Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Eter naftowy bywał stosowany zamiennie w przypadku braku eteru dietylowego (bo taka jest jego poprawna nazwa), lecz osobiście nie polecam. I niech Cię nie zwiedzie niższa cena.... Można kupić eter dietylowy techniczny lub tylko czysty, te są znacznie tańsze Czda to droższa sprawa, a jak sobie zażyczysz spektralnie czysty to za 100 gramów zapłacisz około tysiaka. Tylko do naszego zastosowania jest to zupełnie zbędne...

 

 

...

  • 6 lat później...
Opublikowano

Cześć Wszystkim,

chcąc używać silniki samozapłonowe do modeli na uwięzi, od pewnego czasu przyglądam się dyskusjom dotyczącym paliwa poszukując odpowiedzi na dwa pytania.

Przyglądam, bo na razie pojawił się problem z kupnem paliwa. Dzwoniąc do różnych sklepów w naszym kraju, słysze tą samą odpowiedź: "nie sprzedajemy takiego paliwa bo nie jest to legalne"  :huh:

Sprawdzam więc w leciwych już podręcznikach, jak zrobić takie paliwo: eter+rycyna+nafta (proporcje zależne od zastosowania i ew. dodatki), po czym pojawia się zasadniczy problem w postaci nabycia eteru do celów modelarskich czyli do zrobienia odpowiedniego paliwa do silnika w modelu.

Wracając więc do przeglądania wpisów na forach dotyczących paliwa z eterem, napotykam na intrygujące zapisy dotyczące stosowania zamienników  :mellow:

Szczególnie zaintrygowały mnie zamienniki dla eteru.

I tu pojawia się pytanie pierwsze: na potrzeby paliwa do silnika, stosuje się eter DIMETYLOWY, jednakże w wielu miejscach forumowych, pojawia się jako "zamiennik" eter DIETYLOWY.

Różnica poniżej:

 

DWtaNrN.png

Często zdarza się, że zastępujemy jedną substancję drugą, jednak w tym przypadku są to całkowicie różne substancje o różnych właściwościach fizykochemicznych, i stąd też i pytanie laika, na ile poważnie traktować sugestie o zastępowaniu eteru dimetyowego dietylowym na potrzeby paliwa w samozapłonowym silniku modelarskim ?

 

Pytanie drugie. Na czym polega owa "nielegalność" w sprzedaży paliwa do silników modelarkich, że kupić w naszym kraju tego nie sposób (a w krajach sąsiednich bez problemu), skoro gdzie by nie spojżeć na opracowania dotyczące eteru dimetylowego, zachwalany jest jako ekologiczne paliwo przyszłości zastępujące paliwa konwencjonalne ?

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Opublikowano

 

Pytanie drugie. Na czym polega owa "nielegalność" w sprzedaży paliwa do silników modelarskich, że kupić w naszym kraju tego nie sposób (a w krajach sąsiednich bez problemu), skoro gdzie by nie spojżeć na opracowania dotyczące eteru dimetylowego, zachwalany jest jako ekologiczne paliwo przyszłości zastępujące paliwa konwencjonalne ?

Na głupocie i dyletanctwie polskich urzędników/decydentów... (nie tylko w tym temacie zresztą - np. pamiętacie trzeci "stop" w pojazdach?)

Opublikowano

".na ile poważnie traktować sugestie o zastępowaniu eteru dimetyowego dietylowym na potrzeby paliwa w samozapłonowym silniku modelarskim ?".... nie traktować powaznie...

a ajk juz Kolega witold_pi napisał , mozna na alledrogo a jesli nie to  samostart, bo to nic innego  tylko eter 2-wu etylowy + nafta + gaz pędny ( co w tym przypadku nieistotne

 

 

nie ma mowy o "nielegalności" , ale  paliwo do samozapłonów zawiera tenże eter  , który jest silnym środkiem narkotycznym....stąd  też obawy przed  "niewłaściwym " uzyciem tegoż preparatu jakim jest paliwo

Opublikowano

Generalnie w Polsce jakiekolwiek paliwa to trudny i kryminogenny temat jest i wszyscy podchodzą do tego jak do jeża.

