mRqS Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 W wersji elektryka trzeba juz portfel wytrzepac niezle silnik 150 regulator 150 aku ze 3 sztuki zeby zbyt długo nie czekac a jeden taki pakiet 20C skromnie 2500mah hehe to juz jest koszt fiu fiu Spójrz na www.unitedhobbies.com i wtedy spokojnie swoje ceny obniżysz A co do kosztów eksploatacyjnych: 80zł na miesiąc na paliwo? No to ja zdecydowanie taniej polatam elektrykiem Po 1-2 miesiącach jestem już "do przodu" (porównując koszt zakupu i eksploatacji) Jak spalina, to TYLKO benzyna, ale niestety, nie ma tak małych benzyniaków, aby do Katany się nadały.
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 kolega ma w fun flaju 1.2m 40LA i model rwie w pionie jak rakieta zawis na połowie gazu 46LA daje jakies 2kg ciagu z dobrze dobranym smigłem wiec ta katana z Artexu powinna wisiec na 50 -60% mocy jak dowalisz smigło z małym skokiem i sporo nitra to moze jeszcze dmuchnie z 300g wiecej. A wiec mała symulacja niech ta katana nam wyjdzie nawet 1600g na spalinie z pełnym bakiem to te 2300g ciągu do latania 3D starczy
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Ale zeby robic np w ciągu godziny 4 loty policz ile musisz wywalic kasy na pakiety a jesli latasz duzo to co sezon tzreba je wymieniac niestety lipole szybko szlag trafia. Pomysl ze masz godzine luzu pakujesz sprzet rozkładasz sie i tylko tankowanie latanie. Zobaczcie sobie ile kosztuje dobry pakiet do takiej katany na 15min lotu i teraz razy 4 jesli chcecie zrobic 4 loty bez czekania az sie naladuje. Nie jestem ekspertem jesli chodzio elektryki ale wiem ze pakiet 3 lub 4 cele np 3000mah nie jest duzo tanszy od silnika 46LA dla przykładu http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=34_195_121&products_id=1485 i teraz razy 4 jesli chce jechac i latac bez ładowania to w tej cenie mam druga katane na kołach z silnikiem spalinowym i serwami. Nie licze jeszcze dobrej ładowarki i balacera jesli ktos przestawia sie ze spaliny na lipole
mRqS Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Przy obecnych cenach pakietów to już nie jest problem. W "united" są pakiety 2200mAh 3S za 25-29$ co daje te "Twoje" 80zł za paliwo/mc . Tak więc ja kupię te 4 pakiety i polatam do kilku sezonów, a Ty polatasz tylko 4 miesiące. Poza tym, raczej nie potrzebuję 4 pakietów. Wystarczą 2. Nie muszę latac non-stop, a ładować mogę prądem 2-3C (a w międzyczasie pogadać z przyjaciółmi na lotnisku). p.s. Nie, nie jestem związany ze sklepem "united" ani nie jestem ortodoksyjnym elektrykiem Po prostu w tym przypadku wychodzi mi taniej. Co innego duże latanie (jak np. mój Spacewalker) ok, wróćmy do Katany Na podaną przez Ciebie cenę pakietu z modele.sklep.pl odpowiem ofertą na podobny pakiet ale z united: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4889 czyli ok. 140zł (Nie będę kupował w Polsce tylko dlatego, że to jest w Polsce. Kupuję tam, gdzie taniej.)
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 2200mah w tej katanie przy mocnym silniku to kilka minut lotu
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Tomek kupiłes ten silnik niskoobrotowy co Ci pokazywałem roxy ?? ale pieknie wygląda tak nowoczesnie kosmicznie nafaszerowany jak F16 Ok Marek czyli zakadamy ze te pakiety z united sa tak samo dobre jak fully max chociąz watpie ale ok policzmy 4 pakiety po 140zł skromnie zeby zrobic te 4 loty raz za razem to mamy 4 x 140 =560zł + koszty przesyłki do tego jakis regielek i silnik to taka elektryfikacja wyjdzie kila razy wiecej niz spalinka w tym wypadku podziekuje za elektryka wole dac 298zł za 46LA i 15zł za zbiornik paliwa. + tanie serwo do gazu
Ładziak Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Pomysl ze masz godzine luzu pakujesz sprzet rozkładasz sie i tylko tankowanie latanie. Pomijająć dużo bardziej przystępne ceny pakietów niż twierdzisz, powyższy arkument też jest od czapy, chyba że... masz na myśli elektryka! :shock: . To elektryka wyciągasz, wkładasz pakiet i latasz, potem zmieniasz pakiet i latasz dalej, ładując w tym czasie ten rozładowany. 2-3 pakiety wystarczają do latania do prawie non-stop - przecież trzeba czasami nieco odpocząć, szególnie przy ostrym kręceniu... Na koniec wszystko pakujesz i spadasz do domu . Spalinę trzeba przygotować, zatankować, wyregulować, a po lotach poświęcić sporo czasu na roztankowanie, czyszczenie i inne duperele... Dam się przekonać, że spalina może być lepsza do całodziennej wycieczki na lotnisko, ale na pewno nie do wypadów "na godzinkę".
