Adam Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Jak rozdzielic os z kobowodem i tlokiem... jak wysunac os jezeli od strony smigla jest ona trzymana przez mocowanie od smiagla ?? Spróbuj wyciągnąć tuleje, powstały luz między tłokiem a cylindrem powinien wystarczyć do ściągnięcia korbowodu z wału 8) Edit: motyl mnie uprzedził :?
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Opublikowano 10 Października 2007 no to nap rawa silnika stanie na duuugi czas bo a ni dostepu do sciagarki nie mam ani do tokarki W ktora strone jest ulozony ten stozek ?
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 cały cylinder można zdemontować - cztery śrubki - korbowód z wału normalnie ściągasz nie jest niczym mocowany - po co chcesz rozbierać korbowód i tłok? - Resztę jak pisze motyl celny strzał młotkiem w dziesiątkę Stożek jest ułożony w jeden możliwy sposób elektron - popatrz na silnik a będziesz wiedział w którą stronę jest szansa aby wyciągnąć wał - przez tylni dekiel przecież.
Irek M Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Wał korbowy wyciągniesz bardzo prosto. Gdy już zdjąłeś tłok i jego - qrcze jak to się nazywało - korbowód? wtedy to co pozostało czyli wał korbowy w obudowie silnika umieszczasz w imadle. Z jednej strony opierasz o wał silnika od przodu , a z drugiej o tył obudowy w miejscu zdjętego dekla. Możesz tu podłożyć też coś ze sklejki lub czegoś innego by nie uszkodzić krawędzi. Teraz ściskając powoli imadłem równo i delikatnie wyciskasz wał z panewki. Marcin - skoro chce wymienić wał korbowy to chyba musi ściągnąć tłok i korbowód :devil:
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Marcin - skoro chce wymienić wał korbowy to chyba musi ściągnąć tłok i korbowód :devil: Fokker Tobie czasem to jak dzieciakowi nie musi rozdzielać tłoka od korbowodu tylko korbowód od wału.
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Irek twoje rozwiązanie z imadłem jest średnio dobre,a nawet chyba gorsze niż czysty młotek:/Ściskając tak powstają dość duże naprężenia na karter itp. piasta siedzi na stożku i podobnie jak stożek Morsea najlepiej zdejmuje się udarowo ryzyko odkształcenia krawędzi dekla znikome
Irek M Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Ty ściągasz swoim sposobem, a ja swoim i myślę, że nie ma sensu dyskutować nad wyższością jednego sposobu nad drugim :devil: Zauważ, że na końcu zdania jest coś takiego co wskazuje na to, iż powyższe nie napisałem z grobową powagą. Marcin1313 tego jakby nie zauważył w mojej poprzedniej wypowiedzi.
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Opublikowano 10 Października 2007 Dobra os wyjeta bez zadnego problem - jeden lekki strzal mlotkiem i ps sie spokojnie wysunela... teraz stanalem przed wiekszym problemem... wymiana przedniego lozyska ? - jak to zrobic ??
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Opublikowano 10 Października 2007 no tak.... wsio wymienilem.. poskrecalem a silnik mi nie chce odpalic :\ :cry: Nie wiem co jest :/
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 zaznaczyłeś głowice względem cylindra ?? i chyba nie zmieniałes u stawienia wydechu ??
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 zaznaczyłeś głowice względem cylindra ?? Głowice możesz przekładać jak chcesz - jest elementem który nie pracuje (nie dociera się) w przeciwieństwie do tulei i tłoku - kierunek wydechu. Nie chce odpalić trzy podstawowe sprawy - żarzenie, paliwo i kręcenie musi palić Mam nadzieje że nie ruszyłeś tulei względem cylindra - normalnie rzecz nie możliwa ale...
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Głowice możesz przekładać jak chcesz - jest elementem który nie pracuje (nie dociera się) to tylko teoretycznie Głowica może odkształcać się od temperatury i układać względem tulei. Przypadek znany mi osobiście, chodź bardzo rzadki
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Elektron przekładał głowicę już wcześniej Nie było kłopotu więc jeżeli i teraz coś spaprał (inaczej ją założył) problemu nie powinno być
elektron Opublikowano 10 Października 2007 Autor Opublikowano 10 Października 2007 Wiem z czym jest/byl problem... znowu lapal powietrze pod glowica:/ Ostatnio latalem bez silikonu ale teraz to nie wiadomo jak bymprzykrecil to i tak powietrze dawalo bokami :/ wiec dalem silikon wysoko temparaturowy i czekam az zaschnie :/ Generalnie przy odkrecaniu troche pogiela mi sie podkladko-uszczelka aluminiowa miedzy glowica a cylindrem - to takie zeberkowane w czym idze tlok Niby wyklepalem ale... ale...
marcin133 Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Miałeś już raz nauczkę że silikon w tym miejscu to nie najlepszy pomysł :/
motyl Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 Generalnie przy odkrecaniu troche pogiela mi sie podkladko-uszczelka aluminiowa miedzy glowica a cylindrem - to takie zeberkowane w czym idze tlok nie wiem o czym piszesz teraz żeberka sa na cylindrze, a uszczelka to tak mała jest A grubość uszczelki tez ma znaczenie, zmienia stopień sprężania !! spróbuj dorobić ją z foli aluminiowej
elektron Opublikowano 11 Października 2007 Autor Opublikowano 11 Października 2007 Witam !!! Udalo mi sie odpalic wkoncu silnik. Zgodnie z tym co zalecil mi Motyl dorobulem uszczelke z kartonu ok0.5mm idalem ja pomiedzy cylinder a reszte korpusu. I z tym silnik odpali. Ale okazalo sie ze ta aluminiowa uszczelka jednak jest juz do dupci i pluje paliwem pod glowica - ale postaram sie to jak najszybciej usunac i w gore !! Dziekuje jeszcze raz wszystkim za pomoc !!
motyl Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Dużo ma ten silnik przepalone?? Może warto podnieść mu stopień sprężania i wywalić uszczelkę?? Zgodnie z tym co zalecil mi Motyl dorobulem uszczelke z kartonu ok0.5mm idalem ja pomiedzy cylinder a reszte korpusu. I z tym silnik odpali. A mówią że Motyl gó....o wie i MVVS nadaje się do dmuchawy Ale to tak jako dygresja mała:D
elektron Opublikowano 11 Października 2007 Autor Opublikowano 11 Października 2007 hehe To ty mi lepiej powiedz czy podniesc ten stopien sprezenia czy nie Niewiem ile ma wypalone przypuszczam ze z dobe 10-15 litrow
motyl Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Ja bym wywalił uszczelkę Jeśli po tym zabiegu z palca będzie łatwiej palił w drugą stronę to należałoby wrócić do uszczelki, bo silnik okazuje małe zużycie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.