Skocz do zawartości

Zbiór dziwnych wypowiedzi o Katanie i nie tylko...


leszek-bart

Rekomendowane odpowiedzi

W wersji elektryka trzeba juz portfel wytrzepac niezle silnik 150 regulator 150 aku ze 3 sztuki zeby zbyt długo nie czekac a jeden taki pakiet 20C skromnie 2500mah hehe to juz jest koszt fiu fiu

 

Spójrz na www.unitedhobbies.com i wtedy spokojnie swoje ceny obniżysz :)

A co do kosztów eksploatacyjnych: 80zł na miesiąc na paliwo? No to ja zdecydowanie taniej polatam elektrykiem :)

Po 1-2 miesiącach jestem już "do przodu" (porównując koszt zakupu i eksploatacji) :)

 

Jak spalina, to TYLKO benzyna, ale niestety, nie ma tak małych benzyniaków, aby do Katany się nadały. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

kolega ma w fun flaju 1.2m 40LA i model rwie w pionie jak rakieta zawis na połowie gazu 46LA daje jakies 2kg ciagu z dobrze dobranym smigłem wiec ta katana z Artexu powinna wisiec na 50 -60% mocy jak dowalisz smigło z małym skokiem i sporo nitra to moze jeszcze dmuchnie z 300g wiecej. A wiec mała symulacja niech ta katana nam wyjdzie nawet 1600g na spalinie z pełnym bakiem to te 2300g ciągu do latania 3D starczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zeby robic np w ciągu godziny 4 loty policz ile musisz wywalic kasy na pakiety a jesli latasz duzo to co sezon tzreba je wymieniac niestety lipole szybko szlag trafia. Pomysl ze masz godzine luzu pakujesz sprzet rozkładasz sie i tylko tankowanie latanie. Zobaczcie sobie ile kosztuje dobry pakiet do takiej katany na 15min lotu :(:( i teraz razy 4 jesli chcecie zrobic 4 loty bez czekania az sie naladuje. Nie jestem ekspertem jesli chodzio elektryki ale wiem ze pakiet 3 lub 4 cele np 3000mah nie jest duzo tanszy od silnika 46LA

 

dla przykładu http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=34_195_121&products_id=1485 i teraz razy 4 jesli chce jechac i latac bez ładowania to w tej cenie mam druga katane na kołach z silnikiem spalinowym i serwami. Nie licze jeszcze dobrej ładowarki i balacera jesli ktos przestawia sie ze spaliny na lipole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnych cenach pakietów to już nie jest problem.

W "united" są pakiety 2200mAh 3S za 25-29$ co daje te "Twoje" 80zł za paliwo/mc :).

Tak więc ja kupię te 4 pakiety i polatam do kilku sezonów, a Ty polatasz tylko 4 miesiące.

Poza tym, raczej nie potrzebuję 4 pakietów. Wystarczą 2. Nie muszę latac non-stop, a ładować mogę prądem 2-3C (a w międzyczasie pogadać z przyjaciółmi na lotnisku).

 

p.s. Nie, nie jestem związany ze sklepem "united" ani nie jestem ortodoksyjnym elektrykiem :)

Po prostu w tym przypadku wychodzi mi taniej. Co innego duże latanie (jak np. mój Spacewalker) :)

 

ok, wróćmy do Katany :)

 

Na podaną przez Ciebie cenę pakietu z modele.sklep.pl odpowiem ofertą na podobny pakiet ale z united:

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4889

czyli ok. 140zł

(Nie będę kupował w Polsce tylko dlatego, że to jest w Polsce. Kupuję tam, gdzie taniej.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek kupiłes ten silnik niskoobrotowy co Ci pokazywałem roxy ??

