Jump to content

ASP FS52AR


eze

Recommended Posts

Gdybyś uważniej czytał forum to nasunęły by ci się przynajmniej dwa wnioski;

 

- 4suwy lubią nitro,

- 4suwy nie lubią rycyny,

 

Dlaczego chcesz stosować paliwo inne niż zalecane jest w instrukcji? Oszczędnosć? I o tym była mowa kilka postów niżej. Dlaczego wymienione paliwo ma być na poczatek? Jakie planujesz póżniej?

Link to comment
Share on other sites

- 4suwy nie lubią rycyny,

 

Dlaczego chcesz stosować paliwo inne niż zalecane jest w instrukcji?

Do tego silnika zaleca się nie mniej niż 16% oleju rycynowego (źródło Nastik). Do wstępnego dotarcia paliwo będzie dobre. Później polecam około 10% nitro.

Link to comment
Share on other sites

Deem - w cytowanej przez ciebie zawartości oleju jest jedno słowo, które pominąłeś, a które robi wielką różnicę w odbiorze. To słowo to "lub". Tak więc nie popełniłem żadnej nieścisłości lub przekłamania. Radzę uwazniej czytać i forum i instrukcje :devil:

Link to comment
Share on other sites

Zmusiłeś mnie do ponownego przeczytania instrukcji i fakt, znowu palnąłem. Powinno być "lub mieszanki oleju rycynowego z syntetycznym". Pisze też że w przypadku stosowania mieszanek opartych na olejach syntetycznych zaleca się wzbogacenie olejem rycynowym co najmniej o 2-5% objętościowo.

Link to comment
Share on other sites

Pisze też że w przypadku stosowania mieszanek opartych na olejach syntetycznych zaleca się wzbogacenie olejem rycynowym co najmniej o 2-5% objętościowo.

 

Z ostatnich informacji wynika iż paliwa oparte na olejach syntetycznych (Model Technics) mają domieszkę w oleju rycynowego. Jak to wygląda w przypadku paliwa Arctiglow? Pytam bo okazuje się iż sugerowane wzbogacanie mija się z celem.

Link to comment
Share on other sites

Paliwa Arcticglow oznaczone TLS mają wyłacznie olej syntetyczny. Jak łatwo zauważyć są oferowane mieszanki z różną zawartościa nitro z 17% oleju syntetycznego oraz 20% oleju syntetycznego. Pierwsza z nich stanowi dobrą bazę do przygotowania indywidualnego paliwa z domieszką 2-3% oleju rycynowego dla polepszenia smarowania oraz jako swego rodzaju zabezpieczenie przed korozją spowodowaną resztkami nitro podczas dłuższego okresu nieużywania silnika.

Link to comment
Share on other sites

# paliwo do docierania: nie więcej niż 10% nitro, nie mniej niż 20% oleju (zalecany rycynowy lub dodatek oleju rycynowego do syntetycznego)

# paliwo po dotarciu: nie więcej niż 15% nitro, nie mniej niż 16% oleju rycynowego bądź syntetycznego

Link to comment
Share on other sites

na etap docierania i pierwsze loty będzie jak znalazł; jak zużyjesz to paliwo to możesz przejść na paliwo z syntetykiem. Uruchamiaj silnik i nie kombinuj więcej w tym temacie. Na pewno twojemu silnikowi ono nie zaszkodzi.

Link to comment
Share on other sites

Czy z podanym paliwem wszystko będzie OK to dopiero sprawdzisz w czasie uruchamiania. Mój ASP FS 61 w ogóle nie chciał pracować na paliwie Arctic... 5% nitro, nie pamiętam tylko symbolu oleju ale było go 17%. Po odjęciu świeczki od razu silnik gasł na mniejszych i niskich obrotach. Teraz po przepaleniu w sumie od maja z 10 - 15 zbiorników pali na tym paliwie OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Panowie niestety żywot katany Artexowej dobiegł końca :( , przyczyną był nagły podmuch wywołany budująca się termiką podczas zawisu. Został mi właśnie ten silniczek dobrze dotarty i powiem wam chodzący jak zegareczek (nie wiem czemu ludzie psioczą na te silniki może mam wyjątkowy egzemplarz).

A teraz prośba o doradzenie modelu dla tego silniczka, katana na mim miała naprane duży zapas mocy a ważyła około 1800 g .

Chętnie poczynię jakiegoś akrobata jednak tym razem nie mam siły ani czasu na składanie kit’ów.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.