ROOS Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Witam! Jestem posiadaczem silnika spalinowego Meteop 2,5 (jeśli dobrze odczytałem ). Otóż, oryginalna świeca została niestety spalona i dlatego byłem zmuszony dokupić następną uniwersalną do silników lotniczych o poj. 2,11 -3,ccm. W związku z tym, że nie posiadam grzałki do świec to musiałem wykonać instalację z akumulatorka 2700mA. Świeca moim zdaniem grzeje prawidłowo. Paliwo jakiego używam to : http://www.modele.sklep.pl/Katalog/PALIWA-I-DODATKI/MECCAMO-EXCEL-FUEL-10-1L.html?pa=2 jak widać to paliwo ma 10% zawartości nitrometanu. Niestety pomimo moich starań silnik nie chce się uruchomić. Co proponujecie, co mogę zrobić, aby silnik zadziałał ? pozdrawiam ROOS
Marcin K. Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Rozumiem ze ma świece dajesz napięcie 1.2V. Sprawdz instalację paliwowa. Czy wszystkie rurki sa prawidlowo połączone. Jak wszystko dobrze to pozostaje krecic śmigłem
ROOS Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Tak daję 1.2V. Instalacja jest ok, ale nadal nic pomimo "kręcenia śmigłem". Może to być problem wysokości zbiornika paliwa nad silnikiem?
MASK Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Kup w aptece olej rycynowy i dodaj do litra tego paliwa co najmniej setkę oleju rycynowego. Śmigło 8x4, jeśli jest kompresja i żarzenie, to powinien zagadać. To stary ruski i nie najlepiej wykonany silnik.
instruktor Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Z tzw "garści " będziesz miał duże problemy ,spróbuj rozrusznika,te silniki były dość kapryśne
ROOS Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Próbowałem wiertarką ze specjalną końcówką, ale nadal nic :/
Marcin K. Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Sprawdź czy napewno świeca żarzy
woj-tech Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Próbowałem wiertarką ze specjalną końcówką, ale nadal nic :/ Te próby robiłeś już po dolaniu oleju rycynowego jak doradzał MASK i silnik wogóle nawet nie "zapyrkał"?Widzę że jesteśmy z tej samej miejscowości to najwyżej daj znać na PW to podjadę ze swoim wyposażeniem startowym i coś spróbujemy z tym powalczyć.
ROOS Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Świeca na pewno żarzy, z olejem rycynowym jeszcze nie próbowałem, a co do pracy silnika to kilka razy tak jakby już miał zaraz odpalić, ale nic z tego. WOJ-TECH popróbuję jeszcze zgodnie z zaleceniami a jakby to nic nie dało to dam znać...
f-150 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 W związku z tym, że nie posiadam grzałki do świec to musiałem wykonać instalację z akumulatorka 2700mA. To pojedyńczy "paluszek" AA? Co to za świeca?
Gmeracz Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Ja bym wywalił ten silnik do kosza... Nawet gdy go odpalisz będziesz miał przez niego kłopoty. A na koniec koncertowego kreta. Ta technologia jest z czasów produkcji T-34. I żadna rycyna tego nie zmieni...
f-150 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Ty może tak,kolega ROOS jak widzisz nie.Nikt tu nie pisze o lataniu,jedynie o uruchomieniu,Następny post w innym temacie i znów mylisz pojęcia.Poczytaj co oznacza słowo technologia.
ROOS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dokładnie, silnika nie chcę wyrzucać... Tak, to jest jeden paluszek AA; jeśli chodzi o świecę to jest to świeca uniwersalna do silników lotniczych o pojemności od 2,11ccm do 3ccm. Dodam jeszcze, że świeca bardzo dobrze żarzy i nie ma z nią żadnych problemów.
instruktor Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 No to kapnij dwie krople paliwa do cylindra i potraktuj silnik rozrusznikiem,jeżeli i tym razem nie zagada to odłóz go na półkę
Marcin K. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Jezeli silnik pryka tak jak by juz chcial zaskoczyć to pozostaje ci krecic do skutku. Jezeli masz dostęp to podłącz żarke z panelu startowego i ustaw prąd ok 3A . Musi zaskoczyć! Niedawno walczylem z rosyjskim AMD chyba 1ccm i dal rade na paliwie z 5%nitro. Tobie tez musi sie udać!
bzik4 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/21770-meteor-25/ czytałeś moje boje z meteorem? 1
ROOS Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Wczoraj, po raz pierwszy udało mi się go uruchomić, lecz na drodze stanął ten sam problem, czyli że silnik nie ciągnie paliwa. bzik4 co do podanego przez Ciebie tematu to wielkie dzięki, bardzo mi się przyda, ale według opinii mojego znajomego to silnik trzeba jeszcze prawidłowo wyregulować iglicą. Mógłby ktoś mi powiedzieć ile trzeba razy przekręcić tą iglicę, aby silnik chodził prawidłowo ?
skraf Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Około 2,5 do 3 obrotów. Jak odpalisz silnik to daj na pełny gaz wolno, tak żeby nie zgasł i dokręcaj powoli iglicę, aż będziesz słyszał, że śmigło wydaje taki charakterystyczny odgłos i obroty będą naprawdę wysokie.
Rekomendowane odpowiedzi