Skocz do zawartości

Jak długo trzyma wasz akumulator podczas latania?


paulomac

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Chcę mieć porównanie do waszych modeli, bo mi szacunkowo wychodzi z wyliczeń, że mój aku pociągnie 20 min chyba, że wezmę większy, ale nie wiem, czy jest sens (będzie 150g cięższy). A, jeszcze powiedzcie mi czy na przestrzeni czasu czujecie jakieś spadki w długości działania akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie. Chcę mieć porównanie do waszych modeli, bo mi szacunkowo wychodzi z wyliczeń, że mój aku pociągnie 20 min chyba, że wezmę większy, ale nie wiem, czy jest sens (będzie 150g cięższy). A, jeszcze powiedzcie mi czy na przestrzeni czasu czujecie jakieś spadki w długości działania akumulatora?

Ale żeś pytanie wykombinował :mrgreen: Ale ok - idąc tym tropem to mój pociągnie chyba z godzinę. Tylko nie wiem czy jest cięższy od twojego.

Nastepnym razem sprecyzuj: jaki pakiet - 2-3-4s, pojemnosć jego i chyba najważniejsze - pobór prądu przez silnik. Bez tych danych nikt ci nie udzieli zatysfakcjonującej ciebie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie. Chcę mieć porównanie do waszych modeli, bo mi szacunkowo wychodzi z wyliczeń, że mój aku pociągnie 20 min chyba, że wezmę większy, ale nie wiem, czy jest sens (będzie 150g cięższy). A, jeszcze powiedzcie mi czy na przestrzeni czasu czujecie jakieś spadki w długości działania akumulatora?

Ale żeś pytanie wykombinował :mrgreen: Ale ok - idąc tym tropem to mój pociągnie chyba z godzinę. Tylko nie wiem czy jest cięższy od twojego.

Nastepnym razem sprecyzuj: jaki pakiet - 2-3-4s, pojemnosć jego i chyba najważniejsze - pobór prądu przez silnik. Bez tych danych nikt ci nie udzieli zatysfakcjonującej ciebie odpowiedzi.

Chcę tylko wiedzieć, ile wytrzymują wasze pakiety i czy czujecie jakieś spadki w długości pracy na akumulatorze teraz w porównaniu do kiedyś. Tylko tyle, reszta mnie nie interesuje, ale jak chcecie to podajcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę tylko wiedzieć, ile wytrzymują wasze pakiety

Ale chyba sam nie wiesz o co pytasz; jak napisałem jeden wytrzymuje godzinę drugi prawie trzy, jeszcze inny wytrzymał dwa upadki. Na wyżej wymienionych nie zauważyłem spadku długości pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paulomac, Możesz przybliżyć swoje obliczenia. 20 minut to dużo.

 

Co do spadków to jest takie coś. Po wielu, wielu ładowaniach/rozładowaniach następuje spadek pojemności akumulatora. Powiedzmy kilkadziesiąt. Dodatkowo np gdy jest zimno wtedy też masz spadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paulomac, Możesz przybliżyć swoje obliczenia. 20 minut to dużo.

Robert - ale jak to może być dużo? Prawie tyle latam z pakietem 3s 5000 silnik 470W poborze prądu max. 44A. Gdybym latał cały czas nie przekraczając połowy gazu to lot wydłużyłby się bardzo. Loty odbywane latajacym skrzydłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kwadratowy wytrzymuje jakieś 3-4 min. Ale mam też prostokątny - ten mi wytrzymuje nooo z 30 min. Mam też jeszcze jeden podobny do tego drugiego bo też prostokątny - ten mi wytrzymuje ze 2 godziny. No i mój ostatni bardziej podobny do tego pierwszego - nooooo chłopie - to na nim już jeżdżę z piąty rok i nie czuję jakieś spadki w długości pracy mojego silnika 2.0 na tym akumulatorze teraz w porównaniu do kiedyś.

 

No po prostu nie mogłem się powstrzymać. Ręce można załamywać. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paulomac, Możesz przybliżyć swoje obliczenia. 20 minut to dużo.

