Skocz do zawartości

Motoszybowiec do FPV


Simo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję jakiejś konstrukcji motoszybowca do FPV. Mam kilka wymagań, ponieważ chcę wykorzystać na zloty airsoftowe oraz milsimy do rozpoznania. Fajnie byłoby, gdyby nie potrzeba było dużo miejsca do lądowania. Możliwe hamulce itp. Rozpiętość ok. 2.0m, może być więcej. Możliwość latania w termice z wyposażeniem oraz pomieszczenie wyposażenia wewnątrz. Jeśli chodzi o fpv, to jestem zielony dlatego mogą wam się wydać głupie niektóre pytania, ale prosiłbym o odpowiedź. Jeśli nie trafiony pomysł z motoszybowcem, to ostatecznie mogło by być coś zbliżonego do tego, z wyglądu oczywiście. :Dhttp://pl.wikipedia....=20101102075538

 

 

Pozdrawiam.

 

 

 

ps. Rozważam również skrzydełko, ale jak z długością podejścia? Chciałbym, by można było by lądować tym na małym terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już niestety nie mogę edytować. Teraz zastanowiłem się i chyba lepszym wyborem jeśli chodzi o rozpoznanie było by skrzydełko, ale z motoszybowca nie rezygnuję jeśli chodzi o FPV, ponieważ chciałbym pokręcić filmiki z latania w górach (Beskid Sądecki itd.). Myślę o tym skrzydełku. http://abcrc.pl/p/72...i-szybowce.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw, kup sobie zestaw startowy do FPV - nadajnik/odbiornik video, kamera, coś do odbioru obrazu (może być laptop). Może być zestaw budżetowy. Do poważniejszych lotów, będzie potrzebny zestaw OSD/GPS.

 

Potem model wstępny. Ja stawiałem pierwsze kroki na Delcie 120minut :P

Polecane są piankowe motoszybowce z napędem pchającym jak Beta 1400 i jej klony Bixler oraz Pioneer, Popularny Easy Star I i II. Latające skrzydła średnio się nadają IMHO, dla początkującego. Po pierwsze mają problem z płaskimi zakrętami - Brak steru kierunku. Po drugie są mniej stateczne. Po trzecie, są słabiej widoczne z większej odległości. Po odwróceniu się profilem do pilota, praktycznie znikają na tle nieba. Poważnie to utrudnia odszukanie modelu na niebie i sprowadzenie go przy problemach z połączeniem video.

 

Dlatego nadają się raczej dla doświadczonych już pilotów z dobrej klasy i niezawodnym sprzętem, który potrafią obsłużyć.

 

Latanie FPV nie jest tak łatwe jak się wydaje. Podstawą jest też opanowanie klasycznego pilotażu modelu, szczególnie z granicy zasięgu wzroku pilota. Video, może zawieść.

Po drugie - nawigacja. Kierując się widokiem wyłącznie z modelu, w zasadzie wykonujesz lot VFR. Można się naprawdę zgubić i to w znajomej okolicy.

 

Po trzecie, nim opanujesz loty na takim poziomie, by było to bezpieczne i bezstresowe, to trochę czasu i godzin w locie minie. ;)

 

Po czwarte, w zastosowaniu takim, o jakim mówisz kopter przyda się bardziej. O zestrzelenie bym się nie martwił, bo raczej nie trafi go nikt na wysokości pow. 50m.Repliki ASG to nie Barrett M95 ;) Natomiast co do kręcenia filmów z powietrza, to wymagany jest raczej bardziej poważny sprzęt. Najlepiej z podwójną kamerą - jedną nawigacyjną, drugą filmową. I sporo nabytego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.