Skocz do zawartości

Budowa pierwszego modelu


dabster

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W control setings w rcdesk masz kropki po prawej stronie, które sie ruszają jak ruszasz drążkiem.

Ruszasz gazem, u mnie to chanel 2 i musi być inverted. Mam ustawione exp bo tak jest mniej nerwowy.

Całość wygląda u mnie tak. Piszę u mnie, bo u Ciebie może być inaczej.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem już do tego, że w ppjoy kontroler musi być controller 1, mi na 1 nie chce działać wyskakuje błąd (kod 10). Nie mogę tego rozwiązać.

 

Zrobiłem na controller 1, ale i jest do dupy. W ogóle nie da się sterować modelem, nawet jak ustawiłem w rcdesk tak jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wklejka. Wycinasz uszkodzony obszar i wklejasz łatę na klej polimerowy.

 

Opisz co się stało.

Oblot nowego modelu nie jest nigdy sprawą prostą, nawet dla doświadczonego pilota.

 

1 - Dokładne sprawdzenie przed lotem poprawności działania sterów, geometrii i konstrukcji modelu, ustawienia serw itd.

2 - Mile widziany test zasięgu.

3 - Test lotu szybowcowego. Wyrzut bez silnika i sterowania, w poziomie, prosto przed siebie. Poprawnie model poleci prosto i równo, ze stopniowym i płynnym wytracaniem wysokości.

4 - Lot właściwy. Wyrzut (lub start z ziemi) nabranie prędkości i delikatne krążenie z nabraniem wysokości. Do oblotu i testów w locie, lepiej mieć większą wysokość.

Nie sprawdzamy reakcji i manewrowości modelu nisko nad ziemią.

 

A nawet wtedy model potrafi sprawić niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim przy pierwszym przykładowym rzucie nie, model zapikowal, delikatnie co prawda, ale postawiłem na to, że zmieniło się ustawienie wyważenia. Druga sprawa to z pewnością mam zbyt duży wychył steru wysokości (nie wiem jak go skorygować).

 

W jaki sposób wykonać test zasięgu?

 

No i meritum sprawy, wychyliłem na maksa ster wysokości, dałem dużo gazu, model został wyrzucony poleciał ostro w górę i kolejno z około 4 metrów zapikował w dół, trochę paniki w moim działaniu bylo, gdyż kompletnie nie wiedziałem jak zareagować. Dodam, że po naprawie (do roboty jest cały dziób wraz z mocowaniem silnika) będę wykonywał wszystkie polecenia po kolei z pokorą.

 

A czy przy starcie - z ręki - ster wysokości powinien być płasko czy delikatnie wysunięty? Jakie obroty powinien mieć silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i meritum sprawy, wychyliłem na maksa ster wysokości, dałem dużo gazu, model został wyrzucony poleciał ostro w górę i kolejno z około 4 metrów zapikował w dół, trochę paniki w moim działaniu bylo, gdyż kompletnie nie wiedziałem jak zareagować. Dodam, że po naprawie (do roboty jest cały dziób wraz z mocowaniem silnika) będę wykonywał wszystkie polecenia po kolei z pokorą.

 

A czy przy starcie - z ręki - ster wysokości powinien być płasko czy delikatnie wysunięty? Jakie obroty powinien mieć silnik?

 

Jak tak zrobiłeś jak mówisz to doszło do tzw przeciągnięcia. Sterami operuj delikatnie przy starcie powoli ciąg za drążki nigdy na maksa.

Co do startu z ręki musisz ustawić obroty takie że będziesz czuł że model chce już wyrwać się z ręki i wyrzuć go pod wiatr delikatnie do góry. A jak masz środek ciężkości? W moim RWD miałem 45 mm od krawędzi natarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko we dwie osoby jedna trzyma model druga apke i oddalacie sie .Tylko wczesniej ustalacie znaki albo poprzez krzyk :) po oddaleniu sie na pewną odległośc osoba trzymajaca apke porusza serwami, silnikiem a druga patrzy na model i sprawdza. Gdy podczas oddalania nic sie nie porusza to ok ,natomiast gdy model jest dalej od aparatury i serwa drgaja to juz wiesz jaka jest pewna dopuszczalna odleglosc,lub cos zle z zasiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij cały osprzęt jaki się da, aby model był jak najlżejszy. Ustaw wszystkie stery na 0, może podklej taśmą aby się nie ruszały.

Im lżejszy samolot tym mniejsze uszkodzenia przy testach szybowania.

Takiego możesz puszczać na łące z wysoką trawą. Testy przeprowadź w bezwietrzna pogodę.

Wstępnie ustaw środek ciężkości tak jak jest w planach doważając przód nakrętkami lub innymi ciężarkami. Ja używam odważników jakie są u wulkanizatora.

Wyrzucasz samolot przed siebie, poziomo i równo i dość solidnie powinien polecieć lekko 20metrów. Jak go wyrzucisz do góry to wytraci prędkość i przewali się w jedną ze stron.

Samolot powinien delikatnym ślizgiem wytracać wysokość i równo lecieć przed siebie.

Jak leci parabola do ziemi to ma za ciężki dziób.

Jak wzbija się w górę i wytraca prędkość a później spada na ogon to za ciężki ogon.

Regulujesz ciężarkami aby było dobrze.

Gdy ładnie szybuje to wtedy podpierasz go pod skrzydło i szukasz miejsca równowagi,będzie to wyznaczony doświadczalnie SC i może się różnić od tego wyliczonego.

Teraz układasz osprzęt tak aby zachować ten SC.

Po tych zabiegach samolot powinien latać dobrze, choć lekka korekta przy pełnej wadze samolotu może być konieczna, ale to wyjdzie już w lotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.