Robert - ale jak to może być dużo? Prawie tyle latam z pakietem 3s 5000 silnik 470W poborze prądu max. 44A. Gdybym latał cały czas nie przekraczając połowy gazu to lot wydłużyłby się bardzo. Loty odbywane latajacym skrzydłem.
Próbowałem dyskretnie dowiedzieć się jaki setup ma :mrgreen:

Na tak ogólnikowe pytanie nie da się konkretnie odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, troszkę się czepiacie...

 

Fakt, pytanie nie zostało precyzyjnie zadane, ale można chyba powiedzieć o tym wprost,

lub odpowiedzieć: ja latam tyle i tyle na takim i takim zestawie.

 

Co do meritum:

 

Założony przeze mnie średni czas lotu w większości moich modeli to około 8minut + 2-3 minut rezerwy.

 

Oczywiście czas ten może się skrócić do np 6 minut przy lataniu bez przerwy na maksymalnym gazie, lub wydłużyć nawet do 40 minut przy pracy przerywanej (np wyciągnięcie skrzydełka na zadaną wysokość i bujanie się na fali bez silnika)

 

Jak, w bardzo przybliżony sposób, oszacować minimalny czas pracy silnika?

- z danych katalogowych silnika odczytać max dopuszczalny prąd pracy Imax (np 20A) .

- zobaczyć jaką pojemność ma nasz nowy (z czasem i ilością ładowań pojemność pakietu spada) pakiet (np 2200mAh = 2.2Ah)

- podzielić pojemność pakietu przez Imax i otrzymamy wynik (2.2Ah/20A = 0.11h = 6.6 minuty) .... baaardzo przybliżony... ale mniej więcej wiemy już gdzie się znajdujemy...

 

W następnych przybliżeniach możemy się zastanowić nad błędami takiego szacowania:

 

-Przy jakim obciążeniu (wielkość śmigła) osiągniemy ten dopuszczalny prąd pracy silnika?

Czy to będzie na przykład śmigło 9x9 przy zasilaniu 3s czy może 11x6 przy zasilaniu 2s.

 

Może się okazać że w różnych konfiguracjach osiągniemy dokładnie ten sam dopuszczalny prąd pobierany przez silnik.

 

A może wystarczy nam do danego modelu śmigło 9x9 przy zasilaniu 2s wtedy prąd pobierany przez silnik będzie np. 14A czyli mniejszy niż maksymalne dopuszczalne 20A a (mówię tutaj cały czas o maksymalnych obrotach). Wpłynie to oczywiście dłuższą pracę napędu.

 

- Jaka jest rzeczywista pojemność i wydajność prądowa pakietu (czy pakiet ma te 25C i czy możemy go obciążyć takim prądem) - na te parametry ma wpływ zarówno typ, jakość pakietu jak i wiek, ilość ładowań, czy to, czy pakiet na przykład nie oberwał mechanicznie....

 

Napięcie pakietu spada w czasie pracy według charakterystyki rozładowywania danego typu ogniw, co wpływa na maksymalne dostępne obroty śmigła (parametr Kv silnika - obroty na wolt), a dalej idąc przekłada się również na zmianę (zmniejsza się) pobieranego przez silnik prądu -czyli przeskakujemy na inną charakterystykę rozładowywania pakietu.

 

itd..

 

Najprościej sprawdzić (zmierzyć) ile prądu pobiera maksymalnie napęd w konfiguracji śmigło/silnik/pakiet (interesuje nas tutaj napięcie znamionowe pakietu a nie jego pojemność).

Znając ten prąd i znając pojemność pakietu (należy przyjąć jakiś wsp. bezpieczeństwa - różnie bywa z pakietami i często to co pisze producent o pojemności pakietu mija się z prawdą) można określić, z podanego na początku postu wzoru, oraz z w/w danych jakiego czasu lotu możemy się spodziewać .

Można zrobić również doświadczenie i uruchomić zestaw na max obrotach i zmierzyć czas pracy zestawu do momentu odcięcia przez regulator (uwaga na grzanie się silnika i regulatora) . Jeżeli nie zamierzamy latać na maksymalnych obrotach przez cały czas, to zmierzony czas pracy zestawu można przyjąć jako wyznacznik bardzo bezpiecznego czasu lotu.