 

ale pieknie wygląda tak nowoczesnie kosmicznie :D nafaszerowany jak F16 :lol:

 

Ok Marek czyli zakadamy ze te pakiety z united sa tak samo dobre jak fully max chociąz watpie ale ok policzmy 4 pakiety po 140zł skromnie zeby zrobic te 4 loty raz za razem to mamy 4 x 140 =560zł + koszty przesyłki do tego jakis regielek i silnik to taka elektryfikacja wyjdzie kila razy wiecej niz spalinka w tym wypadku podziekuje za elektryka wole dac 298zł za 46LA i 15zł za zbiornik paliwa. + tanie serwo do gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl ze masz godzine luzu pakujesz sprzet rozkładasz sie i tylko tankowanie latanie.

Pomijająć dużo bardziej przystępne ceny pakietów niż twierdzisz, powyższy arkument też jest od czapy, chyba że... masz na myśli elektryka! :shock: . To elektryka wyciągasz, wkładasz pakiet i latasz, potem zmieniasz pakiet i latasz dalej, ładując w tym czasie ten rozładowany. 2-3 pakiety wystarczają do latania do prawie non-stop - przecież trzeba czasami nieco odpocząć, szególnie przy ostrym kręceniu... Na koniec wszystko pakujesz i spadasz do domu :D .

 

Spalinę trzeba przygotować, zatankować, wyregulować, a po lotach poświęcić sporo czasu na roztankowanie, czyszczenie i inne duperele...

 

Dam się przekonać, że spalina może być lepsza do całodziennej wycieczki na lotnisko, ale na pewno nie do wypadów "na godzinkę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OS maxa regulujesz raz w sezonie jesli masz 10% nitra lub wiecej a tankowanie przy pomocy pompki trwa tyle co wymiana pakietu . W obecnej sytuacji jesli chciałbym uruchomic Katane na elektryku to potrzebuje spooooooro kasy

 

około 200zł silnik

 

150zł regulator

 

4 pakiety po 150zł za sztuke skromne no name

 

dobra ładowarke która ładuje lipole bo mam jedynie do nicd i nimh czyli 240zł shark 10

 

do tego jakis balacer bo kosztowne pakiety tego wymagają czyli jakies 130zł

 

To daje taka sume ze z te pieniądze moge kupic model 1.7m z pełnym wyposazeniem wiec musiałbym upasc na głowe zeby wpakowac tyle pieniedzy w takiego malucha.I ludzie którzy projektowali Katane pewnie policzyli tak jak ja i zdecydowali ze bedzie wersja na spaline bo niestety nie kazdego stac a nawet jak stac i policzy ile to wyjdzie to podrapie sie po głowie. Oczywiscie to tylko moja opinia dla kogos 1000zł czy wiecej to moga byc skromne zakupy w modelarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę, zakładasz różne warukni początkowe dla różnych napędów! Na jakiej więc podstawie porównujesz ceny?

 

To samo z mojego punku widzenia (mam wszystko do elektryków):

 

"W obecnej sytuacji jesli chciałbym uruchomic Katane na spalinie to potrzebuję spooooooro kasy: silnik, zbiornik, BEC, pakiet do BECa, konfekcja (filtr, zapasowa świeca, złączki), pompka, panel, skrzynka, rozrusznik...

 

To daje taka sume ze z te pieniądze moge kupic model 1.7m z pełnym wyposazeniem elektrycznym wiec musiałbym upasc na głowe zeby wpakowac tyle pieniedzy w takiego malucha."

 

- jeżeli zaczynamy od zera, koszty wyjdą podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko przy spalinie koszty mozesz zredukowac kupując pompke z poloneza klips do swiecy z klamerki rozrusznik takze we własnym zakresie skrzynke pewnie masz w domu na narzedzia mozna zastosowac mnustwo rozwiązac własnych a w ekeltryku sam pakietu czy ładowarki nie wykonasz i daje głowe ze koszty na spaline beda o polowe mniejsze a to ceny które podałe jesli chodzi o elektryka dotycza skromnego sprzetu tani silnik bardzo tani regulator pakiet itp jezeli popatrzec na spaline to os jest sprzetem 1 klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonasz sam silnik tylko pytanie jakie bedzie mial parametry ?

