robertus Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Po plany zapraszam na pierwszą stronę. Tam jest link do planów KenChina z których robiłem swój. Trzeba dorobić statecznik pionowy, bo w planach nie ma. Zdjęcie mojego statecznika z wymiarami jest również w wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 ok dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Dzisiaj premiera filmu "Planes". Uczciłem to lotem Migusia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phantom Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Czyżby nowa klasa - fatty EDF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Witam Jest moze ktoś chętny wydrukować mi te plany i instrukcje bo nie mam drukarki Oczywiście zapłacę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Najbliższy punkt ksero Ci to wydrukuje, albo w całości, albo z podziałem na strony np na A3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpieg Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Ok ale nigdzie nie moge znaleźć linku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Siódmy post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avalon3440 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Hehe, można nauczyć tym latać młodszych :-) (oczywiście, jeśli nie jest zbyt narowisty ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rast Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Ma ktoś plany z postu 7, chodzi mi dokładnie o F-86 sabre, plik jest niedostępny, będe wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerrykal Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Robert - napisz proszę parę słów o żyłkach na ogonie - z czego robiłeś przelotki i jak kleiłeś - zrobiłem dzisiaj ogon mojego Migusia, ale wiotki jest okropnie i wymaga "związania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Statecznik pionowy jest wzmocniony płaskownikami na natarciu i spływie, wchodzą one w kadłub, na spływie do samego dołu. Statecznik pionowy jest wzmocniony płaskownikiem pionowo na zawiasie steru wysokości. Przy łączeniu statecznika poziomego z pionowym wkleiłem trójkątne paski z depronu dla wzmocnienia. Żyłka to gruba żyła z wędkarskiego, zamontowana jak zastrzały. Przelotki są z izolacji przewodu elektrycznego, aby żyłka nie pocięła depronu. Na końcówce żyłki jest kawałek wykałaczki i przez to blokuje się na otworze w przelotce. Klejone polimerowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerrykal Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Robert - dzięki za szybka odpowiedz - zamiast kombinowania ze sklejkowymi wkładkami użyję izolacji. Poniżej dotychczasowy efekt czterech wieczorów dłubania - błagam, nie krytykujcie staranności wykonania ... Waga tego co na fotach to 125g, zatem zapowiada się na ponad 300g do lotu. Rozpiętośc 98cm. Konstrukcja trochę zmieniona - podstawą jest wewnętrzny tunel z podkładu 3mm - wlot fi 140, wylot fi 120 i 600mm długości. Znając skromne możliwości EMAX'a 2805 rozważam wstawienie do środka takiego zestawu. http://www.hobbyking...idProduct=34223 http://www.abc-rc.pl/FPCA305 - Śmigło średnicy 5 cali i 6 łopat Mam nadzieję, że przy KV2150 silnika układ taki da efekt zbliżony do turbinek EDF i przetłoczy przez tunel wystarczająco dużo powietrza do komfortowego lotu. Co o tym myślcie, sprawdzi się ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Nie ten silnik przy tej ilości łopat.Pójdzie z dymem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerrykal Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Hmm - to tylko 5" średnicy, więc można miec nadzieję, że uciągnie te 6 łopateczek - w razie kłopotów będę mógł przemontować śmigło na czteropłatowe, które chyba bez problemu obsłuży. Biorąc pod uwagę, że 2805 radzi sobie w tunelu z przewoltowaniem 3S i obciętym śmigłem SF, to chyba mogę miec nadzieje na sukces. Swoją drogą, czy ktoś potrafi określic wpływ tunelu na efektynośc zespołu silnik / śmigło, bo wydaje mi się,że w normalnych warunkach 2805 z przwoltowaniem i takim śmigłem by sobie nie poradził, a jak widac z wcześniejszych wpisów w tunelu jednak daje radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Widzę, że zrobiłeś fattiego z podkładu 6mm i jeszcze z tunelem w środku. Celujesz też w zasilanie 3S. Waga wyjdzie spora. Mój samolocik do wolnych nie należy a waży mniej niż 300gram. Zgadzam się z Wojtkiem. Śmigło wielołopatowe sobie odpuść. Silnik AXN-2208-2150 pójdzie też ze śmigłem 7 cali, ale z wielołopatowym bym nie ryzykował. Po pierwsze to śmigło co chcesz jest ciężkie, spowoduje to zmniejszenie kV i zmniejszenie prędkości strumienia. Możesz ewentualnie spróbować ze śmigłem 3 łopatowym, choć czytałem, że jest gorzej niż na dwułopatowym. Podstawa to kV minimum 2000 i wystarczająca moca aby nie spadało w locie. Co do efektywności tunelu to mam taką teorię, że tunel poprawia efektywość zespołu, bo kieruje cały strumień powietrza do tyłu. Nie ma uślizgu odśrodkowego, ale pod warunkiem, że odległość między końcówką śmigła a tunelem jest minimalna, jak w edfach oraz silnik ma wystarczającą moc aby to efektywnie przepchnąć. Wg do tunelowego napędu potrzeba silników o większej mocy niż analogicznie do klasycznego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerrykal Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Troche mnie martwi to co piszecie o napędzie, ale cześci już zamówione, wiec wypada zamontować i przetestować. Zdam oczywiscie szczegółową relacje z testów, myslę, że jak każdy test nowego rozwiązania bedzie dla nas wszystkich pouczajacy. W razie porażki EMAXa 2805 z obcietym smigłem mam w zapasie. Robert - podkład 6m jest tylko na skrzydłach, całe reszta to 3mm. Choć biorac pod uwagę tunel i sciankę zewnętrzną to w sumie i tak daje 6mm. Masa całej konstrukcji z usterzeniem to 140g,. szacuję waga wyposarzenia na ok 170g , a wiec w sumie nie wychodzi dużo wiecej niż 300g do lotu, nie bedzie chyba az tak dramatycznie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Zależy od silnika. Emax cf2805 kV2840 ze śmiglem przyciętym do 6 cali na 2S ciągu nie ma dużo i daje radę. Bardziej tu chodzi o prędkość strumienia powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerrykal Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Dziś dotarło śmigło - woreczek, w nim 3 woreczki i sporo części. Wszystko ładnie wykonane, z wyjątkiem samych łopatek - mają bardzo brzydkie wypływki na krawędzi natarci, wielkości ok 0,3mm, więc na dobry początek wymagały delikatnego obcięcia skalpelem i przetarcia. Łopatki malutkie - 55mm długości - mają spore wygięcie u nasady i małe na końcach. Sklep i producent nie podają skoku, ale na łopatkach jest wtłoczone 5x5. Po złożeniu waga 6-cio łopatowego zestawu z kołpaczkiem wynosi 15g. Średnica 5" świetnie pasuje do tunelu mojego "grubaska" - odstęp od ścianki 2 do 4 mm Mam nieodparte wrażenie, że wbrew opisom, ten produkt ze względu na średnicę, wagę oraz ilość i kształt łopatek, nie nadaje się do żadnych makiet (makietek), ale jest wręcz stworzony do napędu tunelowego. Czekam na silnik, aby przetestować cały układ - ciągle mam nadzieję, że przeczucia co do jego wydolności mnie nie mylą. Swoją drogą - trzeci dzień przekopuję Internet, ale poza sklepem ABC nie znalazłem o tych śmigłach ani słowa - googlac nie umiem, czy to taki unikat ? W międzyczasie wykombinowałem inny wariant napędu steru wysokości, tak aby dźwignia była w osi steru, a serwo trafiło pod "brzuszek" koło Aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 U mnie bowden od SW robi za antenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi