Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam wszystkich. Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem przepięknego modelu Siriusa Jest to mój drugi a w zasadzie pierwszy model przed nim był z epp easy glider pro. Będę się starał opisać relację z budowy w miarę możliwości i czasu. Jako początkujący modelarz wybaczcie mi wszystkie błędy i niedoskonałości, krytyka sugestie i podpowiedzi mile widziane DANE TECHNICZNE: Rozpiętość skrzydeł 3050mm Długość 1325mm Waga 1550g Powierzchnia 64dm2 Profil S 3021 Pierwsze szybkie spojrzenie na zawartość pudełka Uploaded with ImageShack.us oraz resztę co w nim jest Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Serwa jakie kupiłem to: Klapy, lotki, ster kierunku - Hitec HS-82MG Ster wysokości - Hitec HS-65HB A więc zaczynam od sklejenia galanterii Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Kleiłem na zwykłym vicolu, w między czasie szukałem i robiłem próby różnymi klejami żywicznymi, epoxydowymi, CA i znalazłem super mocny w sumie do wszystkiego klej którego bardzo polecam: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam Ponieważ mam "siostrę" Syrius'a (Proxima II) proponuję zaraz na początku zmienić rodzaj napędu steru kierunku z proponowanego przez producenta bowdena na pull-pull. W Proximie do kierunku używałem sewra Tower Pro MG 955R, może trochę za duże ale poniżej 5kg bym nie radził schodzić. Wcześniej zanim przerobiłem bowden kierunku na pull-pull miałem serwo TowerPro SG5010 i po którymś locie tryby się rozsypały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam To czemu nie może być bowden? no a te serwo HS-82MG z metalowymi trybkami ?? Czy ewentualnie mógłbym pull-pull zrobić z 2 bowdenów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Z powodzeniem wystarczy napęd pojedynczym bowdenem i serwo klasy mini - takie jak piszesz. Ważne , by prawidłowo wkleić bowden . Ster kierunku w tym modelu jest mały i minimalnie obciążony . Nie piszę ot tak sobie - latam Proximą II z kierunkiem napędzany serwem GWS Park L z plastikowymi zębatkami poprzez bowden - nie mam żadnych problemów . Powodzenia w budowie . Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 uhhhh to dobrze że to serwo i bowden co mam wystarczy Zabieram się za skrzydełka. Miejsca na serwa są fabrycznie wycięte tylko trzeba dotykowo wyczuć w którym miejscu i obciąć folię nożykiem: Uploaded with ImageShack.us Wklejamy w te miejsca resztę podzespołów: Uploaded with ImageShack.us Jak widać trzabyło wyciąć miejsce którędy przechodzi kabelek z serwa (troszkę nie fachowo ale po zaślepieniu będzie niewidoczne) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Po przypasowaniu wycinamy miejsca na dźwigienki, przybrałem trochę folii dookoła by była większa powierzchnia klejenia Uploaded with ImageShack.us Przymiarki Uploaded with ImageShack.us Klejenie Uploaded with ImageShack.us Skrzydła gotowe Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam Kolegów modelarzy. Ja latam już SIRIUSEM 2-lata i uwazam ,że konstrukcja steru kierunku jest O.K-ogolnie model spisuje się znakomicie/ mimo kilkakrotnych napraw-kretów/ w termice jak i na zboczu. Proponowalem Marcinowi 851003- by wzmocnil kadlub / szczegoly zna bo gadany na skype/ Pozdrawiam Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam panie Janku. Kadłub będę wzmacniał przed wklejaniem galanterii, myślę nad dodatkowymi płaskownikami węglowymi + tkanina z włókna szklanego ale tym będę martwił się później Mocowanie kabinki Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Metalową zasuwkę też wkleiłem na w/w kleju i trzyma bardzo mocno Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Gotowe Idealnie pasuje Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Jaki ten SIRIUS-śliczny-jeszcze "dziewica". Zapomniałem Ci podpowiedziec,że ster kierunku w orginale jest bardzo mułowaty-kiepsko reaguje-zwieksz powierzchnię-zrób trochę szerszy...w miejscu gdzie wklejałeś zamek kabinki zrobiłem dodatkową wregę- z wyciętymi otworami na bowden i przewody... