Skocz do zawartości

REICHARD - SIRIUS


Marcin851

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem przepięknego modelu Siriusa :D Jest to mój drugi a w zasadzie pierwszy model przed nim był z epp easy glider pro. Będę się starał opisać relację z budowy w miarę możliwości i czasu. Jako początkujący modelarz wybaczcie mi wszystkie błędy i niedoskonałości, krytyka sugestie i podpowiedzi mile widziane :D

 

DANE TECHNICZNE:

Rozpiętość skrzydeł 3050mm

Długość 1325mm

Waga 1550g

Powierzchnia 64dm2

Profil S 3021

 

Pierwsze szybkie spojrzenie na zawartość pudełka

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

oraz resztę co w nim jest

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Serwa jakie kupiłem to:

Klapy, lotki, ster kierunku - Hitec HS-82MG

Ster wysokości - Hitec HS-65HB

 

A więc zaczynam od sklejenia galanterii

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Kleiłem na zwykłym vicolu, w między czasie szukałem i robiłem próby różnymi klejami żywicznymi, epoxydowymi, CA i znalazłem super mocny w sumie do wszystkiego klej którego bardzo polecam:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ponieważ mam "siostrę" Syrius'a (Proxima II) proponuję zaraz na początku zmienić rodzaj napędu steru kierunku z proponowanego przez producenta bowdena na pull-pull.

W Proximie do kierunku używałem sewra Tower Pro MG 955R, może trochę za duże ale poniżej 5kg bym nie radził schodzić. Wcześniej zanim przerobiłem bowden kierunku na pull-pull miałem serwo TowerPro SG5010 i po którymś locie tryby się rozsypały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodzeniem wystarczy napęd pojedynczym bowdenem i serwo klasy mini - takie jak piszesz. Ważne , by prawidłowo wkleić bowden . Ster kierunku w tym modelu jest mały i minimalnie obciążony . Nie piszę ot tak sobie - latam Proximą II z kierunkiem napędzany serwem GWS Park L z plastikowymi zębatkami poprzez bowden - nie mam żadnych problemów .

Powodzenia w budowie . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uhhhh to dobrze że to serwo i bowden co mam wystarczy :)

 

Zabieram się za skrzydełka. Miejsca na serwa są fabrycznie wycięte tylko trzeba dotykowo wyczuć w którym miejscu i obciąć folię nożykiem:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wklejamy w te miejsca resztę podzespołów:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Jak widać trzabyło wyciąć miejsce którędy przechodzi kabelek z serwa (troszkę nie fachowo :( ale po zaślepieniu będzie niewidoczne)

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Po przypasowaniu wycinamy miejsca na dźwigienki, przybrałem trochę folii dookoła by była większa powierzchnia klejenia

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Przymiarki

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Klejenie

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Skrzydła gotowe

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów modelarzy. Ja latam już SIRIUSEM 2-lata i uwazam ,że konstrukcja steru kierunku jest O.K-ogolnie model spisuje się znakomicie/ mimo kilkakrotnych napraw-kretów/ w termice jak i na zboczu. Proponowalem Marcinowi 851003- by wzmocnil kadlub / szczegoly zna bo gadany na skype/ Pozdrawiam Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panie Janku. Kadłub będę wzmacniał przed wklejaniem galanterii, myślę nad dodatkowymi płaskownikami węglowymi + tkanina z włókna szklanego ale tym będę martwił się później :lol:

 

Mocowanie kabinki

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Metalową zasuwkę też wkleiłem na w/w kleju i trzyma bardzo mocno :lol:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Gotowe :lol:

 

Idealnie pasuje :lol:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki ten SIRIUS-śliczny-jeszcze "dziewica". Zapomniałem Ci podpowiedziec,że ster kierunku w orginale jest bardzo mułowaty-kiepsko reaguje-zwieksz powierzchnię-zrób trochę szerszy...w miejscu gdzie wklejałeś zamek kabinki zrobiłem dodatkową wregę- z wyciętymi otworami na bowden i przewody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wzmacnianiu kadłuba zasuwkę kabiny dodatkowo podklej paskiem tkaniny szklanej lub węglowej. Ten element jest każdorazowo używany a do środka rzadko się zagląda - potrafi odkleić się w najmniej odpowiednim momencie. Wewnątrz kadłuba wklej poprzeczne listwy rozpierające w okolicy krawędzi spływu i krawędzi natarcia - ja mam z twardej balsy bodajże 5 x 10 mm - bez " rozparcia " kadłuba w tym miejscu przy pierwszym ostrzejszym cyrklu raczej nie wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mam zastrzeżenia do producenta a mianowicie mocowanie popychacza steru wysokości:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

