Skocz do zawartości

ASP FS61AR


Wabnycek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj regulowalem wolne obroty (mam odkrecone 1.5 obrotu)

 

W tym przypadku nie mozna powiedzieć o regule, że ma być odkrecona np o 1,5 obrotu. Fabrycznie jest ona odkrecona o dwa obroty - jest to ważne gdy coś się spie....szy i chcesz wrócić do ustawienia początkowego. Tą iglicą wykonuje się po ok 1/8 obrotu czyli bardzo minimalnie raz w jedną, innym razem należałoby w drugą stronę. 1/4 przepustnicy to bardzo duzo :!: miałem podobnie w swoim gdy nie mogłem go wyregulować (nówkę prosto ze sklepu). Pomogła regulacja zaworów i obroty spadły z ponad 4 tys do ciut powyżej 2 tys. Twój silnik to nówka czy z używany?

 

U mnie żle wyregulowane niskie nie miały wpływu na prazejście na wysokie - wszystko odbywało sie płynnie tylko, że niskie były wysokie ;D

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
hehe Foker z 4000 tyś na 10000 tyś to każdy przejdzie bez zająknięcia.

 

Ale chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że gdy ustawiasz na te 2 tys. to bywa, że przejście na wysokie nie jest płynne? :mrgreen: Tak jak mówicie to ustawia się w benzynowych silnikach - iglica małych i iglica wysokich obrotów. Nie zdarzyło mi się jeszcze by były problemy z przejściem na wysokie z najniższych.

W moim problemem było ustawienie tych najniższych, i dopiero regulacja zaworów to poprawiła.

Opublikowano

Bardzo ważna jest ta śrubka składu mieszanki na fabrycznym ustawieniu nie da się normalnie latać.Najszybciej idzie to ustawić dokręcając śrubkę o 1/8 obrotu tak jak Fokker pisze. Silnik powinien coraz lepiej wchodzić na obroty, a wolne same powinny ciut się podwyższyć to znak, że idziemy w dobrym kierunku i tak trzeba dokręcać aż będzie odcinać obroty. Idealne ustawienie jest na granicy kiedy silnik zaczyna się dusić i ma problem wejść na pełny gaz w takiej sytuacji należy popuścić 1/8 i mamy idealne ustawiony motorek.Ważne żeby dochodzić do tego małymi kroczkami jest to czasochłonne ale warto się do tego przyłożyć niż potem przykładać się do naprawy modelu ;D

 

PS mowa oczywiście o regulacji gdy zaczynamy od fabrycznego ustawienia, które na dotarcie celowo jest ustawione na bogato

Opublikowano

Dzieki za pomoc

Ustawilem w miare dobrze --chyba:)

Tylko jak dam od razu full , to silnik chwile sie zastanawia i dopiero wchodzi na obroty

Z max na minimum schodzi bardzo szybko , bez problemu

Czyli delikatnie przykręcić od mieszanki (od niskich obrotów ) ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej! Dawno tu nie wpadałem! Zakupiłem już kolejnego 4-takta od asp, FS70AR ;] I mam z nim jeden problem. Został on zamontowany w moim u-can-do 3d 46, pracuje dosyc nie równo, ale co dziwne np, w locie na boku kadłuba jego obroty bardzo drastycznie spadają....

Sprawdziłem juz węże w zbiorniku, luzy na zaworach....wszystko wydaje się być idealne.... nie mam pojęcia o co może chodzic.... (moze to byc wina dosyc stargo paliwa?)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Mam problem z silnikiem ASP 61--brakuje mu mocy , samolot (Decathlon ) , nie moze oderwac sie od ziemi :(

Ustawien silnika nie ruszalem , wylatane ok 5 litrów paliwa

Regulacja od wysokich i niskich nic nie daje

Tak sobie kombinuje , może to wina zaworów ?

Może ktoś mial podobny problem ?

Opublikowano

Ale wcześniej ten model latał na tym silniku? Może to wcale nie wina silnika? zawory zawsze możesz sprawdzić i poprawić regulację jesli jest porzebna. Zapisz jednak obecne pomiary by w razie czego wrócić do nich.

Opublikowano

Panowie te silniki nie lubia maski silnika szybko sie przegrzewają szczególnie teraz kiedy wieczorem po godz 18 jest ponad 27 stopni miałem identyczny problem z znacznym spadkiem mocy i pomogło dodanie oleju i zdjęcie maski silnika.Najbardziej przegrzewał sie kiedy latałem na samy syntetyku dodanie rycyny i poprawa chłodzenia rozwiązało problem, a silnik to Magnum 91FS z swiecą OS F

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.