Adam Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Jak rozdzielic os z kobowodem i tlokiem... jak wysunac os jezeli od strony smigla jest ona trzymana przez mocowanie od smiagla ?? Spróbuj wyciągnąć tuleje, powstały luz między tłokiem a cylindrem powinien wystarczyć do ściągnięcia korbowodu z wału 8) Edit: motyl mnie uprzedził :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 no to nap rawa silnika stanie na duuugi czas bo a ni dostepu do sciagarki nie mam ani do tokarki W ktora strone jest ulozony ten stozek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 cały cylinder można zdemontować - cztery śrubki - korbowód z wału normalnie ściągasz nie jest niczym mocowany - po co chcesz rozbierać korbowód i tłok? - Resztę jak pisze motyl celny strzał młotkiem w dziesiątkę Stożek jest ułożony w jeden możliwy sposób elektron - popatrz na silnik a będziesz wiedział w którą stronę jest szansa aby wyciągnąć wał - przez tylni dekiel przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Wał korbowy wyciągniesz bardzo prosto. Gdy już zdjąłeś tłok i jego - qrcze jak to się nazywało - korbowód? wtedy to co pozostało czyli wał korbowy w obudowie silnika umieszczasz w imadle. Z jednej strony opierasz o wał silnika od przodu , a z drugiej o tył obudowy w miejscu zdjętego dekla. Możesz tu podłożyć też coś ze sklejki lub czegoś innego by nie uszkodzić krawędzi. Teraz ściskając powoli imadłem równo i delikatnie wyciskasz wał z panewki. Marcin - skoro chce wymienić wał korbowy to chyba musi ściągnąć tłok i korbowód :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Marcin - skoro chce wymienić wał korbowy to chyba musi ściągnąć tłok i korbowód :devil: Fokker Tobie czasem to jak dzieciakowi nie musi rozdzielać tłoka od korbowodu tylko korbowód od wału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Irek twoje rozwiązanie z imadłem jest średnio dobre,a nawet chyba gorsze niż czysty młotek:/Ściskając tak powstają dość duże naprężenia na karter itp. piasta siedzi na stożku i podobnie jak stożek Morsea najlepiej zdejmuje się udarowo ryzyko odkształcenia krawędzi dekla znikome Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Ty ściągasz swoim sposobem, a ja swoim i myślę, że nie ma sensu dyskutować nad wyższością jednego sposobu nad drugim :devil: Zauważ, że na końcu zdania jest coś takiego co wskazuje na to, iż powyższe nie napisałem z grobową powagą. Marcin1313 tego jakby nie zauważył w mojej poprzedniej wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Dobra os wyjeta bez zadnego problem - jeden lekki strzal mlotkiem i ps sie spokojnie wysunela... teraz stanalem przed wiekszym problemem... wymiana przedniego lozyska ? - jak to zrobic ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 no tak.... wsio wymienilem.. poskrecalem a silnik mi nie chce odpalic :\ :cry: Nie wiem co jest :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 zaznaczyłeś głowice względem cylindra ?? i chyba nie zmieniałes u stawienia wydechu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 zaznaczyłeś głowice względem cylindra ?? Głowice możesz przekładać jak chcesz - jest elementem który nie pracuje (nie dociera się) w przeciwieństwie do tulei i tłoku - kierunek wydechu. Nie chce odpalić trzy podstawowe sprawy - żarzenie, paliwo i kręcenie musi palić Mam nadzieje że nie ruszyłeś tulei względem cylindra - normalnie rzecz nie możliwa ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Głowice możesz przekładać jak chcesz - jest elementem który nie pracuje (nie dociera się) to tylko teoretycznie Głowica może odkształcać się od temperatury i układać względem tulei. Przypadek znany mi osobiście, chodź bardzo rzadki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Elektron przekładał głowicę już wcześniej Nie było kłopotu więc jeżeli i teraz coś spaprał (inaczej ją założył) problemu nie powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Wiem z czym jest/byl problem... znowu lapal powietrze pod glowica:/ Ostatnio latalem bez silikonu ale teraz to nie wiadomo jak bymprzykrecil to i tak powietrze dawalo bokami :/ wiec dalem silikon wysoko temparaturowy i czekam az zaschnie :/ Generalnie przy odkrecaniu troche pogiela mi sie podkladko-uszczelka aluminiowa miedzy glowica a cylindrem - to takie zeberkowane w czym idze tlok Niby wyklepalem ale... ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Miałeś już raz nauczkę że silikon w tym miejscu to nie najlepszy pomysł :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Generalnie przy odkrecaniu troche pogiela mi sie podkladko-uszczelka aluminiowa miedzy glowica a cylindrem - to takie zeberkowane w czym idze tlok nie wiem o czym piszesz teraz żeberka sa na cylindrze, a uszczelka to tak mała jest A grubość uszczelki tez ma znaczenie, zmienia stopień sprężania !! spróbuj dorobić ją z foli aluminiowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Witam !!! Udalo mi sie odpalic wkoncu silnik. Zgodnie z tym co zalecil mi Motyl dorobulem uszczelke z kartonu ok0.5mm idalem ja pomiedzy cylinder a reszte korpusu. I z tym silnik odpali. Ale okazalo sie ze ta aluminiowa uszczelka jednak jest juz do dupci i pluje paliwem pod glowica - ale postaram sie to jak najszybciej usunac i w gore !! Dziekuje jeszcze raz wszystkim za pomoc !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Dużo ma ten silnik przepalone?? Może warto podnieść mu stopień sprężania i wywalić uszczelkę?? Zgodnie z tym co zalecil mi Motyl dorobulem uszczelke z kartonu ok0.5mm idalem ja pomiedzy cylinder a reszte korpusu. I z tym silnik odpali. A mówią że Motyl gó....o wie i MVVS nadaje się do dmuchawy Ale to tak jako dygresja mała:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 hehe To ty mi lepiej powiedz czy podniesc ten stopien sprezenia czy nie Niewiem ile ma wypalone przypuszczam ze z dobe 10-15 litrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Ja bym wywalił uszczelkę Jeśli po tym zabiegu z palca będzie łatwiej palił w drugą stronę to należałoby wrócić do uszczelki, bo silnik okazuje małe zużycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.