Jump to content

DLG produkcji SAU


Patryk Sokol

Recommended Posts

Około 3 tygodnie temu otrzymałem do testów taki oto modelik:

dlg1.jpg

dlg2.jpg

dlg3.jpg

 

Po 3 dniach od odebranie z poczty odbył się oblot. Zestaw jest naprawdę precyzyjnie wykonany i, co ważne przy DLG, lekki. Oblot był dla mnie sporym zaskoczeniem, bo spodziewałem się gorszych właściwości lotnych (no, bo tak na logikę- czego się spodziewać po gołym styrodurze?).

Co ja się będę zresztą rozpisywał, niech za rekomendację wystarczy fakt, że odkąd go oblatałem to jeśli tylko mam chwilkę wolnego czasu to wyskakuje na kilka lotów :-) .

No to teraz dane techniczne:

Rozpiętość modelu: 1320mm

Długość 900mm

Cięciwa przy kadłubie 175mm końcówka 135mm

Ciężar pustego modelu 135-140 gram

Ciężar do lotu: Mój egzemplarz waży 192g

 

No i filmiki z lotów:

http://pl.youtube.com/watch?v=7rKyntUltE4

http://pl.youtube.com/watch?v=m0RbBr5jMBY

 

Jak będą zawody w Wrocławiu to prawdopodobnie wystartuje tym modelem :-) . Ciekaw jestem jak wypadnie na tle laminatowych żylet :-)

Link to comment
Share on other sites

to może zacytuję słowa Mariusza

 

cena zestawu ok 230-250 zł (zestaw gotowy w 90%) ale dokładnie wszystko będzie wiadomo po testach modelu, być może że będą konieczne jakieś zmiany konstrukcji.

Ten model z założenia ma być "trenerkiem DLG"

Jeśli konstrukcja okaże się udana to w oparciu o ten model powstanie wyczynowe DLG ze skrzydłem laminatowym, z pełną mechanizacją ale to nie wcześniej niż na wiosnę.

Link to comment
Share on other sites

Malinn a możesz powiedzieć ile waży Twój DLG 1.2m ? Bo Patryka DLG waży 192g ,a Twój jest mniejszy i waży troszkę więcej :wink: Poza tym model nie został jeszcze wprowadzony do sprzedaży ,i nie wiadomo ile będzie kosztował dokładnie :)

Link to comment
Share on other sites

Mój waży 335g mam w nim lotki , 3 serwa i aku. 1000mah. Można zrobić jednak bobolinka do lotu z 4 serwami i lżejszym aku. 250g mając przy tym lotki,sk, sw.

Mój jest ciężki bo głównie na zboczu nim latam i zależało mi by był odporny na krety ;-)

Link to comment
Share on other sites

Co do ceny to pragnę zauważyć że 125 zł kosztuje najtańsza wersja Graffiti + 15 zł za węglowe dźwigary - jest to model dużo prostszy w konstrukcji.

W DLG z tego co widziałem będzie nowy kadłub, mocniejsza (bo musi być) konstrukcja i rozpiętość 1.5m, więc cena rozsądnie myśląc musi być wyższa.

Najtańszy 1.5 metrowy model z ArtHobby (Hyper) kosztuje 433 zł, czyli 200 więcej niż cena planowana DLG z SAU - a to koszt wyposażenia.

 

Cena jak za model treningowy dla początkujących jest wg mnie naprawdę korzystna, zwłaszcza że po tym jak poznałem modele z SAU i ArtHobby (kupiłem w piątek Bobolinka

:jupi: ) muszę powiedzieć że modele z SAU są dużo prostsze (i dużo szybsze) w wykonaniu, a przy tym dobre jakościowo.

Link to comment
Share on other sites

Samolot do zabawy myślę że jest bardzo niezły :)

 

Mam takie pytanko z czystej Ciekawości: Czy jeśli to naprawde jest "goły styrodur" to przy rzucie skrzydło nie zaczyna trzepotać? - bo nie napisze Flaterować :P

 

i dalej co do mocności:

- z czego kadłubik wykonany? też z takiego ala plastiku jak inne kadłuby z sau?

Link to comment
Share on other sites

TeQ - niebardzo wiem czemu sie spierasz? Nie pisałem ,że model jest zły , źle lata czy coś w tym stylu.

 

Po prostu mając przed sobą boblinka 300zł i dlg Sau 250zł wybrał bym ten pierwszy.

 

Kadłub graffita istotnie nadaje się jedynie na śmieci...pękał ciągle i cieżko to skleić... Mam nadzieje, że kadłub dlg to inny materiał. W arthobby masz laminat i rurkę z prawdziwego węgla.

Link to comment
Share on other sites

Kadłub w tym modelu to węgiel więc chyba troszkę lepszy :roll: A ja się nie spieram czy ten model lepszy ,czy gorszy. To kwestia gustu. Ty latasz na zboczu ,więc to że model jest cięższy Ci nie przeszkadza. Ja nie mam tu żadnego zbocza ,więc latał bym tylko "na płaskim" i pod tym względem model jest o wiele lepszy.

Link to comment
Share on other sites

pod tym względem model jest o wiele lepszy

 

skąd to wiesz? Nie wiadomo nawet jaki ma profil. Puki się nie zrobi kofrontacji tych modeli w praniu razem to się tego nie dowiemy.

 

Powiem że boblink którego miałem przed zuni też potrafił latać 1min dlg bez termiki a ważył 365g do lotu. Mała waga więc to nie wszystko...

 

Fajnie że materiał kadłuba zmieniony został na właściwy.

Link to comment
Share on other sites

Też mam pewne porównanie z Modelem Arthobby :D

- widziałem jak pewnien Pan na Ochodzitej (koło Koniakowa zbocze) puszczał modelik 1,1m z gumy bodajrze 8mm z baaaardzo mocnym naciągnięciem, wrażenia całkiem całkiem. :devil:

 

Kamil: to że coś ma dźwigar węglowy to nie znaczy że nie wpada we flatter :wink: sam widziałem jak na holu się szybowiec wytrząsł (to znaczy nie połamał się węgiel ale reszta konstrukcji) i spadł w kawałkach na ziemie.

Link to comment
Share on other sites

@TEQ - faktycznie pomyliłem się co do rozpiętości. I przy okazji proszę mi nie panować ;), w necie przyjęta jest forma Ty, a ja nie uważam siebie za kogoś lepszego, żeby w ten sposób się wywyższać :)

 

@malinn, tak jak pisałem kadłub jest nowy. Dla mnie ta oferta jest naprawdę ciekawa, sam kupiłem na razie bobolinka, ale chyba skuszę się też na model z SAU.

Faktycznie profil jest na razie zagadką, mam nadzieje jednak że pan Mariusz wybrał jakiś normalny, nowoczesny profil do tego modelu.

Co do latania - to ja w tygodniu roboczym nie mogę :(, jak wyjdę z pracy o 18-stej to będę szczęśliwy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.