robloz Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Jak poprawnie zamocować turbinkę na wale silnika? Metalowa piasta turbiny nie ma wkrętów mocujących tylko jedną śrubę mocującą piastę z wentylatorem. Jedynie co mi przychodzi do głowy to nabić piastę na oś silnika, ale czy tak się robi i czy będzie równo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Jeśli piasta dopasowana do osi to będzie ok. Najlepiej byłoby wprasować oś. Tak czy inaczej byle nie tłuc w łożyska silnika przez oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Proponuję ogrzać piastę nad palnikiem do 200oC i jak się rozszerzy to wcisnąć na wał (natychmiast) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Omen Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 (edytowane) Witam ja mam pytanie na tema połączenia turbiny (plastikowy wirnik) i piasę, nie bardzo chce to wejsc, ogrzewanie palnikiem plastiku to raczej zły pomysł, nad parą nie bardzo ten plastik się rozszerza, aluminiowa piasta włożona do lodu tez duzo sie nie skurczyła... rozwiercić odrobinę plastik czy zeszlifować piastę? A moze jakiś specyfik poslizgowy? Nie chce połamać wirnika robiąc to na "wcisk" ... Pozdrawiam ok, jednak się udało, parę godzin w lodówce dla aluminiowej piasty i gorąca woda dla wirnika i się udało wcisnąć bez szwanku dla elementów napędu. a poniżej mój zestaw: EDF 64mm RIS-64 silnik Inrunner EMAX B2040/15 3600kV Edytowane 6 Czerwca 2012 przez Omen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi