eze Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 Jest droższy w urzytkowaniu .Paliwo z 10 % nitra bo inaczej moze zgasnac podczas lotu
Jano Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Mam przed sobą paczuszkę z nowiutkim ASP 61.Zastanawiam się czy mam go rozmontować by zobaczyć czy nie zostawiono w środku jakichś niespodzianek.Wydaje się być suchy jak pieprz czy mam go przesmarować, jeśli tak to czym.Wszystko to chyba powinienem zrobić ale wolę się zapytać.
sebarc Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 myśle że nie ma takiej potrzeby, Chinczyki w swoich 4taktach raczej nie zostawiają w swoich silnikach żadnych przykrych niespodzianek.
eze Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Ja po odkreceniu tego silniczka nieznalazlem nawet pyłka.Co do smarowania jezeli jest suchy jak pieprz to mozna wpuscic kilka kropel mocno odparowanego paliwa modelarskiego.Caly nitrometan paruje i zostaje taki lepki kisielek.Tym zabezpieczam sobie silnik po lataniu.Wydaje mi sie ze smar w srodku jest aczkolwiek silnik jeszcze niedotarty i wymaga spasowania podczas docierania.Takze odpalaj na mocno rozkreconej iglicy i kontroluj temperature.Bedzie wszystko ok .Ten silniczek jest super i mało pali. POZDRAWIAM :wink:
Irek M Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 EZE - ten "kisiel" to poprostu olej ze spalin, a nie odparowany nitrometan. Jak już chcesz sprawdzać w środku to wystarczy odkręcić dekiel wału korbowego. Jeśli Twoim zdaniem jest suchy to wkropl trochę paliwa, pewnie i tak zachwile go odpalisz.
Jano Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 Hej. Silnik odpalony,wypalił 3x280ml paliwa przelany na maxa.Odpalił od pierwszego zakręcenia.Przez cały czas pracy był praktycznie letni.Reagował prawidłowo na skład mieszanki i przepustnicę.W ocenie kolegi Tigra który faktycznie go docierał pracuje dobrze.Ja tylko asystowałem.Co do paliwa to było to 10% na syntetyku z domieszanym przez Tigra olejem rycynowym.Zasmrodziliśmy trochę ogród.Wnioski jakie nasuwają mi się po pierwszym kontakcie z 4t.Nie warto kupować 2t jak nie jest to wymuszone przepisami czy konstrukcją modelu.Serdeczne dzięki dla Tigra za pomoc.I jeszcze serdeczniejsze życzenia z okazji urodzin.
art.pl Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Witam I ja się stałem posiadaczem silnika ASP 61 Dzisiaj postanowilem go odpalic I ciezko bylo (brak rozrusznika) , dopiero jak obróciłem silnik , glowica w dol , od razu odpalil--zbiornik paliwa tak jak na filmie Widocznie paliwo mialo cieżko "iść" pod górę , a gdy go obróciłem grawitacyjne tak szlo , że az zalewalo gaznik Może macie jakieś sugestie co robie zle ? Iglica odkrecona ok 3,5 obrotu , silnik zimny , przepustnica otwarta na 20% Mam jeszcze pytanka -Do czego sluzy króciec na obudowie silnika? -Jak mam regulować silnik , czy tylko tą główną iglicą , bo innej jakoś nie widze (podobno jest jeszcze jakaś od wolnych obrotów )
Danielstol Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Kiedy paliwo nie chce " iść pod górę " otwierasz przepustnice na maksa ,zatykasz palec i kręcisz,tylko w pewnym momencie puszczasz i znowu zatykasz ..
Jano Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Na razie nie ruszaj wolnych obrotów.Ten kruciec to taki dinks przez który wylatuje nadmiar oleju z silnika.Jak silnik odpala i chodzi na takich ustawieniach jak podajesz to ok.Jak już go lekko dotrzesz to możesz próbować zmniejszać ilość mieszanki by wejść na wyższe obroty.Zbiornik tak sobie ustaw by jednak nie zalewało motorka.Faktycznie 4t bez rozrusznika ciężko się odpala.A tego klipsa od świecy to nie zdejmujesz ?No i coś za mało dymi ten silniczek,odkręć mu na początek bardziej iglicę.