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Przy wzmacnianiu kadłuba zasuwkę kabiny dodatkowo podklej paskiem tkaniny szklanej lub węglowej. Ten element jest każdorazowo używany a do środka rzadko się zagląda - potrafi odkleić się w najmniej odpowiednim momencie. Wewnątrz kadłuba wklej poprzeczne listwy rozpierające w okolicy krawędzi spływu i krawędzi natarcia - ja mam z twardej balsy bodajże 5 x 10 mm - bez " rozparcia " kadłuba w tym miejscu przy pierwszym ostrzejszym cyrklu raczej nie wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Tu mam zastrzeżenia do producenta a mianowicie mocowanie popychacza steru wysokości: Uploaded with ImageShack.us wyciąć rowek i wkleić kawałek plastikowej rureczki w którą będzie wchodził popychacz steru wysokości :?: :?: :?: :| yyyyyyyyy bez jakichkolwiek zabezpieczeń przed wypadnięciem..... wytarganiem.... cosik mi to nie pasuje..... albo się mylę... :shock: Uploaded with ImageShack.us postanowiłem to rozwiązać tak: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us ten zawias łożyskowy będzie odwrócony do środka by bardziej schował się popychacz. Przymiarka i wklejenie mocowania serwa wraz z serwem Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us przy wierceniu otworu na bowden przez swoją nieudolność porysowałem model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Skutecznie skomplikowałeś sobie montaż na lotnisku . Od razu przygotuj sobie zapasowe zaciski z ampulową śrubką bo w trawie jej nie znajdziesz Wystarczyło po prostu wkleić snap z kulową końcówką bezpośrednio w ster tam gdzie masz ten mosiężny element i przełożyć drut tak jak pisze producent . Przy odpowiednim umiejscowieniu i długości nie ma prawa wysunąć się . Osobiście na pręt stalowy najpierw nasuwam cienkościenną rurkę węglową i zaklejam CA.Minimalny wzrost wagi a bardzo usztywnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Nie widzę problemu by to przerobić narazie zostawię to tak jak jest zobaczy się później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Odciąłem nosek, wstępnie przymierzając wręgę silnika Uploaded with ImageShack.us w dwóch punktach po kropelce skleiłem kropelką by w razie czego oderwać i zmienić położenie Uploaded with ImageShack.us wręga silnika ma 38mm średnicy, przymierzyłem silnik z egp ray c3542/05 i pasuje idealnie więc muszę szukać silnika o średnicy do 35mm. Szukam dojść mocnego by miał nadmiar mocy. Założyłem temat na forum, http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=49208&postdays=0&postorder=asc&start=0 odpowiedzi kilka jest ale dalej nie wiem co kupić i proszę o sugestie Może w tym temacie przesadziłem z masą modelu i ciągiem silnika jaki mnie interesuje ale jak już napisałem szukam z nadmiarem mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Akurat napęd steru wysokości był bardzo dobrze pomyślany - prymitywnie może wyglądający ale prosty w montażu (najprostszy) i dobrze działający. Sprawdzone przez lata w wielu modelach F5B a tam są inne siły... W razie poważniejszej stłuczki - małe szkody i lekko do naprawy. A do tego najlżejszy jaki można wymyślić. Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Witam pana Jurka. Może pan mi coś doradzi na temat napędu do mego modelu? Pan też preferuje nadmiar mocy, jak dobrze pamiętam to chyba w Toxicu Dzisiaj pobawiłem się ze sterem kierunku Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Pisałem Ci wszystko na skype ;o dziwigienkach-silniku PULSO-łopatach śmigła-: zobacz...doklej coś do kierunku- bo orginal=muł...doklej wzmocnienie- jakiś płaskownik węgla po bokach kadłuba tak z 5 cm od wejscia bowdena -bo stateczniki dość cieżkie i przy mocniejszym ladowaniu skrecisz "ogon" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Janek - nie wydaje Ci się, że na tej szczelinie kierunek znacznie traci ? Odnośnie silnika - ile planujesz stracić na tym interesie ? Ideałem byłby nowy Paliczka z przekładnią(Kastor, viz: nowy katalog Jeti). Ale to jakieś 300 EU. Trochę taniej - Kontronik z przekładnią ale MVVS 5,6 w zupełności wystarczy. Na 3-4 cele - Redliner, na 4-5 celi - Sport. Fajny i lekki - Mega 22/30/3E, nie będzie to szatan ale pewnie poleci. Plan minimum: 600 z przekładnią też da radę ! Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Jurek !-kolega chyba z płytko demonstruje wklejenie zawiasów...polata ...doświadczy...ale sirius jest bardzo sympatyczny-uniwersalny- u mnie już sfatygowany jak "ruska onuca" a jeszcze lata...i to jak..pozdrawiam-janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Pisałem Ci wszystko na skype ;o dziwigienkach-silniku PULSO-łopatach śmigła-: zobacz...doklej coś do kierunku- bo orginal=muł...doklej wzmocnienie- jakiś płaskownik węgla po bokach kadłuba tak z 5 cm od wejscia bowdena -bo stateczniki dość cieżkie i przy mocniejszym ladowaniu skrecisz "ogon" Nie miałem żadnej takiej wiadomości na skype Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi