Skocz do zawartości

ASP FS61AR


Wabnycek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Mam przed sobą paczuszkę z nowiutkim ASP 61.Zastanawiam się czy mam go rozmontować by zobaczyć czy nie zostawiono w środku jakichś niespodzianek.Wydaje się być suchy jak pieprz czy mam go przesmarować, jeśli tak to czym.Wszystko to chyba powinienem zrobić ale wolę się zapytać.

Opublikowano

Ja po odkreceniu tego silniczka nieznalazlem nawet pyłka.Co do smarowania jezeli jest suchy jak pieprz to mozna wpuscic kilka kropel mocno odparowanego paliwa modelarskiego.Caly nitrometan paruje i zostaje taki lepki kisielek.Tym zabezpieczam sobie silnik po lataniu.Wydaje mi sie ze smar w srodku jest aczkolwiek silnik jeszcze niedotarty i wymaga spasowania podczas docierania.Takze odpalaj na mocno rozkreconej iglicy i kontroluj temperature.Bedzie wszystko ok .Ten silniczek jest super i mało pali. POZDRAWIAM :wink:

Opublikowano

EZE - ten "kisiel" to poprostu olej ze spalin, a nie odparowany nitrometan.

Jak już chcesz sprawdzać w środku to wystarczy odkręcić dekiel wału korbowego. Jeśli Twoim zdaniem jest suchy to wkropl trochę paliwa, pewnie i tak zachwile go odpalisz.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej.

Silnik odpalony,wypalił 3x280ml paliwa przelany na maxa.Odpalił od pierwszego zakręcenia.Przez cały czas pracy był praktycznie letni.Reagował prawidłowo na skład mieszanki i przepustnicę.W ocenie kolegi Tigra który faktycznie go docierał pracuje dobrze.Ja tylko asystowałem.Co do paliwa to było to 10% na syntetyku z domieszanym przez Tigra olejem rycynowym.Zasmrodziliśmy trochę ogród.Wnioski jakie nasuwają mi się po pierwszym kontakcie z 4t.Nie warto kupować 2t jak nie jest to wymuszone przepisami czy konstrukcją modelu.Serdeczne dzięki dla Tigra za pomoc.I jeszcze serdeczniejsze życzenia z okazji urodzin.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

I ja się stałem posiadaczem silnika ASP 61 :)

Dzisiaj postanowilem go odpalic

I ciezko bylo (brak rozrusznika) , dopiero jak obróciłem silnik , glowica w dol , od razu odpalil--zbiornik paliwa tak jak na filmie

Widocznie paliwo mialo cieżko "iść" pod górę , a gdy go obróciłem grawitacyjne tak szlo , że az zalewalo gaznik

Może macie jakieś sugestie co robie zle ?

Iglica odkrecona ok 3,5 obrotu , silnik zimny , przepustnica otwarta na 20%

Mam jeszcze pytanka

-Do czego sluzy króciec na obudowie silnika?

-Jak mam regulować silnik , czy tylko tą główną iglicą , bo innej jakoś nie widze (podobno jest jeszcze jakaś od wolnych obrotów )

Opublikowano

Kiedy paliwo nie chce " iść pod górę " otwierasz przepustnice na maksa ,zatykasz palec i kręcisz,tylko w pewnym momencie puszczasz i znowu zatykasz ..

Opublikowano

Na razie nie ruszaj wolnych obrotów.Ten kruciec to taki dinks przez który wylatuje nadmiar oleju z silnika.Jak silnik odpala i chodzi na takich ustawieniach jak podajesz to ok.Jak już go lekko dotrzesz to możesz próbować zmniejszać ilość mieszanki by wejść na wyższe obroty.Zbiornik tak sobie ustaw by jednak nie zalewało motorka.Faktycznie 4t bez rozrusznika ciężko się odpala.A tego klipsa od świecy to nie zdejmujesz ?No i coś za mało dymi ten silniczek,odkręć mu na początek bardziej iglicę.

Opublikowano

Jak zdejme klips od razu gasnie , widocznie za bogata mieszanka

Tak sobie mysle , czy cisnienie wytwarzane przez spaliny maja "sile" pchnąć paliwo ze zbiornika--moze tu jest problem

Przy trzecim odpaleniu silnik " dmuchal "spalinami z gaznika :shock: co za przyczyna?

