Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy w waszych dwusilnikowych modelach śmigła obracają się do wewnątrz czy na zewnątrz. Czy to ma jakikolwiek wpływ na lot modelu?

Opublikowano

Przy moim dwu silnikowcu śmigła obracają się w jedną stronę, czyli w lewą patrząc od przodu. Lata mi się całkiem dobrze, nie odczuwam niestabilności modelu, może dlatego,ze są to małe śmigła Guntera pod silniki 400.

Opublikowano

Nie ma znaczenia, natomiast zastosowanie śmigieł lewo i prawo obrotowych eliminuje konieczność stosowania wykłonów.

Opublikowano (edytowane)

W czystej teorii znaczenie jest-gdyby się wyłączył jeden z silników drugi powinien mieć obroty pochylające model w przeciwnym kierunku niż nie działający silnik (PODKREŚLAM -w czystej teorii!!) tak więc u mnie wszystkie dwusilnikowce (oj tam!! raptem dwa) mają śmigło "pusher" po prawej patrząc na model od tyłu.

Ale jak pisałem to teoria a praktyka ......w razie czego efekt o którym pisałem jest za słaby by kontynuować lot na jednym silniku ale jeśłi śmigła by były duże może odrobine coś by pomogło.

Edytowane przez sławek
Opublikowano

Ciekawe, mając obrotomierz sprawdziłem obroty obydwu silników, co mnie zaskoczyło dość spora różnica obrotów. Z przykrością przyznaje nie pamiętam różnicy :(

Opublikowano

Oczywiście cały czas mówimy o obrotach prawych i lewych. Chodziło mi tylko o róznicę gdy do wewnątrz jednego i drugiego lub na zewnątrz. Kwestię obrotu obu w tą samą zostawiam bo chę się zdecydować na przeciwbiezny kierunek. W Catalinie oba w jednym i też nie było problemów. Jeśli to coś podpowie to model łodzi latającej, która nie będzie miała steru kierunku.

Opublikowano

to model łodzi latającej, która nie będzie miała steru kierunku.

 

Może w którejś wersji będzie mniej chlapać, bo w locie pewnie różnicy nie odczujesz - popatrzyłem na swoje modele i mam zupełnie dowolnie.
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

W napędzie opartym o silniki szczotkowe efekt różnicy obrotów pomiędzy silnikiem na "lewych" i "prawych" obrotach wystąpuje bardzo wyraźnie. Mocowanie szczotkotrzymacza uwzględnia wyprzedzenie, tzw "timing". Silnik na "lewych" obrotach ma ten "timing" mocno opóźniony, stąd znacznie mniejsze obroty. W silnikach bezszczotkowych ten efekt nie występuje. W locie normalnym, z czynnymi wszystkimi silnikami kierunek obrotów siników (do środka, na zewnątrz ) nie ma znaczenia. Ale w sytuacji awaryjnej, gdy pojawi się asymetria ciągu - może mieć istotne znaczenie. Mniej ważne - czy model poleci na 1 silniku. Ważne - czy model można próbować uratować, czy 1 silnik tylko pogłębi korek ? Jeśli to nic nie kosztuje, może warto zrobić ?

- Jurek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.