodzi dużo wiecej niż 300g do lotu, nie bedzie chyba az tak dramatycznie :unsure: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dotarło śmigło - woreczek, w nim 3 woreczki i sporo części.

 

Wszystko ładnie wykonane, z wyjątkiem samych łopatek - mają bardzo brzydkie wypływki na krawędzi natarci, wielkości ok 0,3mm, więc na dobry początek wymagały delikatnego obcięcia skalpelem i przetarcia.

 

Łopatki malutkie - 55mm długości - mają spore wygięcie u nasady i małe na końcach.

Sklep i producent nie podają skoku, ale na łopatkach jest wtłoczone 5x5.

Po złożeniu waga 6-cio łopatowego zestawu z kołpaczkiem wynosi 15g.

 

Średnica 5" świetnie pasuje do tunelu mojego "grubaska" - odstęp od ścianki 2 do 4 mm

 

Mam nieodparte wrażenie, że wbrew opisom, ten produkt ze względu na średnicę, wagę oraz ilość i kształt łopatek, nie nadaje się do żadnych makiet (makietek), ale jest wręcz stworzony do napędu tunelowego.

 

Czekam na silnik, aby przetestować cały układ - ciągle mam nadzieję, że przeczucia co do jego wydolności mnie nie mylą.

Swoją drogą - trzeci dzień przekopuję Internet, ale poza sklepem ABC nie znalazłem o tych śmigłach ani słowa - googlac nie umiem, czy to taki unikat ?

 

W międzyczasie wykombinowałem inny wariant napędu steru wysokości, tak aby dźwignia była w osi steru, a serwo trafiło pod "brzuszek" koło Aku.

post-9726-0-41982800-1394065253_thumb.jpg

post-9726-0-56395100-1394065406_thumb.jpg

post-9726-0-58454000-1394065491_thumb.jpg

post-9726-0-38130000-1394065542_thumb.jpg

post-9726-0-06724200-1394065905_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.