Co do zatykania palcem tlumika i krecenie śmigłem tak robilem ale bez skutku , silnik nie zagdala

Faktycznie mało dymi ale strasznie "rzyga " olejem , ale jeszcze odkręce iglice

No coż, czas nabyc rozrusznik :)

Opublikowano

Ustaw jednak ten silnik głowicą do góry bo tak jak widać na video to jest on ewidentnie zalewany.Jeśli ustawisz zbiornik na tej desce na której leży i poziom paliwa będzie lekko poniżej iglicy to nie ma takiej obcji by ciśnienie z tłumika nie popchało tego paliwa jak należy.I koniecznie pal silnik bez tego ciągłego żarzenia.On musi palić NORMALNIE.Iglice ustaw tak by dymił.Jak dymi to masz pewność że pali na przelaniu.

Gość slawekmod
Opublikowano

Mam FS70 ustawiony głowicą w bok, wydech do dołu pod kadłub.Oś symetrii zbiornika znajduje się około 10mm niżej niż przepustnica w gaźniku.Nie ma problemu z zalewaniem.Odkręcam wysokie obroty na 2,5 obrotu od zera, przepustnica otwarta na 30%,podłączam żarzenie i kręcę rozrusznikiem aż zaciągnie paliwo.Jak wężyk zapełni się paliwem silnik odpala praktycznie odrazu.Po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia zapłon następuje praktycznie od dwóch obrotów rozrusznika.Po odpaleniu czekam z 15 sekund i odpinam żarzenie i dopiero wtedy reguluję obroty.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Dzisiaj nastąpiło odpalenie silnika w modelu :)

Iglica od "wysokich" 2,5 obrotu

Od niskich 1.5 obrotu

Mam pytanko , za co odpowiada regulacja od niskich obrotów ?

Czy tylko za niskie obroty silnika , czy ogólnie jest to regulacja mieszanki (bogata , uboga)

I może ktos mi poda , ustawienia wyjściowe--iglicy (wysokie ,niskie)

Opublikowano

Iglica ta służy do regulacji przejścia z niskich na wysokie i to jest najistotniejsze bo jeśli ustawisz niskie(za niskie) a po otwarciu przepustnicy silnik nie wchodzi płynnie na wysokie to klops.Musisz tak ustawiać by silnik płynnie przechodził z niskich na wysokie bez zająknięcia(regulujesz tak by uzyskać takie niskie obr. przy których silnik po otwarciu przepustnicy na maxa jak najlepiej wkręca się na wysokie) .Te niski niekoniecznie muszą odpowiadać obrotom jakie podaje producent.Jeśli chodzi o max obr .to ustawiaj iglicę tak by osiągnąć te max a potem odkręć iglice o parę ząbków by silnik był lekko przelany.Na Twoim wideo jest to chyba ok.

Opublikowano

Dzieki

Tylko , że chyba mam za wysokie obroty na wolnych , gdyż model ma chęc

' iść "do przodu , musze go cały czas trzymać

Przepustnicą nie moge za bardzo zjechac , bo silnika zaraz gasnie

Opublikowano

Właśnie do tego służy iglicy wolnych czy niskich obrotów. Powinna być tak wyregulowana by silnik na prawie max. zamkniętej przepustnicy równi pracował bez tendencji do gaśnięcia, tj ok 2000 obr - u mnie ciut więcej. Jeśli to nowy silnik to raczej jest odp. wyregulowany.

Opublikowano
Właśnie do tego służy iglicy wolnych czy niskich obrotów. Powinna być tak wyregulowana by silnik na prawie max. zamkniętej przepustnicy równi pracował bez tendencji do gaśnięcia, tj ok 2000 obr - u mnie ciut więcej. Jeśli to nowy silnik to raczej jest odp. wyregulowany.

Dzisiaj regulowalem wolne obroty (mam odkrecone 1.5 obrotu)

Przepustnica otwarta 1/4 , jak przymkne to silnik gasnie

Chyba cos zle robie , boje sie troche o temperature silnika-silni jest gorący , latam bez oslony

Czytając Wasze posty , jak rozumiem iglica od wolnych sluzy jak sama nazwa mówi do regulacji wolych obrotów?

I do płynnego przechodzenia z niskich na wysokie?

Iglica od wysokich odkrecona ok 2 obroty

Opublikowano

Ja bym sie bardziej skłaniał że do płynnego przejścia :) skręcaj aż podczas szybkiego przechodzenia zacznie gasnąć, a potem odkręcaj delikatnie, w tedy bedzie idealnie. A ten motorek potrafi pięknie pracować na minimalnych i nawet po dłuższej chwili podczas akro jak sie da w palnik idzie jak burza:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.