Skocz do zawartości

ASP FS61AR


Wabnycek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj regulowalem wolne obroty (mam odkrecone 1.5 obrotu)

 

W tym przypadku nie mozna powiedzieć o regule, że ma być odkrecona np o 1,5 obrotu. Fabrycznie jest ona odkrecona o dwa obroty - jest to ważne gdy coś się spie....szy i chcesz wrócić do ustawienia początkowego. Tą iglicą wykonuje się po ok 1/8 obrotu czyli bardzo minimalnie raz w jedną, innym razem należałoby w drugą stronę. 1/4 przepustnicy to bardzo duzo :!: miałem podobnie w swoim gdy nie mogłem go wyregulować (nówkę prosto ze sklepu). Pomogła regulacja zaworów i obroty spadły z ponad 4 tys do ciut powyżej 2 tys. Twój silnik to nówka czy z używany?

 

U mnie żle wyregulowane niskie nie miały wpływu na prazejście na wysokie - wszystko odbywało sie płynnie tylko, że niskie były wysokie ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
hehe Foker z 4000 tyś na 10000 tyś to każdy przejdzie bez zająknięcia.

 

Ale chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że gdy ustawiasz na te 2 tys. to bywa, że przejście na wysokie nie jest płynne? :mrgreen: Tak jak mówicie to ustawia się w benzynowych silnikach - iglica małych i iglica wysokich obrotów. Nie zdarzyło mi się jeszcze by były problemy z przejściem na wysokie z najniższych.

W moim problemem było ustawienie tych najniższych, i dopiero regulacja zaworów to poprawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważna jest ta śrubka składu mieszanki na fabrycznym ustawieniu nie da się normalnie latać.Najszybciej idzie to ustawić dokręcając śrubkę o 1/8 obrotu tak jak Fokker pisze. Silnik powinien coraz lepiej wchodzić na obroty, a wolne same powinny ciut się podwyższyć to znak, że idziemy w dobrym kierunku i tak trzeba dokręcać aż będzie odcinać obroty. Idealne ustawienie jest na granicy kiedy silnik zaczyna się dusić i ma problem wejść na pełny gaz w takiej sytuacji należy popuścić 1/8 i mamy idealne ustawiony motorek.Ważne żeby dochodzić do tego małymi kroczkami jest to czasochłonne ale warto się do tego przyłożyć niż potem przykładać się do naprawy modelu ;D

 

PS mowa oczywiście o regulacji gdy zaczynamy od fabrycznego ustawienia, które na dotarcie celowo jest ustawione na bogato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc

Ustawilem w miare dobrze --chyba:)

Tylko jak dam od razu full , to silnik chwile sie zastanawia i dopiero wchodzi na obroty

Z max na minimum schodzi bardzo szybko , bez problemu

Czyli delikatnie przykręcić od mieszanki (od niskich obrotów ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej! Dawno tu nie wpadałem! Zakupiłem już kolejnego 4-takta od asp, FS70AR ;] I mam z nim jeden problem. Został on zamontowany w moim u-can-do 3d 46, pracuje dosyc nie równo, ale co dziwne np, w locie na boku kadłuba jego obroty bardzo drastycznie spadają....

Sprawdziłem juz węże w zbiorniku, luzy na zaworach....wszystko wydaje się być idealne.... nie mam pojęcia o co może chodzic.... (moze to byc wina dosyc stargo paliwa?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam problem z silnikiem ASP 61--brakuje mu mocy , samolot (Decathlon ) , nie moze oderwac sie od ziemi :(

Ustawien silnika nie ruszalem , wylatane ok 5 litrów paliwa

Regulacja od wysokich i niskich nic nie daje

Tak sobie kombinuje , może to wina zaworów ?

Może ktoś mial podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie te silniki nie lubia maski silnika szybko sie przegrzewają szczególnie teraz kiedy wieczorem po godz 18 jest ponad 27 stopni miałem identyczny problem z znacznym spadkiem mocy i pomogło dodanie oleju i zdjęcie maski silnika.Najbardziej przegrzewał sie kiedy latałem na samy syntetyku dodanie rycyny i poprawa chłodzenia rozwiązało problem, a silnik to Magnum 91FS z swiecą OS F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.