Skocz do zawartości

ASP FS 52 AR


grafvader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu powyższego silnika. Mam pytanie czy zakup będzie trafiony pod względem kultury pracy silnika czy też mam sobie zupełnie darować i kupić np saito? Do tej pory latałem na dwusuwach OS MAX i Thunder Tiger. Chciałbym go zamontować do Piper J-3 CUB o rozpiętości 180cm. Mam nadzieje że silnik będzie ładnie warczał i nie będzie gasł bez powodu w powietrzu :P fajnie by było jakby odezwał się ktoś kto jest w posiadaniu powyższego modelu silnika:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2822

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeśli masz fundusze bierz Saito. No a jeśli chcesz przyoszczędzić to i dobry będzie ASP 4T. W przeciwieństwie do 2T tej marki kultura pracy jest o niebo wyższa. Mam silnik tej marki troszkę większej pojemności i chodzi ładnie, nie gaśnie jak 2T tej firmy. Ale wszytko tez zależny jak się utrafi. Dla tego jak masz kolego pieniądze i zamierzasz ten silnik włożyć do kolejnych modeli to kupuj Saito bo jest pewność na 99% że silniczek spełni oczekiwania i będzie cieszył. Decyzja w przypadku 4T jest bardziej uzależniona od funduszy jakimi gospodarujemy. A dźwiękiem każdy 4T bije 2T :)

Jeśli chodzi o pojemność do tego modelu to się nie wypowiadam bo Piperka nie miałem :)

Ale jak byś miał brać ASP to .61 przy zbliżonej wadze dysponował by większym zapasem mocy. Właśnie takowy posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fundusze pewnie bym miał, różnica w cenie to 200zł. Przy cenie silnika rzędu 600 - 800zł jest jeszcze do przełknięcia. Niemniej słyszałem wiele dobrego o 4 taktach ASP. Więc jeżeli faktycznie by tak było pewnie jednak wybrałbym ASP mimo że Saito są po prostu piękne. Jednak ze względu na fakt że startowałbym pierwszy raz tak dużą spalinką nie chciałbym rozwalić całości za dość jednak wysoką kwotę. A niebezpieczeństwo rozwalenia czegoś w modelarstwie lotniczym jest dość wysokie. W sumie do tej pory moja największa spalina to 1.4m górnopłat o wadze 2kg napędzany OS MAx 25AX. No i mam orzech do zgryzienia nie wiem co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez chwilę ASP FS 52 AR. W szóstym locie rozsypała się ślimacznica od rozrządu. Jakaś wada materiałowa. Bez problemu w ramach gwarancji usterka została usunięta, ale wymieniłem jednak na ASP FS 61. To jest ten sam silnik, tylko z rozwierconym cylindrem i ten właśnie proponuję do Twojego modelu. Przelatał u mnie na razie tylko jeden sezon i na razie nie mam z nim problemów. Chodzi pięknie. Miałem tylko problemy z niskimi obrotami, ale jest to związane z odwrotnym ułożeniem (głowicą w dół). Na ten sezon silnik dostał układ podżarzania świecy więc problem z niskimi powinien zniknąć.

 

Z tego co się zorientowałem, szukając opinii o tych silnikach na zagranicznych forach, internetowych, ludzie mają problemy ze szczelnością gaźnika. Coś jest nie tak z uszczelkami, ale po ich wymianie wszystko działa jak trzeba. Ja jeszcze nie stwierdziłem żadnych nieszczelności.

 

To jest mój:

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten silnik. Asp .61 4t to świetny motor za niewielkie pieniadze. U mnie ciagnie pipera cherokee 2.8kg rtf. Świetnie pracuje, pali z palca. Regulacja nie sprawia żadnych problemów. Co do modelu to polecam Pipera CUB Kyosho 180cm dostepny w rcikar. Mam ten model i naprawdę świetnie daje sobie rade. Tylko podwozie trzeba zlutowac bo oryginalne taśmy sa kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Schier do Wicherka dedykowaj następne silniki. W5-0.5 do 0.8 ccm, W10-0.8 do 1ccm, W15-1.5 do 2ccm, W25-2.5 do 3.5ccm, W50- 5do 10ccm. Osobiście zastosował bym do kazdej wersji silnik o stopień wiekszy. 4t .61 to odpowiednik 2t .52 czyli tak na styk do W50, czyli do modelu 220cm rozpietosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Wszystkich

Już drugi sezon mój Piper J-3 CUB (180cmm BH) lata z ASP AS61FR. Używam śmigła Master 13x5, silnik wkręca się na max 10tyś obrotów, jest bardzo ekonomiczny. Na zbiorniku 300ml mogę wykonać ponad 20min lot (przepustnica na 3/4 gazu). Było trochę problemów na początku ze środkiem ciężkości (wypada inaczej niż podaje instrukcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i stało się. Forum było niedostępne przez długi okres czasu wiec po przyjściu do sklepu modelarskiego po odbiór ASP sprzedawca mnie ładnie wymanewrował. Dał mi do ręki to ASP i mówi czy chce może jednak zobaczyć Saito, bo jak potrzymam w ręce Saito to pewnie już go nie oddam. No to chciałem potrzymać w ręce Saito bo wiem że są ładne a jeszcze nie miałem ich w ręce. Faktycznie jakość wykonania jest bezsprzecznie lepsza niż ASP. Zastanawiałem się dobrą chwilę bo Saito jednak sporo droższe od ASP. Sprzedawca widząc moje niezdecydowanie zapragnął mi pomóc w wyborze i zaproponował cenę dla stałego klienta większą zaledwie o 130zł od ASP. Krótkie porównanie różnicy kosztów do całej wartości silnika i Saito 62A teraz stoi u mnie w domu na półce i czeka na model. Jest po wstępnym dotarciu na hamowni. I jedno mogę powiedzieć. Odgłos silnika to po prostu miód dla uszu. Łatwość z jaką odpala się ten silnik to totalne zaskoczenie. Wystarczy dosłownie lekko puknąć śmigło przy przejściu przez punkt kompresji i silnik zapala. Żadnego energicznego zakręcenia śmigłem jak np w 2takt. Po prostu jak paliwo jest w silniku to silnik niemal sam zapala. Po prostu bajka. Jak na razie jestem strasznie zadowolony. No i ten wygląd silnika, grzech chować go pod maską :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.