Skocz do zawartości

Problem z uruchomieniem


ROOS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem posiadaczem silnika spalinowego Meteop 2,5 (jeśli dobrze odczytałem ;) ).

Otóż, oryginalna świeca została niestety spalona i dlatego byłem zmuszony dokupić następną uniwersalną do silników lotniczych o poj. 2,11 -3,ccm. W związku z tym, że nie posiadam grzałki do świec to musiałem wykonać instalację z akumulatorka 2700mA. Świeca moim zdaniem grzeje prawidłowo. Paliwo jakiego używam to :

http://www.modele.sklep.pl/Katalog/PALIWA-I-DODATKI/MECCAMO-EXCEL-FUEL-10-1L.html?pa=2

jak widać to paliwo ma 10% zawartości nitrometanu. Niestety pomimo moich starań silnik nie chce się uruchomić. Co proponujecie, co mogę zrobić, aby silnik zadziałał ?

pozdrawiam ROOS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wiertarką ze specjalną końcówką, ale nadal nic :/

 

Te próby robiłeś już po dolaniu oleju rycynowego jak doradzał MASK i silnik wogóle nawet nie "zapyrkał"?

Widzę że jesteśmy z tej samej miejscowości to najwyżej daj znać na PW to podjadę ze swoim wyposażeniem startowym i coś spróbujemy z tym powalczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca na pewno żarzy, z olejem rycynowym jeszcze nie próbowałem, a co do pracy silnika to kilka razy tak jakby już miał zaraz odpalić, ale nic z tego. WOJ-TECH popróbuję jeszcze zgodnie z zaleceniami a jakby to nic nie dało to dam znać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, silnika nie chcę wyrzucać...

Tak, to jest jeden paluszek AA; jeśli chodzi o świecę to jest to świeca uniwersalna do silników lotniczych o pojemności od 2,11ccm do 3ccm.

Dodam jeszcze, że świeca bardzo dobrze żarzy i nie ma z nią żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik pryka tak jak by juz chcial zaskoczyć to pozostaje ci krecic do skutku. Jezeli masz dostęp to podłącz żarke z panelu startowego i ustaw prąd ok 3A . Musi zaskoczyć! Niedawno walczylem z rosyjskim AMD chyba 1ccm i dal rade na paliwie z 5%nitro. Tobie tez musi sie udać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj, po raz pierwszy udało mi się go uruchomić, lecz na drodze stanął ten sam problem, czyli że silnik nie ciągnie paliwa. bzik4 co do podanego przez Ciebie tematu to wielkie dzięki, bardzo mi się przyda, ale według opinii mojego znajomego to silnik trzeba jeszcze prawidłowo wyregulować iglicą. Mógłby ktoś mi powiedzieć ile trzeba razy przekręcić tą iglicę, aby silnik chodził prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 2,5 do 3 obrotów. Jak odpalisz silnik to daj na pełny gaz wolno, tak żeby nie zgasł i dokręcaj powoli iglicę, aż będziesz słyszał, że śmigło wydaje taki charakterystyczny odgłos i obroty będą naprawdę wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.