Eter dietylowy można kupić na jakąkolwiek firmę.

Więc idź do jakiegoś znajomego i po temacie.

Opublikowano

Generalnie w Polsce jakiekolwiek paliwa to trudny i kryminogenny temat jest i wszyscy podchodzą do tego jak do jeża.

Eter dietylowy można kupić na jakąkolwiek firmę.

Więc idź do jakiegoś znajomego i po temacie.

Prawda, temat trudny - sezon polowania na czarownice w pełni. Z zakupem "na firmę" to nie ma problemu, bo to zakupy dla modelarni.

Bardziej zależy mi na rzeczowej odpowiedzi co do stosowania eteru dimetylowego lub dietylowego do mieszanki paliwa.

Zakup eteru dietylowego jest łatwy a dimetylowego jest na granicy paranoi. Fundusze skromne, a nie chcę zamawiać coś, czego nie użyję.

Opublikowano

Prawda, temat trudny - sezon polowania na czarownice w pełni. Z zakupem "na firmę" to nie ma problemu, bo to zakupy dla modelarni.

Bardziej zależy mi na rzeczowej odpowiedzi co do stosowania eteru dimetylowego lub dietylowego do mieszanki paliwa.

Zakup eteru dietylowego jest łatwy a dimetylowego jest na granicy paranoi. Fundusze skromne, a nie chcę zamawiać coś, czego nie użyję.

wyjaśnij czemu chcesz stosować  do  zrobienia paliwa eter dwumetylowy ( który jest gazem) zamiast powszechnie stosowanego eteru dwu etylowego ( dietylowego )

 

tu masz   https://allegro.pl/oferta/eter-dietylowy-99-9-czda-najczystszy-1l-7582988869 i ten kup i nie kombinuj już  z tym gazem ;)  ;)  ;)

Opublikowano

wyjaśnij czemu chcesz stosować  do  zrobienia paliwa eter dwumetylowy ( który jest gazem) zamiast powszechnie stosowanego eteru dwu etylowego ( dietylowego )

 

tu masz   https://allegro.pl/oferta/eter-dietylowy-99-9-czda-najczystszy-1l-7582988869 i ten kup i nie kombinuj już  z tym gazem ;)  ;)  ;)

Nadal nie jest to odpowiedź na żadne z pytań.

 

Co do kupna gotowego paliwa:

u sąsiadów z południa, można nabyć paliwo D1 (w proporcjach 33% eteru, 33% nafty 33% oleju rycynowego) oraz D2 (w proporcjach 45% eteru, 30% nafty 25% oleju rycynowego) a cena jak za gotowe paliwo jest moim zdaniem dobra.

W żadnym sklepie w polsce, te lub podobne paliwa nie są dostępne. Od strony technicznej oraz ze strony prawnej, nie dostrzegam żadnych przeciwwskazań co do wprowadzania ich do obrotu w polsce - a nie będąc tu specjalistą pytam o to tu na forum. Wyjaśnienia "bo...", "albo...", "z obawy..." są żałosne i pewnie bym się z tego długo śmiał tylko. Dzwoniąc, pisząc czy rozmawiając ze sprzedawcami w sklepach modelarskich w ostatnich tygodniach, odnoszę wrażenie, że poruszając tylko w rozmawie temat o paliwie zawierającym eter(!), owi sprzedawcy pilnie muszą zmienić pieluchę.

 

Jest tu na forum wielu właścicieli i sprzedawców ze sklepów modelarskich, a wyjaśnienie dlaczego nie wprowadzają do sprzedaży paliwa zawierającego eter, było by właściwe w tym miejscu.

Opublikowano

Nadal nie jest to odpowiedź na żadne z pytań.

 

Co do kupna gotowego paliwa:

u sąsiadów z południa, można nabyć paliwo D1 (w proporcjach 33% eteru, 33% nafty 33% oleju rycynowego) oraz D2 (w proporcjach 45% eteru, 30% nafty 25% oleju rycynowego) a cena jak za gotowe paliwo jest moim zdaniem dobra.

W żadnym sklepie w polsce, te lub podobne paliwa nie są dostępne. Od strony technicznej oraz ze strony prawnej, nie dostrzegam żadnych przeciwwskazań co do wprowadzania ich do obrotu w polsce - a nie będąc tu specjalistą pytam o to tu na forum. Wyjaśnienia "bo...", "albo...", "z obawy..." są żałosne i pewnie bym się z tego długo śmiał tylko. Dzwoniąc, pisząc czy rozmawiając ze sprzedawcami w sklepach modelarskich w ostatnich tygodniach, odnoszę wrażenie, że poruszając tylko w rozmawie temat o paliwie zawierającym eter(!), owi sprzedawcy pilnie muszą zmienić pieluchę.

 

Jest tu na forum wielu właścicieli i sprzedawców ze sklepów modelarskich, a wyjaśnienie dlaczego nie wprowadzają do sprzedaży paliwa zawierającego eter, było by właściwe w tym miejscu.

tak po pierwsze ...Polska to z dużej litery się pisze

 

Czechy  mogą mieć rózne regulacje prawne dotyczące wprowadzania do obrotu substancji uważanych za niebezpieczne, szkodliwe  czy narkotyczne..

w podanym  linku do aukcji Allegro masz wyjaśnione, " że sprzedaz tylko dla firm a dla osób prywatnych po złozeniu stosownego oswiadczenia".

piszę po raz kolejny ETER DIETYLOWY  JEST ŚRODKIEM NARKOTYCZNYM I JEGO SPRZEDAŻ PODLEGA PEWNYM RESTRYKCJOM ..bo takie przepisy obowiązują w POLSCE ....nb ,jeżeli chcesz kupic większa ilośc  ( powyżej 5l ) acetonu to też takie oświadczenie musisz złożyc

Kupisz bez problemu kupując na rachunek  modelarni

 

sklad właściwego  paliwa do samozapłonów podałeś sobie sam ...paliwo D1 i paliwo D2...więcej  na temat paliw masz w książkach Schiera

 

 

ale w dalszym ciągu nie napisałeś co chciałes kombinować  z eterem dimetylowym...bo to jest  interesujące :)  :)

Opublikowano

Porównanie dla 3 litrów paliwa:

 

Przelicznik na dzisiaj (CZK/PLN) wynosi 0.1666: 100 CZK = 16.66 PLN

Dostawa:
InPost - maximum 10kg and 70cm length (Z)      169 Kč     
Poczta Polska - maximum 10kg and 70cm length (Z) 169 Kč     

Zakup: 215ml paliwa D1 98 CZK = 16.33 PLN:  14 butelek = 3.1 l paliwa z dostawą 1541 CZK = 256.73 PLN


Alternatywnie allegrowo dla ryzykantów:

ETER DIETYLOWY czysty 99,5% - 1L WARCHEM 45 pln + 8,99 pln transport
Olej Rycynowy  - 1 L  34,90 pln + 8,99 pln transport
NAFTA UNIWERSALNA OŚWIETLENIOWA 1L 9,50 pln + 8,99 pln transport

Rezem z kosztami dostawy => 45 + 8,99 + 34,90 + 8,99 + 9,50 + 8,99 = 116,37 PLN


Szkoda, że nie ma tu miejsca dla Polskich sklepów modelarskich.

Opublikowano

osobiście nie widzę problemu, kupujesz eter jak wyżej, olej klotz original techniplate oraz olej napędowy [prosisz Pawła Prausa o dodatek który wymieniasz np z nim za Johny Walkera lub inny równoważny płyn] i mieszasz wszystko NA ŚWIEŻO w odpowiednich proporcjach DLA DANEGO SILNIKA. O ile pamiętam eter wrze w temperaturze ludzkiego ciała więc jego w mieszance stale UBYWA. U Pawła podpatrzyłem,że trzyma mieszankę w termosie. RYCYNA jest ok ale zakleja silniki i lepszy jest nowoczesny olej ZAMIAST jej

Opublikowano

" RYCYNA jest ok ale zakleja silniki i lepszy jest nowoczesny olej ZAMIAST jej"......polecam 1/2 rycyny + 1/2 syntetyku  do 2T ( np.czerwony )

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.