Irek M Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Dzisiaj regulowalem wolne obroty (mam odkrecone 1.5 obrotu) W tym przypadku nie mozna powiedzieć o regule, że ma być odkrecona np o 1,5 obrotu. Fabrycznie jest ona odkrecona o dwa obroty - jest to ważne gdy coś się spie....szy i chcesz wrócić do ustawienia początkowego. Tą iglicą wykonuje się po ok 1/8 obrotu czyli bardzo minimalnie raz w jedną, innym razem należałoby w drugą stronę. 1/4 przepustnicy to bardzo duzo :!: miałem podobnie w swoim gdy nie mogłem go wyregulować (nówkę prosto ze sklepu). Pomogła regulacja zaworów i obroty spadły z ponad 4 tys do ciut powyżej 2 tys. Twój silnik to nówka czy z używany? U mnie żle wyregulowane niskie nie miały wpływu na prazejście na wysokie - wszystko odbywało sie płynnie tylko, że niskie były wysokie ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 hehe Foker z 4000 tyś na 10000 tyś to każdy przejdzie bez zająknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 hehe Foker z 4000 tyś na 10000 tyś to każdy przejdzie bez zająknięcia. Ale chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że gdy ustawiasz na te 2 tys. to bywa, że przejście na wysokie nie jest płynne? :mrgreen: Tak jak mówicie to ustawia się w benzynowych silnikach - iglica małych i iglica wysokich obrotów. Nie zdarzyło mi się jeszcze by były problemy z przejściem na wysokie z najniższych. W moim problemem było ustawienie tych najniższych, i dopiero regulacja zaworów to poprawiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Bardzo ważna jest ta śrubka składu mieszanki na fabrycznym ustawieniu nie da się normalnie latać.Najszybciej idzie to ustawić dokręcając śrubkę o 1/8 obrotu tak jak Fokker pisze. Silnik powinien coraz lepiej wchodzić na obroty, a wolne same powinny ciut się podwyższyć to znak, że idziemy w dobrym kierunku i tak trzeba dokręcać aż będzie odcinać obroty. Idealne ustawienie jest na granicy kiedy silnik zaczyna się dusić i ma problem wejść na pełny gaz w takiej sytuacji należy popuścić 1/8 i mamy idealne ustawiony motorek.Ważne żeby dochodzić do tego małymi kroczkami jest to czasochłonne ale warto się do tego przyłożyć niż potem przykładać się do naprawy modelu ;D PS mowa oczywiście o regulacji gdy zaczynamy od fabrycznego ustawienia, które na dotarcie celowo jest ustawione na bogato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art.pl Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Dzieki za pomoc Ustawilem w miare dobrze --chyba:) Tylko jak dam od razu full , to silnik chwile sie zastanawia i dopiero wchodzi na obroty Z max na minimum schodzi bardzo szybko , bez problemu Czyli delikatnie przykręcić od mieszanki (od niskich obrotów ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Zależy; jesli kopci mocno po tej chwili zastanowienia to dokręć, jeśli dymu brak lub jest bardzo niewiele - to odkręć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wabnycek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Hej! Dawno tu nie wpadałem! Zakupiłem już kolejnego 4-takta od asp, FS70AR ;] I mam z nim jeden problem. Został on zamontowany w moim u-can-do 3d 46, pracuje dosyc nie równo, ale co dziwne np, w locie na boku kadłuba jego obroty bardzo drastycznie spadają.... Sprawdziłem juz węże w zbiorniku, luzy na zaworach....wszystko wydaje się być idealne.... nie mam pojęcia o co może chodzic.... (moze to byc wina dosyc stargo paliwa?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art.pl Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam Mam problem z silnikiem ASP 61--brakuje mu mocy , samolot (Decathlon ) , nie moze oderwac sie od ziemi Ustawien silnika nie ruszalem , wylatane ok 5 litrów paliwa Regulacja od wysokich i niskich nic nie daje Tak sobie kombinuje , może to wina zaworów ? Może ktoś mial podobny problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Ale wcześniej ten model latał na tym silniku? Może to wcale nie wina silnika? zawory zawsze możesz sprawdzić i poprawić regulację jesli jest porzebna. Zapisz jednak obecne pomiary by w razie czego wrócić do nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Powiedz precyzyjnie na jakim paliwie latałes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art.pl Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Paliwko:http://www.nastik.pl/a520tls-litrow-aero-nitrometanu20-oleju-syntet-p-396.html Silnik byl od poczatku w tym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Panowie te silniki nie lubia maski silnika szybko sie przegrzewają szczególnie teraz kiedy wieczorem po godz 18 jest ponad 27 stopni miałem identyczny problem z znacznym spadkiem mocy i pomogło dodanie oleju i zdjęcie maski silnika.Najbardziej przegrzewał sie kiedy latałem na samy syntetyku dodanie rycyny i poprawa chłodzenia rozwiązało problem, a silnik to Magnum 91FS z swiecą OS F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.