Skocz do zawartości

Fox 1800 korkociąg i zblokowane serwa


Krzycho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio przerobiłem Foxa 1800 pod pakiet 2200mah waży ok.880g

Zauważyłem,że przy korkociągu w dół nie reaguje on za bardzo na stery którymi chcę zrobić kontrę ,aby wyprowadzić tak jak by coś je zblokowało.Czy to jakaś wada w tym modelu? np serw?

Dziś z rana właśnie nieudało się wyprowadzić go i trochę się poturbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ostatnio przerobiłem Foxa 1800 pod pakiet 2200mah waży ok.880g

Zauważyłem,że przy korkociągu w dół nie reaguje on za bardzo na stery którymi chcę zrobić kontrę ,aby wyprowadzić tak jak by coś je zblokowało.Czy to jakaś wada w tym modelu? np serw?

Dziś z rana właśnie nieudało się wyprowadzić go i trochę się poturbował.

 

A próbowałeś dodatkowo oddać drąga na maksa (tzn ster wysokości)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wpada w korkociąg w prawą stronę zauważyłem że prawe skrzydło jest ze 3mm wypukłe w górę po środku (jak położyłem na stole) chyba to też ma coś wspólnego.

Za mała prędkość bo ster wysokości też nie pomógł trzeba skończyć warjowanie na niskich wysokościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z lotniska.

Dziś na wyższej wysokości robiłem pętle i przy wyjściu z niej jak model się przechylił na prawo to znowu się zblokowało kręcił w lewo i w dół korkociągiem po ok.10 m dopiero załapała kontra lotki i wysokości ,a tak nie było reakcji.Może jest trochę za ciężki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa takie same ma (no name) takie jak w standardzie nie znam ich specyfikacji raczej się nie zacinają .

Regulator Turnigy plush 40A.

Mam w zapasie 3 TowerPro SG-90 - 9g - 1,8kg/cm może jak będzie czas to je wrzuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z lotniska.

Dziś na wyższej wysokości robiłem pętle i przy wyjściu z niej jak model się przechylił na prawo to znowu się zblokowało kręcił w lewo i w dół korkociągiem po ok.10 m dopiero załapała kontra lotki i wysokości ,a tak nie było reakcji.Może jest trochę za ciężki

 

A jak ty wyprowadzasz z korkociągu? Lotkami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotkami absolutnie się nie wyprowadza. z korkociągu. Jesli mamy np. prawy "korek", oddajemy drążek (do przodu) i ster kierunku w lewo. Po wyprowadzeniu wszystko do neutrum i drążek na siebie. Proste. Giulio ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale mnie uczono, nawet niedawno na prawdziwych szybowcach że najpierw nogę, czyli ster kierunku, a dopiero za chwilę drążek od siebie.

 

Dobrze uczono. Sterem kierunku wstrzymuje się rotację, oddanym sterem wysokości - nabiera się prędkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiedziałem ,że sterem kierunku ja zawsze drążek lotek w przeciwną stronę i sterem wysokości do góry.

W tym modelu ster kierunku wydaje mi się ,że jest mały i podczas szybowania czy lotu na silniku działa on dla mnie w ok.30% mała reakcja skrętu modelu mimo zwiększenia wychyleń serwa do 80%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

I gdzieś będziesz miał rację. Taka jednak jest zasada. Warto ją wypróbować na większej wysokości. Najważniejsze to przyspieszyć. Czasami wystarczy puścić wysokość do neutrum, czasami trzeba najpierw oddać. Korek to skutek oderwania strug na skrzydle. Skoro zerwało - to lotki nie działają. Żeby przywrócić sensowny opływ - trzeba przyspieszyć. Na wysokości i kierunku strugi nie są zerwane więc stery ogona powinny zadziałać. Ale jest wiele modeli które nie reagują na kierunek mimo wożenia serwa i popychacza. To są ewidentne błędy konstrukcyjne i może się zdażyć, że kierunek nie zadziała w celu przerwania autorotacji ale zadziała jako hamulec i odrobinę później dostaniesz opływ na skrzydle i reakcję na lotki. Czasami ta odrobina - znaczy gleba. Zachęcam, mimo akrobacyjnego charakteru Twojego modelu do przestudiowania zasad regulacji modelu szybowca termicznego. 99% zasad jest wspólne !

Powodzenia - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próbowałem wyjście z korkociągu i rzeczywiście ster kierunku w przeciwną stronę potem ster wysokości i wyprowadzony model. :)

Działa dzięki.

Ale mam jeszcze problem bo przy szybowaniu leci prościutko,ale ze stopniowym zwiększaniem gazu przechyla się na prawo czego to może być wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.