majula7 Opublikowano 26 Maja 2012 Opublikowano 26 Maja 2012 Kupiłem w dobrej cenie coś takiego szkic jak to ma wyglądać przymiarka z rdzeniami 3m przymiarka z rdzeniami 2m Rozpiętość docelowa 2,8m Profil RG-15 przechodzący w RG-12 Zastanawiam się czy przy poszyciu z balsy 1,5mm trzeba dawać dźwigar
majula7 Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Opublikowano 29 Maja 2012 przycięte rdzenie Kieszenie na bagnecik wklejone kieszenie i dźwigary
drops1 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Witam Ja bym zrobila tak : że dałbym szmate 80 g na całośc potem do połowy z skosa a potem tylko klina tam gdzie kieszeń na bagnet ale zrobisz jak zechcesz.
Wojtass_nt Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 yyy eeeee.... nie za krótka ta kieszeń?
Eryk Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 yyy eeeee.... nie za krótka ta kieszeń? Zależy jak ją kolega wzmocni. Warto by było ją połączyć z pasami dźwigara, a te pociągnąć przynajmniej do 2/3 długości skrzydła. Materiał oczywiście sosna. Samą kieszeń wzmocnić szkłem i węglem z góry i dołu, trójkątami idącymi od środka w stronę końcówki. Te dźwigarki które dałeś, wyglądają na węgiel. Jaki mają przekrój poprzeczny?
majula7 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2012 Czarne linie to dzwigary węglowe płaskowniki 1x3x1000 Zastanawiam się, czy nie położyć jeszcze trochę tkaniny, tak ze 30cm od cięciwy przykadłubowej.
Eryk Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Czarne linie to dzwigary węglowe płaskowniki 1x3x1000 Zastanawiam się, czy nie położyć jeszcze trochę tkaniny, tak ze 30cm od cięciwy przykadłubowej. Trochę mały przekrój w stosunku do rozmiarów i sił, jakie wystąpią w tym modelu, można by rzec, iż będzie się woził za darmo. Tkanina jak najbardziej, zależy tylko jaką i ile, nie wiem czym dysponujesz.
majula7 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2012 I tu się nie zgodzę, robiłem już skrzydła z dzwigarami sosnowymi jak i węglowymi, te węglowe znacznie lżejsze wytrzymałość też ok. Skrzydła były podobnej rozpiętości około 2m.
papuga Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Mam pytanie do konstruktora. Jaka będzie przewidywalna masa modelu, jaka rozpiętość, jaka jest cieciwa płata przy kadłubie i na końcówce? Moim zdaniem, przy takim wydłużeniu ( patrz rysunek) model nie bedzie nadawał się do klasycznego holowania przy umiarkowanym wietrze. Ok, można holować za samolotem ale i tak będzie problem ze sztywnością płatów przy ostrych manewrach. Sam skleciłem model rekreacyjnego elektryka na kadłubie Uniwersala o rozpietości 3,2 m, płaty z rdzeniem styropianowym, mechanizacja (lotki i klapy) na całej długości płata. Wszystko fajnie, ale zbyt mała cieciwa w stosunku do rozpietości płata powoduje problemy. Skrzydła ostro gną się w manewrach pomimo pokrycia 1,5 balsą, szkłem 50 i dżwigarem sosnowym do 2/3 rozpietości. Masa gotowego do lotu 2,65 kg. Taka huśtawka modelu na miekkim płacie utrudnia pilotaż w sytuacjach krytycznych. Mając wiele miejsca na bezludnej łące to nie stwarza problemu, najwyżej upoluje się krowę. Ale u was w Świdniku macie tylko boiski sportowe do startu i ladowania oraz zabudowania wokoło. Cztery lata temu widziałem w Bielsku 4 m. model w podobnych proporcjach, który nijak nie chciał stabilnie latać. Zachowywał się jak wahadło, wyglądał jak bocian machający skrzydłami, pilot miał spore trudności z poprawnym pilotażem. Przy takim stosunku rozpietości do cieciwy należałoby wykonac lekki, wytrzymały płat konstrukcyjny lub full laminat a nie ciężką i wiotką "skorupę".
majula7 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2012 Cięciwa nakadłubowa 200, koncówka 100, rozpiętość 2800, sam się zastanawiam jak to będzie. W tym tygodniu okleję rdzenie i będzie wszystko jasne. Dzwigary są podwójnę coś ala esa, więc ze sztywnością raczej kłopotu nie będzie.
wojt1125 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Cześć, W skrzydle tej rozpiętości powinieneś już zrobić solidny dźwigar, przede wszystkim wypełnienie miedzy pasami. http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1 http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1
majula7 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 Okleiłem jedną połówkę skrzydła, po wyjęciu z ,,formy" i włożeniu bagnetu, przy próbach gięcia, machania, wytrzymałość wydaje się być ok.
majula7 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 Waga końcowa modelu powinna zawierać się 1,3-1,5 kg, obecnie połówka skrzydła nieobrobionego 202g, kadłub 230g, łącznik 43g.
majula7 Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Opublikowano 19 Lipca 2012 Niewielki postęp w pracach nad szybowcem Rdzenie oklejane były klejem Soudal D4 oraz klejem Anser D4 Po wyjęciu z form różnica w wadze około 15g, która wynika zapewne z ciężaru własnego zastosowanych klei.
Rekomendowane odpowiedzi