Krzycho Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Witam Ostatnio przerobiłem Foxa 1800 pod pakiet 2200mah waży ok.880g Zauważyłem,że przy korkociągu w dół nie reaguje on za bardzo na stery którymi chcę zrobić kontrę ,aby wyprowadzić tak jak by coś je zblokowało.Czy to jakaś wada w tym modelu? np serw? Dziś z rana właśnie nieudało się wyprowadzić go i trochę się poturbował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Pamiętaj. , że taki fox nie lubi małych prędkości... Po prostu może masz za małe doświadczenie w pilotażu . Ja blizzarda ostatnio też w ładny korek wprowadzilem i bez problemów udało ko się go wyprowadzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mozzo Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Witam Ostatnio przerobiłem Foxa 1800 pod pakiet 2200mah waży ok.880g Zauważyłem,że przy korkociągu w dół nie reaguje on za bardzo na stery którymi chcę zrobić kontrę ,aby wyprowadzić tak jak by coś je zblokowało.Czy to jakaś wada w tym modelu? np serw? Dziś z rana właśnie nieudało się wyprowadzić go i trochę się poturbował. A próbowałeś dodatkowo oddać drąga na maksa (tzn ster wysokości)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Zawsze wpada w korkociąg w prawą stronę zauważyłem że prawe skrzydło jest ze 3mm wypukłe w górę po środku (jak położyłem na stole) chyba to też ma coś wspólnego. Za mała prędkość bo ster wysokości też nie pomógł trzeba skończyć warjowanie na niskich wysokościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Właśnie wróciłem z lotniska. Dziś na wyższej wysokości robiłem pętle i przy wyjściu z niej jak model się przechylił na prawo to znowu się zblokowało kręcił w lewo i w dół korkociągiem po ok.10 m dopiero załapała kontra lotki i wysokości ,a tak nie było reakcji.Może jest trochę za ciężki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar_M Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 A może Ty go przeciągasz? A masz wszystkie serwa jednego typu czy wymieszane cyfrowe i analogowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 To może ja z innej strony, proszę o sprawdzenie serw, może któreś się zacina, lub jest uszkodzone i pod obciążeniem nie wytrzymuje.Może pobiera zbyt dużo prądu przez co BEC nie wyrabia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Serwa takie same ma (no name) takie jak w standardzie nie znam ich specyfikacji raczej się nie zacinają . Regulator Turnigy plush 40A. Mam w zapasie 3 TowerPro SG-90 - 9g - 1,8kg/cm może jak będzie czas to je wrzuce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 a sprawdź zasięg? moze masz zakłócenia? na jakim paśmie smigasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 35Mhz MX12 synteza ale zasięg bym wykluczył bo to 50m ode mnie się stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzex Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Połóż model w dalszej odległości od nadajnika i zobacz czy serwa nie drgają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Właśnie wróciłem z lotniska. Dziś na wyższej wysokości robiłem pętle i przy wyjściu z niej jak model się przechylił na prawo to znowu się zblokowało kręcił w lewo i w dół korkociągiem po ok.10 m dopiero załapała kontra lotki i wysokości ,a tak nie było reakcji.Może jest trochę za ciężki A jak ty wyprowadzasz z korkociągu? Lotkami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Sterami się wyprowadza, nie lotkami, lotki powodują zwiększenie oporu i pogarszają sytuację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Lotkami absolutnie się nie wyprowadza. z korkociągu. Jesli mamy np. prawy "korek", oddajemy drążek (do przodu) i ster kierunku w lewo. Po wyprowadzeniu wszystko do neutrum i drążek na siebie. Proste. Giulio ma rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale mnie uczono, nawet niedawno na prawdziwych szybowcach że najpierw nogę, czyli ster kierunku, a dopiero za chwilę drążek od siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale mnie uczono, nawet niedawno na prawdziwych szybowcach że najpierw nogę, czyli ster kierunku, a dopiero za chwilę drążek od siebie. Dobrze uczono. Sterem kierunku wstrzymuje się rotację, oddanym sterem wysokości - nabiera się prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 A dopiero potem drążek "na siebie"..... Zresztą, tu już też to było ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Kurcze nie wiedziałem ,że sterem kierunku ja zawsze drążek lotek w przeciwną stronę i sterem wysokości do góry. W tym modelu ster kierunku wydaje mi się ,że jest mały i podczas szybowania czy lotu na silniku działa on dla mnie w ok.30% mała reakcja skrętu modelu mimo zwiększenia wychyleń serwa do 80%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 I gdzieś będziesz miał rację. Taka jednak jest zasada. Warto ją wypróbować na większej wysokości. Najważniejsze to przyspieszyć. Czasami wystarczy puścić wysokość do neutrum, czasami trzeba najpierw oddać. Korek to skutek oderwania strug na skrzydle. Skoro zerwało - to lotki nie działają. Żeby przywrócić sensowny opływ - trzeba przyspieszyć. Na wysokości i kierunku strugi nie są zerwane więc stery ogona powinny zadziałać. Ale jest wiele modeli które nie reagują na kierunek mimo wożenia serwa i popychacza. To są ewidentne błędy konstrukcyjne i może się zdażyć, że kierunek nie zadziała w celu przerwania autorotacji ale zadziała jako hamulec i odrobinę później dostaniesz opływ na skrzydle i reakcję na lotki. Czasami ta odrobina - znaczy gleba. Zachęcam, mimo akrobacyjnego charakteru Twojego modelu do przestudiowania zasad regulacji modelu szybowca termicznego. 99% zasad jest wspólne ! Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Dziś próbowałem wyjście z korkociągu i rzeczywiście ster kierunku w przeciwną stronę potem ster wysokości i wyprowadzony model. Działa dzięki. Ale mam jeszcze problem bo przy szybowaniu leci prościutko,ale ze stopniowym zwiększaniem gazu przechyla się na prawo czego to może być wina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi