Skocz do zawartości

silnik 2000W


winds

Rekomendowane odpowiedzi

Trójfazowy? Czy jak wszystkie modelarskie bldc?

No i co to jest "prawdziwa moc"? Moc pobierana? Czy może moc na wale silnika?

2kW mocy pobieranej przez silnik przy 12V to ponad 166A. Sporo.

Jeśli iść w modelarstwo to są już od jakiegoś czasu regulatory 120A. Może i więcej, nie wiem. Ale to do silnika bldc.

O silnik 3f generujący takie moce przy tak niskim napięciu zasilania będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków, przy mocach powyżej 500W, stosuje się wyższe napięcia zasilania. Nawet 48V.

Łatwiej podnieść napięcie, niż przesyłać duże prądy. Dlatego linie energetyczne mają napięcia wielu tysięcy wolt, a prądy zaledwie do kilku-kilkunastu amper. Mimo to przesyłają ogromną moc.

 

Duży prąd - to też ogromna pojemność, żeby zmieścić się w wydajności prądowej akumulatora. A ogromna pojemność to ogromne koszty.

 

Kiedyś był taki program w formie reality show. W ciągu tygodnia roboczego, drużyna musiał w garażu zbudować samochód wg założeń i projektu. Wygrywali wyposażenie warsztatu.

 

W jednym odcinku budowali elektrycznego Muscle Cara. Nie pamiętaj jakiego silnika dokładnie użyli, ale zasilanie stanowiło coś koło kilkuser baterii od wkrętarek akumulatorowych. Prądy sięgały ponad 2000A. Musieli je spinać miedzianymi szynami o sporym przekroju, a cena wyniosła parę ładnych tysięcy dolarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójfazowy? Czy jak wszystkie modelarskie bldc?

No i co to jest "prawdziwa moc"? Moc pobierana? Czy może moc na wale silnika?

2kW mocy pobieranej przez silnik przy 12V to ponad 166A. Sporo.

Jeśli iść w modelarstwo to są już od jakiegoś czasu regulatory 120A. Może i więcej, nie wiem. Ale to do silnika bldc.

O silnik 3f generujący takie moce przy tak niskim napięciu zasilania będzie ciężko.

 

prawdziwa moc to przynajmniej taka ,wynikająca z poboru prądu a nie te z not katalogowych,gdyż ''przejechałem się'' przy zakupie ,gdzie wg parametrów powinien mieć ok160w a max pobór prądu wynosi 6A ,przy 10V zasilania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie " prawdziwa moc to taka którą mogę odebrać z silnika" , ta dostarczona do niego będzie większa bo nie ma silników które mają 100% sprawności. Moc na wale trudno pomierzyć. Co do poboru 6A przy 10v to zaciąż silnik większym śmigłem i prąd wzrośnie. Silniki o mocach 2kW to już nie problem w dzisiejszych czasach. Rzuć okiem na to zestawienie. Tu są zrobione konkretne pomiary a nie wróżenie z fusów.

http://www.bungymania.com/bmdb.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Podpytam w temacie kolegi, żeby nie tworzyć dodatkowego wątku.

Kupiłem używany zestaw silnik - regulator do budowanego dopiero pojazdu gąsienicowego. Regulator 100 A a silnik inrunner miał mieć 1800 kV i moc 1700 W przy zasilaniu do 4S. Podłączyłem do pakietu 3000 4S 20C i uruchomiłem bez obciążenia. I tu "małe" zaskoczenie. Na wattmetrze w porywach dla tych 4S pokazuje tylko nieco ponad 90 W. Nie ma jeszcze czym się martwić? Pakiet za mało wydajny? Wzrośnie odpowiednio (oczywiście nie do 100%) jak będzie pracować pod obciążeniem?

Czy może jednak coś może jest nie tak.

 

pozdrawiam Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz - silnik puściłeś bez obciążenia -> czyli pracował "na biegu" jałowym, który wymagał doprowadzenia właśnie tych 90W aby się kręcił.

Obciążysz go - będziesz odbierał moc na wale, to i prądy wzrosną i pobierana moc elektryczna wzrośnie.

Przy obciążaniu silnika kontroluj prądy pobierane z pakietu tak aby nie przekroczyć max prądu pracy dla tego silnika / regulatora / pakietu (wybrać najniższą wartość).

- pakiet ma wydajność prądową 3A*20C=60A - mało, jeśli uda ci się wyciągnąć z tego pakietu te 100A (regulatora) to pewnie zniszczysz pakiet.

- dla regulatora te 100 A może być mało aby osiągnąć 1700W -> w przybliżeniu: 4*4.2V (max napięcie świeżego pakietu) * 100A (prąd regulatora) =1680W mocy.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem z tą wydajnością tego pakietu. Oczywiście nie miałem zamiaru go zarzynać. Do użytkowania będą zakupione inne.

Zastanawiam się jak, czym kontrolnie obciążyć taki silnik. Wał ma 5 mm. Duże śmigło 15 calowe to jeszcze by się znalazło, Ale piastę - będzie kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to do pojazdu gąsiennicowego, to dziwię się takiemu wyborowi.

Obroty tego silnika to będzie około 400 /sek. Koła napędowe potrzebowały będą max kilka obr/s, jeśli nie jeden, przekładnia wyjdzie baaaardzo wielostopniowa. za to dźwięk jak schermana napędzanego turbiną.

No i będzie problem z chłodzeniem silnika. Bo będzie się grzał .

Moim zdaniem powinien to być outrunner , bo one same robią sobie przeciąg, z możliwie niskim kV, tak gdzieś 100-200, 1-2 stopniowa zwolnica i posprzątane.

Pozdrawiam

 

Śmigło na pewno nie 15 cali , raczej 9-10 i to bliżej 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.