eze Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Interesuje mnie czy dobrym paliwem na poczatek bedzie artiglow 1 nitrometanu 20 rycyny. Jakie jest spalanie tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Gdybyś uważniej czytał forum to nasunęły by ci się przynajmniej dwa wnioski; - 4suwy lubią nitro, - 4suwy nie lubią rycyny, Dlaczego chcesz stosować paliwo inne niż zalecane jest w instrukcji? Oszczędnosć? I o tym była mowa kilka postów niżej. Dlaczego wymienione paliwo ma być na poczatek? Jakie planujesz póżniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 - 4suwy nie lubią rycyny, Dlaczego chcesz stosować paliwo inne niż zalecane jest w instrukcji? Do tego silnika zaleca się nie mniej niż 16% oleju rycynowego (źródło Nastik). Do wstępnego dotarcia paliwo będzie dobre. Później polecam około 10% nitro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Deem - w cytowanej przez ciebie zawartości oleju jest jedno słowo, które pominąłeś, a które robi wielką różnicę w odbiorze. To słowo to "lub". Tak więc nie popełniłem żadnej nieścisłości lub przekłamania. Radzę uwazniej czytać i forum i instrukcje :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Zmusiłeś mnie do ponownego przeczytania instrukcji i fakt, znowu palnąłem. Powinno być "lub mieszanki oleju rycynowego z syntetycznym". Pisze też że w przypadku stosowania mieszanek opartych na olejach syntetycznych zaleca się wzbogacenie olejem rycynowym co najmniej o 2-5% objętościowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Pisze też że w przypadku stosowania mieszanek opartych na olejach syntetycznych zaleca się wzbogacenie olejem rycynowym co najmniej o 2-5% objętościowo. Z ostatnich informacji wynika iż paliwa oparte na olejach syntetycznych (Model Technics) mają domieszkę w oleju rycynowego. Jak to wygląda w przypadku paliwa Arctiglow? Pytam bo okazuje się iż sugerowane wzbogacanie mija się z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stosiek Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Paliwa Arcticglow oznaczone TLS mają wyłacznie olej syntetyczny. Jak łatwo zauważyć są oferowane mieszanki z różną zawartościa nitro z 17% oleju syntetycznego oraz 20% oleju syntetycznego. Pierwsza z nich stanowi dobrą bazę do przygotowania indywidualnego paliwa z domieszką 2-3% oleju rycynowego dla polepszenia smarowania oraz jako swego rodzaju zabezpieczenie przed korozją spowodowaną resztkami nitro podczas dłuższego okresu nieużywania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 czyli to znaczy ze paliwo ktore kupilem bedziee nieodpowiednie do dotarcia silnika i jakichs wstepnych lotów?? bo na razie 2 opinie sa mocno podzielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 # paliwo do docierania: nie więcej niż 10% nitro, nie mniej niż 20% oleju (zalecany rycynowy lub dodatek oleju rycynowego do syntetycznego) # paliwo po dotarciu: nie więcej niż 15% nitro, nie mniej niż 16% oleju rycynowego bądź syntetycznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stosiek Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 na etap docierania i pierwsze loty będzie jak znalazł; jak zużyjesz to paliwo to możesz przejść na paliwo z syntetykiem. Uruchamiaj silnik i nie kombinuj więcej w tym temacie. Na pewno twojemu silnikowi ono nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Już sie przestraszyłem ze bedzie cos nie tak z praca tego silnika i bede musial kombinowac i mieszac dodatkowo nitro. Ok dzieki wielkie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Czy z podanym paliwem wszystko będzie OK to dopiero sprawdzisz w czasie uruchamiania. Mój ASP FS 61 w ogóle nie chciał pracować na paliwie Arctic... 5% nitro, nie pamiętam tylko symbolu oleju ale było go 17%. Po odjęciu świeczki od razu silnik gasł na mniejszych i niskich obrotach. Teraz po przepaleniu w sumie od maja z 10 - 15 zbiorników pali na tym paliwie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Panowie niestety żywot katany Artexowej dobiegł końca , przyczyną był nagły podmuch wywołany budująca się termiką podczas zawisu. Został mi właśnie ten silniczek dobrze dotarty i powiem wam chodzący jak zegareczek (nie wiem czemu ludzie psioczą na te silniki może mam wyjątkowy egzemplarz). A teraz prośba o doradzenie modelu dla tego silniczka, katana na mim miała naprane duży zapas mocy a ważyła około 1800 g . Chętnie poczynię jakiegoś akrobata jednak tym razem nie mam siły ani czasu na składanie kit’ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.