Skocz do zawartości

DLG produkcji SAU


Patryk Sokol

Rekomendowane odpowiedzi

skrzydła maja dzwigar weglowy takze nic nie flateruje

 

Nie dźwigar nadaje sztywność skrzydłu na skręcanie. Tu akurat flatteru nie będzie bo nie ma lotek a poza tym według mnie lepiej od razu kupić model 1,5 metra. Więcej frajdy i przy okazji zaoszczędzona kasa bo pewnie po czasie ktoś i tak będzie chciał zrobić lepszy model.

 

Ja uczyłem się od razu rzucać z 1,5 metra i wyszło mi to na dobre :-P i nie ma naprawdę w tym nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak krótko to flatteru nie ma, wyposażenie to to co miałem wolne czyli 1xConrad ES-05, 1xSG-90, odbiornik to HFS-04MI+, i aku dowolne lekkie, zależy co mam naładowane :P

 

Kadłub jest szklano-węglowy, w przedniej części są o ile dobrze pamiętam 3 warstwy węgla zamknięte szkłem (i to nawet wiem co za tkaniny-sam takiej używam). O tym, że jest porządny niech świadczy fakt, że wbiłem go po skrzydła w ziemię i nawet lakier się nie zadrapał.

 

Profil jest robiony specjalnie pod ten model z uwzględnieniem szorstkości powierzchni skrzydła. Sprawdza się dobrze, nawet na prędkość idzie go rozbujać bez znacznego zwiększania prędkości opadania.

 

I jeszcze jedno:

Do nauki jest dobry z powodu konstrukcji skrzydła. Goły styrodur bardzo łatwo się naprawia (żywica 5 min i dalej latamy), a z laminatem tak lekko nie idzie. Poza tym (tak, wiem jest to subiektywne) jest bardzo przyjemny w pilotażu. Fajnie się nim centruje w kominy- wlatuje się w komin, pochyla się w zakręt i można grzać ręce w kieszeni :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo 250 to chyba za duzo jak na taki model....

 

Nikt niebedzie pracowac za darmo, doliczcie sobie jeszcze w to koszty materialow: wegiel, tkanina szklana, zywice, styrodur tez niejest zadarmo :) i inne akcesoria niezbedne do modelu. Sama rurka weglowa z kadlubem jest warta okolo 100zl :)

Uwazam ze cena jak na Polskie warunki jest dobra.

 

Edit: A cena nadal niejest pewna wiec moze sie jeszcze obnizyc. Niedyskutujmy na temat ktory jest nam obcy, cena jest wyborem pana Mariusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieważne czy dobra czy nie - ważne ilu klientów znajdzie się aby wywalić 250zł na kawałek styroduru hahhaha. Jak widać - niektórzy nie zauważyli jeszcze dlaczego już prawie wszystkie modele produkowane są w chinach - Rzeczywiście łatwiej jest narzekać na jakość niż przyjąć prawdę do wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ważne ilu klientów znajdzie się aby wywalić 250zł na kawałek styroduru hahhaha

Zauważ że zestaw poza kawałkiem styroduru składa się z czegoś jesze :twisted:

Ten kawałek styroduru (rdzenie skrzydła bez węglowych dźwigarów) będzie można dokupić za ok 30 zł.

Natomiast cały zestaw to gotowy w 90% model z wszyskimi potrzebnymi częściami, prefabrykowany tak żeby po godzinie lekkiej i przyjemnej pracy (nie licząc czasu schnięcia kleju) mieć model gotowy do lotu.

 

Pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zawsze można kupić Pinezkę po 350zł :)

 

Rozmiar podobny, pełen laminat i znacznie lepsza osiągi:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=13074&start=0

http://www.youtube.com/watch?v=5TBiio70Wm0

 

Od czasu prototypu model mocno dojrzał i teraz lata jeszcze piękniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za propozycje, ale nie rozumiemy się,

 

miałem multi z sau i bardzo ładnie latał na używanym wyposażeniu z modelu halowego,

 

teraz założyłem modelarnie, w której mam dzieci 8-10 lat, a chcę żeby wystartowały na wiosne w Gliwicach w zawodach F3J/m (dwa takie modele są już dla nich zakupione), teraz szukam modelu, do nauki latania dla tych dzieci, ale takiego żeby ich od razu oswajać z modelem "czystego szybowca", to najlepiej jak by to nie był popularny w takich sytuacjach elektro-motoszybowiec, ale właśnie taki "maluch" nadający się do wystrzelenia z holu "gumowego", przy okazji to te styrodurowe płaty z SAU są łatwe w naprawach, a to dla mnie ma duże znaczenie

 

 

 

może ktoś ma takiego jak w temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ja będę tego EG holował ?

zdaje się , że nikt nie przewidział dla niego tego typu zastosowania, pytałem już właściciela Juniora E i dostałem odpowiedź , że wg niego skrzydła się złożą w czasie holowania

 

myślałem o Graupner ASW 15, ale też nie wiem czy się nadaje

 

 

no i jeszcze jedno, nawet ew. zastosowanie modelu EG, Juniora itp. do nauki latania , dalej nie zmienia faktu, że przyszłe 8-10 letnie orły będą startować w zawodach F3J/m (bo takie organizuje dla nich co roku aeroklub w Gliwicach) czyli w szybowcach, no to dobrze żeby się od początku z szybowcami oswajali,

a i zawsze łatwiej takiego "malucha" jak DLG sau nawet przenieść czy przewieźć na potencjalne pole wzlotów, a na pewno wystarczy mu mniejsza łąką niż 2m "olbrzymom"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EG jest przystosowany do startów z holu, masz do wyboru wersję elektro lub właśnie czysty szybowiec.

 

Bierz pod uwagę że taki latający maluch jest podatny na więcej czynników typu wiatr, turbulencje niż coś większego. EG wyholowany na te 100 metrów da dużo czasu by dać dziecku aparaturę do ręki i nauczyć go podstawowej rundki 4 zakrętowej. Mały model tego nie zapewni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem już właściciela Juniora E i dostałem odpowiedź , że wg niego skrzydła się złożą w czasie holowani

Jest to tylko jego mniemanie .Osobiście sprawdziłem EG ( wklejony hak za sklejki) a kolega na lotnisku ćwiczył to samo Juniorem.

Mój EG latał z holu cały sezon aż wymyśliłem mu tani silnik tzn chiński dzwonek. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz mam informacje o przydatności tych modeli z 1-ej ręki, czyli od praktyków

 

teraz poczekamy tylko na to co nam pierwsze w ręce wpadnie i tym będziemy latać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.