maciej1977 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Witam Właśnie stałem się posiadaczem modelu SU 26M firmy GoldWing , model co prawda używany ale w stanie idealnym podobno wykonał kilka lotów , poprzedni właściciel wykonał wzmocnienie podwozia i mocowanie tłumika w kadłubie . SU ma również zamontowane cyfrowe serwa Savox . Oto pierwsze zdjęcie maleństwa Miał zamontowany silnik DLE 55 jednak teraz dostanie DLA 56 który już mam , delikatnie nie zgadza się rozstaw otworów montażowych ale wszystko jest do wykonania . Z racji że to pierwszy akrobacyjny model w moim garażu mile widziane sugestie jeśli chodzi o wyposażenie , udoskonalenie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Po pierwsze gratulacje z nabycia modelu !. Ładny kolorystycznie,duży,fajnie latający .Skoro najważniejsze masz ,czyli silnik,serwa to pozostaje Ci się skupić na zasilaniu serw ,zapłonu,dobrym wysokoprądowym wyłączniku,ewent .menadżerze zasilania typu Max bec,Power box ,kill switchu uzbrojeniu wszystkiego w i powietrze. Oczywiście zależnie od Twojego widzimisie wszystko można zrobić na wiele sposobów byle było czysto ,dobrze połączone,pewnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Dziękuje.. Napewno będzie Jeti Maxbec 2D ma go w Chipmunku i jestem zadowolony , do zasilania zapłonu mam już Li-ion 2800 7,4V i oczywiście Spark Switch Powerboxa ( kill i regulator w jednym ) a dodatkowow kadłubie osobny wyłącznik zapłonu z wlewem paliwa Miracle . Muszę tylko kupić dwa pakiety zasilające i tu mam dylemat jak duże powinny być 2x 3000 mah? . niedługo zaczynam składanie i pewnie będą kolejne fotki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 To praktycznie wyposażenie masz w 90 % . W swojej Extrze też mam Max beca 2 i zasilam go dwoma pakietami Lipo 1500. Spokojnie starczają na popołudniowy wypad na lotnisko -ok. 3-6 lotów. Średnio po tym wchodzi w nie po ok. 350-700 mah Może mogły by być i większe ale te są lekkie i małe ,nie ma problemu z wyważeniem - są po prostu wystarczające. Generalnie wybór zasilania zależy ile "żre" Ci prądu model(serva),czy walczysz o masę .. Dawaj foty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Bierz 2x1500 tak jak radzi Shock więcej nie potrzeba, zbedna waga a w 50ce trzeba walczyć o każdy gram. Ja latałem na Life 2x1100 albo na 1x 2300 i było Ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Dokładnie tak. Dwa pakiety po 1500 starczają spokojnie na 6 lotów po 15 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Sześć lotów to zrobi na jednym pakieci 1500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Jak będzie latał w kółko to pewno zrobi 6 na jednym. Ja robię 6 po 15 min. i ewentualnie 7 , ale juz z lekkim strachem.Nie lubię wypompowywac do samego końca akku. Można się później lekko zdziwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 no z pewnością nie będę latał 3D , moje umiejętności nie pozwalają a na lotnisko mam daleko więc każdy wyjazd staram się wylatać ile się da , a jeśli chodzi o wagę to myślę że 200 g więcej przy zastosowaniu większych pakietów chyba nie zrobi wielkiej różnicy .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Moim zdaniem 200g więcej to duża różnica w modelu tej wielkości. Nie wiem jak inni,ale ja po 6 czy 7 lotach jestem już trochę zmęczony. Nastepne loty już nic nie wnoszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 no z pewnością nie będę latał 3D , moje umiejętności nie pozwalają Moim zdaniem 200g więcej to duża różnica w modelu tej wielkości. Różnica dla kogoś kto bardzo dobrze lata 3D ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 różnica dokładnie 45g porównując pakiet 1600 a 2700 Ray G3 pelikana więc przy zastosowaniu dwóch pakietów będzie ok 90g dodatkowo , chyba nieodczuwalne nawet przy 3D , ale może się mylę bo tak nie latam . Taka różnica jest znacząca przy znacznie lżejszych modelach .