Skocz do zawartości

Zlamana os w MVVS 4.6 ccm POMOCY!!


elektron

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak rozdzielic os z kobowodem i tlokiem... jak wysunac os jezeli od strony smigla jest ona trzymana przez mocowanie od smiagla ??

 

Spróbuj wyciągnąć tuleje, powstały luz między tłokiem a cylindrem powinien wystarczyć do ściągnięcia korbowodu z wału 8)

 

Edit: motyl mnie uprzedził :?

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

cały cylinder można zdemontować - cztery śrubki - korbowód z wału normalnie ściągasz nie jest niczym mocowany - po co chcesz rozbierać korbowód i tłok? - Resztę jak pisze motyl celny strzał młotkiem w dziesiątkę :) Stożek jest ułożony w jeden możliwy sposób elektron - popatrz na silnik a będziesz wiedział w którą stronę jest szansa aby wyciągnąć wał - przez tylni dekiel przecież.

Opublikowano

Wał korbowy wyciągniesz bardzo prosto. Gdy już zdjąłeś tłok i jego - qrcze jak to się nazywało - korbowód? wtedy to co pozostało czyli wał korbowy w obudowie silnika umieszczasz w imadle. Z jednej strony opierasz o wał silnika od przodu , a z drugiej o tył obudowy w miejscu zdjętego dekla. Możesz tu podłożyć też coś ze sklejki lub czegoś innego by nie uszkodzić krawędzi. Teraz ściskając powoli imadłem równo i delikatnie wyciskasz wał z panewki.

 

Marcin - skoro chce wymienić wał korbowy to chyba musi ściągnąć tłok i korbowód :devil:

Opublikowano
Marcin - skoro chce wymienić wał korbowy to chyba musi ściągnąć tłok i korbowód :devil:

 

Fokker Tobie czasem to jak dzieciakowi :) nie musi rozdzielać tłoka od korbowodu tylko korbowód od wału.

Opublikowano

Irek twoje rozwiązanie z imadłem jest średnio dobre,a nawet chyba gorsze niż czysty młotek:/Ściskając tak powstają dość duże naprężenia na karter itp. piasta siedzi na stożku i podobnie jak stożek Morsea najlepiej zdejmuje się udarowo ryzyko odkształcenia krawędzi dekla znikome

Opublikowano

Ty ściągasz swoim sposobem, a ja swoim i myślę, że nie ma sensu dyskutować nad wyższością jednego sposobu nad drugim :devil:

 

Zauważ, że na końcu zdania jest coś takiego co wskazuje na to, iż powyższe nie napisałem z grobową powagą. Marcin1313 tego jakby nie zauważył w mojej poprzedniej wypowiedzi.

Opublikowano

Dobra os wyjeta bez zadnego problem - jeden lekki strzal mlotkiem i ps sie spokojnie wysunela... teraz stanalem przed wiekszym problemem... wymiana przedniego lozyska ? - jak to zrobic ??

Opublikowano
zaznaczyłeś głowice względem cylindra ??

 

Głowice możesz przekładać jak chcesz - jest elementem który nie pracuje (nie dociera się) w przeciwieństwie do tulei i tłoku - kierunek wydechu.

 

Nie chce odpalić trzy podstawowe sprawy - żarzenie, paliwo i kręcenie :) musi palić :)

 

Mam nadzieje że nie ruszyłeś tulei względem cylindra - normalnie rzecz nie możliwa ale...

Opublikowano
Głowice możesz przekładać jak chcesz - jest elementem który nie pracuje (nie dociera się)

 

to tylko teoretycznie :D

 

Głowica może odkształcać się od temperatury i układać względem tulei. Przypadek znany mi osobiście, chodź bardzo rzadki

Opublikowano

Wiem z czym jest/byl problem... znowu lapal powietrze pod glowica:/ Ostatnio latalem bez silikonu ale teraz to nie wiadomo jak bymprzykrecil to i tak powietrze dawalo bokami :/ wiec dalem silikon wysoko temparaturowy i czekam az zaschnie :/ Generalnie przy odkrecaniu troche pogiela mi sie podkladko-uszczelka aluminiowa miedzy glowica a cylindrem - to takie zeberkowane w czym idze tlok :D

Niby wyklepalem ale... ale...

Opublikowano
Generalnie przy odkrecaniu troche pogiela mi sie podkladko-uszczelka aluminiowa miedzy glowica a cylindrem - to takie zeberkowane w czym idze tlok :D

 

nie wiem o czym piszesz teraz :(

 

żeberka sa na cylindrze, a uszczelka to tak mała jest

 

A grubość uszczelki tez ma znaczenie, zmienia stopień sprężania !! spróbuj dorobić ją z foli aluminiowej

Opublikowano

Witam !!!

Udalo mi sie odpalic wkoncu silnik. Zgodnie z tym co zalecil mi Motyl dorobulem uszczelke z kartonu ok0.5mm idalem ja pomiedzy cylinder a reszte korpusu. I z tym silnik odpali. Ale okazalo sie ze ta aluminiowa uszczelka jednak jest juz do dupci i pluje paliwem pod glowica - ale postaram sie to jak najszybciej usunac i w gore !! :)

 

Dziekuje jeszcze raz wszystkim za pomoc !! :)

Opublikowano

Dużo ma ten silnik przepalone?? Może warto podnieść mu stopień sprężania i wywalić uszczelkę??

 

 

Zgodnie z tym co zalecil mi Motyl dorobulem uszczelke z kartonu ok0.5mm idalem ja pomiedzy cylinder a reszte korpusu. I z tym silnik odpali.

 

A mówią że Motyl gó....o wie i MVVS nadaje się do dmuchawy :D Ale to tak jako dygresja mała:D

Opublikowano

Ja bym wywalił uszczelkę :D Jeśli po tym zabiegu z palca będzie łatwiej palił w drugą stronę to należałoby wrócić do uszczelki, bo silnik okazuje małe zużycie :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.