eze Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Interesuje mnie czy dobrym paliwem na poczatek bedzie artiglow 1 nitrometanu 20 rycyny. Jakie jest spalanie tego silnika?
Irek M Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Gdybyś uważniej czytał forum to nasunęły by ci się przynajmniej dwa wnioski; - 4suwy lubią nitro, - 4suwy nie lubią rycyny, Dlaczego chcesz stosować paliwo inne niż zalecane jest w instrukcji? Oszczędnosć? I o tym była mowa kilka postów niżej. Dlaczego wymienione paliwo ma być na poczatek? Jakie planujesz póżniej?
Deem Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 - 4suwy nie lubią rycyny, Dlaczego chcesz stosować paliwo inne niż zalecane jest w instrukcji? Do tego silnika zaleca się nie mniej niż 16% oleju rycynowego (źródło Nastik). Do wstępnego dotarcia paliwo będzie dobre. Później polecam około 10% nitro.
Irek M Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Deem - w cytowanej przez ciebie zawartości oleju jest jedno słowo, które pominąłeś, a które robi wielką różnicę w odbiorze. To słowo to "lub". Tak więc nie popełniłem żadnej nieścisłości lub przekłamania. Radzę uwazniej czytać i forum i instrukcje :devil:
Deem Opublikowano 5 Października 2007 Opublikowano 5 Października 2007 Zmusiłeś mnie do ponownego przeczytania instrukcji i fakt, znowu palnąłem. Powinno być "lub mieszanki oleju rycynowego z syntetycznym". Pisze też że w przypadku stosowania mieszanek opartych na olejach syntetycznych zaleca się wzbogacenie olejem rycynowym co najmniej o 2-5% objętościowo.
marcin133 Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 Pisze też że w przypadku stosowania mieszanek opartych na olejach syntetycznych zaleca się wzbogacenie olejem rycynowym co najmniej o 2-5% objętościowo. Z ostatnich informacji wynika iż paliwa oparte na olejach syntetycznych (Model Technics) mają domieszkę w oleju rycynowego. Jak to wygląda w przypadku paliwa Arctiglow? Pytam bo okazuje się iż sugerowane wzbogacanie mija się z celem.
Stosiek Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 Paliwa Arcticglow oznaczone TLS mają wyłacznie olej syntetyczny. Jak łatwo zauważyć są oferowane mieszanki z różną zawartościa nitro z 17% oleju syntetycznego oraz 20% oleju syntetycznego. Pierwsza z nich stanowi dobrą bazę do przygotowania indywidualnego paliwa z domieszką 2-3% oleju rycynowego dla polepszenia smarowania oraz jako swego rodzaju zabezpieczenie przed korozją spowodowaną resztkami nitro podczas dłuższego okresu nieużywania silnika.
eze Opublikowano 6 Października 2007 Autor Opublikowano 6 Października 2007 czyli to znaczy ze paliwo ktore kupilem bedziee nieodpowiednie do dotarcia silnika i jakichs wstepnych lotów?? bo na razie 2 opinie sa mocno podzielone
eze Opublikowano 6 Października 2007 Autor Opublikowano 6 Października 2007 # paliwo do docierania: nie więcej niż 10% nitro, nie mniej niż 20% oleju (zalecany rycynowy lub dodatek oleju rycynowego do syntetycznego) # paliwo po dotarciu: nie więcej niż 15% nitro, nie mniej niż 16% oleju rycynowego bądź syntetycznego
Stosiek Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 na etap docierania i pierwsze loty będzie jak znalazł; jak zużyjesz to paliwo to możesz przejść na paliwo z syntetykiem. Uruchamiaj silnik i nie kombinuj więcej w tym temacie. Na pewno twojemu silnikowi ono nie zaszkodzi.
eze Opublikowano 6 Października 2007 Autor Opublikowano 6 Października 2007 Już sie przestraszyłem ze bedzie cos nie tak z praca tego silnika i bede musial kombinowac i mieszac dodatkowo nitro. Ok dzieki wielkie pozdrawiam
Irek M Opublikowano 6 Października 2007 Opublikowano 6 Października 2007 Czy z podanym paliwem wszystko będzie OK to dopiero sprawdzisz w czasie uruchamiania. Mój ASP FS 61 w ogóle nie chciał pracować na paliwie Arctic... 5% nitro, nie pamiętam tylko symbolu oleju ale było go 17%. Po odjęciu świeczki od razu silnik gasł na mniejszych i niskich obrotach. Teraz po przepaleniu w sumie od maja z 10 - 15 zbiorników pali na tym paliwie OK.
Artek Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Panowie niestety żywot katany Artexowej dobiegł końca , przyczyną był nagły podmuch wywołany budująca się termiką podczas zawisu. Został mi właśnie ten silniczek dobrze dotarty i powiem wam chodzący jak zegareczek (nie wiem czemu ludzie psioczą na te silniki może mam wyjątkowy egzemplarz). A teraz prośba o doradzenie modelu dla tego silniczka, katana na mim miała naprane duży zapas mocy a ważyła około 1800 g . Chętnie poczynię jakiegoś akrobata jednak tym razem nie mam siły ani czasu na składanie kit’ów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.