art.pl Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Jak zdejme klips od razu gasnie , widocznie za bogata mieszanka Tak sobie mysle , czy cisnienie wytwarzane przez spaliny maja "sile" pchnąć paliwo ze zbiornika--moze tu jest problem Przy trzecim odpaleniu silnik " dmuchal "spalinami z gaznika :shock: co za przyczyna? Co do zatykania palcem tlumika i krecenie śmigłem tak robilem ale bez skutku , silnik nie zagdala Faktycznie mało dymi ale strasznie "rzyga " olejem , ale jeszcze odkręce iglice No coż, czas nabyc rozrusznik
Jano Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Ustaw jednak ten silnik głowicą do góry bo tak jak widać na video to jest on ewidentnie zalewany.Jeśli ustawisz zbiornik na tej desce na której leży i poziom paliwa będzie lekko poniżej iglicy to nie ma takiej obcji by ciśnienie z tłumika nie popchało tego paliwa jak należy.I koniecznie pal silnik bez tego ciągłego żarzenia.On musi palić NORMALNIE.Iglice ustaw tak by dymił.Jak dymi to masz pewność że pali na przelaniu.
art.pl Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Zastosuje sie do Waszych zaleceń--dam znać jak mi poszlo
Gość slawekmod Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Mam FS70 ustawiony głowicą w bok, wydech do dołu pod kadłub.Oś symetrii zbiornika znajduje się około 10mm niżej niż przepustnica w gaźniku.Nie ma problemu z zalewaniem.Odkręcam wysokie obroty na 2,5 obrotu od zera, przepustnica otwarta na 30%,podłączam żarzenie i kręcę rozrusznikiem aż zaciągnie paliwo.Jak wężyk zapełni się paliwem silnik odpala praktycznie odrazu.Po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia zapłon następuje praktycznie od dwóch obrotów rozrusznika.Po odpaleniu czekam z 15 sekund i odpinam żarzenie i dopiero wtedy reguluję obroty.
art.pl Opublikowano 2 Czerwca 2009 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam Dzisiaj nastąpiło odpalenie silnika w modelu Iglica od "wysokich" 2,5 obrotu Od niskich 1.5 obrotu Mam pytanko , za co odpowiada regulacja od niskich obrotów ? Czy tylko za niskie obroty silnika , czy ogólnie jest to regulacja mieszanki (bogata , uboga) I może ktos mi poda , ustawienia wyjściowe--iglicy (wysokie ,niskie)
Jano Opublikowano 2 Czerwca 2009 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Iglica ta służy do regulacji przejścia z niskich na wysokie i to jest najistotniejsze bo jeśli ustawisz niskie(za niskie) a po otwarciu przepustnicy silnik nie wchodzi płynnie na wysokie to klops.Musisz tak ustawiać by silnik płynnie przechodził z niskich na wysokie bez zająknięcia(regulujesz tak by uzyskać takie niskie obr. przy których silnik po otwarciu przepustnicy na maxa jak najlepiej wkręca się na wysokie) .Te niski niekoniecznie muszą odpowiadać obrotom jakie podaje producent.Jeśli chodzi o max obr .to ustawiaj iglicę tak by osiągnąć te max a potem odkręć iglice o parę ząbków by silnik był lekko przelany.Na Twoim wideo jest to chyba ok.
art.pl Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Dzieki Tylko , że chyba mam za wysokie obroty na wolnych , gdyż model ma chęc ' iść "do przodu , musze go cały czas trzymać Przepustnicą nie moge za bardzo zjechac , bo silnika zaraz gasnie
Irek M Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Właśnie do tego służy iglicy wolnych czy niskich obrotów. Powinna być tak wyregulowana by silnik na prawie max. zamkniętej przepustnicy równi pracował bez tendencji do gaśnięcia, tj ok 2000 obr - u mnie ciut więcej. Jeśli to nowy silnik to raczej jest odp. wyregulowany.
Jano Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 To że model idzie do przodu to normalne na takiej równej powierzchni, na trawie to się zmieni
art.pl Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Właśnie do tego służy iglicy wolnych czy niskich obrotów. Powinna być tak wyregulowana by silnik na prawie max. zamkniętej przepustnicy równi pracował bez tendencji do gaśnięcia, tj ok 2000 obr - u mnie ciut więcej. Jeśli to nowy silnik to raczej jest odp. wyregulowany. Dzisiaj regulowalem wolne obroty (mam odkrecone 1.5 obrotu) Przepustnica otwarta 1/4 , jak przymkne to silnik gasnie Chyba cos zle robie , boje sie troche o temperature silnika-silni jest gorący , latam bez oslony Czytając Wasze posty , jak rozumiem iglica od wolnych sluzy jak sama nazwa mówi do regulacji wolych obrotów? I do płynnego przechodzenia z niskich na wysokie? Iglica od wysokich odkrecona ok 2 obroty
BartekSz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Ja bym sie bardziej skłaniał że do płynnego przejścia skręcaj aż podczas szybkiego przechodzenia zacznie gasnąć, a potem odkręcaj delikatnie, w tedy bedzie idealnie. A ten motorek potrafi pięknie pracować na minimalnych i nawet po dłuższej chwili podczas akro jak sie da w palnik idzie jak burza:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.