 

Prosze Cie bez jaj wykonanie klipsu do swiecy i pomki paliwa z poloneza a podejmowanie sie wykonac własny silnik elektryczny czy balancer to inna bajka

A nic nie zastapi dymu z rury i dzwieku spaliny kazdy chwali swoje ale prawda jest taka ze elektro jest jeszcze nie na nasze kieszenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie kazdy jest w stanie cos takiego wykonac zakadamy ze chcemy miec sprzet fabryczny wysokiej jakosc bez własnego wkładu po prostu zamawiamy składamy i fru czyli zestawienie spalinka silnik os max paliwo contest czy tornado a w przypadku elektryka silnik axi regulator jeti aku kokam policz teraz koszty jesli chodzi o katane PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli popatrzec na spaline to os jest sprzetem 1 klasy

"Bez kozery powiem drugiej. A nawet trzeciej!" ;)

 

Silnik elektryczny międzynarodowej klasy jakości Q (pamięta jeszcze ktoś? :P) spokojnie wykonasz w domowym zaciszu. Jak trzeba coś dotoczyć, to zrobi ci to "pan Józek" w najbliższym warsztacie za "na piwo".

Ładowarki do Li-xxx są jednymi z najprostrzych konstrukcji elektronicznych - mam oczywiście na myśli samo ładowanie, a nie funkcjonalność np. Pulsara.

Można tak długo, tylko po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka firma wg ciebie produkuje lepsze 2 suwy MVVS albo MDS?? jesli znajdziesz firme która robi lepiej jestes mistrzem

 

To idziesz na modelarnie i nawet 80cio letni instruktor jak postepowac ze spaliną ci wyjasni w przypadku elektryków mało jest osób znających ten temat bo era lipoli i silników 3 fazowych jest nowoscią dla wszystkich. Nie wyobrazam sobie mojego dziadka programującego regulator

 

wiecej na ten temat nic nie mówie bo rozpoczynamy dyskusje elektryk kontra spalina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja sie wtrace. Nawet 4 pakiety nie wystarcza na latanie non stop- pakiet musi byc zimny zeby zaczac go ladowac- po locie taki nie bedzie, wiec pol godziny musi odpoczywac. Mozna ladowac od razu ale 20-30 cykli i zacznie rosnac- tylko ze pojemnosc bedzie spadala.

Cenowo wychodzi duzo taniej spalina. Przy tych pojemnosciach rozrusznik to fanaberia. Mozna palcem, jak ktos ma stracha mozna patykiem. Grzalka to koszt znikomy.

Jaki BEC??? To nie elektryk, odbiornik z palcem w :ass: pociagnie 5 serw, zwlaszcza takich malych.

Panel???? No bez jaj.

Pompka? Moze byc, ale moze byc strzykawka 60 ml z apteki za zlotowke- dziala bardzo dobrze, dodatkowo daje pojecie ile paliwa spalilismy.

 

Do spaliny potrzeba: silnika- 295 zl 46 la, zbiornik jakies 15 -20 zl, 1 serwo mikro 20 zl, grzalka cos kolo 5 dych, paliwo powiedzmy 50 zl /2,5 litra, smiglo :) 15 zl.

 

Spozycie paliwa przez taki silnik w tak lekkim modelu bedzie malutkie. Mysle ze lot 10 minut to jakies 100 ml.

 

Dymek, halas i smrodek bezcenne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 5 serw w mikro odbiorniku po 7.5kg kazde i zadnego wspomagacza nie potzrebuje

Panowie dobrze wiedza co wychodzi taniej ale ze lataja na elektryckach za wszelką cene beda sie starac opwiadac rózne kawały tak jak z tym BEC-em czy panelem.Z jednej strony chcą pokazac ze mozna zrobic samemu ładowarke nawet pakiet :D:D a z drugiej potrzeba im panelu zeby uruchomic silnik czyzby ich pomysłowosc zawodziła w spalinach??

 

MÓWMY O TYM CO REALNE DLA KOWALSKIEGO :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.