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Faktycznie 200 g w tą czy w tą nie jest mocno odczuwalne w tej klasie (dla zawodnika być może to spore znaczenie) Nie rozumiem tylko czemu upierasz się przy tak wielkich pakietach ? Osobiście stosuję te 1500 dlatego iż przed każdymi lotami ładuję pakiety.Gdybym miał o dużo większej pojemności pewnie nieraz skusiłbym się do latanie bez doładowania bo może jeszcze tam coś zostało ?. I mogło by się tak zdażyć że któregoś pięknego dnia tak licząc że w pakietach coś jeszcze jest (a faktycznie była by końcówka) model odleciał by do krainy wiecznych lotów .Tak to wiem że 5-6 lotów robię z zapasem po czym ładuję -czasami na lotnisku jak się przedłuży.. Oczywiście i tak zrobisz co uznasz za stosowne,w zasadzie lepiej mieć nadmiar jak latać na krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Na LiFe lepiej mieć obcykane ile lotów można zrobić, żeby jeszcze zostało trochę rezerwy. Ja na wszelki wypadek przed lotami wolałem pakiet LiFe doładować bo nigdy nie byłem pewien ile jeszcze prądu zostało. W LiPol można dokładnie to kontrolować i doładowywać pakiet wtedy gdy jeest to koieczne. W modelach 50cm. stosowałem LiFe i dobry wyłącznik, żeby wyeliminować regulatory czy menagery zasilania, które mogą ulec uszkodzeniu a przy okazji na wadze było mniej. Problem tylko z kontrolowaniem prądu w pakiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Jeśli chodzi o kontrolę naładowania pakietów załatwia to Jeti MaxBec 2D który sygnalizuje diodami poziom naładowania pakietów , mam go we wspomnianym Chipmunku i sprawuje się znakomicie , a mój wybór jednak padł na 2x 2700 oczywiście Lipol.. kolejne moje pytanie dotyczy wyważenia , trzymać się instrukcji czy może macie swoje doświadczenia że model lepiej prowadzi się z tylnym lub przednim wyważeniem ? I rozumiem że takie modele wyważamy normalnie a nie do góry "kołami" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Zaryzykuję stwierdzenie,że model wyważa się w pozycji normalnej gdyż zazwyczaj tak jest wygodniej. SC nie zmienia się po obrocie na plecy lub w inną pozycję i jak ktoś koniecznie chce to może go sprawdzać w pozycji odwróconej.Położenie SC do oblotu proponuję ustawić w/g instrukcji.Dla pewności można tylko sprawdzić czy jest w okolicy 30-33 %.Czasem błędnie w instrukcjach podają.Po paru lotach zobaczysz czy Ci odpowiada i ewentualnie przeregulujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Jak pisze Marek model wygodniej wyważa się w "normalnej" pozycji.Wg mnie na początek powinieneś mieć model do oblotu wyważony bardziej na przód,-dużo bezpieczniej (oczywiście w granicy rozsądku),w miarę zżycia się z modelem,checi do swirowania,3 D, srodek przesuniesz do tyłu.. Ja, jako modelarz "starej daty" zawsze wyważam/ staram się wyważyć wstępnie model w 1/3 cieciwy skrzydła (taka była dawna szkoła ).Jeszcze się nigdy na tym nie zawiodłem ,zależnie od modelu robię niewielkie korekty ,z reguły doważając tył do 3 D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Witam Dziś własnie dotarło do mnie brakujące wyposażenie (pakiety, maxbec, złącza mpx ) i inne pierdołki więc powoli będę zaczynał składać wszystko do kupy .. Ostatnio pozwoliłem SU-czce trochę obyć się z trawką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Wstępnie zamocowany silnik , jednak trochę musiałem rozwiercić otwory bo jest różnica między DLE55 a moim niebieskim DLA56 , Wstępnie dopasowałem wyłacznik zapłonu z zaworem tankowania Miracle oraz z drugiej strony zamiast oryginalnego zaworu tankowania będzie płytka do magnetycznego włącznika MaxBec pobawiłem się trochę w prasowanie , poprzedni właściciel modelu chyba próbował prasować zwykłym żelazkiem bo na folii kadłuba jest dużo rys Moim zdaniem najlepsza temperatura prasowania tej folii to : Mam zamiar na początku wstępnie zamontować silnik, tłumik, zbiornik maskę silnika , wstawić model na wyważarkę i sprawdzić czy dam radę wyważyć go odp umieszczeniem pakietów czy trzeba będzie użyć "Pb" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Witam Mimo totalnego braku czasu , wczoraj znów coś tam podłubałem . Pierwszy właściciel wykonał dość sprytne i solidne mocowanie tłumika w kadłubie które jest jednocześnie wzmocnieniem mocowania podwozia , a jak widomo to najsłabszy punkt tych modeli i częsciowo zalaminowany domek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi