Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trójfazowy? Czy jak wszystkie modelarskie bldc?

No i co to jest "prawdziwa moc"? Moc pobierana? Czy może moc na wale silnika?

2kW mocy pobieranej przez silnik przy 12V to ponad 166A. Sporo.

Jeśli iść w modelarstwo to są już od jakiegoś czasu regulatory 120A. Może i więcej, nie wiem. Ale to do silnika bldc.

O silnik 3f generujący takie moce przy tak niskim napięciu zasilania będzie ciężko.

Opublikowano

W większości przypadków, przy mocach powyżej 500W, stosuje się wyższe napięcia zasilania. Nawet 48V.

Łatwiej podnieść napięcie, niż przesyłać duże prądy. Dlatego linie energetyczne mają napięcia wielu tysięcy wolt, a prądy zaledwie do kilku-kilkunastu amper. Mimo to przesyłają ogromną moc.

 

Duży prąd - to też ogromna pojemność, żeby zmieścić się w wydajności prądowej akumulatora. A ogromna pojemność to ogromne koszty.

 

Kiedyś był taki program w formie reality show. W ciągu tygodnia roboczego, drużyna musiał w garażu zbudować samochód wg założeń i projektu. Wygrywali wyposażenie warsztatu.

 

W jednym odcinku budowali elektrycznego Muscle Cara. Nie pamiętaj jakiego silnika dokładnie użyli, ale zasilanie stanowiło coś koło kilkuser baterii od wkrętarek akumulatorowych. Prądy sięgały ponad 2000A. Musieli je spinać miedzianymi szynami o sporym przekroju, a cena wyniosła parę ładnych tysięcy dolarów.

Opublikowano

Trójfazowy? Czy jak wszystkie modelarskie bldc?

No i co to jest "prawdziwa moc"? Moc pobierana? Czy może moc na wale silnika?

2kW mocy pobieranej przez silnik przy 12V to ponad 166A. Sporo.

Jeśli iść w modelarstwo to są już od jakiegoś czasu regulatory 120A. Może i więcej, nie wiem. Ale to do silnika bldc.

O silnik 3f generujący takie moce przy tak niskim napięciu zasilania będzie ciężko.

 

prawdziwa moc to przynajmniej taka ,wynikająca z poboru prądu a nie te z not katalogowych,gdyż ''przejechałem się'' przy zakupie ,gdzie wg parametrów powinien mieć ok160w a max pobór prądu wynosi 6A ,przy 10V zasilania
Opublikowano

Dla mnie " prawdziwa moc to taka którą mogę odebrać z silnika" , ta dostarczona do niego będzie większa bo nie ma silników które mają 100% sprawności. Moc na wale trudno pomierzyć. Co do poboru 6A przy 10v to zaciąż silnik większym śmigłem i prąd wzrośnie. Silniki o mocach 2kW to już nie problem w dzisiejszych czasach. Rzuć okiem na to zestawienie. Tu są zrobione konkretne pomiary a nie wróżenie z fusów.

http://www.bungymania.com/bmdb.php

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Podpytam w temacie kolegi, żeby nie tworzyć dodatkowego wątku.

Kupiłem używany zestaw silnik - regulator do budowanego dopiero pojazdu gąsienicowego. Regulator 100 A a silnik inrunner miał mieć 1800 kV i moc 1700 W przy zasilaniu do 4S. Podłączyłem do pakietu 3000 4S 20C i uruchomiłem bez obciążenia. I tu "małe" zaskoczenie. Na wattmetrze w porywach dla tych 4S pokazuje tylko nieco ponad 90 W. Nie ma jeszcze czym się martwić? Pakiet za mało wydajny? Wzrośnie odpowiednio (oczywiście nie do 100%) jak będzie pracować pod obciążeniem?

Czy może jednak coś może jest nie tak.

 

pozdrawiam Grzegorz

Opublikowano

Troche wysoka wartość na prace bez obciążenia. Wygląda jakby silnik nie grzeszył wysoką efektywnością. Przynajmniej będzie sie grzał w czołgu jak prawdziwy silnik ;D

Opublikowano

Źle napisałem. Nie obciążony w sensie, że na wale nie było nic założone. Ale obroty na maxa. I po kilku sekundach silnik robił się letni.

Opublikowano

Grzegorz - silnik puściłeś bez obciążenia -> czyli pracował "na biegu" jałowym, który wymagał doprowadzenia właśnie tych 90W aby się kręcił.

Obciążysz go - będziesz odbierał moc na wale, to i prądy wzrosną i pobierana moc elektryczna wzrośnie.

Przy obciążaniu silnika kontroluj prądy pobierane z pakietu tak aby nie przekroczyć max prądu pracy dla tego silnika / regulatora / pakietu (wybrać najniższą wartość).

- pakiet ma wydajność prądową 3A*20C=60A - mało, jeśli uda ci się wyciągnąć z tego pakietu te 100A (regulatora) to pewnie zniszczysz pakiet.

- dla regulatora te 100 A może być mało aby osiągnąć 1700W -> w przybliżeniu: 4*4.2V (max napięcie świeżego pakietu) * 100A (prąd regulatora) =1680W mocy.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Opublikowano

Źle napisałem. Nie obciążony w sensie, że na wale nie było nic założone. Ale obroty na maxa. I po kilku sekundach silnik robił się letni.

i dokładnie tej sytuacji odnosił się mój komentarz. 90W na jałowym to trochę dużo

Opublikowano

Rozumiem z tą wydajnością tego pakietu. Oczywiście nie miałem zamiaru go zarzynać. Do użytkowania będą zakupione inne.

Zastanawiam się jak, czym kontrolnie obciążyć taki silnik. Wał ma 5 mm. Duże śmigło 15 calowe to jeszcze by się znalazło, Ale piastę - będzie kłopot.

Opublikowano

Jeśli to do pojazdu gąsiennicowego, to dziwię się takiemu wyborowi.

Obroty tego silnika to będzie około 400 /sek. Koła napędowe potrzebowały będą max kilka obr/s, jeśli nie jeden, przekładnia wyjdzie baaaardzo wielostopniowa. za to dźwięk jak schermana napędzanego turbiną.

No i będzie problem z chłodzeniem silnika. Bo będzie się grzał .

Moim zdaniem powinien to być outrunner , bo one same robią sobie przeciąg, z możliwie niskim kV, tak gdzieś 100-200, 1-2 stopniowa zwolnica i posprzątane.

Pozdrawiam

 

Śmigło na pewno nie 15 cali , raczej 9-10 i to bliżej 9.

Opublikowano

To ma być mniej więcej coś takiego.

 

img4021.png

 

Przekładnie będą. Jedna w dyferencjale. Poza tym to ma być śmigacz ;)

 

Dziekuję za podpowiedzi.

Opublikowano

Też uważam, że to ewidentna niedoróba. Ja mam zamiar użyć ceowniczków.

 

Też uważam, że to ewidentna niedoróba. Moje będą z ceowniczków.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.