 

Podsumowując:

1. czas pracy silnika zależy od wielu czynników i jest kilka sposobów zarówno bardziej praktycznych jak i teoretycznych (obarczonych różnym błędem ), jak ten czas oszacować.

2. Do każdej metody musimy posiadać jakieś dane wejściowe

3. Każda metoda daje nam jakieś przybliżenie, pytanie jak dokładnie chcemy sobie odpowiedzieć na zadane pytanie?

4. Jeżeli chcemy mieć dokładną opowiedz musimy dostarczyć więcej precyzyjnych informacji i dokładniej określić warunki brzegowe, niż przy zgrubnym oszacowaniu.

5. należy sobie zadać pytanie, czy musimy mieć aż tak dokładną odpowiedź?!

6. Podzielmy się naszym doświadczeniem - przecież możemy podać ile MY średnio latamy naszymi modelami.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TKC, a czy wszystkie pakiety rozładowuują się liniowo ?

 

nie bym sie czepiał to tylko pytanie

jeden pakiet trzyma sztywno napięcie inny pomimo deklarowanych C siada pod obciązeniem ..

 

dochodzi też pobór prądu przez serwa..

 

tak więc problem pozostaje rozwiazany tylko teoretycznie i to w mocnym zaokrągleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, troszkę się czepiacie...

Moim zdanie nie, chłop ma już 16 lat i nie potrafi zadać prostego pytania.

 

Fakt, pytanie nie zostało precyzyjnie zadane, ale można chyba powiedzieć o tym wprost,

lub odpowiedzieć: ja latam tyle i tyle na takim i takim zestawie.

Może i tak, ale dalsza Twoja wypowiedź na dwa ekrany kompletnie nie odpowiedziała na pytanie. Napisałeś samą teorię którą autar wątka powinie już przerobić na lekcjach fizyki. Twój tekst (choć prawidłowy w rozumowaniu) kompletnie nic nie wniósł, a na dowód przytaczam Twoje słowa.

2. Do każdej metody musimy posiadać jakieś dane wejściowe

Nie obraź się (bo to co pisze nie jest przeciwko Tobie) Twój tekst niewiele wnosi, jak dla mnie i nie różni się wiele od tego głupkowatego tekstu który sam napisałem.

 

Jeszcze raz Cięzacytuje ponieważ:

2. Do każdej metody musimy posiadać jakieś dane wejściowe

to co napisałeś jest klu (sedno) całej sprawy.

 

Pytanie powinno wyglądać mniej więcej tak:

1. Posiadam model - xxxxxxx

2. Model do lotu ma następującą wagę xxx

3. Mam w nim silnik taki xx-xx Kv xxx

4. Latam na śmigle o rozmiarach x/x firmu xxx

5. W modelu mam pakiet firmy xxx o pojemności xxx

6. Pakiet jest już po około xx cyklach ładowania

 

Chciałbym się dowiedzieć ile powinienem latać na w/w pakiecie.

Pytam ponieważ wydaje mi się że latam zbyt krótko.

Bardzo proszę o pomoc

 

I jeszcze jedno pytanie.

Co mógłbym zrobić aby moje loty były dłuższe. Czy mam zmienić silnik, czy dać większy pakiet .

Bardzo proszę o pomoc

 

Jak przekopiuje i wstawi w miejsca xxx prawidłowe dane to wszyscy z chęcią mu odpowiemy.

 

 

EDIT

Errata

 

EDIT 2

Dopiero zauważyłem co Krzysiek napisał.

Jako punkt 7 dodał bym Posiadam w modelu x serw analogowych/cyfrowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TKC, a czy wszystkie pakiety rozładowuują się liniowo ?

 

nie bym sie czepiał to tylko pytanie

jeden pakiet trzyma sztywno napięcie inny pomimo deklarowanych C siada pod obciązeniem ..

 

dochodzi też pobór prądu przez serwa..

Nie przyjmuję tego jako czepianie się :)

 

Nigdzie nie pisałem o rozładowywaniu się liniowym pakietów, odniosłem się do bliżej nieokreślonej charakterystyki rozładowania się danego typu ogniw, w której kiedyś w końcu spada napięcie.

