dabster Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Niestety, walczyłem z tym wczoraj około 2 godzin. Próbowałem z Vjoyem, z ppjoyem no nie chce działać poprawnie. Może coś robie nie tak? EDIT: dodam, że próbowałem na 2 komputerach.
robertus Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 W control setings w rcdesk masz kropki po prawej stronie, które sie ruszają jak ruszasz drążkiem. Ruszasz gazem, u mnie to chanel 2 i musi być inverted. Mam ustawione exp bo tak jest mniej nerwowy. Całość wygląda u mnie tak. Piszę u mnie, bo u Ciebie może być inaczej.
dabster Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Doszedłem już do tego, że w ppjoy kontroler musi być controller 1, mi na 1 nie chce działać wyskakuje błąd (kod 10). Nie mogę tego rozwiązać. Zrobiłem na controller 1, ale i jest do dupy. W ogóle nie da się sterować modelem, nawet jak ustawiłem w rcdesk tak jak Ty.
dabster Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2012 No i dzisiaj był pierwszy lot i dupa ;P Kret taki, że sklejka z silnikiem pękła. A mam takie pytanko: jak uzupełniacie ubytki po depronie?
madrian Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Najlepiej wklejka. Wycinasz uszkodzony obszar i wklejasz łatę na klej polimerowy. Opisz co się stało. Oblot nowego modelu nie jest nigdy sprawą prostą, nawet dla doświadczonego pilota. 1 - Dokładne sprawdzenie przed lotem poprawności działania sterów, geometrii i konstrukcji modelu, ustawienia serw itd. 2 - Mile widziany test zasięgu. 3 - Test lotu szybowcowego. Wyrzut bez silnika i sterowania, w poziomie, prosto przed siebie. Poprawnie model poleci prosto i równo, ze stopniowym i płynnym wytracaniem wysokości. 4 - Lot właściwy. Wyrzut (lub start z ziemi) nabranie prędkości i delikatne krążenie z nabraniem wysokości. Do oblotu i testów w locie, lepiej mieć większą wysokość. Nie sprawdzamy reakcji i manewrowości modelu nisko nad ziemią. A nawet wtedy model potrafi sprawić niespodzianki.
dabster Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Przede wszystkim przy pierwszym przykładowym rzucie nie, model zapikowal, delikatnie co prawda, ale postawiłem na to, że zmieniło się ustawienie wyważenia. Druga sprawa to z pewnością mam zbyt duży wychył steru wysokości (nie wiem jak go skorygować). W jaki sposób wykonać test zasięgu? No i meritum sprawy, wychyliłem na maksa ster wysokości, dałem dużo gazu, model został wyrzucony poleciał ostro w górę i kolejno z około 4 metrów zapikował w dół, trochę paniki w moim działaniu bylo, gdyż kompletnie nie wiedziałem jak zareagować. Dodam, że po naprawie (do roboty jest cały dziób wraz z mocowaniem silnika) będę wykonywał wszystkie polecenia po kolei z pokorą. A czy przy starcie - z ręki - ster wysokości powinien być płasko czy delikatnie wysunięty? Jakie obroty powinien mieć silnik?
przemo Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 No i meritum sprawy, wychyliłem na maksa ster wysokości, dałem dużo gazu, model został wyrzucony poleciał ostro w górę i kolejno z około 4 metrów zapikował w dół, trochę paniki w moim działaniu bylo, gdyż kompletnie nie wiedziałem jak zareagować. Dodam, że po naprawie (do roboty jest cały dziób wraz z mocowaniem silnika) będę wykonywał wszystkie polecenia po kolei z pokorą. A czy przy starcie - z ręki - ster wysokości powinien być płasko czy delikatnie wysunięty? Jakie obroty powinien mieć silnik? Jak tak zrobiłeś jak mówisz to doszło do tzw przeciągnięcia. Sterami operuj delikatnie przy starcie powoli ciąg za drążki nigdy na maksa.Co do startu z ręki musisz ustawić obroty takie że będziesz czuł że model chce już wyrwać się z ręki i wyrzuć go pod wiatr delikatnie do góry. A jak masz środek ciężkości? W moim RWD miałem 45 mm od krawędzi natarcia.
dabster Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Teraz nie mam środka ciężkości, bo model się klei ;P Ale teraz ustawie tak około 5 cm.
przemo Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 W sumie takich filmów jest tysiące w sieci ale link do filmu z oblotu mojego RWD ... start z ręki i lądowanie na wyłączonym silniku
dabster Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Dzięki za filmiki, dały mi dużo nauki. Ogólnie obserwowałem Twój temat i Twój model jest naprawdę udany
dabster Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2012 To jeszcze raz: jak zrobić test zasięgu w turnigy 9x?
pyton Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 tylko we dwie osoby jedna trzyma model druga apke i oddalacie sie .Tylko wczesniej ustalacie znaki albo poprzez krzyk po oddaleniu sie na pewną odległośc osoba trzymajaca apke porusza serwami, silnikiem a druga patrzy na model i sprawdza. Gdy podczas oddalania nic sie nie porusza to ok ,natomiast gdy model jest dalej od aparatury i serwa drgaja to juz wiesz jaka jest pewna dopuszczalna odleglosc,lub cos zle z zasiegiem.
dabster Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Super dzięki, ale to są przewidywalne 2 kilometry tak? ;D
pyton Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 no różnie mówią, ja bym raczej oscylował w granicach 800m ale tak czy inaczej wystarczy ci spokojnie 400m
dabster Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Właśnie zakończyłem lepienie modelu. Czekam aż kleje poschną i jutro jak będzie bezwietrznie to nastąpią kolejne próby.
dabster Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Opublikowano 1 Maja 2012 I lipa. Model przewala na lewe skrzydło i do tego pikuje ciągle i łapie kreta. Przód znowu do klejenia. A dodam, że masa modelu to 612 gram.
przemo Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 A jak wygląda skłon i wykłon silnika ? A jeszcze napisz jak SC
dabster Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Skłon i wykłon nie mają znaczenia, bo wyrzucałem z ręki przy zgaszonej aparaturze. SC koło 50 mm.
robertus Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 Wyciągnij cały osprzęt jaki się da, aby model był jak najlżejszy. Ustaw wszystkie stery na 0, może podklej taśmą aby się nie ruszały. Im lżejszy samolot tym mniejsze uszkodzenia przy testach szybowania. Takiego możesz puszczać na łące z wysoką trawą. Testy przeprowadź w bezwietrzna pogodę. Wstępnie ustaw środek ciężkości tak jak jest w planach doważając przód nakrętkami lub innymi ciężarkami. Ja używam odważników jakie są u wulkanizatora. Wyrzucasz samolot przed siebie, poziomo i równo i dość solidnie powinien polecieć lekko 20metrów. Jak go wyrzucisz do góry to wytraci prędkość i przewali się w jedną ze stron. Samolot powinien delikatnym ślizgiem wytracać wysokość i równo lecieć przed siebie. Jak leci parabola do ziemi to ma za ciężki dziób. Jak wzbija się w górę i wytraca prędkość a później spada na ogon to za ciężki ogon. Regulujesz ciężarkami aby było dobrze. Gdy ładnie szybuje to wtedy podpierasz go pod skrzydło i szukasz miejsca równowagi,będzie to wyznaczony doświadczalnie SC i może się różnić od tego wyliczonego. Teraz układasz osprzęt tak aby zachować ten SC. Po tych zabiegach samolot powinien latać dobrze, choć lekka korekta przy pełnej wadze samolotu może być konieczna, ale to wyjdzie już w lotach.
Rekomendowane odpowiedzi