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 OS maxa regulujesz raz w sezonie jesli masz 10% nitra lub wiecej a tankowanie przy pomocy pompki trwa tyle co wymiana pakietu . W obecnej sytuacji jesli chciałbym uruchomic Katane na elektryku to potrzebuje spooooooro kasy około 200zł silnik 150zł regulator 4 pakiety po 150zł za sztuke skromne no name dobra ładowarke która ładuje lipole bo mam jedynie do nicd i nimh czyli 240zł shark 10 do tego jakis balacer bo kosztowne pakiety tego wymagają czyli jakies 130zł To daje taka sume ze z te pieniądze moge kupic model 1.7m z pełnym wyposazeniem wiec musiałbym upasc na głowe zeby wpakowac tyle pieniedzy w takiego malucha.I ludzie którzy projektowali Katane pewnie policzyli tak jak ja i zdecydowali ze bedzie wersja na spaline bo niestety nie kazdego stac a nawet jak stac i policzy ile to wyjdzie to podrapie sie po głowie. Oczywiscie to tylko moja opinia dla kogos 1000zł czy wiecej to moga byc skromne zakupy w modelarskim.
Ładziak Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Chwilę, zakładasz różne warukni początkowe dla różnych napędów! Na jakiej więc podstawie porównujesz ceny? To samo z mojego punku widzenia (mam wszystko do elektryków): "W obecnej sytuacji jesli chciałbym uruchomic Katane na spalinie to potrzebuję spooooooro kasy: silnik, zbiornik, BEC, pakiet do BECa, konfekcja (filtr, zapasowa świeca, złączki), pompka, panel, skrzynka, rozrusznik... To daje taka sume ze z te pieniądze moge kupic model 1.7m z pełnym wyposazeniem elektrycznym wiec musiałbym upasc na głowe zeby wpakowac tyle pieniedzy w takiego malucha." - jeżeli zaczynamy od zera, koszty wyjdą podobne.
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 tylko przy spalinie koszty mozesz zredukowac kupując pompke z poloneza klips do swiecy z klamerki rozrusznik takze we własnym zakresie skrzynke pewnie masz w domu na narzedzia mozna zastosowac mnustwo rozwiązac własnych a w ekeltryku sam pakietu czy ładowarki nie wykonasz i daje głowe ze koszty na spaline beda o polowe mniejsze a to ceny które podałe jesli chodzi o elektryka dotycza skromnego sprzetu tani silnik bardzo tani regulator pakiet itp jezeli popatrzec na spaline to os jest sprzetem 1 klasy
mRqS Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 sam pakietu czy ładowarki nie wykonasz A dlaczego nie? Heheh... A i silnik el. też można wykonać samemu (w dodatku za ułamek ceny fabrycznego).
Ładziak Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Ależ dokładnie w ten sam sposób można redukować koszta w elektrykach! I w zasadzie sam to napisałeś: robiąc samodzielnie ładowarkę czy balanser, pakietując ogniwa, przerabiając stary zasilacz od PC, czy wreszcie silnik...
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 wykonasz sam silnik tylko pytanie jakie bedzie mial parametry ? Prosze Cie bez jaj wykonanie klipsu do swiecy i pomki paliwa z poloneza a podejmowanie sie wykonac własny silnik elektryczny czy balancer to inna bajka A nic nie zastapi dymu z rury i dzwieku spaliny kazdy chwali swoje ale prawda jest taka ze elektro jest jeszcze nie na nasze kieszenie
mRqS Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Parametry silnika? Nie różniące się od fabrycznego. Spójrz na jeden z działów forum Alexa, albo to, co robią ludzie na zachodzie. Znajdziesz opisy i parametry.