wyciąć rowek i wkleić kawałek plastikowej rureczki w którą będzie wchodził popychacz steru wysokości :?: :?: :?: :| yyyyyyyyy bez jakichkolwiek zabezpieczeń przed wypadnięciem..... wytarganiem.... cosik mi to nie pasuje..... albo się mylę... :shock:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

postanowiłem to rozwiązać tak:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

ten zawias łożyskowy będzie odwrócony do środka by bardziej schował się popychacz.

 

 

 

Przymiarka i wklejenie mocowania serwa wraz z serwem

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

przy wierceniu otworu na bowden przez swoją nieudolność porysowałem model :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skutecznie skomplikowałeś sobie montaż na lotnisku :lol: . Od razu przygotuj sobie zapasowe zaciski z ampulową śrubką bo w trawie jej nie znajdziesz :lol: Wystarczyło po prostu wkleić snap z kulową końcówką bezpośrednio w ster tam gdzie masz ten mosiężny element i przełożyć drut tak jak pisze producent . Przy odpowiednim umiejscowieniu i długości nie ma prawa wysunąć się . Osobiście na pręt stalowy najpierw nasuwam cienkościenną rurkę węglową i zaklejam CA.Minimalny wzrost wagi a bardzo usztywnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odciąłem nosek, wstępnie przymierzając wręgę silnika

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

w dwóch punktach po kropelce skleiłem kropelką by w razie czego oderwać i zmienić położenie

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

wręga silnika ma 38mm średnicy, przymierzyłem silnik z egp ray c3542/05 i pasuje idealnie więc muszę szukać silnika o średnicy do 35mm. Szukam dojść mocnego by miał nadmiar mocy. Założyłem temat na forum, http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=49208&postdays=0&postorder=asc&start=0 odpowiedzi kilka jest ale dalej nie wiem co kupić i proszę o sugestie :D Może w tym temacie przesadziłem z masą modelu i ciągiem silnika jaki mnie interesuje ale jak już napisałem szukam z nadmiarem mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Akurat napęd steru wysokości był bardzo dobrze pomyślany - prymitywnie może wyglądający ale prosty w montażu (najprostszy) i dobrze działający. Sprawdzone przez lata w wielu modelach F5B a tam są inne siły... W razie poważniejszej stłuczki - małe szkody i lekko do naprawy. A do tego najlżejszy jaki można wymyślić. Powodzenia

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem Ci wszystko na skype ;o dziwigienkach-silniku PULSO-łopatach śmigła-: zobacz...doklej coś do kierunku- bo orginal=muł...doklej wzmocnienie- jakiś płaskownik węgla po bokach kadłuba tak z 5 cm od wejscia bowdena -bo stateczniki dość cieżkie i przy mocniejszym ladowaniu skrecisz "ogon"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Janek - nie wydaje Ci się, że na tej szczelinie kierunek znacznie traci ?

Odnośnie silnika - ile planujesz stracić na tym interesie ?

Ideałem byłby nowy Paliczka z przekładnią(Kastor, viz: nowy katalog Jeti). Ale to jakieś 300 EU. Trochę taniej - Kontronik z przekładnią ale MVVS 5,6 w zupełności wystarczy. Na 3-4 cele - Redliner, na 4-5 celi - Sport. Fajny i lekki - Mega 22/30/3E, nie będzie to szatan ale pewnie poleci. Plan minimum: 600 z przekładnią też da radę ! Powodzenia

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem Ci wszystko na skype ;o dziwigienkach-silniku PULSO-łopatach śmigła-: zobacz...doklej coś do kierunku- bo orginal=muł...doklej wzmocnienie- jakiś płaskownik węgla po bokach kadłuba tak z 5 cm od wejscia bowdena -bo stateczniki dość cieżkie i przy mocniejszym ladowaniu skrecisz "ogon"

Nie miałem żadnej takiej wiadomości na skype :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.