Skocz do zawartości

Fox 1800 korkociąg i zblokowane serwa


Krzycho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Dużo może być przyczyn. Ogólnie - brak symetri, luzy na popychaczach i samych sterach, niewycentrowane lotki, jeśli tylko na silniku (np: przy wzroście prędkości w nurkowaniu nie występuje ?) to raczej za duży wykłon (brrr, jak nie lubię tego określenia) silnika. Skrzydła w tym modelu też dość tańczą w miejscu mocowania - końcówkę można i o kilka cm swobodnie przesunąć - to też ma wpływ.

Generalnie - musisz jednoznacznie stwierdzić, czy występuje przy każdym wzroście prędkości czy tylko podczas pracy silnika. Jeśli tylko podczas pracy silnika to sprawdź, czy nie odkształca się cały nos. Jeśli nie - to zmień jeszcze śmigło, najlepiej trochę mniejsze (średnica). Jeśli i w tym przypadku nie zaobserwujesz korzystnych zmian to przereguluj silnik, znaczy - zmniejsz odchylenie w prawo.

Powodzenia - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na początek zrobię większy wykłon silnika w prawo.

Jeszcze takie pytanie.

Jeśli zwiększa się wagę modelu to wykłon powinien być większy(tak tylko pytam bo się nasuneła myśl)

 

 

 

"Skrzydła w tym modelu też dość tańczą w miejscu mocowania - końcówkę można i o kilka cm swobodnie przesunąć - to też ma wpływ"

 

Jurek

O której końcówce mówisz to też sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się dzieje jak np. kręci korek w lewą strone. Wewnętrzne skrzydło jest na poza krytycznym kącie natarcia, tzn, oderwaniu strug powietrza. Gdy wychylimy lotkę w prawo, kat natarcia jeszcze bardziej się powiekszy i nie ma szans na wyprowadzenie. A zatem lotkami absolutnie nie KONTRUJEMY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie ustawiałem silników w motoszybowcach tak aby na gazie leciał jak po sznurku bo nie o to tutaj chodzi. Tą chwilę potrzebną na wznoszenie da się wytrzymać jeśli model delikatnie skręca albo zadziera.

Problem by był gdyby model podczas szybowania notorycznie skręcał. Jeśli lata prosto to ja bym sobie nie zawracał głowy duperelami i szukaniem wad na siłę tylko zajął się doskonaleniem umiejętności latania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką samą odpowiedz dostałem od A.Blejzyka na temat skłonu i wykłonu silnika składając jego model Firsta+ .

 

CYTUJE:A Blejzyk

 

Witam,

najlepiej uzyc nosa szybowcowego-obciac pod wymiar kolpaka i wstawic wrege,napedy sa na tyle lekkie ze nie bedzie problemu z wywazeniem,a model bedzie mial lepsza konfiguracje do lotu.Jesli koniecznie nos elektryczny,to tak jak jest ,nic nie trzeba zmieniac.

Co do katow,odpowiedziec teoretycznie czy praktycznie?

Praktycznie-uzywamy napedu jako holownika ,wiec wizualnie, ustawiamy wrege tak zeby kolpak z obcietym nosem tworzyl ksztalt zblizony do ksztaltu nosa nie obcietego.

Sam kadlub od teoretycznego srodka ciezkosci, konstrukcyjnie(jest" wygiety") ,daje nam kat odchylenia w dol-zupelnie wystarcza.Kat odchylki w prawo?no jak ma przypominac model zmontowany noca przy latarce -prosze bardzo,nazywaja je nie bez powodu modele zdalnie sterowane ,czyli ma miec ktos nad nimi sprawowac kontrole,mysle ze w czasie kilku-kilkunastu sekund pracy silnika nic z zachwianiem jego stabilnosci lotu sie nie zdarzy,no gdyby do Mefista - Firsta ponad 20calowe lopaty smigla ...

 

Pozdrawiam

Artur Blejzyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.