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Ale nie kazdy jest w stanie cos takiego wykonac zakadamy ze chcemy miec sprzet fabryczny wysokiej jakosc bez własnego wkładu po prostu zamawiamy składamy i fru czyli zestawienie spalinka silnik os max paliwo contest czy tornado a w przypadku elektryka silnik axi regulator jeti aku kokam policz teraz koszty jesli chodzi o katane PL
Ładziak Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 jezeli popatrzec na spaline to os jest sprzetem 1 klasy "Bez kozery powiem drugiej. A nawet trzeciej!" Silnik elektryczny międzynarodowej klasy jakości Q (pamięta jeszcze ktoś? ) spokojnie wykonasz w domowym zaciszu. Jak trzeba coś dotoczyć, to zrobi ci to "pan Józek" w najbliższym warsztacie za "na piwo". Ładowarki do Li-xxx są jednymi z najprostrzych konstrukcji elektronicznych - mam oczywiście na myśli samo ładowanie, a nie funkcjonalność np. Pulsara. Można tak długo, tylko po co?
Ładziak Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 Ale nie kazdy jest w stanie cos takiego wykonac zakadamy ze chcemy miec sprzet fabryczny wysokiej jakosc Co chwila zmieniasz założenia. To załózmy, że nie mam pojęcia o spalinach, docieraniu, regulacji itp. I co?
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 To jaka firma wg ciebie produkuje lepsze 2 suwy MVVS albo MDS?? jesli znajdziesz firme która robi lepiej jestes mistrzem To idziesz na modelarnie i nawet 80cio letni instruktor jak postepowac ze spaliną ci wyjasni w przypadku elektryków mało jest osób znających ten temat bo era lipoli i silników 3 fazowych jest nowoscią dla wszystkich. Nie wyobrazam sobie mojego dziadka programującego regulator wiecej na ten temat nic nie mówie bo rozpoczynamy dyskusje elektryk kontra spalina
Paweł Rzedzicki Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 No to ja sie wtrace. Nawet 4 pakiety nie wystarcza na latanie non stop- pakiet musi byc zimny zeby zaczac go ladowac- po locie taki nie bedzie, wiec pol godziny musi odpoczywac. Mozna ladowac od razu ale 20-30 cykli i zacznie rosnac- tylko ze pojemnosc bedzie spadala. Cenowo wychodzi duzo taniej spalina. Przy tych pojemnosciach rozrusznik to fanaberia. Mozna palcem, jak ktos ma stracha mozna patykiem. Grzalka to koszt znikomy. Jaki BEC??? To nie elektryk, odbiornik z palcem w :ass: pociagnie 5 serw, zwlaszcza takich malych. Panel???? No bez jaj. Pompka? Moze byc, ale moze byc strzykawka 60 ml z apteki za zlotowke- dziala bardzo dobrze, dodatkowo daje pojecie ile paliwa spalilismy. Do spaliny potrzeba: silnika- 295 zl 46 la, zbiornik jakies 15 -20 zl, 1 serwo mikro 20 zl, grzalka cos kolo 5 dych, paliwo powiedzmy 50 zl /2,5 litra, smiglo 15 zl. Spozycie paliwa przez taki silnik w tak lekkim modelu bedzie malutkie. Mysle ze lot 10 minut to jakies 100 ml. Dymek, halas i smrodek bezcenne
radek872 Opublikowano 27 Września 2007 Opublikowano 27 Września 2007 mam 5 serw w mikro odbiorniku po 7.5kg kazde i zadnego wspomagacza nie potzrebuje Panowie dobrze wiedza co wychodzi taniej ale ze lataja na elektryckach za wszelką cene beda sie starac opwiadac rózne kawały tak jak z tym BEC-em czy panelem.Z jednej strony chcą pokazac ze mozna zrobic samemu ładowarke nawet pakiet a z drugiej potrzeba im panelu zeby uruchomic silnik czyzby ich pomysłowosc zawodziła w spalinach?? MÓWMY O TYM CO REALNE DLA KOWALSKIEGO
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.