 

Jeżeli natomiast założymy że mówimy o silnikach pracujących z prądem 20A, to w takich modelach prąd pobierany przez serwa jest zwykle, przynajmniej o rząd wielkości mniejszy niż pobierany przez silnik - na ile to ograniczy czas pracy silnika?

 

 

tak więc problem pozostaje rozwiazany tylko teoretycznie i to w mocnym zaokrągleniu

I tak miało być - jeżeli nic nie wiem i nie mam możliwości jak sprawdzić coś praktycznie (np pomiar prądu miernikiem cęgowym) to moim zdaniem lepiej oprzeć się na teorii, uzmysłowić sobie gdzie popełniam i jakiej wielkości błędy niż pozostać w niewiedzy.

Przy takim teoretycznym rozpatrywaniu mam przynajmniej szansę oszacować czy lot na silniku będzie trwał 1.5 minuty czy 45 minut :D (przerysowane)

 

Moim zdanie nie, chłop ma już 16 lat i nie potrafi zadać prostego pytania.

 

Oczywiście każdy z nas ma prawo mieć swoje zdanie i przy nim pozostać. :)

Ja jako początkujący kiedyś szukałem informacji o tym ile model powinien latać i przeglądając tak rozwijające się wątki straciłem "trochę" czasu aby odnaleźć konkret.

Coraz częściej w sieci jest trudno znaleźć informację, ciągle tylko odsyłanie do innych miejsc, które często są albo nieaktywne, albo odsyłają dalej - Ja wolę konkret. :)

 

Fakt, pytanie nie zostało precyzyjnie zadane, ale można chyba powiedzieć o tym wprost,

lub odpowiedzieć: ja latam tyle i tyle na takim i takim zestawie.

....

[i cała reszta]

....

Jako punkt 7 dodał bym Posiadam w modelu x serw analogowych/cyfrowych

Twoje zdanie, Twoja opinia... :)

 

Nie wiem czego teraz uczą na lekcjach fizyki. Wiem jednak, że wiele osób nie rozróżnia prądu, od napięcia, znam takich co twierdza, że w starym budownictwie były przewodów ołowiane a nie aluminiowe ( też przecież łatwo się gną)

 

Chciałem uzmysłowić pytającemu złożoność tematu i dlatego się produkowałem, mając nadzieję, że może w przyszłości będzie precyzyjnej zadawał pytania.

 

Widzisz, prosisz kolegę zakładającego temat niemal o "historię życia". A tak na prawdę wystarczy mniej parametrów, które pozwolą oszacować czas pracy silnika. (oczywiście czas pracy silnika <> czas lotu) Nie wystarczy informacja o zespole napędowym? Czyli pobór prądu przez silnik przy zadanym obciążeniu śmigłem i pojemność (ewentualnie kondycja) pakietu. O kondycji pakietu zwykły śmiertelnik też nie jest wstanie za dużo powiedzieć, co Ci powie ilość cykli ładowania pakietu... wystarczy żeby było klika cykli rozładowania z prądem znacznie przewyższającym deklarowany maksymalny prąd rozładowania i pakiet już może być na śmietnik... itd...

 

A może koledze wystarczyła by krótka informacja o średnim czasie lotu naszych modeli.

 

Pozwól, że kolega zakładający temat oceni czy przekazane mu przeze mnie informacje były dla niego przydatne, czy też nie.

 

Pozdrawiam

Tomasz

 

Edit 1i2: literówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, może rzeczywiście troszkę namieszałem w pytaniu, ale chcę wiedzieć, czy 20 minut (tak, wyliczyłem sam i uwzględniłem, że samolot cały czas nie bierze max napięcia, że serwa też coś biorą itd) to na samolot dużo i dlatego chciałem to porównać z waszymi maszynami i chciałem wiedzieć, czy jest sens brać większy aku czy taki mi wystarczy oraz czy po roku nie okaże się, że będę potrzebował nowy aku bo ten będzie pozwalał samolotowi na 5 minut lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.